156 V6 '98 öljyvalo + kolina?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

156 V6 '98 öljyvalo + kolina?

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Jaahas, 156 V6:sta alkoi kuulumaan kolisevaa ääntä tasakaasulla / moottorijarrutuksessa, veto päällä ääntä ei kuulu, eikä kytkimen ollessa pohjassa... Olisiko arvoita missä vika? Vetonivelessä?

Lisäksi öljyvalo on alkanut vilkuttamaan kuumassa koneessa tyhjäkäynnillä, onko näissä jotain tyyppivikaa mikä aiheuttaisi öljynpaineen laskua?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jaa-a... Liittyisköhän molemmat tuohon öljyyn?

Liian vähän öljyä koneessa :shock:
Life is too short to drive boring cars.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ja ehdottomasti kannattaa jatkaa ajamista jos öljyvalo palaa. :crazyeyes:
Kun pelkkä teho ei riitä!

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Öljyt oli alle alamerkin, täytetään ja katsotaan auttaako. Tuntuu että vilkutti ainoastaa kun tyhjäkäynti laski alle 800rpm:n.

Tuo kolina alkoi pari päivää ennen kuin tämä öljyn vilkutus, enkä ole sitä saanut ilman kuormaan aikaiseksi, eikö tämä viittaisi voimansiirron puolelle?

edit: Ja tosiaan ei tuo kolina ainakaan nostajilta kuulosta, näin vanhan bemarin M40 koneen omistajalle (tuhoaa nostajia nopeammin kuin werhmacht puolan kaupunkeja)

edit2: olis muuten alfa edullisesti myynnissä, tarjouksia saa esittää :)

edit3.: ja öljynpainevalon vilkkuessa on ajettu n200m ritseyksestä pihalle
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllä jos se on vilkunnut, niin paine on laskennut, ja vaikka vilkkuu vain tyhjäkäynillä, niin se eitarkoita sitä, että öljynpaine olisi jatkuvasti riittävä, vajautta on saattannut olla myös kierroksilla ja jo pidemmän aikaa ennen kuin valo edes syttyi. Millainen kolina, selvä ja "raskas"?

Kyllä 200 metriäkin riittää tekemään tuhoa jos ei ole tarpeeksi painetta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Selvä ja säännöllinen mutta tosiaan paikallaan kokeiltuna ei saatu kuulumaan sitä ääntä... eikä nyt täytön jälkeen palanut öljyvalokaan...
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

No sitten voisi olla vetari - ja hiet voi pyyhkiä otsalta, ainakin moottorin kuluman osalta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Ja jos vitutus vois vielä kasvaa, koeajo töihin, no problem, työpaikalta lähtö, pieni rahina ja startin solenoidi laukes, startti pyöri tyhjää... työntämällä käyntiin... ei taida diagnoosi tolle koneelle olla kovin positiivinen?


Nyt lähtis alfa jollekkin projetiksi halvalla, tarve autolle välitön ja isompikin pitäisi muutenkin saada, eli pitää hakea joku alle ennenkuin edes miettii tuon fiksaamista.. tarjouksia? :twisted:
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kyllä kait ostajia löytyy, kannattaa vaan henkisesti valmistautua että rikkinäisen 156:sen arvo ei ole tällä hetkellä kovinkaan montaa satasta. Ehjiä kun saa jo parilla tonnilla.

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

on tossa 10tkm ajettu vaihdelaatikko, kai sen arvo jotain on? :roll: Mutta joo...

onko kellään ajatusta voiko nuo kaikki viat olla toisiinsa liittyviä?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ai, mä luulin että meillä on foorumin ainoa 156, mikä jaksaa temputa ;) Nyt siis jouduttu puoleentoistavuoteen vaihtamaan tulpat, startti (ainiin, se muuten pyöritti kanssa tyhjää. Monta kertaa yritti, sai kiinni ja toimi :-D), ilmi, lambda, etuoikea ylätukivarsi, takaoikea koiranluu, vaihdelaatikko ja kytkin. Kilsoja so far joku semmoset 25tkm :-)

Mut joo, vetarilta kuulostaa jos tosiaan tasainen koliseva ääni ja vain liikkeessä. Itse olen kokenut vain vetarin, joka rutisi aina ja koko ajan jos oli vähänkin painetta sille, parhaiten ääni kuului aina liikkeellelähdössä ja moottorijarrulla nopeasti hidastettaessa.

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Tän hetken diagnoosi on vetari + startti + leimalla löytynyt pieni reikä pohjassa... öljynkiertoa pitää vielä tutkia.. tosiaan melko edullisesti lähtisi pihasta, kun muutenkin on isolle autolle ilmaantunut tarvetta (toinen lapsi tulossa)
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Vastaa Viestiin