164 QV huoltohinnat..?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

164 QV huoltohinnat..?

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Tuli tossa mieleen tollanenkin asia, kun jo hyvän aikaa on nettiautossa kaupiteltu -90 164 QV:tä. Jo pitkään ilmoituksessa on lukenut että "auto tällä hetkellä täydellisessä huollossa merkkiliikkeessä" hintaan 8990eur mutta nyt näyttää olevan myynnissä projektina vikalistoineen hintaan 4990eur:P Eikai merkkiliikkeen(Deltan?) huoltohinnat kyseiselle autolle olleet yllätys auton tuoneelle liikkeelle :lol: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=81681 Eikö kukaan muuten ole käynyt katsomassa kyseistä autoa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Pistin juuri kyselyn vikalistasta kyseiseen putiikkiin, odotellaan 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niih, eihän tuo teknisesti niin kovasti eroa "tavallisesta" 164 V6:sta. Kalliita kulutusosia on tosiaan ne sähkösäätöiset iskarit, pakoputkistokin olisi varmaan hassun hintainen jos sen hakisi Demolition-Auton tiskiltä. Vaan putkeahan vääntää melkein kuka vaan.

Älköön nyt kukaan käsittäkö tätä niin, että 164 V6:n ylläpito olisi jotenkin poikkeuksellisen halpaa :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Älköön nyt kukaan käsittäkö tätä niin, että 164 V6:n ylläpito olisi jotenkin poikkeuksellisen halpaa :roll:
Ei mun mielestä 164 V6:n ylläpito kovin kallistakaan ole kunhan ei kone hajoa;) Tietysti jotkut osat on suht kalliita, mutta niin ne ovat melkein kaikissa ton kokoluokan autoissa. Ihan kevennyksenä mainittakoon, että tuli kallis fasaanin kaato, kun teki sen 164:en umpiolla;)

Tosta 164 QV:stä vain tuli mieleen, että jos Delta(kin) osaa laskuttaa erikoismalleista pientä lisää, vaikkei tekniikka sitten vakiomalleista paljoa eroakaan. Jos toi auto nyt edes oli Deltassa huollossa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Rolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa osta :twisted:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ricambi kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa osta :twisted:
Samaa mieltä :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ricambi kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa osta
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hieman asiaa sivuten.... on muuten aivan mahtavan näkönen auto :mrgreen:
Ja toi musta väri..... ehdottomasti paras kuusnepassa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nyt tuli vastaus. Korjaamo olisi laskuttanut kuulemma 2126E +päästöt.
Kojetaulu purettuna tällä hetkellä.
Vikalista:
-käyttöjarrut
-käsijarru
-valoja pimeänä, muutakin sähköhäikkää?
-päästöt
-nostopiste
-takapitkittäistukivarsien etummaiset puslat

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Jos, mutta iso jos...

- jarrut olisi kiinni juuttuneiden satul(oide)n irrottamisesta ja rasvaamisesta

- käsijarru olisi kiinni rispaantuneen vaijerin vaihdosta

- osaisi itse hitsata nostopisteen

- päästöt eivät johtuisi rikkinäisestä KATista

niin tuosta saisi kyllä vielä hienon auton.

Ihmejuttu kuitenkin kokonaisuudessaan. Ammattimainen tuontiliike tuo Saksasta auto, jossa on noin paljon vikoja. Ja vaikka olisi kuinka QV, niin alkuperäinen pyynti oli älytön, ja on se vieläkin älytön kun samalla hinnalla saa juuri katsastetunkin. Tämäkin on merkitty katsastetuksi 2/2004. Onko sitten seisonut autoliikkeen pihassa lopputalven vai mistä se yhtäkkiä on saanut nuo vikansa?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

on kyllä hinnoiteltu täysin puihin..tuossa kunnossa maksaisin maksimissaan 3keuroa..ja tuolla hinnalla maatuu luultavasti sinne liikkeen pihaan..tuohon rahaanhan saa suomenkilpiin jo huomattavasti uudemman 164 V6 superin...ei voi ymmärtää tuota hinnoittelu politiikkaa... :roll:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

90 kirjoitti:on kyllä hinnoiteltu täysin puihin..tuossa kunnossa maksaisin maksimissaan 3keuroa..ja tuolla hinnalla maatuu luultavasti sinne liikkeen pihaan..tuohon rahaanhan saa suomenkilpiin jo huomattavasti uudemman 164 V6 superin...ei voi ymmärtää tuota hinnoittelu politiikkaa... :roll:
Ovat näköjään tehneet vähän huonon kaupan vaan ja jotain pitäisi aina jäädä kaupasta käteenkin. Ei tuo ko. liike ole käsittääkseni edes kovin vanha... sitähän pyörittää tuon Nettiauto.com:n ylläpito... (Yhdellä liikkeen perustajista on muuten ollut Alfa 156)

Kyllä tuon kuntoonsaattaminen onkin varmaan kallista, jos se Deltasta on kiinni.. Pystyy tuon varmaan kuntoon saamaan jossain muuallakin?
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllähän tuon muuallakin kuntoon saisi..delta osaa varmasti ottaa omansa pois..ihan nätti peli kuitenkin noin päällisin puolin mutta moni kakku päältä kaunis.. :wink:

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Vielä muistin virkistämiseksi niin juuri tuosta kyseisestä 164 QV:stähän oli Saksan? päässä aikanaan pyynti 1500 eur, jos en ihan väärin muista. Ehkä se olisi hyvä hinta Suomessakin :mrgreen:

Ja itsehän tuo paras olisi kunnostaa. Kuulostaa ihan viikonloppuprojektilta noi viat. En luottaisi monenkaan nyrkkipajan tekosiin ainakaa tuollaista autoa kunnostettaessa... Corollat ja Sunnyt nyt voi viedä minne vaan, mutta tota en veisi :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

1. Jos joudutte kaikki huollot ja korjaukset teettämään Deltassa tms. liikkeessä, älkää edes harkitko rippikouluikäistä Alfa-malliston lippulaivaa.

2. Ne puolentoista tonnin vehkeet eivät tod. ole uusia, Saksassakaan. Ja tuonhintaisissa laitteissa alkaa tuonti- ja rekisteröintikuluillakin olla jo jonkinmoinen osuus auton kokonaishinnasta.

3. Eihän nuo viat ole (varsinkaan) auton iän huomioon ottaen mitään kummoisia, jarrut ja puslat sun muut ovat kuluvia palikoita. Ja vaikka päästötkin olisivat katista kiinni, ei avara tarvikepönttö maltaita maksa.

4. Tuo on sentään aito QV jolla tulee tulevaisuudessakin olemaan jotain arvoa.

->

Jos kori on siisti ja suora, hinta ei minusta ole mitenkään pahasti metsässä. Alkuperäinen pyynti oli kyllä, mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää...
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mun mielestä hinta on aidoksi ja ilmeisen ehjäksi (kolaroimaton?, siisti sisältä) QV:ksi lähes haarukassa, 1500E saksassa jos on maksanut niin eiköhän siihen ole tullut 2000E jo veroakin päälle? Myös ehjälle moottorille ja muulle tekniikalle kannattaa antaa hieman painoarvoa, jos siis ovat ehjät. Missäs muuten myydään halvemmalla ehjiä QV:ta tai Supereita? . Nettiautossa taisi vuosi sitten tekniikanvaihtoQV olla lähemmäs 10kE.

Nimimerkillä 1500 E saksassa maksaneen uudenveroisen turbo75:n omistaja :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

GAMMA500 kirjoitti:Mun mielestä hinta on aidoksi ja ilmeisen ehjäksi (kolaroimaton?, siisti sisältä) QV:ksi lähes haarukassa, 1500E saksassa jos on maksanut niin eiköhän siihen ole tullut 2000E jo veroakin päälle? Myös ehjälle moottorille ja muulle tekniikalle kannattaa antaa hieman painoarvoa, jos siis ovat ehjät. Missäs muuten myydään halvemmalla ehjiä QV:ta tai Supereita? . Nettiautossa taisi vuosi sitten tekniikanvaihtoQV olla lähemmäs 10kE.

Nimimerkillä 1500 E saksassa maksaneen uudenveroisen turbo75:n omistaja :-D
no eiköhän ne halvimmt löydy saksa/belgia-akselilta..ruotsissakin jonkin verran tarjontaa mutta hinnat vähän kovemmat...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Emäntä vähän vihjaisi, josko tuosta olisi hänelle kauppakassiksi. Huomatkaa miten hyvin on koulutus mennyt perille :shock:

Tämänhetkinen hintapyyntö on 3490,- eli hinta alkaa lähestyä sen verran kohtuullista, että kävin autoa katsomassa. Täytyy sanoa, että odotin auton olevan vähin siistimpi, lähinnä sisältä. Kunnon siivouskin kyllä tekisi ihmeitä, mutta sillä ei korjata jonkun tumpelon kätten jälkiä; vähän sitä sun tätä oli ilmeisesti yritetty purkaa lähinnä repimällä osia irti :x Nahat olivat kyllä ehjät mutta vähän epäsiistin oloiset, kyllä noista vielä pienellä plankkaamisella penkit saisi.

Vikoja on ainakin seuraavat:

- käyttöjarrut takana
- käsijarru
- mätää tunkin korvakkeessa
- mätää taka-akseliston poikittaispalkissa
- takapään tukivarsissa pari väljää puslaa
- vasen sumuvalo rikki
- puolalle tuleva johto palanut, johtosarjan vaihto ei ihan pieni askare (tähän viittaa ilmoituksen "sähkötöitä 8h")
- alla olleet Marangonit loppusuoralla, vanteissa kolhuja ja keskiömerkit puuttuu
- kovat päästöt, HC 2500 !

Kori on kohtuullisen siisti niin kuin tuontiautolta olettaakin. Ovien reunoja en tsekkaillut mutta oikeassa takakaaressa on hiukan ruosteenalkua, nyt sen saa vielä pienellä fiksauksella helposti siistiksi. Nokkapellin etureunan sauma oli jo päässyt pullistumaan. Takavalojen alapuoliset korin saumat ehjät. Jostain syystä kummankin C-pilarin alapuolella oli kohtuullisen kokoinen lommo? Pinta kyllä kiilsi.

Nosturia ei ollut joten en päässyt pohjaa katsomaan.

Jos nyt mitään mistään ymmärrän niin noin kovia HC-arvoja ei pitäisi tulla vaikka katti olisi autotallin hyllyssä, eli kannattaa varautua venttiilivikaan. Kannet ylös ja osiksi.

Auton nähtyäni myyjä sanoi että kolmella tonnilla lähtee. Tarjouksiakin otetaan varmasti vastaan, myyjäliike on varmasti huomannut iskeneensä kätensä paskaan :roll: Muuten voisin itse napata tuosta projektin, mutta auto oli jotenkin vähän kötöstellyn oloinen ("pilaa-se-itse") joten pahin into pääsi laantumaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tarjouksia otetaan vastaan..pitäisiköhän tuosta käydä tarjoamassa jotain, vaikkapa tonni .... :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarjoa sitten vaikka puhelimessa tai huutomatkan päästä, voi vielä muuten tulla luuvitosesta :mrgreen: Myyjä harmistui silminnähden jo siitä kun huomautin että auto on vähän epäsiistin oloinen sisältä. Ok, onhan autolla ikääkin jo 14 vuotta, mutta omani oli kyllä siistimpi. Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?
Jotenkin tuntuu että tässä vaiheessa vanhemmat 164 V6:t alkavat olla joko poikkeuksellisen huonoja tai poikkeuksellisen hyviä. Kaikki jotka olen nähnyt lähimmän parin vuoden aikana autoliikkeissä edustavat jostain syystä ensinmainittua ryhmää. Jälkimmäisen ryhmän edustaja löytyy omasta ja ainakin myös Ricambin tallista :mrgreen:
Harvemmin nämä paremmat yksilöt päätyvät myyntiin kun jälleenmyyntiarvot ovat mitä ovat eli käyttö/nautintoarvoa alhaisemmat.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarjoa sitten vaikka puhelimessa tai huutomatkan päästä, voi vielä muuten tulla luuvitosesta :mrgreen: Myyjä harmistui silminnähden jo siitä kun huomautin että auto on vähän epäsiistin oloinen sisältä. Ok, onhan autolla ikääkin jo 14 vuotta, mutta omani oli kyllä siistimpi. Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?

juu parempi kun pitää pienen hajuraon ettei myyjä hyppää silmille.. :)
kyllähän hyvinpidetty yleensä on aika siisti ja huonommin pidetystä kyllä näkee heti kyllä mitä tulossa on jos auton erehtyy ostamaan.. tuommoisesta väsähtäneestä yksilöstä ei kovin paljoa saa....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

164:set alkavat tulla siihen ikään, että niitä ryöstöhyödynnetään. Varsinkin V6-mallista saa pienellä rahalla aika hienon auton, mutta moni ostaja ei välttämättä ymmärrä (tai välitä), että vaikka auton ostohinta on pieni, asianmukainen ylläpito tulee äkkiä arvokkaaksi. Niinpä noita varmaan ajetaan loppuun, ts. bensaa vaan tankkiin ja kulkee niin kauas kuin kulkee.

Sääli. Minusta nuo ovat aina olleet tyylikkäitä pelejä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minusta nuo ovat aina olleet tyylikkäitä pelejä.
Monessa suhteessa parhaita koskaan valmistettuja Alfoja. Esim. jos vertaan omaa '89 164 V6:sta '03 156:ni niin 164 on hiljaisempi, vakaampi ajettava, paremmista materiaaleista tehty ja muutenkin laadukkaamman oloinen vaikka on tehty 14 vuotta aikaisemmin. Edes 166:ta ei ole juurikaan saatu paremmantuntuiseksi. Tekis kyllä mieli vaihtaa se 24V tai V6 TB superiin, mutta siinähän on aina riski että saa jonkun ex-jakohihnavaurioisen johon saa upottaa enmmän rahaa kuin pankkitilillä riittää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itse en osaa verrata 164:sta kuin GTV:hen, muista ei ole riittävästi kokemusta. Tuostakin parista 164 on selvästi hiljaisempi ja viimeistellympi. Tarkempi vertailu ei kylläkään ole oikeutettua, sen verran erilaisista kapineista on kyse.

Ei kai noissa V6 Tboissa ole kummempaa pelkoa hihnavauriosta? Eikö rakenne ole koko lailla sama kuin 164:n 12-venttiilisissä koneissa? Niistähän ei hihna tunnu katkeavan ilman sivuleikkureita. Tosin eilen katselin myynnissä ollutta 166 V6 Turboa, jonka mainoslapussa luki "24v". Ei kai tuommoista ole ikinä valmistettu, vai olenko nyt missannut jotain?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tosin eilen katselin myynnissä ollutta 166 V6 Turboa, jonka mainoslapussa luki "24v". Ei kai tuommoista ole ikinä valmistettu, vai olenko nyt missannut jotain?
No niin nyt pojat rupeaa puhumaan asiaa :mrgreen: :mrgreen: kun kehutaan 164:sta näinkin paljon. Originaali ja Rasvis ovat oikeassa, vertailun äänettömyydessä 156 V6 ja 164 V6:n välillä niin 164:nen voittaa tuon kisan 6-0 myös matka-ajossa 164:nen hakkaa 156:en, enkä nyt puhu ajo-ominaisuuksista vaan tuo kokoinaisfiilis on parempi 164:ssa. Hinnasta puheen ollen niin en saa sitä hintaa mikä ko. auton arvo mielestäni on, joten jatkanpa matkaa ko. autolla ties miten kauan :wink: 276000km eikä konetta ole vielä tarvinnut avata, QV nokat on autossa koska alkuperäisten pakonokat olivat liiaksi kuluneet.

Rasvis on oikeassa, tietääkseni 166 Turbo on aina ollut tuo 2 litrainen V6 12V.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Tervehdys kaikille, tämä onkin sitten allekirjoittaneen ensimmäinen viesti tähän foorumiin.

Tein tänään kaupat tuosta nettiauton 164QV:sta, kun olin miettinyt ensin asiaa pari viikkoa, tutustunut malliin hieman tarkemmin ja seurannut tätäkin kyseisestä autosta käytyä keskustelua.

Saapa nyt nähdä mihin tuli käsi iskettyä, mutta pikaisen tarkastelun (ilman nosturia) jälkeen korin ja sisustuksen palauttaminen edustavaan kuosiin ei pitäisi olla mahdoton homma. Suurin haaste taitaa olla oikean hoito/elvytys/puhdistusaineen valinta nahkaosille sekä pinttyneen tupakanhajun karkottaminen autosta (otsonikäsittely tms.)

Tekniikka onkin sitten eri asia... saa nähdä mitä esim. ilmastointi on tykännyt kolmen kuukauden seisottamisesta. Tai jarrusatulat... tai sähkösäätöinen alusta... tai... :? sitä saa mitä tilaa.

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

Onnistuneita kilometrejä uudelle Alfistille
164ts-89 400tkm

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Juu, onnistuneita kilometrejä toivottelen minäkin...

... toivotaan että saat ajokuntoon ilman kovin suurta hampaidenkiristelyä. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siankarlo kirjoitti:Suurin haaste taitaa olla oikean hoito/elvytys/puhdistusaineen valinta nahkaosille sekä pinttyneen tupakanhajun karkottaminen autosta (otsonikäsittely tms.)
Nahkalle on ainakin autoglymillä olemassa leather care cream. Kokemusta ei ole, mutta voisin kuvitella että se olisi kunnon kamaa.
Tupakan hajun poistoon on varmaan olemassa omia mömmöjä, mutta itse en oikeen niiden tehoon usko... en ainakaan lyhyessä ajassa.

Onnea vaan autolle, eikös tuo ollut juuri se kiiltävä musta jota itse kuolasin kieli pitkällä.... on meinaan niin ihana väri :P

Edit. Nyt katsoin sitä oikeen toiseenkin kertaan ja on se vaan NIIIN namu. Jos joskus satut törmään hullun näköiseen tyyppiin kuolaamassa autosi konepellille niin se olen luultavimmin minä :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Epezi kirjoitti:Tupakan hajun poistoon on varmaan olemassa omia mömmöjä, mutta itse en oikeen niiden tehoon usko... en ainakaan lyhyessä ajassa.
Eiköhän se ozonikäsittely poista aika tehokkaasti. Faija käyttänyt pari autoa ja haju hävinnyt totaalisesti.

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Hävetköön alfassa tupakoitsijat... Ei muuta kuin, navetan taakse ja :2gunfire:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onnea hienolle projektille!

Tuskin sen sisustan kanssa tulee mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Pahin silmään sattunut virhe oli mittariston kuuppa, jota joku neropatti oli väkisin repinyt irti tuuletussuuttimien puolelta. Tuossa QV:ssa kun on mm. mittariston reunassa punainen tikkaus, jota ei ole muissa malleissa, ja juuri vastaavan varaosan löytäminen voi olla työn alla. Toivottavasti tuosta kiinni olevasta saa vielä fiksattua siistin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Eiköhän se ozonikäsittely poista aika tehokkaasti. Faija käyttänyt pari autoa ja haju hävinnyt totaalisesti.
Juu, sisäpesu ja otsonikäsittely. Röökinhaju lähtee kohtuullisen hyvin.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Eiköhän se ozonikäsittely poista aika tehokkaasti. Faija käyttänyt pari autoa ja haju hävinnyt totaalisesti.
Juu, sisäpesu ja otsonikäsittely. Röökinhaju lähtee kohtuullisen hyvin.
Vähän oftopic, mut kuitenkin...

Meillä on firmassa pari tollasta otsoni-konetta. En ole vielä itse kokeillut, mut työkaveri kehui, että poistaa kyllä hajut. Eli tunti otsonia ja tunti tuuletusta ja sitten uudestaan sama homma. Ei pitäis enää haista :?
Mulla Q4:ssa sakemannit tuprutellu, eli pitänee tehdä tuo käsittely, kun systerikin sanoi, että auto haisee ihan alfalle.... Oli kuulema vanhassakin sama haju :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä sitä hajunpoistinta kannattaa sellaisen vuorokauden pitää. Kyllähän se peittää röökinhajun ihan pienessäkin ajassa, mutta sitten kesäkuumalla auringonpaiste nostaa hajun taas ilmaan.
Eli kannattaa antaa olla vaan kauemman ajan, sitten kunnon tuuletus, ettei itse kuole sinne autoon.

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onnea hienolle projektille!

Tuskin sen sisustan kanssa tulee mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Pahin silmään sattunut virhe oli mittariston kuuppa, jota joku neropatti oli väkisin repinyt irti tuuletussuuttimien puolelta.
Jep, itsekin tutkin pitkään tuota kojelautaa, mutta lopulta tulin siihen päätelmään, (netistä löytyneitä QV:n kojelautakuvia tutkimalla), ettei yksikään kojelaudan osa (myöskään se kuuppa) ole pahemmin vaurioitunut. Mun mielestäni kojelauta on purettu aika siististi, osia vahingoittamatta, mutta aivan ilmeisesti se on kasattu todella hätäisesti "sinne päin", kun auto on päätetty laittaa korjaamattomana projektina myyntiin. Sinänsä loogista, sillä allekirjoittaneen urakka alkaa juuri tuon kojelaudan uudelleen purusta.

Kiitokset hajunpoistovinkeistä, taitaa olla ensimmäisenä tuon otsonikäsittelyn paikka. Mistähän löytyisi hyvä paikka sitten kun auto liikkuu taas omilla voimillaan...?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Katselin, että siinä kuupassa olisi keskellä jotain sulanutta/muuten vaurioitunutta pintaa, liekö ollut puhelinteline jollain myrkkyliimalla kiinni? Ja oikeaa takareunaa oli revitty niin, että se oli taipunut ylöspäin.

Tarkemmin ajatellen, aika pieniä murheita rippikouluikäisessä autossa :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin