Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mä oon noita neljägigaisia kahta kokeillut eikä kumpikaan skulannut neligigaisena. Pelaan hasardia ja formaan toisen takaisin neloseksi. Kokeilen illalla, kui käy.

Valikon selailu ajaessa on seikkailu, kokeilin! Puheohjaus kannattanee opetella...

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mulla onneks TomTom-navi ja on helppoo usb-kansioiden selailu.Navin mediaplayerissä musiikkikansiot ovat alekkaisessa järjestyksessä ja Suomeksi tekstitettynä on kiva kosketusnäytöltä biisejä selailla..

Avatar
Bird
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Bird »

Portti kirjoitti:Luulisin tuon Blue&Me:n toimivan Alfassa samoin kuin Abarthissakin eli kun klikkaa sitä ratin luurinkuvaa/menu-painiketta niin pääsee selailemaan menua. Sieltä kun selaa nuolinäppäimillä kohtaan Media Player tms. ja valitsee sen OK-näppäimellä niin pääsee selailemaan muistikortin sisältöä ja valitsemaan miten ja mitä soitetaan.
Hehe, näin MiTon omistajana voi näköjään oppia taas täältä Giulietta-topikistakin uutta. Itse olin kanssa vähän ihmetellyt tämän jutun toimivutta, kun ei vaan jostain syystä tullut mieleen hakea noita biisivalikkoja ym. auton ajotietokoneen kautta vaan yritin suoraan soittimesta etsiä. Aiemminkin olen siis saanut soimaan musiikin, mutta samalla tikulla olevien albumien/kansioiden välillä vaihtaminen ei ole onnistunut.

Tänään piti sitten heti kokeilla pitkästä aikaa kytkeä muistitikkua autoon, ja näinhän se tosiaan toimi, kuten tässä yllä ohjeistettiin. Väittäisin, että Blue&Me-järjestelmän manuaalissa asiaa ei ole osattu kertoa lähellekään näin hyvin/simppelisti. :-D Ja 16-gigaisella tikullakin vaikutti pelittävän ihan moitteetta.

Noi voice-komennot on kyllä vielä ihan hepreaa. Voisi varmaan niihinkin yrittää joskus perehtyä, jos jaksaa. Mielestäni näihinkään ei mitään kunnollista ohjetta auton mukana tullut. Ja ainakin tämä mp3-tikun sisällön selailu TomTomin kautta pitää selvittää, kun seuraavan kerran tulee navi kytkettyä. Se ainakin vaikuttaisi hyödylliseltä ominaisuudelta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kahdesta neljägigaisesta toinen toimi 9/10 osaa kotimatkasta ja toinen loppumatkan. :shock:

Sammutin mosan kuntiskäynnin ajaksi, sen jälkeen ei eka tikku tunnistunut. Pitänee päivittää softa, jos sitä ei o jo päivitetty, kun toi kuitenkin on suht' uusi vehjas.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Giuliettalla ajettu 950km pikku reissu (Hyvinkää-Tuuri-Kokkola-Jyväskylä-Hyvinkää). Matka meni muuten hyvin, mutta tuo SatNav jumiutui kerran. Hetken aikaa tyttönen huuteli u-käännöstä (make u-turn, make u-turn, make u-turn, mak..räps.!). Lause katkesi kesken ja näyttö pimeäksi. Hetken kuluttua Alfan logo ruudulle ja homma uudestaan käyntiin. Ja tuo SatNav kyykähti juurikin Jyväskylän keskustassa, kun piti Sokos-Hotelli Jyväshovin parkkihalliin löytää.

Hyvin riittää potkua ohituksiin tuossa 1.4 MA motissa ja muutenkin matkustaminen tasaista. Kulutus oli 7.0l/100km tuolla 950km matkalla, keskituntinopeuden ollessa 87km/h.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onko Peevelille sattunut se, surullisen kuuluisa maanantaiauto vai onko ollut liikaa odotuksia tai ehkä syynäät liikaa kaikkea ja enemmän kuin Volkkarin ratissa?

Kävin tsekkailemassa Jns:ssa Hartikaisella uusia Alfoja, niin kyllä esim. Giulietta oli hieno ilmestys ja ei myöskään voi valittaa 159 TBi olemusta missään nimissä. Jos tilit olis täynnä ylimääräisiä €:n pelimerkkejä, niin kävisin tekemässä tilauksen ja jättäisin tämän vanhan Tessun harrasteautoksi, mutta en tiedä sitten kumman oikeastaan valitsisi molemmilla on omat hyvät puolensa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.

Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?(
Vaihda polttimot päikseen, niin saat yhden mahdollisuuden rajattua pois ilmaiseksi.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Bird kirjoitti:
Portti kirjoitti:Luulisin tuon Blue&Me:n toimivan Alfassa samoin kuin Abarthissakin eli kun klikkaa sitä ratin luurinkuvaa/menu-painiketta niin pääsee selailemaan menua. Sieltä kun selaa nuolinäppäimillä kohtaan Media Player tms. ja valitsee sen OK-näppäimellä niin pääsee selailemaan muistikortin sisältöä ja valitsemaan miten ja mitä soitetaan.
Hehe, näin MiTon omistajana voi näköjään oppia taas täältä Giulietta-topikistakin uutta. Itse olin kanssa vähän ihmetellyt tämän jutun toimivutta, kun ei vaan jostain syystä tullut mieleen hakea noita biisivalikkoja ym. auton ajotietokoneen kautta vaan yritin suoraan soittimesta etsiä. Aiemminkin olen siis saanut soimaan musiikin, mutta samalla tikulla olevien albumien/kansioiden välillä vaihtaminen ei ole onnistunut.

Tänään piti sitten heti kokeilla pitkästä aikaa kytkeä muistitikkua autoon, ja näinhän se tosiaan toimi, kuten tässä yllä ohjeistettiin. Väittäisin, että Blue&Me-järjestelmän manuaalissa asiaa ei ole osattu kertoa lähellekään näin hyvin/simppelisti. :-D Ja 16-gigaisella tikullakin vaikutti pelittävän ihan moitteetta.

Noi voice-komennot on kyllä vielä ihan hepreaa. Voisi varmaan niihinkin yrittää joskus perehtyä, jos jaksaa. Mielestäni näihinkään ei mitään kunnollista ohjetta auton mukana tullut. Ja ainakin tämä mp3-tikun sisällön selailu TomTomin kautta pitää selvittää, kun seuraavan kerran tulee navi kytkettyä. Se ainakin vaikuttaisi hyödylliseltä ominaisuudelta.
Voice komennoille ei mahda löytyä kattavaa ohjetta. Kokeile eka perus mankan ohjauksia, kuten:

repeat -> toisto päälle.
repeat off -> toisto pois päältä
shuffle -> satunnaissoitto
shuffle off -> pois päältä
next -> seuraava kappale
jne.

Loput varmaan keksit, kun aikasi huudat pää punasena sille autolle :lol:

(muut autolijat saattavat katsoa kieroon)

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.

Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?

Tuntuu nyt, että tämä yksilö pukkaa koko ajan jotakin uutta. :(
Peeveli, olet ostanut aidon Alfan!
Ride on!

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.

Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?

Tuntuu nyt, että tämä yksilö pukkaa koko ajan jotakin uutta. :(
Värinä johtuu tietysti siitä, että on kylmä. Niinhän se ihminenkin värisee palellessaan. Taitaa ne jossain minunkin vehkeissä väristä, peilit nyt ainakin värisee vaikka vehkeet on liki uudenkarheita.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Peeveli: vaihtaisin uudenkarhean Tojo Urban Cruiserini milloin vain Alfaasi, vaikkei vuodessa ja 36tkm:ssä mikään (edes polttimo) ole edes harkinnut menevänsä rikki. Kuten brittimedia hokee, "Alfa Romeo has soul and passion", Tojota on on taas syntynyt kuolleena. Ei silti, ei uudessa Alfassa haluaisi olevan sen enempää kuin muissakaan merkeissä "ominaisuuksia" tai synnytyskremppoja. Tsemmiä auton kanssa!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Resonoiko muilla Giuliettan etuovipaneeli kaiuttimen kohdalta? Omassani alkoi resonoimaan säristen basson tahtiin, matkustajan puoleinen etuovi.
Voi kyllä! Mulla resonoi ihan kaikissa ovissa oviverhoilut ja sen huomaa nimenomaan matalissa bassoissa. Olenkin keännyt listaa kaikista noista mitä pitää fiksata ja yritän hoidattaa ne kerralla kuntoon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Entä jos vähentäisi bassoa? :-D

Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä. :mrgreen:

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa? :-D

Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä. :mrgreen:
Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise :).

Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu :D.

Ja takas asiaan.

Alkaa muuten näkyä noita Giuliettoja jo liikenteessä. Kesälomareissatessa tais ainakin puolisenkymmentä tulla vastaan eripuolella pohojosta.

Mutta meiti ei vieläkään oikeen ole lämmennyt tuolle keulalle. Sivu-ja takamuotoilu miellyttää, mutta varsinkin suoraan edestä auto ei oikeen ole edustavimmillaan.

Värien kans meinaa olla sama juttu. Valkoinen tuntuu olevan melkein sopivin, mutta sekään ei oikein jotenkin toimi. Tuumin tuossa että varmaan paras väri olis se 159:sistä tuttu rusehtavan metallinharmaa.

Jännä sinällään kun aiemmin alfat näytti kulmasta kuin kulmasta hyvälle ja värilläkään ei ollut niin suurta välestä.
-Matti-

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Matti_S kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa? :-D

Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä. :mrgreen:
Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise :).

Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu :D
Anteeksi, jatkan OT:llä
Ei mullakaan yleensä tärise, paitsi jos tulee Stray Catsin Runaway Boys tai jotain muuta RYTMImusiikiksi luokiteltavaa.

Laseina mulla on Armanin kehyksiin istutetut monitehot ja vastaaviin halpiksiin laitetut tummennetut monitehot. Leveyssuunnassa ovat koteloon tarkasti istuvat, korkeussuunnassa taitaa olla paremmin tilaa. Lasein kokoontaitetut mitat vajaa tuuma kertaa vajaa 4 tuumaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Onko Giuliettan farmariversiosta (SW) ollut mitään huhuja?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei, farmari tulee Giuliasta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

No höh, jotenkin olisi luullut että helppoa kauppaa olisi ollut luvassa...
Kilpailijoiden vastaavat menee aika hyvin kuitenkin

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

Kaveri on vaihtamassa hyvin palvelleen 159:n Giuliettaan ja koeajoin itsekin muutama päivä sitten kyseistä peliä. Kyseessä oli manuaali 140hv diesel. Tyylikäs auto niin sisältä kuin ulkoakin ja manuaalivaihteisto oli paljon täsmällisempi kuin itselläni aikoinaan olleessa -06 159 2.4 dieselissä. Plussaa myös siitä, että auto tuntui erittäin suorituskykyiseltä. Pientä resonointiääntä kuului jostain kojelaudasta, mutta ei häirinnyt ainakaan minua. Tykkäsin siis kovasti.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Matti_S kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa? :-D

Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä. :mrgreen:
Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise :).

Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu :D.
Itsekkin samaa ihmeteleenä... ehkä jotkut lukulasit?

Ehkä oven sisällä joku johtonippu poissa paikaltaa, tai sitten mahdollinen sisempi ovipahvi on löystynnyt tärinän seurauksena.

EDIT: Passateissa (ei uusimmissa) on tuo valon värinä lähinnä ominausuus kuin vika, säätyvä linssi joka siis mahdollistaa korkeuden säädöt saataa irrota niin että umpion sisus pääsee heilumaan ylös päin. kokeile auto käynnissä väriseekö koko umpio, jos ei niin sittenhän kokeilee sitä lampun kantaa, jos sitä paikallaan pitämälä tärinä loppuu, niin sitten on varmaan sama vika kuin edellä kuvattu. AK:lle puskurin irrotukseen, nousee niskavillat pystyyn kun lukee miten tuolla on toimittu tähän asti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

johansa kirjoitti:Kaveri on vaihtamassa hyvin palvelleen 159:n Giuliettaan ja koeajoin itsekin muutama päivä sitten kyseistä peliä. Kyseessä oli manuaali 140hv diesel. Tyylikäs auto niin sisältä kuin ulkoakin ja manuaalivaihteisto oli paljon täsmällisempi kuin itselläni aikoinaan olleessa -06 159 2.4 dieselissä. Plussaa myös siitä, että auto tuntui erittäin suorituskykyiseltä. Pientä resonointiääntä kuului jostain kojelaudasta, mutta ei häirinnyt ainakaan minua. Tykkäsin siis kovasti.
Kaverini vaihtoi sitten torstaina valkoiseen Giuliettaan (-11 Multiair bensa, 11tkm ajettu). Espoon Veholle oli tullut keskiviikkona myyntiin hintalapulla 24.900,-. Sai asiallisesti vanhasta reilu 80tkm ajetusta -06 159 1.9 bensafarkusta, joten homma eteni nopeasti. Kävin eilen kokeilemassa, maukas laite. Pakko kyllä mainita että tykkäsin tuosta 140hv diesel-koneesta enemmän (jota taannoin kokeilin), mutta nää on niin makuasioista.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mitenkähän EGR pelittää diesel Giulietassa?

tuleekohan samalla tavalla ongelmia kuin 159:ssä :roll:

petjohk
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Huhti 2009, 14:21
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja petjohk »

Uusimmassa "autopiltti"-lehdessä oli testi piheimmein kulkevista autoista , jossa Giuletta diesel mukana,pärjäs ihan hyvin,mut toi nokipoltto-prosessi vaati tupakan mittaisen tauon kun ahtopaineet hävisi vähäksi aikaa.

Paljonkos "Johansan" kaveri sai 159:stä vaihdossa?

Itse olen n.vuoden päästä vaihtamassa tct-Giulettaan bensa-multiairiin.
Kunhan pääsee vaan testaamaan "lootaa" (marraskuu???)

PS. Oma 159 2,2 kaupan ensi kesänä vähillä kilometreillä ruostesuojattuna
ja maalipinta suojakäsiteltynä.Jos foorumilaisia kiinnostaa

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

On meinaan hankala löytää Giuliettaan uusia pyyhkijän sulkia. Hyvinkään varaosaliikkeet kierretty ja siellä myytiin ei-oota. Pituus on 600mm ja 450mm. Motonetissä olis ollu sulat 600mm ja 480mm, mutta niissä oli kiinnitys sitten vääränlainen. Yllättävää oli, että taakse kyllä löyty sulkaa.

Valeon katalogista sulat kyllä löytyy, mutta eri asia on, että kuinka ne saadaan tuohon auton lasille pyyhkimään.

Noh, täytyy jatkaa metsästystä. Autovahinkokeskukselta jos noita menee kysymään, niin hintaa on varmaan 100 euroa. Kappale. + alv.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kait nyt varaosaliikkeet tilaavat jos kysyy? Paljonko olisi merkkihuolto rokottannut?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

DaViega kirjoitti:Kait nyt varaosaliikkeet tilaavat jos kysyy? Paljonko olisi merkkihuolto rokottannut?
Tokihan mitä vaan saa tilaamalla, mutta mä olisin halunnut ne sulat jo eilen. Boschilta ei löydy sulkaa lainkaan (ainakaan ei ollut katalogeissa) ja Valeolta löytyy sulat sitten SWF:n alta. Samaa putkaa ne kuitenkin on.

Tilauksessa noi sulat on, mutta mitään toimitusaikaa eivät voineet lupailla.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Semmone yllätys mulle kävi fiiun kanssa, että mistään vakioputkasta ei saanut sopivaa settiä tuulilasille. Menin sitten Deltaan ja fiiun omat sulat (2 kpl pakkaus) oli halvemmat kun Boschin 2 kpl setti. Seuraavat ostin sitten AK Konalasta eikä niidenkään hinta poikennut (muistaakseni) kuin vajaa kaksi euroa Boschin kahden sulan setistä.

Siihenkään ei oikein ollut oikean mittaisia sulkia noissa kahden sulan paketeissa. Takasulka olikin luku sinänsä "osta sulka ja varsi", 85 eur!!?!!
No en ostanut, vaan räpelsin repsikan sulasta takavarteen sopivan pätkän eikä maksanut mitään (taisi mennä vartti työhön).

Niin että osaa ne marmoritiskiläisetkin joskus hinnoittelun (etusulat).

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

h_lauri kirjoitti:Niin että osaa ne marmoritiskiläisetkin joskus hinnoittelun (etusulat).
OT: Ei voi mitään, mutta mua joka kerta naurattaa toi marmoritiski. Sen merkityksen tietävät vain Fiat- ja Alfa Romeo omistajat. :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

HopeinenQ kirjoitti:Sen merkityksen tietävät vain Fiat- ja Alfa Romeo omistajat. :-D
Ja Audi, PNV, VW , Muu, mikä? omistajat.
VMP

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Roiskeläppien laitto ja koritakuu???

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Moro kaikille! Täällä ekakertalainen (uuden auton ostaja) kyselee tyhmänä että nyt kun asennutan roiskeläpät (eteen ja taakse) tuohon Giuliettaani, niin kai sen saa tehdä ilman että vikiseevät sitten koritakuun menetyksestä tms? Samalla tiedoksi kaikille että Korja-Kumiin tais jäädä enää muutama pari Alfan läppiä myyntiin ja uusia ei ole ilmeisesti tulossa :silent: . Samalla vinkkiä kaikille että Blue&Me käyttöopuksesta on nyt saatavilla suomenkielinen versio, kun myyjä lupasi sen mulle postittaa :-D .

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei pitäisi olla mitään estettä, ellei sitten lähde kuplimaan juuri niistä läppien ruuvien kohdalta, itse laitoin paikkamaalia niihin reikiin ja ruuvin kierteisiin kun edelliseen laitoin samaiset korja-kumin läpät. 156 ei näyttännyt olevan ainakaan moksiskaan tuosta käsittelystä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

En kyllä porais yhtään reikää peltiin. Ainakin Deltan aikaan oli ukaasi, että puhkiruostumattomuustakuu raukeaa moisesta toimenpiteestä. Eikö saa kiinni muovilokareihin ja jollain nipistimellä pyöräkaaren reunaan yläpäästään.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Volkkareissa on ainakin aika nerokkaat sellaiset puristinklipsut. Niitähän voi kokeilla soveltaa tai sitten vaan helvetisti sikaflexiä..

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Itselläni ei etuläppien asennuksessa ainakaan porattu reikiä peltiin vaan etumuovilokareihin. Hyvin pysyy kiinni, olivat yleismallia "Motonet" ja ne muotoiltiin auton ilmeeseen sopiviksi ja ovat mainiot. Kyllä estävät ihan sadevesikuraantumistakin kylkien osalta. Suosittelen etuläppiä maamme oloissa, eikä nuo saksanmaan autobaanallakaan huippujen osalta menoa jarruttaneet (navilla 223 km/h).

Otin eilen sp:lla yhteyttä tuon suomenkielisen blue&me-opuksen osalta liikkeeseen (Lohjan PP) pyytäen sellaista lähettämään, vaan en ole myyjältäni vastausta saanut. Ovatkohan alkaneet matkimaan AK:ta joka ei vastaa meileihin...Olisi vaan kiva saada tolkkua siihen, miten saan oikeasti muistitikulta valikoitua vaikkapa "tikun keskeltä" joku mieleisen kipaleen soitettavaksi. Noh, onneksi tikku ylipäänsä pelaa ja musa soi.

Nyt kymppitonnin raja kilsoissa rikki. Auto pelaa ongelmitta. Se toisen etuvalon värinäkin loistaa poissaolollaan, liekkö paikat loksahdelleet kohdilleen. :lol: Kyllä täytyy alkaa toteamaan, että kokonaisuutena tähänastisen elämäni aikana omistamistani autoista innostavin ja vielä yli 4 kk:n jälkeen innostaa ja sitä kääntyy edelleen aina katsomaan kun autolta erkanee. Katsotaan miten jatko etenee....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mitähän näitä on myyty? Täällä lounaisrannikkolla näkyy ehkä kerran/kaksi kuussa yksittäinen auto. Viimeksi piti nostaa peukkua kuskille!

spectroliitti
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Huollon tiepalvelusta

Viesti Kirjoittaja spectroliitti »

Huollon tiepalvelu tuli tuohon aparaattiin kaupan tekijäisinä. Eka huolto taitaa olla 30.000 km:n kohdalla (multa puuttuu huoltokirja autosta :lol: -sitä metsästellään parhaillaan). No, kilsoja on nyt reilu 12.000, mutta kolmeenkymppiin ei kyllä päästä tammikuun loppuun mennessä vaikka kuinka cruisailis, joten selvitimpä sitten senkin että tiepalvelu (joka on voimassa 12 kk ed. määräaik.huollosta) pysyy voimassa kun aparaattiin tehdään öljynvaihto 12 kk sisällä. Että siis roiskeläppien asennusta ja öljynvaihtoa pukkaa, takuuvikalistan lisäksi tässä kohtapuoleen. Tuo takuuvikalista on tässävaiheessa onneksi lyhyt (resonoiva vänkärin ovi). Siitäpä tulikin mieleen.... Miten teillä radio toimii? -pysyykö kanava reissatessa kohdallaan vai pitääkö hakea kanava uusiksi pariin otteeseen matkan varrella? Vai onko mulla vaan joku asetus persiillään? Vaiko kenties yksi asia lisää takuuvikalistaan :roll: ? Samalla kysyisin että onko kenelläkään muulla ollut ongelmia sen suhteen että ykkönen ei sujahda aina niin nätisi päälle? Jopa liikennevaloissa saattaa joutua vähän aikaa soutamaan ennenkuin suostuu asettumaan kohdalleen? Tämäkin on kyllä tuossa takuuvikalistassa...

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Ykkönen menee omassani päälle ongelmitta, muutenkin vaihteensiirto erinomaisen sujuva ja nopsa. Ainoa mitä sieltä suunnalta on, niin alhaisessa nopeudessa 1 ja 2-vaihteilla kuuluu vienoa ulinaa jos radio on kiinni. Lienee normaalia, ehkä.

Se on tyhmä juttu tuossa alffan tiepalvelun voimassaolossa, että kun varsinainen huoltoväli olisi 30 tkm niin tiepalvelun säilyttämiseksi pitäisi käyttää kerran vuodessa. no,eipä se haittaa, ajattelin vaihdattaa myös öljyt kerran vuodessa koska se on autoon kuin autoon maamme oloissa hyväksi. Ja mikä iloinen piirre volkkarin tsiihin verrattuna; ei ole tarttenut oilia lisätä.

Minulla on semmoinen muistikuva ratiosta, että on joutunut etsimään kanavaa uudelleen pidemmällä matkalla, liekkö säädöt pielessä. Koska kuuntelen nyt ainoastaan muistitikulta musaa niin en ole kiinnittänyt edes huomiota.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Omassani radio on toiminut hyvin ja RDS vaihtaa kanavan paremmin kuuluvaan huomaamatta. Lauantaina Turusta tultaessa näytin vaimollekin, että radiossa taajuusalueet vaihtuu näytössä mutta äänessä ei huomaa mitään poikkeavaa. Samaa ei voinut sanoa esim. edellisen Subaruni radiosta, joka halusi pitää edellistä asemaa kuuluvilla aivan liian pitkään, ennen kuin automatiikka ymmärsi vaihtaa paremmin kuuluvalle.

Vaihteissa ei ole ollut enää mitään kummaa. Ihan uutena kolmonen ei aina mennyt ihan helposti päälle mutta se vaiva tuntuu korjaantuneen kilometrien myötä (6000km nyt).

Kulutus on kyllä pysynyt mukavan pienenä. Viimeisin tankkausväli sisälsi pelkkää kaupunkialueella ajoa+yksi moottoritiekeikka Turkuun 130 mittarinopeudella ja 6,7 l/100 km tuli lukemaksi.
Ja nyt EI ole säästelty :mrgreen:.

Työkaveri kehui poikanasa Seat TDI:tä, että tankillisella pääsee helposti 900 km, niin oli pakko kommentoida, että minä tankkaan nykyään aina 1000 km:n välein tai jopa 1100 km:n :wink:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

peksu kirjoitti:
Työkaveri kehui poikanasa Seat TDI:tä, että tankillisella pääsee helposti 900 km, niin oli pakko kommentoida, että minä tankkaan nykyään aina 1000 km:n välein tai jopa 1100 km:n :wink:
Pahasti off-topic, mutta en oikein käsitä tätä mainonnassakin kovasti käytettyä 'tankillisella jos pääse näin pitkälle on kyseessä taloudellinen laite'
juttua. Esim. kun vihdoin roudaan itselleni terveisten kuljettamiseen Natikan CXT:n oletan pääseväni reilusti toista tuhatta kilsaa tankillisella. Vaikka siinä polttoainetaloudellisuus ei ole välttämättä ihan huipussaan....
Vastaavasti taas Francesca on minusta 5 litran kulutuksineen kovin taloudellinen vaikka joudunkin käymään tankilla noin 500 km välein. Go figure....

-Tazio

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti: Kulutus on kyllä pysynyt mukavan pienenä. Viimeisin tankkausväli sisälsi pelkkää kaupunkialueella ajoa+yksi moottoritiekeikka Turkuun 130 mittarinopeudella ja 6,7 l/100 km tuli lukemaksi.
Ja nyt EI ole säästelty :mrgreen:.
Mä kusisin hunajaa noilla kulutuksilla. Omassani pääsen 7.5l/100km jos ajan moottoritietä duuniin (n. 35km) ja sitten vanhaa kolmostietä takaisin. Nopeus on motarilla 125km/h ja vanhalla kolmosella 85km/h. Jos vedän moottoritietä edestakaisin, niin silloin kulutus on 8l/100km. Ja noi vielä ajotietokoneen näyttämiä lukemia.

Mä en ymmärrä miten te voitte päästä noihin lukemiin omillanne? Joko mun autossa on vikaa tai sitten joku nipistelee kulutuksista jotain pois... Vaikka ei sillä, köyhästä se tankilla käynti saattais tuntua kalliilta. :lol:

Vertailuna sekin, että 159 2.4 JTDm (210hv) vei moottoritiellä 8.5l/100km. Ja siinä oli sentäs yksi muki enemmän ja itse auto painava kuin mikä.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

En tiedä onko sillä mitään vaikutusta, mutta käytän 98-bensaa.
Ja ajotietokone Alfassani näyttää joko oikein tai sitten jopa enemmän kuin oikea kulutus on :shock:

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Vielä pitäisi reilu viikko Giuliettaa odotella...
Kannattaisiko tuo viedä ruostesuojaukseen? Ajattelin pitää autoa 4-5 vuotta.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mielenrauhan tuosta saa, ja kuulostaa hyvältä myytäessä kun sanoo, että on suojattu, mutta 4-5 ei auto vielä miksikään mene.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuinkas suojattu tuo pohja on Giuliettassa? 1-sarjalaisessani ei kyllä peltiä näy pohjassa vaan muovia vähän joka puolella.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Minusta myös nuo peksun kulutuslukemat kuulostavat Giulietta MA:n osalta uskomattomilta. Siis sananmukaisesti. Käsittääkseni toki peksu autossasi lienee perus-16-tuumaiset 205-leveät renkaat joka tietysti vähentää kulutusta desin pari satkulle verrattuna 225-leveisiin, ja isompi vannekoko on yleensä myös painavampikin. Silti yli 1000 km:n tankkausvälit ovat uskomattomia. Omassakin käytän aina 98-bentsiiniä vaan ei noihin lukemiin pääse ikuna.

Kekki: tervetuloa giuliakuskien joukkoon! 8) Aina Alfan osalta pitää kysyä, tuleeko ns. omistusautoksi vai leasing/työsuhde?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Vastaa Viestiin