Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Hehe, näin MiTon omistajana voi näköjään oppia taas täältä Giulietta-topikistakin uutta. Itse olin kanssa vähän ihmetellyt tämän jutun toimivutta, kun ei vaan jostain syystä tullut mieleen hakea noita biisivalikkoja ym. auton ajotietokoneen kautta vaan yritin suoraan soittimesta etsiä. Aiemminkin olen siis saanut soimaan musiikin, mutta samalla tikulla olevien albumien/kansioiden välillä vaihtaminen ei ole onnistunut.Portti kirjoitti:Luulisin tuon Blue&Me:n toimivan Alfassa samoin kuin Abarthissakin eli kun klikkaa sitä ratin luurinkuvaa/menu-painiketta niin pääsee selailemaan menua. Sieltä kun selaa nuolinäppäimillä kohtaan Media Player tms. ja valitsee sen OK-näppäimellä niin pääsee selailemaan muistikortin sisältöä ja valitsemaan miten ja mitä soitetaan.
Tänään piti sitten heti kokeilla pitkästä aikaa kytkeä muistitikkua autoon, ja näinhän se tosiaan toimi, kuten tässä yllä ohjeistettiin. Väittäisin, että Blue&Me-järjestelmän manuaalissa asiaa ei ole osattu kertoa lähellekään näin hyvin/simppelisti. Ja 16-gigaisella tikullakin vaikutti pelittävän ihan moitteetta.
Noi voice-komennot on kyllä vielä ihan hepreaa. Voisi varmaan niihinkin yrittää joskus perehtyä, jos jaksaa. Mielestäni näihinkään ei mitään kunnollista ohjetta auton mukana tullut. Ja ainakin tämä mp3-tikun sisällön selailu TomTomin kautta pitää selvittää, kun seuraavan kerran tulee navi kytkettyä. Se ainakin vaikuttaisi hyödylliseltä ominaisuudelta.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Giuliettalla ajettu 950km pikku reissu (Hyvinkää-Tuuri-Kokkola-Jyväskylä-Hyvinkää). Matka meni muuten hyvin, mutta tuo SatNav jumiutui kerran. Hetken aikaa tyttönen huuteli u-käännöstä (make u-turn, make u-turn, make u-turn, mak..räps.!). Lause katkesi kesken ja näyttö pimeäksi. Hetken kuluttua Alfan logo ruudulle ja homma uudestaan käyntiin. Ja tuo SatNav kyykähti juurikin Jyväskylän keskustassa, kun piti Sokos-Hotelli Jyväshovin parkkihalliin löytää.
Hyvin riittää potkua ohituksiin tuossa 1.4 MA motissa ja muutenkin matkustaminen tasaista. Kulutus oli 7.0l/100km tuolla 950km matkalla, keskituntinopeuden ollessa 87km/h.
Hyvin riittää potkua ohituksiin tuossa 1.4 MA motissa ja muutenkin matkustaminen tasaista. Kulutus oli 7.0l/100km tuolla 950km matkalla, keskituntinopeuden ollessa 87km/h.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Onko Peevelille sattunut se, surullisen kuuluisa maanantaiauto vai onko ollut liikaa odotuksia tai ehkä syynäät liikaa kaikkea ja enemmän kuin Volkkarin ratissa?
Kävin tsekkailemassa Jns:ssa Hartikaisella uusia Alfoja, niin kyllä esim. Giulietta oli hieno ilmestys ja ei myöskään voi valittaa 159 TBi olemusta missään nimissä. Jos tilit olis täynnä ylimääräisiä €:n pelimerkkejä, niin kävisin tekemässä tilauksen ja jättäisin tämän vanhan Tessun harrasteautoksi, mutta en tiedä sitten kumman oikeastaan valitsisi molemmilla on omat hyvät puolensa.
Kävin tsekkailemassa Jns:ssa Hartikaisella uusia Alfoja, niin kyllä esim. Giulietta oli hieno ilmestys ja ei myöskään voi valittaa 159 TBi olemusta missään nimissä. Jos tilit olis täynnä ylimääräisiä €:n pelimerkkejä, niin kävisin tekemässä tilauksen ja jättäisin tämän vanhan Tessun harrasteautoksi, mutta en tiedä sitten kumman oikeastaan valitsisi molemmilla on omat hyvät puolensa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Vaihda polttimot päikseen, niin saat yhden mahdollisuuden rajattua pois ilmaiseksi.Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.
Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?(
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Voice komennoille ei mahda löytyä kattavaa ohjetta. Kokeile eka perus mankan ohjauksia, kuten:Bird kirjoitti:Hehe, näin MiTon omistajana voi näköjään oppia taas täältä Giulietta-topikistakin uutta. Itse olin kanssa vähän ihmetellyt tämän jutun toimivutta, kun ei vaan jostain syystä tullut mieleen hakea noita biisivalikkoja ym. auton ajotietokoneen kautta vaan yritin suoraan soittimesta etsiä. Aiemminkin olen siis saanut soimaan musiikin, mutta samalla tikulla olevien albumien/kansioiden välillä vaihtaminen ei ole onnistunut.Portti kirjoitti:Luulisin tuon Blue&Me:n toimivan Alfassa samoin kuin Abarthissakin eli kun klikkaa sitä ratin luurinkuvaa/menu-painiketta niin pääsee selailemaan menua. Sieltä kun selaa nuolinäppäimillä kohtaan Media Player tms. ja valitsee sen OK-näppäimellä niin pääsee selailemaan muistikortin sisältöä ja valitsemaan miten ja mitä soitetaan.
Tänään piti sitten heti kokeilla pitkästä aikaa kytkeä muistitikkua autoon, ja näinhän se tosiaan toimi, kuten tässä yllä ohjeistettiin. Väittäisin, että Blue&Me-järjestelmän manuaalissa asiaa ei ole osattu kertoa lähellekään näin hyvin/simppelisti. Ja 16-gigaisella tikullakin vaikutti pelittävän ihan moitteetta.
Noi voice-komennot on kyllä vielä ihan hepreaa. Voisi varmaan niihinkin yrittää joskus perehtyä, jos jaksaa. Mielestäni näihinkään ei mitään kunnollista ohjetta auton mukana tullut. Ja ainakin tämä mp3-tikun sisällön selailu TomTomin kautta pitää selvittää, kun seuraavan kerran tulee navi kytkettyä. Se ainakin vaikuttaisi hyödylliseltä ominaisuudelta.
repeat -> toisto päälle.
repeat off -> toisto pois päältä
shuffle -> satunnaissoitto
shuffle off -> pois päältä
next -> seuraava kappale
jne.
Loput varmaan keksit, kun aikasi huudat pää punasena sille autolle
(muut autolijat saattavat katsoa kieroon)
Peeveli, olet ostanut aidon Alfan!Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.
Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?
Tuntuu nyt, että tämä yksilö pukkaa koko ajan jotakin uutta.
Ride on!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Värinä johtuu tietysti siitä, että on kylmä. Niinhän se ihminenkin värisee palellessaan. Taitaa ne jossain minunkin vehkeissä väristä, peilit nyt ainakin värisee vaikka vehkeet on liki uudenkarheita.Peeveli kirjoitti:Aamusella työpaikan parkkihalliin seinän lähelle ajaessani huomasin, että auton matkustajanpuoleinen etuvalokuvio värisee. Värinä on suurinta kun lähtee liikkeelle tai alkaa pysähtymään.
Autossani ei ole xenoneita vaan normaalit halogeeniumpiot. Mikähän tuonkin voisi aiheuttaa? Vasemmanpuoleinen valokuvio ei värise lainkaan. Liekö umpion kiinnikkeissä jotakin vikaa?
Tuntuu nyt, että tämä yksilö pukkaa koko ajan jotakin uutta.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Peeveli: vaihtaisin uudenkarhean Tojo Urban Cruiserini milloin vain Alfaasi, vaikkei vuodessa ja 36tkm:ssä mikään (edes polttimo) ole edes harkinnut menevänsä rikki. Kuten brittimedia hokee, "Alfa Romeo has soul and passion", Tojota on on taas syntynyt kuolleena. Ei silti, ei uudessa Alfassa haluaisi olevan sen enempää kuin muissakaan merkeissä "ominaisuuksia" tai synnytyskremppoja. Tsemmiä auton kanssa!
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Voi kyllä! Mulla resonoi ihan kaikissa ovissa oviverhoilut ja sen huomaa nimenomaan matalissa bassoissa. Olenkin keännyt listaa kaikista noista mitä pitää fiksata ja yritän hoidattaa ne kerralla kuntoon.Peeveli kirjoitti:Resonoiko muilla Giuliettan etuovipaneeli kaiuttimen kohdalta? Omassani alkoi resonoimaan säristen basson tahtiin, matkustajan puoleinen etuovi.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise .h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa?
Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä.
Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu .
Ja takas asiaan.
Alkaa muuten näkyä noita Giuliettoja jo liikenteessä. Kesälomareissatessa tais ainakin puolisenkymmentä tulla vastaan eripuolella pohojosta.
Mutta meiti ei vieläkään oikeen ole lämmennyt tuolle keulalle. Sivu-ja takamuotoilu miellyttää, mutta varsinkin suoraan edestä auto ei oikeen ole edustavimmillaan.
Värien kans meinaa olla sama juttu. Valkoinen tuntuu olevan melkein sopivin, mutta sekään ei oikein jotenkin toimi. Tuumin tuossa että varmaan paras väri olis se 159:sistä tuttu rusehtavan metallinharmaa.
Jännä sinällään kun aiemmin alfat näytti kulmasta kuin kulmasta hyvälle ja värilläkään ei ollut niin suurta välestä.
-Matti-
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Anteeksi, jatkan OT:lläMatti_S kirjoitti:Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise .h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa?
Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä.
Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu
Ei mullakaan yleensä tärise, paitsi jos tulee Stray Catsin Runaway Boys tai jotain muuta RYTMImusiikiksi luokiteltavaa.
Laseina mulla on Armanin kehyksiin istutetut monitehot ja vastaaviin halpiksiin laitetut tummennetut monitehot. Leveyssuunnassa ovat koteloon tarkasti istuvat, korkeussuunnassa taitaa olla paremmin tilaa. Lasein kokoontaitetut mitat vajaa tuuma kertaa vajaa 4 tuumaa.
Kaveri on vaihtamassa hyvin palvelleen 159:n Giuliettaan ja koeajoin itsekin muutama päivä sitten kyseistä peliä. Kyseessä oli manuaali 140hv diesel. Tyylikäs auto niin sisältä kuin ulkoakin ja manuaalivaihteisto oli paljon täsmällisempi kuin itselläni aikoinaan olleessa -06 159 2.4 dieselissä. Plussaa myös siitä, että auto tuntui erittäin suorituskykyiseltä. Pientä resonointiääntä kuului jostain kojelaudasta, mutta ei häirinnyt ainakaan minua. Tykkäsin siis kovasti.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Itsekkin samaa ihmeteleenä... ehkä jotkut lukulasit?Matti_S kirjoitti:Jotain hyötyä että tykkää oikeasta musasta ni ei kaikki kilikkeet rätise .h_lauri kirjoitti:Entä jos vähentäisi bassoa?
Itsellä särisee aurinkolasit siinä omassa kotelossaan peilin vieressä...huolestun vasta, kun päässä olevat alkavat säristä.
Offtopic, mutta pakko kysyä:
Mutta ootko oikeasti tosiaan saanu 159:sin aurinkolasikoteloon mahtuun aurinkolasit!?! Ite en oo vielä törmännyt laseihin jotka olis mahtunu .
Ehkä oven sisällä joku johtonippu poissa paikaltaa, tai sitten mahdollinen sisempi ovipahvi on löystynnyt tärinän seurauksena.
EDIT: Passateissa (ei uusimmissa) on tuo valon värinä lähinnä ominausuus kuin vika, säätyvä linssi joka siis mahdollistaa korkeuden säädöt saataa irrota niin että umpion sisus pääsee heilumaan ylös päin. kokeile auto käynnissä väriseekö koko umpio, jos ei niin sittenhän kokeilee sitä lampun kantaa, jos sitä paikallaan pitämälä tärinä loppuu, niin sitten on varmaan sama vika kuin edellä kuvattu. AK:lle puskurin irrotukseen, nousee niskavillat pystyyn kun lukee miten tuolla on toimittu tähän asti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Kaverini vaihtoi sitten torstaina valkoiseen Giuliettaan (-11 Multiair bensa, 11tkm ajettu). Espoon Veholle oli tullut keskiviikkona myyntiin hintalapulla 24.900,-. Sai asiallisesti vanhasta reilu 80tkm ajetusta -06 159 1.9 bensafarkusta, joten homma eteni nopeasti. Kävin eilen kokeilemassa, maukas laite. Pakko kyllä mainita että tykkäsin tuosta 140hv diesel-koneesta enemmän (jota taannoin kokeilin), mutta nää on niin makuasioista.johansa kirjoitti:Kaveri on vaihtamassa hyvin palvelleen 159:n Giuliettaan ja koeajoin itsekin muutama päivä sitten kyseistä peliä. Kyseessä oli manuaali 140hv diesel. Tyylikäs auto niin sisältä kuin ulkoakin ja manuaalivaihteisto oli paljon täsmällisempi kuin itselläni aikoinaan olleessa -06 159 2.4 dieselissä. Plussaa myös siitä, että auto tuntui erittäin suorituskykyiseltä. Pientä resonointiääntä kuului jostain kojelaudasta, mutta ei häirinnyt ainakaan minua. Tykkäsin siis kovasti.
Uusimmassa "autopiltti"-lehdessä oli testi piheimmein kulkevista autoista , jossa Giuletta diesel mukana,pärjäs ihan hyvin,mut toi nokipoltto-prosessi vaati tupakan mittaisen tauon kun ahtopaineet hävisi vähäksi aikaa.
Paljonkos "Johansan" kaveri sai 159:stä vaihdossa?
Itse olen n.vuoden päästä vaihtamassa tct-Giulettaan bensa-multiairiin.
Kunhan pääsee vaan testaamaan "lootaa" (marraskuu???)
PS. Oma 159 2,2 kaupan ensi kesänä vähillä kilometreillä ruostesuojattuna
ja maalipinta suojakäsiteltynä.Jos foorumilaisia kiinnostaa
Paljonkos "Johansan" kaveri sai 159:stä vaihdossa?
Itse olen n.vuoden päästä vaihtamassa tct-Giulettaan bensa-multiairiin.
Kunhan pääsee vaan testaamaan "lootaa" (marraskuu???)
PS. Oma 159 2,2 kaupan ensi kesänä vähillä kilometreillä ruostesuojattuna
ja maalipinta suojakäsiteltynä.Jos foorumilaisia kiinnostaa
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
On meinaan hankala löytää Giuliettaan uusia pyyhkijän sulkia. Hyvinkään varaosaliikkeet kierretty ja siellä myytiin ei-oota. Pituus on 600mm ja 450mm. Motonetissä olis ollu sulat 600mm ja 480mm, mutta niissä oli kiinnitys sitten vääränlainen. Yllättävää oli, että taakse kyllä löyty sulkaa.
Valeon katalogista sulat kyllä löytyy, mutta eri asia on, että kuinka ne saadaan tuohon auton lasille pyyhkimään.
Noh, täytyy jatkaa metsästystä. Autovahinkokeskukselta jos noita menee kysymään, niin hintaa on varmaan 100 euroa. Kappale. + alv.
Valeon katalogista sulat kyllä löytyy, mutta eri asia on, että kuinka ne saadaan tuohon auton lasille pyyhkimään.
Noh, täytyy jatkaa metsästystä. Autovahinkokeskukselta jos noita menee kysymään, niin hintaa on varmaan 100 euroa. Kappale. + alv.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Tokihan mitä vaan saa tilaamalla, mutta mä olisin halunnut ne sulat jo eilen. Boschilta ei löydy sulkaa lainkaan (ainakaan ei ollut katalogeissa) ja Valeolta löytyy sulat sitten SWF:n alta. Samaa putkaa ne kuitenkin on.DaViega kirjoitti:Kait nyt varaosaliikkeet tilaavat jos kysyy? Paljonko olisi merkkihuolto rokottannut?
Tilauksessa noi sulat on, mutta mitään toimitusaikaa eivät voineet lupailla.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Semmone yllätys mulle kävi fiiun kanssa, että mistään vakioputkasta ei saanut sopivaa settiä tuulilasille. Menin sitten Deltaan ja fiiun omat sulat (2 kpl pakkaus) oli halvemmat kun Boschin 2 kpl setti. Seuraavat ostin sitten AK Konalasta eikä niidenkään hinta poikennut (muistaakseni) kuin vajaa kaksi euroa Boschin kahden sulan setistä.
Siihenkään ei oikein ollut oikean mittaisia sulkia noissa kahden sulan paketeissa. Takasulka olikin luku sinänsä "osta sulka ja varsi", 85 eur!!?!!
No en ostanut, vaan räpelsin repsikan sulasta takavarteen sopivan pätkän eikä maksanut mitään (taisi mennä vartti työhön).
Niin että osaa ne marmoritiskiläisetkin joskus hinnoittelun (etusulat).
Siihenkään ei oikein ollut oikean mittaisia sulkia noissa kahden sulan paketeissa. Takasulka olikin luku sinänsä "osta sulka ja varsi", 85 eur!!?!!
No en ostanut, vaan räpelsin repsikan sulasta takavarteen sopivan pätkän eikä maksanut mitään (taisi mennä vartti työhön).
Niin että osaa ne marmoritiskiläisetkin joskus hinnoittelun (etusulat).
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Roiskeläppien laitto ja koritakuu???
Moro kaikille! Täällä ekakertalainen (uuden auton ostaja) kyselee tyhmänä että nyt kun asennutan roiskeläpät (eteen ja taakse) tuohon Giuliettaani, niin kai sen saa tehdä ilman että vikiseevät sitten koritakuun menetyksestä tms? Samalla tiedoksi kaikille että Korja-Kumiin tais jäädä enää muutama pari Alfan läppiä myyntiin ja uusia ei ole ilmeisesti tulossa . Samalla vinkkiä kaikille että Blue&Me käyttöopuksesta on nyt saatavilla suomenkielinen versio, kun myyjä lupasi sen mulle postittaa .
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei pitäisi olla mitään estettä, ellei sitten lähde kuplimaan juuri niistä läppien ruuvien kohdalta, itse laitoin paikkamaalia niihin reikiin ja ruuvin kierteisiin kun edelliseen laitoin samaiset korja-kumin läpät. 156 ei näyttännyt olevan ainakaan moksiskaan tuosta käsittelystä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Itselläni ei etuläppien asennuksessa ainakaan porattu reikiä peltiin vaan etumuovilokareihin. Hyvin pysyy kiinni, olivat yleismallia "Motonet" ja ne muotoiltiin auton ilmeeseen sopiviksi ja ovat mainiot. Kyllä estävät ihan sadevesikuraantumistakin kylkien osalta. Suosittelen etuläppiä maamme oloissa, eikä nuo saksanmaan autobaanallakaan huippujen osalta menoa jarruttaneet (navilla 223 km/h).
Otin eilen sp:lla yhteyttä tuon suomenkielisen blue&me-opuksen osalta liikkeeseen (Lohjan PP) pyytäen sellaista lähettämään, vaan en ole myyjältäni vastausta saanut. Ovatkohan alkaneet matkimaan AK:ta joka ei vastaa meileihin...Olisi vaan kiva saada tolkkua siihen, miten saan oikeasti muistitikulta valikoitua vaikkapa "tikun keskeltä" joku mieleisen kipaleen soitettavaksi. Noh, onneksi tikku ylipäänsä pelaa ja musa soi.
Nyt kymppitonnin raja kilsoissa rikki. Auto pelaa ongelmitta. Se toisen etuvalon värinäkin loistaa poissaolollaan, liekkö paikat loksahdelleet kohdilleen. Kyllä täytyy alkaa toteamaan, että kokonaisuutena tähänastisen elämäni aikana omistamistani autoista innostavin ja vielä yli 4 kk:n jälkeen innostaa ja sitä kääntyy edelleen aina katsomaan kun autolta erkanee. Katsotaan miten jatko etenee....
Otin eilen sp:lla yhteyttä tuon suomenkielisen blue&me-opuksen osalta liikkeeseen (Lohjan PP) pyytäen sellaista lähettämään, vaan en ole myyjältäni vastausta saanut. Ovatkohan alkaneet matkimaan AK:ta joka ei vastaa meileihin...Olisi vaan kiva saada tolkkua siihen, miten saan oikeasti muistitikulta valikoitua vaikkapa "tikun keskeltä" joku mieleisen kipaleen soitettavaksi. Noh, onneksi tikku ylipäänsä pelaa ja musa soi.
Nyt kymppitonnin raja kilsoissa rikki. Auto pelaa ongelmitta. Se toisen etuvalon värinäkin loistaa poissaolollaan, liekkö paikat loksahdelleet kohdilleen. Kyllä täytyy alkaa toteamaan, että kokonaisuutena tähänastisen elämäni aikana omistamistani autoista innostavin ja vielä yli 4 kk:n jälkeen innostaa ja sitä kääntyy edelleen aina katsomaan kun autolta erkanee. Katsotaan miten jatko etenee....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 09:25
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Huollon tiepalvelusta
Huollon tiepalvelu tuli tuohon aparaattiin kaupan tekijäisinä. Eka huolto taitaa olla 30.000 km:n kohdalla (multa puuttuu huoltokirja autosta -sitä metsästellään parhaillaan). No, kilsoja on nyt reilu 12.000, mutta kolmeenkymppiin ei kyllä päästä tammikuun loppuun mennessä vaikka kuinka cruisailis, joten selvitimpä sitten senkin että tiepalvelu (joka on voimassa 12 kk ed. määräaik.huollosta) pysyy voimassa kun aparaattiin tehdään öljynvaihto 12 kk sisällä. Että siis roiskeläppien asennusta ja öljynvaihtoa pukkaa, takuuvikalistan lisäksi tässä kohtapuoleen. Tuo takuuvikalista on tässävaiheessa onneksi lyhyt (resonoiva vänkärin ovi). Siitäpä tulikin mieleen.... Miten teillä radio toimii? -pysyykö kanava reissatessa kohdallaan vai pitääkö hakea kanava uusiksi pariin otteeseen matkan varrella? Vai onko mulla vaan joku asetus persiillään? Vaiko kenties yksi asia lisää takuuvikalistaan ? Samalla kysyisin että onko kenelläkään muulla ollut ongelmia sen suhteen että ykkönen ei sujahda aina niin nätisi päälle? Jopa liikennevaloissa saattaa joutua vähän aikaa soutamaan ennenkuin suostuu asettumaan kohdalleen? Tämäkin on kyllä tuossa takuuvikalistassa...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ykkönen menee omassani päälle ongelmitta, muutenkin vaihteensiirto erinomaisen sujuva ja nopsa. Ainoa mitä sieltä suunnalta on, niin alhaisessa nopeudessa 1 ja 2-vaihteilla kuuluu vienoa ulinaa jos radio on kiinni. Lienee normaalia, ehkä.
Se on tyhmä juttu tuossa alffan tiepalvelun voimassaolossa, että kun varsinainen huoltoväli olisi 30 tkm niin tiepalvelun säilyttämiseksi pitäisi käyttää kerran vuodessa. no,eipä se haittaa, ajattelin vaihdattaa myös öljyt kerran vuodessa koska se on autoon kuin autoon maamme oloissa hyväksi. Ja mikä iloinen piirre volkkarin tsiihin verrattuna; ei ole tarttenut oilia lisätä.
Minulla on semmoinen muistikuva ratiosta, että on joutunut etsimään kanavaa uudelleen pidemmällä matkalla, liekkö säädöt pielessä. Koska kuuntelen nyt ainoastaan muistitikulta musaa niin en ole kiinnittänyt edes huomiota.
Se on tyhmä juttu tuossa alffan tiepalvelun voimassaolossa, että kun varsinainen huoltoväli olisi 30 tkm niin tiepalvelun säilyttämiseksi pitäisi käyttää kerran vuodessa. no,eipä se haittaa, ajattelin vaihdattaa myös öljyt kerran vuodessa koska se on autoon kuin autoon maamme oloissa hyväksi. Ja mikä iloinen piirre volkkarin tsiihin verrattuna; ei ole tarttenut oilia lisätä.
Minulla on semmoinen muistikuva ratiosta, että on joutunut etsimään kanavaa uudelleen pidemmällä matkalla, liekkö säädöt pielessä. Koska kuuntelen nyt ainoastaan muistitikulta musaa niin en ole kiinnittänyt edes huomiota.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Omassani radio on toiminut hyvin ja RDS vaihtaa kanavan paremmin kuuluvaan huomaamatta. Lauantaina Turusta tultaessa näytin vaimollekin, että radiossa taajuusalueet vaihtuu näytössä mutta äänessä ei huomaa mitään poikkeavaa. Samaa ei voinut sanoa esim. edellisen Subaruni radiosta, joka halusi pitää edellistä asemaa kuuluvilla aivan liian pitkään, ennen kuin automatiikka ymmärsi vaihtaa paremmin kuuluvalle.
Vaihteissa ei ole ollut enää mitään kummaa. Ihan uutena kolmonen ei aina mennyt ihan helposti päälle mutta se vaiva tuntuu korjaantuneen kilometrien myötä (6000km nyt).
Kulutus on kyllä pysynyt mukavan pienenä. Viimeisin tankkausväli sisälsi pelkkää kaupunkialueella ajoa+yksi moottoritiekeikka Turkuun 130 mittarinopeudella ja 6,7 l/100 km tuli lukemaksi.
Ja nyt EI ole säästelty .
Työkaveri kehui poikanasa Seat TDI:tä, että tankillisella pääsee helposti 900 km, niin oli pakko kommentoida, että minä tankkaan nykyään aina 1000 km:n välein tai jopa 1100 km:n
Vaihteissa ei ole ollut enää mitään kummaa. Ihan uutena kolmonen ei aina mennyt ihan helposti päälle mutta se vaiva tuntuu korjaantuneen kilometrien myötä (6000km nyt).
Kulutus on kyllä pysynyt mukavan pienenä. Viimeisin tankkausväli sisälsi pelkkää kaupunkialueella ajoa+yksi moottoritiekeikka Turkuun 130 mittarinopeudella ja 6,7 l/100 km tuli lukemaksi.
Ja nyt EI ole säästelty .
Työkaveri kehui poikanasa Seat TDI:tä, että tankillisella pääsee helposti 900 km, niin oli pakko kommentoida, että minä tankkaan nykyään aina 1000 km:n välein tai jopa 1100 km:n
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Pahasti off-topic, mutta en oikein käsitä tätä mainonnassakin kovasti käytettyä 'tankillisella jos pääse näin pitkälle on kyseessä taloudellinen laite'peksu kirjoitti:
Työkaveri kehui poikanasa Seat TDI:tä, että tankillisella pääsee helposti 900 km, niin oli pakko kommentoida, että minä tankkaan nykyään aina 1000 km:n välein tai jopa 1100 km:n
juttua. Esim. kun vihdoin roudaan itselleni terveisten kuljettamiseen Natikan CXT:n oletan pääseväni reilusti toista tuhatta kilsaa tankillisella. Vaikka siinä polttoainetaloudellisuus ei ole välttämättä ihan huipussaan....
Vastaavasti taas Francesca on minusta 5 litran kulutuksineen kovin taloudellinen vaikka joudunkin käymään tankilla noin 500 km välein. Go figure....
-Tazio
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Mä kusisin hunajaa noilla kulutuksilla. Omassani pääsen 7.5l/100km jos ajan moottoritietä duuniin (n. 35km) ja sitten vanhaa kolmostietä takaisin. Nopeus on motarilla 125km/h ja vanhalla kolmosella 85km/h. Jos vedän moottoritietä edestakaisin, niin silloin kulutus on 8l/100km. Ja noi vielä ajotietokoneen näyttämiä lukemia.peksu kirjoitti: Kulutus on kyllä pysynyt mukavan pienenä. Viimeisin tankkausväli sisälsi pelkkää kaupunkialueella ajoa+yksi moottoritiekeikka Turkuun 130 mittarinopeudella ja 6,7 l/100 km tuli lukemaksi.
Ja nyt EI ole säästelty .
Mä en ymmärrä miten te voitte päästä noihin lukemiin omillanne? Joko mun autossa on vikaa tai sitten joku nipistelee kulutuksista jotain pois... Vaikka ei sillä, köyhästä se tankilla käynti saattais tuntua kalliilta.
Vertailuna sekin, että 159 2.4 JTDm (210hv) vei moottoritiellä 8.5l/100km. Ja siinä oli sentäs yksi muki enemmän ja itse auto painava kuin mikä.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Minusta myös nuo peksun kulutuslukemat kuulostavat Giulietta MA:n osalta uskomattomilta. Siis sananmukaisesti. Käsittääkseni toki peksu autossasi lienee perus-16-tuumaiset 205-leveät renkaat joka tietysti vähentää kulutusta desin pari satkulle verrattuna 225-leveisiin, ja isompi vannekoko on yleensä myös painavampikin. Silti yli 1000 km:n tankkausvälit ovat uskomattomia. Omassakin käytän aina 98-bentsiiniä vaan ei noihin lukemiin pääse ikuna.
Kekki: tervetuloa giuliakuskien joukkoon! Aina Alfan osalta pitää kysyä, tuleeko ns. omistusautoksi vai leasing/työsuhde?
Kekki: tervetuloa giuliakuskien joukkoon! Aina Alfan osalta pitää kysyä, tuleeko ns. omistusautoksi vai leasing/työsuhde?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."