Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Katsastuksesta jälleen läpi. Kovasti kyllä katsuri oli sitä mieltä että bensatankki on vaihdettu muoviseen, koska sellaisia ei näissä alfoissa (155) kuulemma alunperin ole. kerroin kyllä miten asia oikeasti on ja tämä tais mennä lopulta perille.sitten auto on kuulemma ylimaalattu!?oven pielien ihmettelyn jälkeen katsuri kehui että kun noi puskuritkin on ton väriset (maalaamattomat mustat)..ihmettelin hetken et mitä ihmettä.autohan on siis 1.7 versio alunperin joka lukee siä otteessa. sanoin että auto on metallimusta ja täsmää luukussa olevaan värikoodiin.otteessa lukee musta. vähän jäi sellanen tunne, ettei uskonu asiaa kuitenkaan. värinmuutos tulisi kuulemma välittömästi ilmoittaa/muuttaa otteeseen. muistelisin kyllä että nykyään sitä ei tarvi ilmoittaa/sitä ei kaikissa otteissa ole mainittu. Ei taida alfaa saada ilman turhaa huomauttelua leimasta läpi
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Noh, tulipa asennettua sitten jarrusatulan korjaussarjat taakse (kaikki tiivisteet siis), mutta ei niissä mitään vikaa ollut. Ja uudet jarrupalat.pjotrthegreat kirjoitti:VOI V****U!
Hylsy tuli.
Ensinnäkin se mulkvisti syynäsi Alfaani varmaan kymmenen minuuttia pidempään alustasta mitä muita kotteroita. Kun vikaa ei löytynyt niin hylsy keksittiin käsijarrusta!
Jarru otti kevyellä voimalla 1,2kn tasan molemmilta puolilta. Ei kuulemma riittänyt. Kerroin kaverille että ohjekirjankin mukaan jarrua pitää painaa samalla kun käsijarrun vetää kiinni - silloin kevyempi. Ehdotin että sopiiko jos minä vedän käsijarrua niin varmasti saa riittävät lukemat. Ei kelvannu.
Toki oli pikkuinen öljyvuotokin, mutta se oli vaan korjauskehoitus.
Sitten kun ei muuta keksitty niin "alustasarja" piti muutoskatsastaa 54€ -thank you. Mikäs siinä - olin tosin kolme vuotta sitten tilannut jouset ns. "vakio" tarvikejousina mutta ilmeisesti ne jonkun kirjan mukaan sitten madalsivat. Oli kyllä menny jo kolmesta katsastuksesta läpi, myös kyseisellä katsastusasemalla...
Noh, onneksi "pitkäripaisessa" käynti alkaa jo auttamaan...
Toisella puolella oli toinen pala vähän jumissa urissaan, viilailin sitten ne jarrupalapaikat puhtaaksi ja laitoin hyvin ohuelti kuparirasvaa. Läpi meni että läsähti. Onneksi eivät ottaneet uusinnasta kuin kympin...
Öljyvuotokin tuli korjattua. TS:ssä pako putki menee öljypohjassa olevan syvennyksen läpi ja siihen päälle on laitettu joku raudan kappala - ilmeisesti suojelemaan pakoputkea rutistumiselta. Rautapala on sitten pinnapulteilla kiinni öljypohjassa - ilmeisesti pohja oli ryykännyt johonkin jossain vaiheessa ja yksi pinnapultti oli tehnyt hiusmurtuman öljypohjaan. Siitä sitten kivasti vähän tihkui öljyä. Dremelillä uraa vähän isommaksi ja kunnon mälli kemiallista metallia tukkeeksi - hyvin pitää - ainakin toistaiseksi.
Hylsy tuli oikeasta ylätukivarren pallonivelestä. Alusta kolisi ihan perkeleesti ja ajattelin, että koiranluuthan ne, joten vaihdoin molemmat. Samalla meni uusiksi etujarrut ja heräteostoksena pohjapanssari eteen. Jarrujen vaihdon jälkeen huomasin, että oikea puoli narisee vähän, mutta enpä uskonut että se olisi siitä kiinni jäänyt.
Rullasin tässä välissä nyt reilu 2000km pitkin ruottinmaata ja etupään kolina on voimistunut sinä aikana. Oikea ylätukivarsi on jo tilattu ja odotellaan sitä. Perkele kun meni vielä airbagin merkkivalokin syttymään reissun aikana. Aluksi vain välillä, mutta nyt koko ajan. Liekkö joku kontaktihärö? Pitäis ensviikolla käydä näyttämässä tuo etupää, mutta hirttääkö samalla kiinni airbagin valosta, jos en keksi siihen mitään korjausta siihen mennessä?
EDIT: Aloitanpa Airbag-tutkiskelun tästä threadista
Rullasin tässä välissä nyt reilu 2000km pitkin ruottinmaata ja etupään kolina on voimistunut sinä aikana. Oikea ylätukivarsi on jo tilattu ja odotellaan sitä. Perkele kun meni vielä airbagin merkkivalokin syttymään reissun aikana. Aluksi vain välillä, mutta nyt koko ajan. Liekkö joku kontaktihärö? Pitäis ensviikolla käydä näyttämässä tuo etupää, mutta hirttääkö samalla kiinni airbagin valosta, jos en keksi siihen mitään korjausta siihen mennessä?
EDIT: Aloitanpa Airbag-tutkiskelun tästä threadista
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Taas oli se aika vuodesta että piti käydä katsastuskonttorilla, kolme edellistä kertaa on mennyt hyväksytysti mutta nyt hieman jännitti kun en tehnyt mitään autolle. Etupää narisee erityisesti kuivalla kelillä kuin vanha heteka ja katsastusmieskin vietti aikaa alustan kimpussa ainakin 15min väännellen ja ravistellen kaikkea mahdollista.
Kaikesta huolimatta mitään huomautettavaa ei löytynyt ja leima tuli!
Kaikesta huolimatta mitään huomautettavaa ei löytynyt ja leima tuli!
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Läpi meni, mutta huomautti etupyöränlaakerista että on menossa vaihtokuntoon, pinta tuntuisi olevan rikki. Johan tuolla tuli 35tkm ajettua, ei tainneet Oulun pörhöllä osata Alfan laakeria vaihtaa aikoinaan
Toinen ajovalo sippasi kuitenkin mukavasti vasta katsastuksen jälkeen, ilmeisesti konttorin pihalla käynnistäessä
Toinen ajovalo sippasi kuitenkin mukavasti vasta katsastuksen jälkeen, ilmeisesti konttorin pihalla käynnistäessä
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Piti käyttää katsastuksessa, ja läpihän se meni. Pohjaa ja alustan komponentteja katsellessaan vähäsen jopa ihasteli. (Ei se nyt niin hieno ole. Olisi sieltä pieni reikäkin löytynyt, jos oikein olisi syynännyt.). Eipä ollut inssi kuulemma aikoihin 75:sta katsastanut. Voishan sitä parilla "alfa romeo speciaalilla" käydä oluthuone Leskisessä tämän kunniaksi.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Spiderin rekisteröintikatsastus suoritettu. 2,5 tuntia siihen meni, mutta läpi meni ilman huomautuksia. Vähän tarvittiin katsastusmiehen hyvää tahtoa, käsijarru (yllätys yllätys) ei ollut ihan ottavimmillaan. Ruosteettomaksi kehui.
Mielenkiinnolla jään odottamaan autoveropäätöstä. Käyttöönottovuoden (1992) takia ei autoveroa kuulemma ole helppo määrittää... jepjep. Noinkohan päätyvät vertaamaan Mazda MX-5:een?
Lisätäänpä vielä sen verran, että Crosswagoninkin rekisteröintikatsastus meni jokin aika sitten ilman sen kummempia säätöjä. Katsastusmies ei keksinyt mitään muuta huomautettavaa kuin E-tyyppihyväksymättömän varoituskolmion...
Mielenkiinnolla jään odottamaan autoveropäätöstä. Käyttöönottovuoden (1992) takia ei autoveroa kuulemma ole helppo määrittää... jepjep. Noinkohan päätyvät vertaamaan Mazda MX-5:een?
Lisätäänpä vielä sen verran, että Crosswagoninkin rekisteröintikatsastus meni jokin aika sitten ilman sen kummempia säätöjä. Katsastusmies ei keksinyt mitään muuta huomautettavaa kuin E-tyyppihyväksymättömän varoituskolmion...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Mun 156.sta ei ole milloinkaan hylätty katsastuksessa,siis sen elinkaaren aikana, ei tänäänkään kun kävin tyrkyllä,auto on TS,-00,ajettu 138tkm.
Esim.pakoputkisto on alkuperäinen/on kyllä sen näköinenkin mutta toimii(11v)
Ylätukivarret vaihdettu viimeks kesällä 2006/mallia Motonet,mutta täytin ne kumitötteröt vaseliinilla ennen kuin asensin paikoilleen,autolla oli n.50tkm ajettu kun ostin sen,perushuollot tehty ajallaan, ei muuta.
Esim.pakoputkisto on alkuperäinen/on kyllä sen näköinenkin mutta toimii(11v)
Ylätukivarret vaihdettu viimeks kesällä 2006/mallia Motonet,mutta täytin ne kumitötteröt vaseliinilla ennen kuin asensin paikoilleen,autolla oli n.50tkm ajettu kun ostin sen,perushuollot tehty ajallaan, ei muuta.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
katsastuksesta läpi
Alfetta meni ekalla, läpi tosin k-kehotus muutamasta reiästä.Täytyy laittaa huilaamaan ens kuussa ja ottaa Ritmo ajoon.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Vasen etu ylä tukivarsi, pallonivel välyksellinen. Ajovalon kuvio virheellinen. Ens maanantaina menee 156 tukivarren vaihtoon ja valoja pitää yrittää säätää itte.
Paikallinen katsastus inssi ei oikein välittänyt Alfasta Ei meinannu saada nostettua etupäätä tukivarresta ylös kun pohjapanssari oli tiellä.
Katsastusmies: Onko tää panssari alkuperäinen?
Minä: Ei ole.
Katsastusmies: Jos ihan suoraan sanotaan niin vituttaa tälläiset autot
Meinas lentää 81€ kahvit lattialle kun meinasin revetä nauramaan.
Paikallinen katsastus inssi ei oikein välittänyt Alfasta Ei meinannu saada nostettua etupäätä tukivarresta ylös kun pohjapanssari oli tiellä.
Katsastusmies: Onko tää panssari alkuperäinen?
Minä: Ei ole.
Katsastusmies: Jos ihan suoraan sanotaan niin vituttaa tälläiset autot
Meinas lentää 81€ kahvit lattialle kun meinasin revetä nauramaan.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re:
Eilen kävin näyttämässä uudeleen ja läpi meni tällä kertaa mutta valokuvio vieläkin virheellinen molemmilla puolilla. Säädin lähemmäs näyttämään niitä valoja mutta siitä se ei johtunut.V6 kirjoitti:aika urpo inssi, kannattaa tarkistaa että polttimot on kunnolla paikallaan ennen säätämistä...
Polttimot on kahteen kertaan katsottu ja ovat kunnolla paikallaan, en osaa sanoa mistä tuo voi johtua.
Ja joo, inssi on kyllä todellinen urpelo. Samaisen herran kanssa ollut ennenkin vääntöä, mm. jousien väristä ja madalluksesta.
Life is too short to drive boring cars.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Katsastuksesta läpi =)
^ Missä käytit? Ettei vaan ole se K1 asema, siinä AD-varaosan vieressä... Siellä on ainakin yksi vanhempi mulkero.
Eikun Lauritsalassahan sie taisitkin käyttää...
Eikun Lauritsalassahan sie taisitkin käyttää...
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Katsastuksesta läpi =)
Vein ensimmäistä kertaa elämässäni alfaa katsastettavaksi ja voin kertoa, että jonkin verran jännitti vaan eipä Herra Katsastusmies keksinyt mitään vikaa alfasta vaikka valotkin on ihan silmämääräisesti säädetty kohilleen ! Toivotti loppuun vaan, että ens vuonna uudestaan.
Tosin en tiedä paljonko asiaan vaikutti se, että käytin Tuusulan Autokatsastuksessa...
Tosin en tiedä paljonko asiaan vaikutti se, että käytin Tuusulan Autokatsastuksessa...
Se on kato sitä motorsporttia.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Hyvä paikka, mielestäni ihan asiallista toimintaa. Eivätkä nipota turhista.Bortzi kirjoitti:Vein ensimmäistä kertaa elämässäni alfaa katsastettavaksi ja voin kertoa, että jonkin verran jännitti vaan eipä Herra Katsastusmies keksinyt mitään vikaa alfasta vaikka valotkin on ihan silmämääräisesti säädetty kohilleen ! Toivotti loppuun vaan, että ens vuonna uudestaan.
Tosin en tiedä paljonko asiaan vaikutti se, että käytin Tuusulan Autokatsastuksessa...
One life, live it!
Re: Katsastuksesta läpi =)
^ Joo Tuusulan Autokatsastuksessa ei ole käsittääkseni nipotettu turhista, KOSKAAN ja näin ollen se nauttii uskomattoman loisteliasta ja hankalasti tavoiteltavaa kunnioitustani.
Mitä on kaverit parikertaa katsastellu autojaan jossain espoon rajamailla niin on löytynyt venäläistä inspektoria jotka on rautakangen kanssa heilutellu erinnäisiä auton osia, merkanneet rekisteriotteeseen, että pitää kovaa ääntä !?!?!? Jokainen nippeli käännetty ja pyöritelty niin, että jos oli kunnossa niin saa mennä ihan ite ettimään katsastuksen jälkeen katsastuksen aikana tulleet viat...
Mitä on kaverit parikertaa katsastellu autojaan jossain espoon rajamailla niin on löytynyt venäläistä inspektoria jotka on rautakangen kanssa heilutellu erinnäisiä auton osia, merkanneet rekisteriotteeseen, että pitää kovaa ääntä !?!?!? Jokainen nippeli käännetty ja pyöritelty niin, että jos oli kunnossa niin saa mennä ihan ite ettimään katsastuksen jälkeen katsastuksen aikana tulleet viat...
Se on kato sitä motorsporttia.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Ei mennyt katsastuksesta läpi!
1. OBD-testissä osajärjestelmätestejä ei onnistuttu suorittamaan, ja lambdoista testeri ei saanut mitään arvoja.
2. Tyhjäkäyntiarvo lambdalla oli 1,396 eli reilusti liikaa.
Pakoputken yhdestä liitoksesta löytyi vuoto, joka voisi selittää tuon korkean tyhjäkäyntiarvon.
Mutta mikä on vialla tuossa kohdassa 1 ?
Mitään vika koodeja ei myöskään löytynyt.
1. OBD-testissä osajärjestelmätestejä ei onnistuttu suorittamaan, ja lambdoista testeri ei saanut mitään arvoja.
2. Tyhjäkäyntiarvo lambdalla oli 1,396 eli reilusti liikaa.
Pakoputken yhdestä liitoksesta löytyi vuoto, joka voisi selittää tuon korkean tyhjäkäyntiarvon.
Mutta mikä on vialla tuossa kohdassa 1 ?
Mitään vika koodeja ei myöskään löytynyt.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Katsastuksesta läpi =)
Käy hakemassa lappu korjaamolta, aja lenkki, pidä käynnissä niin kauan, että asentaja ottaa lapun - tietenkin vasta sen jälkeen kun kohta 2 & 3 korjattu.
Joillakin autoilla nuo tarkastuksen kestävät hiukan pidempää, mutta esim. meiän korjaamolla on sellanen testeri, että vaikka osajärjestelmä testi ei ole valmis, niin se testeri kaivelee vastaavat tiedot itse muualta
Joillakin autoilla nuo tarkastuksen kestävät hiukan pidempää, mutta esim. meiän korjaamolla on sellanen testeri, että vaikka osajärjestelmä testi ei ole valmis, niin se testeri kaivelee vastaavat tiedot itse muualta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Katsastuksesta läpi =)
Hylsy!
vasen etuiskari sökö, jarruletkuun joku urpo viiltänyt puukolla ja snadi reikä etupyörän kotelosta.
motonetist uudet perus iskarit ja jouset, eikai selespeedissä ole sport alustaa??
vasen etuiskari sökö, jarruletkuun joku urpo viiltänyt puukolla ja snadi reikä etupyörän kotelosta.
motonetist uudet perus iskarit ja jouset, eikai selespeedissä ole sport alustaa??
Re: Katsastuksesta läpi =)
Leimasin heilahti, mutta ei ilman päänsärkyä:
Kesäpyörinä mulla on 235/35/19 pyörät, ja nämä oli alla leimalle mentäessä. Vaan perkele, renkaitten kantavuusluokka on 91, joka = max akselimassa 1200 kg ja Q4:sen etuakselimassa on 1300 kg. Pitäisi olla siis 245/35 jonka kantavuusluokka on 93.
Hylsy kainalossa uutta vauhtia hakemaan Motor-Inista ja talvitassut alla uudestaan konttorille. Tulihan se leima sieltä. Jatkossa leimataan suosiolla talvipolsterit alla.
Kesäpyörinä mulla on 235/35/19 pyörät, ja nämä oli alla leimalle mentäessä. Vaan perkele, renkaitten kantavuusluokka on 91, joka = max akselimassa 1200 kg ja Q4:sen etuakselimassa on 1300 kg. Pitäisi olla siis 245/35 jonka kantavuusluokka on 93.
Hylsy kainalossa uutta vauhtia hakemaan Motor-Inista ja talvitassut alla uudestaan konttorille. Tulihan se leima sieltä. Jatkossa leimataan suosiolla talvipolsterit alla.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Re: Katsastuksesta läpi =)
Traleri ilman korjauskehoitusta.
p.s. Ei huomannut yhden pyöränlaakerin löysyyttä, itse huomasin matkalla ja työkalut Ritmossa.
p.s. Ei huomannut yhden pyöränlaakerin löysyyttä, itse huomasin matkalla ja työkalut Ritmossa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka