tänään tuli vaihdettua ykkösen ja kakkosen syncrot uusiin sekä siirtorengas päikseen vitosen kanssa. Sen siirtorenkaan hampaat oli aivan tuusannuuskana, no onneksi alfalla on keksitty laittaa valmis varaosa laatikon mukana, eli se vitosen siirtorengas,
Myös kakkosen vaihderattaan siirtohammastukset olivat ottaneet vähän itseensä, mutta kaippa nuo toimii uusien syncrojen avustuksella. Syncrorenkaat olivat myös täysin kuluneet, sekä päältä että sisäpuolelta. Sisäpuolelle oli tullut lovea ja ulkopuolelta varmaan ~puoli milliä lähtenyt pois.
Toi alfan laatikko on kyllä hemmetin yksinkertainen purkaa ja kasata, eikä tarvi ulosvetäjällä leikkiä. Toisaalta sittenhän sen näkee vasta oikeasti, että onko remontti onnistunut kun kilometrejä on kertynyt. Mutta kylmiltään vaihteet tuntuu toimivan.
Parin vanhan japsin syncroinoinnit nähnyt ja niissähän se on jonkin verran erilainen ja maalaisjärjellä järkevämpi? Siis että syncrorenkaassa itsessa on kytkentähampaat ja syncron sisäpinta painaa kartiota koko pinta-alaltaan.