164 QV huoltohinnat..?
Valvoja: Moderators
164 QV huoltohinnat..?
Tuli tossa mieleen tollanenkin asia, kun jo hyvän aikaa on nettiautossa kaupiteltu -90 164 QV:tä. Jo pitkään ilmoituksessa on lukenut että "auto tällä hetkellä täydellisessä huollossa merkkiliikkeessä" hintaan 8990eur mutta nyt näyttää olevan myynnissä projektina vikalistoineen hintaan 4990eur:P Eikai merkkiliikkeen(Deltan?) huoltohinnat kyseiselle autolle olleet yllätys auton tuoneelle liikkeelle http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=81681 Eikö kukaan muuten ole käynyt katsomassa kyseistä autoa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niih, eihän tuo teknisesti niin kovasti eroa "tavallisesta" 164 V6:sta. Kalliita kulutusosia on tosiaan ne sähkösäätöiset iskarit, pakoputkistokin olisi varmaan hassun hintainen jos sen hakisi Demolition-Auton tiskiltä. Vaan putkeahan vääntää melkein kuka vaan.
Älköön nyt kukaan käsittäkö tätä niin, että 164 V6:n ylläpito olisi jotenkin poikkeuksellisen halpaa
Älköön nyt kukaan käsittäkö tätä niin, että 164 V6:n ylläpito olisi jotenkin poikkeuksellisen halpaa
- Epäkelpokeräilijä -
Ei mun mielestä 164 V6:n ylläpito kovin kallistakaan ole kunhan ei kone hajoa;) Tietysti jotkut osat on suht kalliita, mutta niin ne ovat melkein kaikissa ton kokoluokan autoissa. Ihan kevennyksenä mainittakoon, että tuli kallis fasaanin kaato, kun teki sen 164:en umpiolla;)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Älköön nyt kukaan käsittäkö tätä niin, että 164 V6:n ylläpito olisi jotenkin poikkeuksellisen halpaa
Tosta 164 QV:stä vain tuli mieleen, että jos Delta(kin) osaa laskuttaa erikoismalleista pientä lisää, vaikkei tekniikka sitten vakiomalleista paljoa eroakaan. Jos toi auto nyt edes oli Deltassa huollossa.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa ostaRolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Samaa mieltäRicambi kirjoitti:Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa ostaRolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ricambi kirjoitti:Miksi lähteä muuttamaan alkuperäisestä? Jos on säädettävät iskarit niin toki ne on säilytettävä, jos ei ole varaa ylläpitää alkuperäisessä kunnossa niin ehdottelen ettei ko. autoa ostaRolle kirjoitti:Jaa-a, miksi nyt QV olisi niin paljon kalliimpi kuin joku muu? Jos tuossa sähköalustassa on jotain vikaa niin voihan sinne tavalliset vermeet laittaa?
Jos, mutta iso jos...
- jarrut olisi kiinni juuttuneiden satul(oide)n irrottamisesta ja rasvaamisesta
- käsijarru olisi kiinni rispaantuneen vaijerin vaihdosta
- osaisi itse hitsata nostopisteen
- päästöt eivät johtuisi rikkinäisestä KATista
niin tuosta saisi kyllä vielä hienon auton.
Ihmejuttu kuitenkin kokonaisuudessaan. Ammattimainen tuontiliike tuo Saksasta auto, jossa on noin paljon vikoja. Ja vaikka olisi kuinka QV, niin alkuperäinen pyynti oli älytön, ja on se vieläkin älytön kun samalla hinnalla saa juuri katsastetunkin. Tämäkin on merkitty katsastetuksi 2/2004. Onko sitten seisonut autoliikkeen pihassa lopputalven vai mistä se yhtäkkiä on saanut nuo vikansa?
- jarrut olisi kiinni juuttuneiden satul(oide)n irrottamisesta ja rasvaamisesta
- käsijarru olisi kiinni rispaantuneen vaijerin vaihdosta
- osaisi itse hitsata nostopisteen
- päästöt eivät johtuisi rikkinäisestä KATista
niin tuosta saisi kyllä vielä hienon auton.
Ihmejuttu kuitenkin kokonaisuudessaan. Ammattimainen tuontiliike tuo Saksasta auto, jossa on noin paljon vikoja. Ja vaikka olisi kuinka QV, niin alkuperäinen pyynti oli älytön, ja on se vieläkin älytön kun samalla hinnalla saa juuri katsastetunkin. Tämäkin on merkitty katsastetuksi 2/2004. Onko sitten seisonut autoliikkeen pihassa lopputalven vai mistä se yhtäkkiä on saanut nuo vikansa?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ovat näköjään tehneet vähän huonon kaupan vaan ja jotain pitäisi aina jäädä kaupasta käteenkin. Ei tuo ko. liike ole käsittääkseni edes kovin vanha... sitähän pyörittää tuon Nettiauto.com:n ylläpito... (Yhdellä liikkeen perustajista on muuten ollut Alfa 156)90 kirjoitti:on kyllä hinnoiteltu täysin puihin..tuossa kunnossa maksaisin maksimissaan 3keuroa..ja tuolla hinnalla maatuu luultavasti sinne liikkeen pihaan..tuohon rahaanhan saa suomenkilpiin jo huomattavasti uudemman 164 V6 superin...ei voi ymmärtää tuota hinnoittelu politiikkaa...
Kyllä tuon kuntoonsaattaminen onkin varmaan kallista, jos se Deltasta on kiinni.. Pystyy tuon varmaan kuntoon saamaan jossain muuallakin?
Ammattina autokauppa
Vielä muistin virkistämiseksi niin juuri tuosta kyseisestä 164 QV:stähän oli Saksan? päässä aikanaan pyynti 1500 eur, jos en ihan väärin muista. Ehkä se olisi hyvä hinta Suomessakin
Ja itsehän tuo paras olisi kunnostaa. Kuulostaa ihan viikonloppuprojektilta noi viat. En luottaisi monenkaan nyrkkipajan tekosiin ainakaa tuollaista autoa kunnostettaessa... Corollat ja Sunnyt nyt voi viedä minne vaan, mutta tota en veisi
Ja itsehän tuo paras olisi kunnostaa. Kuulostaa ihan viikonloppuprojektilta noi viat. En luottaisi monenkaan nyrkkipajan tekosiin ainakaa tuollaista autoa kunnostettaessa... Corollat ja Sunnyt nyt voi viedä minne vaan, mutta tota en veisi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
1. Jos joudutte kaikki huollot ja korjaukset teettämään Deltassa tms. liikkeessä, älkää edes harkitko rippikouluikäistä Alfa-malliston lippulaivaa.
2. Ne puolentoista tonnin vehkeet eivät tod. ole uusia, Saksassakaan. Ja tuonhintaisissa laitteissa alkaa tuonti- ja rekisteröintikuluillakin olla jo jonkinmoinen osuus auton kokonaishinnasta.
3. Eihän nuo viat ole (varsinkaan) auton iän huomioon ottaen mitään kummoisia, jarrut ja puslat sun muut ovat kuluvia palikoita. Ja vaikka päästötkin olisivat katista kiinni, ei avara tarvikepönttö maltaita maksa.
4. Tuo on sentään aito QV jolla tulee tulevaisuudessakin olemaan jotain arvoa.
->
Jos kori on siisti ja suora, hinta ei minusta ole mitenkään pahasti metsässä. Alkuperäinen pyynti oli kyllä, mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää...
2. Ne puolentoista tonnin vehkeet eivät tod. ole uusia, Saksassakaan. Ja tuonhintaisissa laitteissa alkaa tuonti- ja rekisteröintikuluillakin olla jo jonkinmoinen osuus auton kokonaishinnasta.
3. Eihän nuo viat ole (varsinkaan) auton iän huomioon ottaen mitään kummoisia, jarrut ja puslat sun muut ovat kuluvia palikoita. Ja vaikka päästötkin olisivat katista kiinni, ei avara tarvikepönttö maltaita maksa.
4. Tuo on sentään aito QV jolla tulee tulevaisuudessakin olemaan jotain arvoa.
->
Jos kori on siisti ja suora, hinta ei minusta ole mitenkään pahasti metsässä. Alkuperäinen pyynti oli kyllä, mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää...
- Epäkelpokeräilijä -
Mun mielestä hinta on aidoksi ja ilmeisen ehjäksi (kolaroimaton?, siisti sisältä) QV:ksi lähes haarukassa, 1500E saksassa jos on maksanut niin eiköhän siihen ole tullut 2000E jo veroakin päälle? Myös ehjälle moottorille ja muulle tekniikalle kannattaa antaa hieman painoarvoa, jos siis ovat ehjät. Missäs muuten myydään halvemmalla ehjiä QV:ta tai Supereita? . Nettiautossa taisi vuosi sitten tekniikanvaihtoQV olla lähemmäs 10kE.
Nimimerkillä 1500 E saksassa maksaneen uudenveroisen turbo75:n omistaja
Nimimerkillä 1500 E saksassa maksaneen uudenveroisen turbo75:n omistaja
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no eiköhän ne halvimmt löydy saksa/belgia-akselilta..ruotsissakin jonkin verran tarjontaa mutta hinnat vähän kovemmat...GAMMA500 kirjoitti:Mun mielestä hinta on aidoksi ja ilmeisen ehjäksi (kolaroimaton?, siisti sisältä) QV:ksi lähes haarukassa, 1500E saksassa jos on maksanut niin eiköhän siihen ole tullut 2000E jo veroakin päälle? Myös ehjälle moottorille ja muulle tekniikalle kannattaa antaa hieman painoarvoa, jos siis ovat ehjät. Missäs muuten myydään halvemmalla ehjiä QV:ta tai Supereita? . Nettiautossa taisi vuosi sitten tekniikanvaihtoQV olla lähemmäs 10kE.
Nimimerkillä 1500 E saksassa maksaneen uudenveroisen turbo75:n omistaja
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Emäntä vähän vihjaisi, josko tuosta olisi hänelle kauppakassiksi. Huomatkaa miten hyvin on koulutus mennyt perille
Tämänhetkinen hintapyyntö on 3490,- eli hinta alkaa lähestyä sen verran kohtuullista, että kävin autoa katsomassa. Täytyy sanoa, että odotin auton olevan vähin siistimpi, lähinnä sisältä. Kunnon siivouskin kyllä tekisi ihmeitä, mutta sillä ei korjata jonkun tumpelon kätten jälkiä; vähän sitä sun tätä oli ilmeisesti yritetty purkaa lähinnä repimällä osia irti Nahat olivat kyllä ehjät mutta vähän epäsiistin oloiset, kyllä noista vielä pienellä plankkaamisella penkit saisi.
Vikoja on ainakin seuraavat:
- käyttöjarrut takana
- käsijarru
- mätää tunkin korvakkeessa
- mätää taka-akseliston poikittaispalkissa
- takapään tukivarsissa pari väljää puslaa
- vasen sumuvalo rikki
- puolalle tuleva johto palanut, johtosarjan vaihto ei ihan pieni askare (tähän viittaa ilmoituksen "sähkötöitä 8h")
- alla olleet Marangonit loppusuoralla, vanteissa kolhuja ja keskiömerkit puuttuu
- kovat päästöt, HC 2500 !
Kori on kohtuullisen siisti niin kuin tuontiautolta olettaakin. Ovien reunoja en tsekkaillut mutta oikeassa takakaaressa on hiukan ruosteenalkua, nyt sen saa vielä pienellä fiksauksella helposti siistiksi. Nokkapellin etureunan sauma oli jo päässyt pullistumaan. Takavalojen alapuoliset korin saumat ehjät. Jostain syystä kummankin C-pilarin alapuolella oli kohtuullisen kokoinen lommo? Pinta kyllä kiilsi.
Nosturia ei ollut joten en päässyt pohjaa katsomaan.
Jos nyt mitään mistään ymmärrän niin noin kovia HC-arvoja ei pitäisi tulla vaikka katti olisi autotallin hyllyssä, eli kannattaa varautua venttiilivikaan. Kannet ylös ja osiksi.
Auton nähtyäni myyjä sanoi että kolmella tonnilla lähtee. Tarjouksiakin otetaan varmasti vastaan, myyjäliike on varmasti huomannut iskeneensä kätensä paskaan Muuten voisin itse napata tuosta projektin, mutta auto oli jotenkin vähän kötöstellyn oloinen ("pilaa-se-itse") joten pahin into pääsi laantumaan.
Tämänhetkinen hintapyyntö on 3490,- eli hinta alkaa lähestyä sen verran kohtuullista, että kävin autoa katsomassa. Täytyy sanoa, että odotin auton olevan vähin siistimpi, lähinnä sisältä. Kunnon siivouskin kyllä tekisi ihmeitä, mutta sillä ei korjata jonkun tumpelon kätten jälkiä; vähän sitä sun tätä oli ilmeisesti yritetty purkaa lähinnä repimällä osia irti Nahat olivat kyllä ehjät mutta vähän epäsiistin oloiset, kyllä noista vielä pienellä plankkaamisella penkit saisi.
Vikoja on ainakin seuraavat:
- käyttöjarrut takana
- käsijarru
- mätää tunkin korvakkeessa
- mätää taka-akseliston poikittaispalkissa
- takapään tukivarsissa pari väljää puslaa
- vasen sumuvalo rikki
- puolalle tuleva johto palanut, johtosarjan vaihto ei ihan pieni askare (tähän viittaa ilmoituksen "sähkötöitä 8h")
- alla olleet Marangonit loppusuoralla, vanteissa kolhuja ja keskiömerkit puuttuu
- kovat päästöt, HC 2500 !
Kori on kohtuullisen siisti niin kuin tuontiautolta olettaakin. Ovien reunoja en tsekkaillut mutta oikeassa takakaaressa on hiukan ruosteenalkua, nyt sen saa vielä pienellä fiksauksella helposti siistiksi. Nokkapellin etureunan sauma oli jo päässyt pullistumaan. Takavalojen alapuoliset korin saumat ehjät. Jostain syystä kummankin C-pilarin alapuolella oli kohtuullisen kokoinen lommo? Pinta kyllä kiilsi.
Nosturia ei ollut joten en päässyt pohjaa katsomaan.
Jos nyt mitään mistään ymmärrän niin noin kovia HC-arvoja ei pitäisi tulla vaikka katti olisi autotallin hyllyssä, eli kannattaa varautua venttiilivikaan. Kannet ylös ja osiksi.
Auton nähtyäni myyjä sanoi että kolmella tonnilla lähtee. Tarjouksiakin otetaan varmasti vastaan, myyjäliike on varmasti huomannut iskeneensä kätensä paskaan Muuten voisin itse napata tuosta projektin, mutta auto oli jotenkin vähän kötöstellyn oloinen ("pilaa-se-itse") joten pahin into pääsi laantumaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarjoa sitten vaikka puhelimessa tai huutomatkan päästä, voi vielä muuten tulla luuvitosesta Myyjä harmistui silminnähden jo siitä kun huomautin että auto on vähän epäsiistin oloinen sisältä. Ok, onhan autolla ikääkin jo 14 vuotta, mutta omani oli kyllä siistimpi. Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?
- Epäkelpokeräilijä -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Jotenkin tuntuu että tässä vaiheessa vanhemmat 164 V6:t alkavat olla joko poikkeuksellisen huonoja tai poikkeuksellisen hyviä. Kaikki jotka olen nähnyt lähimmän parin vuoden aikana autoliikkeissä edustavat jostain syystä ensinmainittua ryhmää. Jälkimmäisen ryhmän edustaja löytyy omasta ja ainakin myös Ricambin tallistaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?
Harvemmin nämä paremmat yksilöt päätyvät myyntiin kun jälleenmyyntiarvot ovat mitä ovat eli käyttö/nautintoarvoa alhaisemmat.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarjoa sitten vaikka puhelimessa tai huutomatkan päästä, voi vielä muuten tulla luuvitosesta Myyjä harmistui silminnähden jo siitä kun huomautin että auto on vähän epäsiistin oloinen sisältä. Ok, onhan autolla ikääkin jo 14 vuotta, mutta omani oli kyllä siistimpi. Liekö myynnissä oleva yksilö poikkeuksellisen huono vai se ex-Kuusnepani poikkeuksellisen hyvä?
juu parempi kun pitää pienen hajuraon ettei myyjä hyppää silmille..
kyllähän hyvinpidetty yleensä on aika siisti ja huonommin pidetystä kyllä näkee heti kyllä mitä tulossa on jos auton erehtyy ostamaan.. tuommoisesta väsähtäneestä yksilöstä ei kovin paljoa saa....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164:set alkavat tulla siihen ikään, että niitä ryöstöhyödynnetään. Varsinkin V6-mallista saa pienellä rahalla aika hienon auton, mutta moni ostaja ei välttämättä ymmärrä (tai välitä), että vaikka auton ostohinta on pieni, asianmukainen ylläpito tulee äkkiä arvokkaaksi. Niinpä noita varmaan ajetaan loppuun, ts. bensaa vaan tankkiin ja kulkee niin kauas kuin kulkee.
Sääli. Minusta nuo ovat aina olleet tyylikkäitä pelejä.
Sääli. Minusta nuo ovat aina olleet tyylikkäitä pelejä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Monessa suhteessa parhaita koskaan valmistettuja Alfoja. Esim. jos vertaan omaa '89 164 V6:sta '03 156:ni niin 164 on hiljaisempi, vakaampi ajettava, paremmista materiaaleista tehty ja muutenkin laadukkaamman oloinen vaikka on tehty 14 vuotta aikaisemmin. Edes 166:ta ei ole juurikaan saatu paremmantuntuiseksi. Tekis kyllä mieli vaihtaa se 24V tai V6 TB superiin, mutta siinähän on aina riski että saa jonkun ex-jakohihnavaurioisen johon saa upottaa enmmän rahaa kuin pankkitilillä riittää.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minusta nuo ovat aina olleet tyylikkäitä pelejä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse en osaa verrata 164:sta kuin GTV:hen, muista ei ole riittävästi kokemusta. Tuostakin parista 164 on selvästi hiljaisempi ja viimeistellympi. Tarkempi vertailu ei kylläkään ole oikeutettua, sen verran erilaisista kapineista on kyse.
Ei kai noissa V6 Tboissa ole kummempaa pelkoa hihnavauriosta? Eikö rakenne ole koko lailla sama kuin 164:n 12-venttiilisissä koneissa? Niistähän ei hihna tunnu katkeavan ilman sivuleikkureita. Tosin eilen katselin myynnissä ollutta 166 V6 Turboa, jonka mainoslapussa luki "24v". Ei kai tuommoista ole ikinä valmistettu, vai olenko nyt missannut jotain?
Ei kai noissa V6 Tboissa ole kummempaa pelkoa hihnavauriosta? Eikö rakenne ole koko lailla sama kuin 164:n 12-venttiilisissä koneissa? Niistähän ei hihna tunnu katkeavan ilman sivuleikkureita. Tosin eilen katselin myynnissä ollutta 166 V6 Turboa, jonka mainoslapussa luki "24v". Ei kai tuommoista ole ikinä valmistettu, vai olenko nyt missannut jotain?
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
No niin nyt pojat rupeaa puhumaan asiaa kun kehutaan 164:sta näinkin paljon. Originaali ja Rasvis ovat oikeassa, vertailun äänettömyydessä 156 V6 ja 164 V6:n välillä niin 164:nen voittaa tuon kisan 6-0 myös matka-ajossa 164:nen hakkaa 156:en, enkä nyt puhu ajo-ominaisuuksista vaan tuo kokoinaisfiilis on parempi 164:ssa. Hinnasta puheen ollen niin en saa sitä hintaa mikä ko. auton arvo mielestäni on, joten jatkanpa matkaa ko. autolla ties miten kauan 276000km eikä konetta ole vielä tarvinnut avata, QV nokat on autossa koska alkuperäisten pakonokat olivat liiaksi kuluneet.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tosin eilen katselin myynnissä ollutta 166 V6 Turboa, jonka mainoslapussa luki "24v". Ei kai tuommoista ole ikinä valmistettu, vai olenko nyt missannut jotain?
Rasvis on oikeassa, tietääkseni 166 Turbo on aina ollut tuo 2 litrainen V6 12V.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Tervehdys kaikille, tämä onkin sitten allekirjoittaneen ensimmäinen viesti tähän foorumiin.
Tein tänään kaupat tuosta nettiauton 164QV:sta, kun olin miettinyt ensin asiaa pari viikkoa, tutustunut malliin hieman tarkemmin ja seurannut tätäkin kyseisestä autosta käytyä keskustelua.
Saapa nyt nähdä mihin tuli käsi iskettyä, mutta pikaisen tarkastelun (ilman nosturia) jälkeen korin ja sisustuksen palauttaminen edustavaan kuosiin ei pitäisi olla mahdoton homma. Suurin haaste taitaa olla oikean hoito/elvytys/puhdistusaineen valinta nahkaosille sekä pinttyneen tupakanhajun karkottaminen autosta (otsonikäsittely tms.)
Tekniikka onkin sitten eri asia... saa nähdä mitä esim. ilmastointi on tykännyt kolmen kuukauden seisottamisesta. Tai jarrusatulat... tai sähkösäätöinen alusta... tai... sitä saa mitä tilaa.
Tein tänään kaupat tuosta nettiauton 164QV:sta, kun olin miettinyt ensin asiaa pari viikkoa, tutustunut malliin hieman tarkemmin ja seurannut tätäkin kyseisestä autosta käytyä keskustelua.
Saapa nyt nähdä mihin tuli käsi iskettyä, mutta pikaisen tarkastelun (ilman nosturia) jälkeen korin ja sisustuksen palauttaminen edustavaan kuosiin ei pitäisi olla mahdoton homma. Suurin haaste taitaa olla oikean hoito/elvytys/puhdistusaineen valinta nahkaosille sekä pinttyneen tupakanhajun karkottaminen autosta (otsonikäsittely tms.)
Tekniikka onkin sitten eri asia... saa nähdä mitä esim. ilmastointi on tykännyt kolmen kuukauden seisottamisesta. Tai jarrusatulat... tai sähkösäätöinen alusta... tai... sitä saa mitä tilaa.
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
- Paikkakunta: Lahti
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nahkalle on ainakin autoglymillä olemassa leather care cream. Kokemusta ei ole, mutta voisin kuvitella että se olisi kunnon kamaa.Siankarlo kirjoitti:Suurin haaste taitaa olla oikean hoito/elvytys/puhdistusaineen valinta nahkaosille sekä pinttyneen tupakanhajun karkottaminen autosta (otsonikäsittely tms.)
Tupakan hajun poistoon on varmaan olemassa omia mömmöjä, mutta itse en oikeen niiden tehoon usko... en ainakaan lyhyessä ajassa.
Onnea vaan autolle, eikös tuo ollut juuri se kiiltävä musta jota itse kuolasin kieli pitkällä.... on meinaan niin ihana väri
Edit. Nyt katsoin sitä oikeen toiseenkin kertaan ja on se vaan NIIIN namu. Jos joskus satut törmään hullun näköiseen tyyppiin kuolaamassa autosi konepellille niin se olen luultavimmin minä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onnea hienolle projektille!
Tuskin sen sisustan kanssa tulee mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Pahin silmään sattunut virhe oli mittariston kuuppa, jota joku neropatti oli väkisin repinyt irti tuuletussuuttimien puolelta. Tuossa QV:ssa kun on mm. mittariston reunassa punainen tikkaus, jota ei ole muissa malleissa, ja juuri vastaavan varaosan löytäminen voi olla työn alla. Toivottavasti tuosta kiinni olevasta saa vielä fiksattua siistin.
Tuskin sen sisustan kanssa tulee mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Pahin silmään sattunut virhe oli mittariston kuuppa, jota joku neropatti oli väkisin repinyt irti tuuletussuuttimien puolelta. Tuossa QV:ssa kun on mm. mittariston reunassa punainen tikkaus, jota ei ole muissa malleissa, ja juuri vastaavan varaosan löytäminen voi olla työn alla. Toivottavasti tuosta kiinni olevasta saa vielä fiksattua siistin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Vähän oftopic, mut kuitenkin...Cuore Sportivo kirjoitti:Juu, sisäpesu ja otsonikäsittely. Röökinhaju lähtee kohtuullisen hyvin.Rolle kirjoitti:Eiköhän se ozonikäsittely poista aika tehokkaasti. Faija käyttänyt pari autoa ja haju hävinnyt totaalisesti.
Meillä on firmassa pari tollasta otsoni-konetta. En ole vielä itse kokeillut, mut työkaveri kehui, että poistaa kyllä hajut. Eli tunti otsonia ja tunti tuuletusta ja sitten uudestaan sama homma. Ei pitäis enää haista
Mulla Q4:ssa sakemannit tuprutellu, eli pitänee tehdä tuo käsittely, kun systerikin sanoi, että auto haisee ihan alfalle.... Oli kuulema vanhassakin sama haju
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, itsekin tutkin pitkään tuota kojelautaa, mutta lopulta tulin siihen päätelmään, (netistä löytyneitä QV:n kojelautakuvia tutkimalla), ettei yksikään kojelaudan osa (myöskään se kuuppa) ole pahemmin vaurioitunut. Mun mielestäni kojelauta on purettu aika siististi, osia vahingoittamatta, mutta aivan ilmeisesti se on kasattu todella hätäisesti "sinne päin", kun auto on päätetty laittaa korjaamattomana projektina myyntiin. Sinänsä loogista, sillä allekirjoittaneen urakka alkaa juuri tuon kojelaudan uudelleen purusta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onnea hienolle projektille!
Tuskin sen sisustan kanssa tulee mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia. Pahin silmään sattunut virhe oli mittariston kuuppa, jota joku neropatti oli väkisin repinyt irti tuuletussuuttimien puolelta.
Kiitokset hajunpoistovinkeistä, taitaa olla ensimmäisenä tuon otsonikäsittelyn paikka. Mistähän löytyisi hyvä paikka sitten kun auto liikkuu taas omilla voimillaan...?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katselin, että siinä kuupassa olisi keskellä jotain sulanutta/muuten vaurioitunutta pintaa, liekö ollut puhelinteline jollain myrkkyliimalla kiinni? Ja oikeaa takareunaa oli revitty niin, että se oli taipunut ylöspäin.
Tarkemmin ajatellen, aika pieniä murheita rippikouluikäisessä autossa
Tarkemmin ajatellen, aika pieniä murheita rippikouluikäisessä autossa
- Epäkelpokeräilijä -