Nyt on uusi ilmamassamittari paikallaan ja ilmansuodatinkin tuli vaihdettua samaan pakettiin, vaikka vanha olikin vielä ihan hyvännäköinen.Jarsan kirjoitti:Täällä samanlaista vaivaa havaittavissa. Ei nyt selkeetä kynnystä huomaa, mutta yli 5500 alkaa veto olla kovin nihkeää ja kulutus on vähän yläkantissa. Perstuntumalla sanoisin, että kiihtyy aivan yhtä hyvin/huonosti osakaasulla kuin lätkä lattiassakin. Tulpat tuli vaihdettua juuri, eikä meno siitä kummemmaksi muuttunut, vaikka vanhoilla olikin jo se 100 000km täynnä ja uivat mukavasti öljyssäkin vielä.DaViega kirjoitti:yli 6000 on puhti kateissa (melkein selvä kynnys, kun meno hiljenee) ja pers tuntumalla on kulutus noussut vaikk kulutus näyttö on toista mieltä... kait sitä pitää ruveta kaivelemaan uutta mittaria, eihän lambda oireile samalla tavalla?
Edit: alakieroksilla kuitenkin vääntöä on, eikä kylmäilma/-käynnistys tuota ongelmia
Lienee ilmistä johtuvaa moinen? Vai olisko muita veikkauksia? Mitään vikakoodeja ei löydy.
Lopputulos > Veto palasi yläkierroksille ja kaasuun vastaavuus parani koko matkalta. Diagnoosi oli siis oikea ja hyvä niin. Ps. ei se näemmä auta, vaikka kuinka sitä vanhaa ilmiä puhdistaisi. Loppu mikä loppu.
Edit: Tarkennetaan sen verran, että taisi ollakin ECU resetti mikä auttoi. Jälkikäteen testattuna ei huomannut mitään eroa uuden ja vanhan ilmin välillä. Nyt on sitten toimiva varailmi...