Käynnistysvaikeuksia 2.2 JTS
Valvoja: Moderators
Käynnistysvaikeuksia 2.2 JTS
Hep, apuja kaivataan. 2.2JTS koneen käynnistäminen viileässä vaikeaa. Seisonnan jälkeen kone käynnistyy muutamaksi sekunniksi jonka jälkeen tukehtuu käyden epäsäännöllisesti. Tämän jälkeen startatessa kone lupailee, mutta ei ala käydä kunnolla. Vaikuttaisi polttoaineen puutteelta?
Akku vaihdettu, tulpat vaihdettu, öljynpaineanturi vaihdettu. On käytetty suuttimien puhdistusnestettä. Hetken parempi noiden toimenpiteiden jälkeen, mutta nyt tavat palasivat. Jaksaa startata uudella akulla monta minuuttia, eli tuosta ei ole kiinni.
Tukos polttoainejärjestelmässä? Suuttimien vika (mainittiin yhdessä vanhassa ketjussa)? Polttoainejärjestelmän takaiskuventtiili (mainittiin samassa jutussa)???
Ajattelin kokeilla sitä, että antaa auton hetken olla virran kytkemisen jälkeen, että bensapumppu ehtisi korottaa paineita? Onko järkeä?
Akku vaihdettu, tulpat vaihdettu, öljynpaineanturi vaihdettu. On käytetty suuttimien puhdistusnestettä. Hetken parempi noiden toimenpiteiden jälkeen, mutta nyt tavat palasivat. Jaksaa startata uudella akulla monta minuuttia, eli tuosta ei ole kiinni.
Tukos polttoainejärjestelmässä? Suuttimien vika (mainittiin yhdessä vanhassa ketjussa)? Polttoainejärjestelmän takaiskuventtiili (mainittiin samassa jutussa)???
Ajattelin kokeilla sitä, että antaa auton hetken olla virran kytkemisen jälkeen, että bensapumppu ehtisi korottaa paineita? Onko järkeä?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tänään lähti mokoma liikkeelle! Vika olikin taas jotain ihan muuta. Latasin akun kunnolla ja laitoin väkisin sahaamalla käyntiin. Kone putputti yhdellä pytyllä niin kuin maamoottori ja lupaili hiljalleen koko ajan. Aina lähdettyään väkinäisesti käyntiin parin sekunnin yritys ja tukehtui.
Lopuksi sain sen väkinäisesti käyntiin ja kaasulla taiteilemalla se pysyi nippa nappa parissa tonnissa. Samalla huomasin , että pakoputkesta alkoi kuulumaan pientä kilinää. Ja samalla hetkellä yhtäkkiä jysähti, kolahti ja kumahti, siis putkessa (älkää naurako takarivissä). Kone kuitenkin kiekaisi välittömästi kierrokset tappiin ja kävi niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Näin loppui kahden viikon seisonta, hinkkaaminen ja akun lataaminen.
Saattaahan se olla, että vehje ei mene enään pakokaasutesteistä läpi. Vai keksiikö joku muu paremman selityksen kuin, että katti siellä sylkäisi sisuksensa takapönttöön?
PS. Tämä ei mennyt hinurilla pajalle, koska kävi siellä jo kahteen kertaan laskun ollessa jo 1300€ luokkaa. Kattiin olisi ollut vielä pe***leellinen matka, joten kokeilemalla osia olisi vaihtunut vielä kopallinen. Ei kiitos.
Lopuksi sain sen väkinäisesti käyntiin ja kaasulla taiteilemalla se pysyi nippa nappa parissa tonnissa. Samalla huomasin , että pakoputkesta alkoi kuulumaan pientä kilinää. Ja samalla hetkellä yhtäkkiä jysähti, kolahti ja kumahti, siis putkessa (älkää naurako takarivissä). Kone kuitenkin kiekaisi välittömästi kierrokset tappiin ja kävi niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Näin loppui kahden viikon seisonta, hinkkaaminen ja akun lataaminen.
Saattaahan se olla, että vehje ei mene enään pakokaasutesteistä läpi. Vai keksiikö joku muu paremman selityksen kuin, että katti siellä sylkäisi sisuksensa takapönttöön?
PS. Tämä ei mennyt hinurilla pajalle, koska kävi siellä jo kahteen kertaan laskun ollessa jo 1300€ luokkaa. Kattiin olisi ollut vielä pe***leellinen matka, joten kokeilemalla osia olisi vaihtunut vielä kopallinen. Ei kiitos.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
alfista kirjoitti:Tänään lähti mokoma liikkeelle! Vika olikin taas jotain ihan muuta. Latasin akun kunnolla ja laitoin väkisin sahaamalla käyntiin. Kone putputti yhdellä pytyllä niin kuin maamoottori ja lupaili hiljalleen koko ajan. Aina lähdettyään väkinäisesti käyntiin parin sekunnin yritys ja tukehtui.
Lopuksi sain sen väkinäisesti käyntiin ja kaasulla taiteilemalla se pysyi nippa nappa parissa tonnissa. Samalla huomasin , että pakoputkesta alkoi kuulumaan pientä kilinää. Ja samalla hetkellä yhtäkkiä jysähti, kolahti ja kumahti, siis putkessa (älkää naurako takarivissä). Kone kuitenkin kiekaisi välittömästi kierrokset tappiin ja kävi niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Näin loppui kahden viikon seisonta, hinkkaaminen ja akun lataaminen.
Saattaahan se olla, että vehje ei mene enään pakokaasutesteistä läpi. Vai keksiikö joku muu paremman selityksen kuin, että katti siellä sylkäisi sisuksensa takapönttöön?
PS. Tämä ei mennyt hinurilla pajalle, koska kävi siellä jo kahteen kertaan laskun ollessa jo 1300€ luokkaa. Kattiin olisi ollut vielä pe***leellinen matka, joten kokeilemalla osia olisi vaihtunut vielä kopallinen. Ei kiitos.
Moi,
mulla-07 2,2 kans ja tehnyt 2 kertaa vastaavaa: kylmänä, mut johdonpäästä (-20 C) lähti vajailla pytyillä käyntiin. Eka kerran vietiin lavalla huoltoon, tulppien vaihto ja sit toimi 15.000 km , kunnes sama uudestaan. Ajoin ontuen huoltoon.Tulpat kastuneet ( kaikenlaista vikakoodi myös), kuivaus ja taas pelitti.
Nyt tulee hauskaa..; Deltan arvio: jakoKETJU venynyt ( ajettu 165.000).
Ketjuja on kuulemma vaihdettu jo takuina.
Tää ketjun venyminen sekoittaa vähän säätöjä ja siks kastelee tulppia...
Käynnistys vihje kylmänä ( Delta): jalka kaasulle sen verran, et poljin painuu sentin verran, voipi auttaa.
Ongelma mulla molempina kertoina -20 C ja auto ollu 2 h johdossa, mut sehän on se säteilylämmitin. Nyt aattelin vaan laittaa kylmänä käyntiin kun tuntuu paremmin lähtevän niin.
No niin no... noista GM koneista on tosiaan mennyt ketjuja ja lisäksi huono käynti oli melkoisesti samantapaista kuin, että jako olisi pielessä. Tämäkin vaihtoehto tuli siis mieleen.
Tulpatkin vaihdettiin ja meno parani sillä hetkeksi.
Äkkinäinen kolauksen saattelema parantuminen kuitenkin vaikuttaisi muulta tai sitten meillä oli tajuttomasti onnea niin, että jako pomppasi oikealle paikalleen. Se ei liene kuitenkaan mahdollista.
Mustuneet tulpat, jotka tästäkin löytyivät voisivat toisaalta helposti johtua ahdistavasta pakolinjasta. Silloinhan palokaasuja jää sylinteriin.
Muuten, onko tässäkin rakkineessa EGR ? ettei vaan taas.
Tulpatkin vaihdettiin ja meno parani sillä hetkeksi.
Äkkinäinen kolauksen saattelema parantuminen kuitenkin vaikuttaisi muulta tai sitten meillä oli tajuttomasti onnea niin, että jako pomppasi oikealle paikalleen. Se ei liene kuitenkaan mahdollista.
Mustuneet tulpat, jotka tästäkin löytyivät voisivat toisaalta helposti johtua ahdistavasta pakolinjasta. Silloinhan palokaasuja jää sylinteriin.
Muuten, onko tässäkin rakkineessa EGR ? ettei vaan taas.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Minusta tuo kuulostaa ihan vaan perus lämppäri ongelmalta, joka aina pahin kun on oikeasti kylmä. Eli ecu ei ymmärrä onko kone lämmin vai kylmä kun on ollut johdon päässä. Olet kai kokeillut seuraavaa 156 kanssa opittua keinoa: Lämppärillä lämmitetään->irroitetaan ja rapsitaan lumia/raavitaan munia/syljeskellään kattoon (ei omaan vaan naapurin varsinkin jos se irvailee) noin 5minuuttia->sitten käyntiin->ei ongelmaa.vapsu kirjoitti:tehnyt 2 kertaa vastaavaa: kylmänä, mut johdonpäästä (-20 C) lähti vajailla pytyillä käyntiin.
Tulpat kastuneet ( kaikenlaista vikakoodi myös), kuivaus ja taas pelitti.
Käynnistys vihje kylmänä ( Delta): jalka kaasulle sen verran, et poljin painuu sentin verran, voipi auttaa.
Ongelma mulla molempina kertoina -20 C ja auto ollu 2 h johdossa, mut sehän on se säteilylämmitin. Nyt aattelin vaan laittaa kylmänä käyntiin kun tuntuu paremmin lähtevän niin.
Tämä toimii aika monissa autoissa näin, jotkut vain jostain syystä yskivät vielä pahemmin. Tyhmempi ecu? Monet ruiskuvehkeet myös lähtee ongelmatilanteen jälkeen käyntiin (ettei hinuria tarvi) kun survaisee kaasun pohjaan ja sahaa.
Alfistan ongelma kuulostaa tosi samanlaiselta kuin oma gtvn pakoputken jäätulppa. Eli voisi hyvinkin olla katin aiheuttama tukos tai jäätukos.
Ayrton Senna da Silva forever
Tarina jatkuu. Toista viikkoa ajoa ilman häiriöitä, mutta sitten ne palaavat hiljalleen. Noin 5sek käynnistymisen jälkeen alkaa käydä ahdistuneesti, jota jatkuu muutama kymmenen sekuntia, ellei kone sammu. Jos sammuu, se ei yleensä lähde enään helposti käyntiin vaan vaatii pidempää sahausta. Oire pahenee vähitellen lyhyessä ajossa. Itse kun ajan sillä pidempää työmatkaa, oireet vähenevät.
Tulppien pikeentyminen kylmänä... seokset metsässä?
Piuhoja poikki?
Vettä tulpanreijissä?
EGR ???
Naapurin tenavat tunkee lunta pakoputkeen ?
Vettä ei näy vuotavan mistään...
Tulppien pikeentyminen kylmänä... seokset metsässä?
Piuhoja poikki?
Vettä tulpanreijissä?
EGR ???
Naapurin tenavat tunkee lunta pakoputkeen ?
Vettä ei näy vuotavan mistään...
Uusia tiedonmurusia. Keskustelussa huoltomiehen kanssa irtosi tieto, että koneen tietokoneesta löytyi virhe/huomautusmerkintä venttiilinajoituksesta. Tässäkin JTS koneessahan on pakopuolen säätö.
Tuo pisti ajan kanssa miettimään. Tukehtunut käynti starttaamisen jälkeen... äkkiparantuminen paukahduksen kera... vian pahentuminen vähitellen kun ajetaan lyhyttä matkaa kone kylmänä... Kaikki tämä voisi tosiaankin selittyä pakoventtiilien ajoituksen jumittamisella, vai mitä? Jopa paukahdus/korjaantuminen, jos pitkän sahaamisen tuloksena pakoputkeen kertynyt gaso syttyi ja paine irroitti jumin...
Saattaa siis olla, että olemme yhden askeleen lähempänä totuutta vaihtamatta kaikkia irto-osia koneesta.
Lopullinen syyhän tuokaan ei voi olla. Koska vika parantuu pitkässä ajossa ja ilmaantuu lyhyessä, niin sehän tarkoittaa, että... perimmäinen vika on koneen likaantuminen kylmässä ajossa...
Koneen ohjelman päivitys tehdään seuraavaksi kiitoksia newportille vinkistä.
Tuo pisti ajan kanssa miettimään. Tukehtunut käynti starttaamisen jälkeen... äkkiparantuminen paukahduksen kera... vian pahentuminen vähitellen kun ajetaan lyhyttä matkaa kone kylmänä... Kaikki tämä voisi tosiaankin selittyä pakoventtiilien ajoituksen jumittamisella, vai mitä? Jopa paukahdus/korjaantuminen, jos pitkän sahaamisen tuloksena pakoputkeen kertynyt gaso syttyi ja paine irroitti jumin...
Saattaa siis olla, että olemme yhden askeleen lähempänä totuutta vaihtamatta kaikkia irto-osia koneesta.
Lopullinen syyhän tuokaan ei voi olla. Koska vika parantuu pitkässä ajossa ja ilmaantuu lyhyessä, niin sehän tarkoittaa, että... perimmäinen vika on koneen likaantuminen kylmässä ajossa...
Koneen ohjelman päivitys tehdään seuraavaksi kiitoksia newportille vinkistä.
Tarina jatkuu, emäntä katselee avensis ilmoituksia...
Lämpötila-anturi vaihdettu, ei mitään vaikutusta. Ketju, ei vikaa.
Selvinnyt kuitenkin, että kone tukehtuu silkkaan liikaan bensiiniin. Käytyään 2 sekuntia kylmästä käynnistettynä, kone päättää lisätä helvetisti polttoaineen määrää. Ensin kierrokset kasvaa ja lopuksi kone tukehtuu. Tähän tilaan päästyään kone ei sitten enään käynnisty, ellei avaa ja kuivaa tulppia.
Vaikuttaako paluuletkun mahdollinen tukkeutuminen JTS koneessa bensan liikasaantiin enään ollenkaan?
Lämpötila-anturi vaihdettu, ei mitään vaikutusta. Ketju, ei vikaa.
Selvinnyt kuitenkin, että kone tukehtuu silkkaan liikaan bensiiniin. Käytyään 2 sekuntia kylmästä käynnistettynä, kone päättää lisätä helvetisti polttoaineen määrää. Ensin kierrokset kasvaa ja lopuksi kone tukehtuu. Tähän tilaan päästyään kone ei sitten enään käynnisty, ellei avaa ja kuivaa tulppia.
Vaikuttaako paluuletkun mahdollinen tukkeutuminen JTS koneessa bensan liikasaantiin enään ollenkaan?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Mites jos hankkisit FiatECUscan softan (kokeiluversio jolla näkee anturien arvot ja ECUn säätötulokset 0e + ELM327 kaapeli Ebaysta about 25e postikuluineen)? Ei kummoinen kustannus jos läppäri jo omasta takaa. Tuon kytkemällä autoon ennen käynnistämistä voisit esim. nähdä päättääkö ECU tosiaankin lisätä tyhjäkäynnillä bensan syöttöä. Ilmamäärämittarin, lambdan, lämpöanturi, kierrosanturien jne toiminnan näkisit myös.
Veikkaan venynyttä jakopäätä.
Syttyikö kertaakaan keltainen moottorin valo palamaan?
Omani oli just huollossa jakopään ketjun takia.Korjattiin tehdastakuun piikkiin.Mittarissa 54700 km.
Omani toimi ja käynnistyi moitteetta , mutta paloi toi moottorin valo.
Huoltopäällikkö selvitti , että ei kärsi hirveetä venymää ketju , kun alkaa herjaamaan.
Kiitos muuten Lahden Deltalle hyvästä ja asiantutevasta palvelusta.
Syttyikö kertaakaan keltainen moottorin valo palamaan?
Omani oli just huollossa jakopään ketjun takia.Korjattiin tehdastakuun piikkiin.Mittarissa 54700 km.
Omani toimi ja käynnistyi moitteetta , mutta paloi toi moottorin valo.
Huoltopäällikkö selvitti , että ei kärsi hirveetä venymää ketju , kun alkaa herjaamaan.
Kiitos muuten Lahden Deltalle hyvästä ja asiantutevasta palvelusta.
Jep, OBD vermeet on ja kokeiltukin on, mutta sillä kerralla ei saanut mitään irti. Kun vika on päällä, kone on tukehtuneena koko ajan. Jatkuva starttaaminen lisäksi jumittaa tietokoneen boottikuntoon vähän väliä. Pitää asentaa se s***n tietokone teipillä koelautaan pysyvästi.onefromnorth kirjoitti:Mites jos hankkisit FiatECUscan softan (kokeiluversio jolla näkee anturien arvot ja ECUn säätötulokset 0e + ELM327 kaapeli Ebaysta about 25e postikuluineen)? Ei kummoinen kustannus jos läppäri jo omasta takaa. Tuon kytkemällä autoon ennen käynnistämistä voisit esim. nähdä päättääkö ECU tosiaankin lisätä tyhjäkäynnillä bensan syöttöä. Ilmamäärämittarin, lambdan, lämpöanturi, kierrosanturien jne toiminnan näkisit myös.
Valo syttyi n.20min yhtäjaksoisen sahaamisen jälkeen hetkeksi. Siinä vaiheessa oli varmaankin jo muita syitä valolle.petjohk kirjoitti:Veikkaan venynyttä jakopäätä.
Syttyikö kertaakaan keltainen moottorin valo palamaan?
Omani oli just huollossa jakopään ketjun takia.Korjattiin tehdastakuun piikkiin.Mittarissa 54700 km.
Omani toimi ja käynnistyi moitteetta , mutta paloi toi moottorin valo.
EDIT: Tarkistettu korjaamolta, että ketjun tarkistus on tehty. Ketjussa ei havaittu venymää.
Vehje on seissyt viikkokaupalla talven aikana katoksessa. Korjaamolle hinaaminenkin pitää järjestää itse tai työntää se ensin tielle
"Meillä on maailman parhaat mittarit" - Korjaamot ei ole edes hajulla siitä mikä tuossa voisi olla. Ja per* jos se korjataan perinteisellä vaihdetaan kaikki leegot tavalla, niin se on poijaat moron. Mulle riittää tämä temuaminen.
Ääninäyte: http://www.alfabbs.fi/download.php?id=2081
EDIT: OBD näyttää suoraa viivaa fuel trimmien ja lambdojen kohdalla. Autohan ei käy, vaan starttaa vain koko ajan. Kaasun asento jne näkyy hienosti, mutta sillä taas ei tee mitään.
Veikkaisin edelleenkin vikaa jakopään suuntaan.
Vikakooit ilmoitti meikäläisen autossa pakopuolen raja-arvojen alittumisesta.
Paljonko muuten autollasi on ajettu??
Tuo jakopään ketjun venyminenhän on tyyppivika ja pitää saada takuun piikkin vaihdatettua , koska minkäänlaista huolto-ohjelmaa ketjulle ei ole määritelty .
Vikakooit ilmoitti meikäläisen autossa pakopuolen raja-arvojen alittumisesta.
Paljonko muuten autollasi on ajettu??
Tuo jakopään ketjun venyminenhän on tyyppivika ja pitää saada takuun piikkin vaihdatettua , koska minkäänlaista huolto-ohjelmaa ketjulle ei ole määritelty .
No tuo täsmäisi, pakopuolen rajoista kuulemma tuli ilmoitusta. Mittarissa on jotain 74tkm.petjohk kirjoitti:Veikkaisin edelleenkin vikaa jakopään suuntaan.
Vikakooit ilmoitti meikäläisen autossa pakopuolen raja-arvojen alittumisesta.
Paljonko muuten autollasi on ajettu??
Tuo jakopään ketjun venyminenhän on tyyppivika ja pitää saada takuun piikkin vaihdatettua , koska minkäänlaista huolto-ohjelmaa ketjulle ei ole määritelty .
Tämä tehty pariin kertaan, itse ja pajalla. Hohtaa kuin pöytähopeat, mutta voi se tuo silti olla, koska muistan läpän olleen alussa jumissa, kun tökki sormella rööristä. Puhdas se kyllä on, mutta olisko akseli ruosteessa?hoblaa kirjoitti:Puhdista se kaasuläpppä kunnolla, irti koko kotelo käteen ja puhdistus kaikesta mömmöstä. Auttaa varmasti, kokemusta on.
Ai niin, päivitystä. Saatiin ajoon, mutta jo toisena käynnistysaamuna jäi katokseen. Olisko tuo nyt neljäs hinaus ja kuudes kerta pajalla.
edit: tässä on varmaan nuo kummatkin viat ja lisäksi lienee tuhonnut kaikki katalysaattorit ja lambdat bensakylvyssä. Niin ja varmaan kolmannet tulpat ja bensaantuneet öljyt.
Käynnistysongelmia myös alffassa, kylmänä ei lähde käyntiin ekalla kerralla, toisella lähtee sitten ja käy kyllä sen jälkeen nätisti.. kone kun lämmennyt niin lähtee nätisti käyntiin ekallakin.
auto on siis, Alfa Romeo 159 2.2jts koneella, vuosimalli 2007 ja ajettu 140 000km, käytin juuri merkkiliikkeessä huollossa ja lukivat vikakoodin: P0016 (Phase synchronisation (exhaust)/revs, Below bottom limit intermittent.)
Epäilevät että jakoketju venynyt ja pitäisi uusia.. eli tiedossa iso korjauslasku, vai voisiko vikaa olla muualla? Mikä neuvoksi..
auto on siis, Alfa Romeo 159 2.2jts koneella, vuosimalli 2007 ja ajettu 140 000km, käytin juuri merkkiliikkeessä huollossa ja lukivat vikakoodin: P0016 (Phase synchronisation (exhaust)/revs, Below bottom limit intermittent.)
Epäilevät että jakoketju venynyt ja pitäisi uusia.. eli tiedossa iso korjauslasku, vai voisiko vikaa olla muualla? Mikä neuvoksi..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllähän se pienellä mahdollisuudella saattaisi olla anturi vika, mutta venynnyt ketju on paljon todennäköismpi.
Ei ketjunkaan vaihdon jälkeen mulla ainakaan käynnisty aina ekalla (ei kyllä ole ollut vikakoodejakaan...). Niinpä kokeilin vähän kikkalla, kun parkkeeraa auton, antaa hetken aikaa käydä tyhjäkäynnillä ilman virankuluttajia (itse olen kääntännyt vain valot pois), voisi sanoa, että 95% käynnistyksistä menee ekalla kerralla, eli akku huono, syksyllä enne talvi kymiä pitää viimeistään vaihtaa.
edit: Ei mullakaan muita oireita ollu, mutta jätti tielle kun palasi motarilta ja lasketteli ramppia, normaali ajossa oli kuitenkin ihan terveen oloinen
Ei ketjunkaan vaihdon jälkeen mulla ainakaan käynnisty aina ekalla (ei kyllä ole ollut vikakoodejakaan...). Niinpä kokeilin vähän kikkalla, kun parkkeeraa auton, antaa hetken aikaa käydä tyhjäkäynnillä ilman virankuluttajia (itse olen kääntännyt vain valot pois), voisi sanoa, että 95% käynnistyksistä menee ekalla kerralla, eli akku huono, syksyllä enne talvi kymiä pitää viimeistään vaihtaa.
edit: Ei mullakaan muita oireita ollu, mutta jätti tielle kun palasi motarilta ja lasketteli ramppia, normaali ajossa oli kuitenkin ihan terveen oloinen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Paljonko maksoi ketjun vaihto?,vai menikö takuun piikkiin.?
Tokalla se meikäläisenkin 159 välillä käynnistyy.Alkoi "oireilla" tässä loppukesästä.Yleensä kylmänä kun käynnistää ja on lämmin ilma,niin ekalla vähän lupailee ja tokalla lähtee kuin palmun alta.Ihme juttu.,mistähän mahtanee johtua???
Ei kuitenkaan herjaa mitään eikä muutenkaan liikkeelle lähtiessä nykimistä , tms.
Jakopään ketju vaihdettu keväällä.
Tosin aika harmiton "vika" toistaiseksi,mutta olisi kiva tietää,onko jollain tarkempaa tietoa asiasta.
Toi akun jännite mullakin kävi mielessä , mutta kone jaksaa pyörittää kylmänä startatessa kohtuu hyvin.
Tokalla se meikäläisenkin 159 välillä käynnistyy.Alkoi "oireilla" tässä loppukesästä.Yleensä kylmänä kun käynnistää ja on lämmin ilma,niin ekalla vähän lupailee ja tokalla lähtee kuin palmun alta.Ihme juttu.,mistähän mahtanee johtua???
Ei kuitenkaan herjaa mitään eikä muutenkaan liikkeelle lähtiessä nykimistä , tms.
Jakopään ketju vaihdettu keväällä.
Tosin aika harmiton "vika" toistaiseksi,mutta olisi kiva tietää,onko jollain tarkempaa tietoa asiasta.
Toi akun jännite mullakin kävi mielessä , mutta kone jaksaa pyörittää kylmänä startatessa kohtuu hyvin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä ollut vähän samansuuntasta @ 2.0 TS. Yleensä yön seisonnan jälkeen startissa käy muutamia sekunteja varsin kauniisti, sitten kierrokset vajoaa ja käykin enää kolmella pytyllä. Puolat, tulpat yms. OK, mutta tulpan johdoissa on jo kulumaa mikä VOI lyödä läpi, mutta mitään näkyvää jälkeä siitä ei ole. Sen sijaan on pari kertaa törmännyt pieneen vikailmoon, nimittäin Camshaft Position Sensor Signal tjsp, eli siis nokan asentoanturin vikaherja. Mitään vaikutusta ajoon ei ole olltu o_O sama oire myös oli katsastukseen mentäessä; läpi meni.
Ja tosiaan jos auton antaa sammua tuon huonon käynnin toimesta, se kyllä starttaa todella nätisti uudestaan ja käy heti hyvin, vaikka puhti on pois ja tosi tosi tukkosen olonen jonkin aikaa (muutama kilometri).
Tosin nyt se on rikkoontuneen laatikon takia parkissa odottamassa hinausta ja ihan riittävän kallista remonttia... *huokaus*
Ja tosiaan jos auton antaa sammua tuon huonon käynnin toimesta, se kyllä starttaa todella nätisti uudestaan ja käy heti hyvin, vaikka puhti on pois ja tosi tosi tukkosen olonen jonkin aikaa (muutama kilometri).
Tosin nyt se on rikkoontuneen laatikon takia parkissa odottamassa hinausta ja ihan riittävän kallista remonttia... *huokaus*
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Helmi 2011, 19:55
- Car(s): 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: tampere
moro,
ittellä 2.2 JTS, 72 tonnia ajettu (takuut ummessa). Ja ketjun + muitten releitten vaihto uhkaa. Tietääkö kukaan tekeekö kukaan Tampereen seudulla em hommaa edullisesti?
Olen kyselly parista paikasta. Aika moni sanonut että , sori, ei oteta työtä vastaan.. paras *tarjous* autokeskukselta n. 1200€..
ittellä 2.2 JTS, 72 tonnia ajettu (takuut ummessa). Ja ketjun + muitten releitten vaihto uhkaa. Tietääkö kukaan tekeekö kukaan Tampereen seudulla em hommaa edullisesti?
Olen kyselly parista paikasta. Aika moni sanonut että , sori, ei oteta työtä vastaan.. paras *tarjous* autokeskukselta n. 1200€..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mulle ketju vaihdettiin launeella AD:llä, päivän homma, mutta hinnasta ei ole tietoa, käyttivät ööppelin ketjua joka saatiin nopeammin. Hinnasta ei ole tietoa kun oli tuore ostos, mutta sen jälkeen on noilta osin toiminnut.
Ei tosin käynnisty 100% varmuudella ekalla yrittämällä, lämpimänä kuitenkin OK, epäilen, että nyt kun ketju on kunnossa niin se hiertää akusta, sillä jos sammuttaa valot ennen kuin parkkeraa, eli antaa ladata pienemmällä kulutuksella, niin seuraavalla kerralla lähtee ensi yrittämällä.
Autodatasta löytyy joku vanha huoltotiedote jossa käsketään vaihtamaan PA.pumpun releet (3kpl), oireena mainitaan huono käynnistyvyys
Ei tosin käynnisty 100% varmuudella ekalla yrittämällä, lämpimänä kuitenkin OK, epäilen, että nyt kun ketju on kunnossa niin se hiertää akusta, sillä jos sammuttaa valot ennen kuin parkkeraa, eli antaa ladata pienemmällä kulutuksella, niin seuraavalla kerralla lähtee ensi yrittämällä.
Autodatasta löytyy joku vanha huoltotiedote jossa käsketään vaihtamaan PA.pumpun releet (3kpl), oireena mainitaan huono käynnistyvyys
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13 Helmi 2011, 19:55
- Car(s): 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: tampere
kuluttaja-asiamiehen/naisen kanssa asiaa on vatvottu ja olen ollut yhteydessä Aro oy:n. Eivät hyvitä rahallisesti tai muutenkaan, koska a) ostettu yksityiseltä b) takuu rauennut. \o/petjohk kirjoitti:Kyllähän tuota ketjunvaihtoa kannattaa vielä yrittää ainakin osittain saada takuun piikkiin, vaikka takuu ummessa olisikin.
Periaatteessa ketjun pitäisi kestää koneen elinkaari , jos sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkattu vaihdettavaksi määräajoin.
VIALLINEN TUOTE (siis ketju ,ei koko auto )
Mutta muille onnea yritykseen ja ilmoitelkaa jos saatte jollain ilveellä edes osittain kustannuksia korvattua.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
mulla lukee takuukirjassa että takuu paattyy jos auton omistus siirtyy autoalan elinkeinoharjoittajalle. Muuten omistajan vaihtuessa takuu jatkuu..pölhökustaa kirjoitti:kuluttaja-asiamiehen/naisen kanssa asiaa on vatvottu ja olen ollut yhteydessä Aro oy:n. Eivät hyvitä rahallisesti tai muutenkaan, koska a) ostettu yksityiseltä b) takuu rauennut. \o/petjohk kirjoitti:Kyllähän tuota ketjunvaihtoa kannattaa vielä yrittää ainakin osittain saada takuun piikkiin, vaikka takuu ummessa olisikin.
Periaatteessa ketjun pitäisi kestää koneen elinkaari , jos sitä ei ole huolto-ohjelmaan merkattu vaihdettavaksi määräajoin.
VIALLINEN TUOTE (siis ketju ,ei koko auto )
Mutta muille onnea yritykseen ja ilmoitelkaa jos saatte jollain ilveellä edes osittain kustannuksia korvattua.
Eli just toisinpain. Mulla siis tasta syysta takuu rauennut.