Alfetasta?
Valvoja: Moderators
Alfetasta?
Millainen homma olisi vaihtaa kakkosen synkkarengas 2-litraisen Alfetan laatikkoon?
Kauanko siinä suunnilleen menisi aikaa,jos sen teettäisi jollakin pajalla?
Onko Alfetan,Giulietan,90:n ja 75:n laatikot vaihtokelpoisia keskenään ?
Kauanko siinä suunnilleen menisi aikaa,jos sen teettäisi jollakin pajalla?
Onko Alfetan,Giulietan,90:n ja 75:n laatikot vaihtokelpoisia keskenään ?
laatikko
Vaihtokelpoisuus riippuu sun laatikon vaihdekepin sisäänmenoakselin kiinnityksestä, eli minkä ikäinen auto sulla on? Uudemmissa on sama systeemi kun esim 75 ja 90. Synkkarengas ja vaihtoon kuuluvat osat sekä työn hinta on huomattavasti kalliimpi homma kun että ostat esim minulta varmasti hyväkuntoinen 2.0 75 laatikko ja laitat vanhan tilalle. Soittele 040-5034476 jos päädyt hankkimaan koko laatikon. Yst terv Mikael
Mulla ei vielä ole Alfettaa,mutta olen hieronut kauppaa yhdestä 83-mallista,jossa kyllä töitä riittäisi.
Mm tuo laatikkohomma ja yritän vähän laskeskella mitä siihen menisi rahaa.
Taitaa tulla kuitenkin halvemmaksi hommata jostain toimiva 75.
Paljonko muuten haluaisit tuosta laatikosta ja olisiko mahdollista ostaa se valmiiksi asennettuna,kun itsellä ei oikein ole paikkaa missä tuollaisia hommia voisi tehdä.
Mm tuo laatikkohomma ja yritän vähän laskeskella mitä siihen menisi rahaa.
Taitaa tulla kuitenkin halvemmaksi hommata jostain toimiva 75.
Paljonko muuten haluaisit tuosta laatikosta ja olisiko mahdollista ostaa se valmiiksi asennettuna,kun itsellä ei oikein ole paikkaa missä tuollaisia hommia voisi tehdä.
Tuo ei ole ihan nuin yksinkertainen kuin GTJ sanoi.
Tuo vaihteensiirtäjän sisäänmenoakseli on yksi huomioitava seikka. Toinen kysymyspaikka on nopeusmittari. Sillä uudemmissa 116-sarjalaisissa se on sähköinen ja vanhemmissa vaijerivetoinen. Tuo anturin paikka on pääakselin päässä. Eli, jos otetaan uudempi 75:n loota ja yritetään survoa se vanhemaan, esim, Alfettaan niin ongelmia tulee nopeusmittarin kanssa.
Mutta. Itse lootan sisuskalut on kaikki keskenään vaihtokelpoisia. Huomioi mahdolliset erot välityksessä. Itse tein juurikin näin, eli purin omasta Giulietasta lootan, ja otin synkro-osat 75:n lootasta. Eli tein kahdesta lootasta palapelin ja sekoitin osat keskenään. Remontin tulos on parhaillaan ajossa ja toimii kuin ajatus. Alunperin vika oli kakkosen synkrot ja kolmonenkin oli menossa.
Lisäksi voit ottaa siitä omasta Alfetasta sen siirtäjäakselin ja vaihtaa sen 75:n lootaan. Ei ole ihan mahdoton operaatio.
Alfetat alkavat nekin olla hissukseen harvinaisia, joten ihte kyllä mielelläni liikkuisin sillä linjalla että talteen ja kuntoon.
- J
Tuo vaihteensiirtäjän sisäänmenoakseli on yksi huomioitava seikka. Toinen kysymyspaikka on nopeusmittari. Sillä uudemmissa 116-sarjalaisissa se on sähköinen ja vanhemmissa vaijerivetoinen. Tuo anturin paikka on pääakselin päässä. Eli, jos otetaan uudempi 75:n loota ja yritetään survoa se vanhemaan, esim, Alfettaan niin ongelmia tulee nopeusmittarin kanssa.
Mutta. Itse lootan sisuskalut on kaikki keskenään vaihtokelpoisia. Huomioi mahdolliset erot välityksessä. Itse tein juurikin näin, eli purin omasta Giulietasta lootan, ja otin synkro-osat 75:n lootasta. Eli tein kahdesta lootasta palapelin ja sekoitin osat keskenään. Remontin tulos on parhaillaan ajossa ja toimii kuin ajatus. Alunperin vika oli kakkosen synkrot ja kolmonenkin oli menossa.
Lisäksi voit ottaa siitä omasta Alfetasta sen siirtäjäakselin ja vaihtaa sen 75:n lootaan. Ei ole ihan mahdoton operaatio.
Alfetat alkavat nekin olla hissukseen harvinaisia, joten ihte kyllä mielelläni liikkuisin sillä linjalla että talteen ja kuntoon.
- J
loota
Miten niin ei ole niin yksinkertaista kuin sanoin? Eli tiedoksi nimim mikkilj niin riittää että katsoo sisäänmenoakselit, jos ne on samat niin loputkin on samaa. Ja kaiken lisäksi on olemassa vielä kolmas vaihtoehto, eli sisäänmenoakseli on vanhempaa mallia mutta nopeusmittari on sähköinen. Eli jos joku ei katso sisäänmenoakseli, vaan päinvastoin lukee antamasi ohjetta ja luulee että kun on sähköinen nopeusmittarinanturi niin loota sopii! Ja vot taas olikin väärää neuvoa alfabbssä. Tässä yksi syy miksi en jaksa kirjoitella niin ahkeraasti tänne, kun ei riitä että luulee tietävänsä kun neuvoo muita, vaan pitää myös neuvoa oikein. Ei millään pahalla, ottaa vaan pattiin kun näkee harhaanjohtavia neuvoja. Ja alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi niin en valitettavasti ehdi asentamaan toisten autoja paitsi juuri tulin kaverin auton alta, vaihdettu kone, kytkin, jarrut ym.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: loota
Siis jos itse tiedät kaiken niin sitä suuremmalla syyllähän sun pitäisi kirjoittaa? Vai meneekö niin että mitä vähemmän tietää sitä enemmän pitäisi kirjoittaa. Teoria toimisi ainakin mun kohdallagtj kirjoitti:Tässä yksi syy miksi en jaksa kirjoitella niin ahkeraasti tänne, kun ei riitä että luulee tietävänsä kun neuvoo muita, vaan pitää myös neuvoa oikein.
Missähän vaiheessa mikkilj on tuollaiset ohjeet antanut? Minä kun olin lukevinani että hän neuvoi juuri tarkastavan nuo molemmat kohdat. Sinä taas sanot ensin että riittää kun katsoo sisäänmenoakselit mutta sitten kuitenkin voi olla vanhemman malliset sisäänmenoakselit mutta sähköinen mittari ja silloin ei olisikaan sama. Vai olenko nyt ihan pihalla..Eli jos joku ei katso sisäänmenoakseli, vaan päinvastoin lukee antamasi ohjetta ja luulee että kun on sähköinen nopeusmittarinanturi niin loota sopii!
pihalla
Nyt olet Rolle pihalla. En kirjoita tänne semmoisista asioista josta en ole täysin varma. Eli monta asiaa jää kommentoimatta kun tarkkaa tietoa ei ole. Lue tuo teksti uudestaan niin varmaan huomaat että pitää keskittyä nimenomaan siihen olennaiseen. Eli uudempaa sisäänmenoakselia ei ole olemassa vaijerivetoisella nop.mit.anturilla. Ja uudemmasta tässä puhuttiin. Syy miksi niin ärhäkästi otin yhteen on se että sama kaveri väitti että giulietassa on samat jarrut kun 75ts tai tbossa. Toki ne voi sinne rakentaa, mutta ei ole vakiona. Laatikonvaihto on sen verran iso ja kallis operaatio että en mielellään näkisi että neuvotaan väärin.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: pihalla
Kysyvä ei tieltä eksy ovat viisaat sanoneet joten jatketaan.gtj kirjoitti:Nyt olet Rolle pihalla.
Eli onko nyt sillä nopeusmittarinanturilla mitään merkitystä vai ei? Eli siis jos vain sisäänmenoakseli on vanhempaa mallia niin se menee vaikka olisi sähköinen tai vaijeri?Eli uudempaa sisäänmenoakselia ei ole olemassa vaijerivetoisella nop.mit.anturilla.
Monta kertaa yrittänyt lukea läpi mutta ei mene kaaliin..
Tämähän meni yhdeksi tappeluksi. Joku, taisi olla allekirjoittanut, yrittää hyvää hyvyttään auttaa threadin aloittajaa, ja yrittää olla ystävällinen. Sitten kävästää ampumassa rannikkotykillä koko idea alas.
Tavallaan ymmärrän gtj:n pointin, mutta en asennetta.
Toki, oikasta saa, ja pitääkin.
Vaan asiaan. Ehkä ilmaisin itseäni tuossa hiukan epäselvästi. Tarkastettavia paikkoja tosiaan on kaksi. Eli nopeusmittari sekä sisäänmenoakseli. Jos lootaa ei meinaa purkaa niin molempien pitää täsmätä. Omasta mielestäni tämän tuossa kerroin?
Sisuskaluthan kaikissa lootissa on samat. Toki, pitää huomioida välitykset. Samoin kuin että ihan ensimmäisissä Alfetoissa on siirtäjässä "ylimääräinen" vipu.
- J
ps. misäköhän olen giulietan ja 75tbo:n jarruja väittänyt samaksi...
Edit: uteliaisuus voitti ja oli pakko etsiä tuo jarruthreadi. On näemmä jotain tullut räpöstettyä. Jos en ihan väärin muista, niin olen olettanut että kyseessä on 75. No, tuonkin olisi tuolloin joku voinut oikasta.
Tavallaan ymmärrän gtj:n pointin, mutta en asennetta.
Toki, oikasta saa, ja pitääkin.
Vaan asiaan. Ehkä ilmaisin itseäni tuossa hiukan epäselvästi. Tarkastettavia paikkoja tosiaan on kaksi. Eli nopeusmittari sekä sisäänmenoakseli. Jos lootaa ei meinaa purkaa niin molempien pitää täsmätä. Omasta mielestäni tämän tuossa kerroin?
Sisuskaluthan kaikissa lootissa on samat. Toki, pitää huomioida välitykset. Samoin kuin että ihan ensimmäisissä Alfetoissa on siirtäjässä "ylimääräinen" vipu.
- J
ps. misäköhän olen giulietan ja 75tbo:n jarruja väittänyt samaksi...
Edit: uteliaisuus voitti ja oli pakko etsiä tuo jarruthreadi. On näemmä jotain tullut räpöstettyä. Jos en ihan väärin muista, niin olen olettanut että kyseessä on 75. No, tuonkin olisi tuolloin joku voinut oikasta.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori