Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Yleisjärkevä ohje on että 10w öljy on liian jäykkää -20c käynnistyksissä kiertämään kunnolla aikalailla kaikkiin autoihin. Tällä ei sinänsä ole merkitystä koska 10w60 öljyä ei tarvitse kun kovassa ratakäytössä tietyissä urheiluautoissa ja viritetyissä turboautoissa.
Olen joskus väittänyt täällä ilman suurempaa tietoa että JTS:ssä kannattaa käyttää tuota öljyä ettei imupuoli karstottuisi niin paljon, totuus taitaa olla ettei tuo öljy sitä karstaa merkittävästi vähennä. Eikä tuo 10w60 suositus taida olla Suomen ilmastoa silmälläpitäen siihen tehty..
Aikanaan meni paljon Hiacen kansia paskaksi talvella kun käytettiin 10w40 öljyä.
10w60 öljyä on kaupoissa juuri sen verran kun sitä menee kaupaksi.
Kyllä, olen itsekin ajellut joskus 10w60 öljyillä talvella, pyrin nyt välttämään tätä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Viime talvena, pakkasta sen noin -30.
Oli kyllä 5w-50 mobil RF, 10w-60 selenia ja 5w-40 mobil 3000 öljyt saman lailla jökkelissä mitä niitä kannuja ihmettelin, tai mitään isoa eroa juoksevuudessa ollut.
Mutta onneksi on vaihtoehtoja mitä jokainen autonsa moottoriin kaataa.
:drinking:

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

korkkaskohan tuo takapään stefa tänään..hetken kun ajoi niin hirvee käry autosta.Parkkipaikalle tutkii tilannetta.Savut tuli moottorin takapäästä.Kierrokset kun laski tyhjäkäynnille niin öljynpainevalo syttyi.Viisaamilta vähän neuvoa mistä aloittaa.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kokeiles kädellä venttiilikopan takaa nokkaakselien kohdalta, siellä on puolikuun muotoiset kumitiivisteet, jotka vanhemmiten kovettuvat, ja alkavat vuotamaan. Jos on öljyinen niin vuotaa sieltä. Ja voi se venttiili kopan tiivisteestäkin vuotaa. Ja tietenkin takapään stefa,sekä takimmaisen runkolaakerin sivuissa olevat kumiset " lakritsin" pötköt kovettuvat, ja vuotaa sieltä.

jussit
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Kiitoksia vastauksista. Taidan laittaa tuota 10w-60 öljyä. :)

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Selenian 10w-60 öljyn jähmepiste on alle -35 astetta.
Tuota on tullut käytettyä nyt muutama vuosi kappoissa ja alfassa.
http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/

Ei tuo kappa pohjoisen pakkasissa ollut talvella moksiskaan vaikkei sitä saanut lämppäriin kiinni.
Omin voimin se käymään lähti.
Pakkastakin oli vajaa 40 astetta.
Kannussa öljy todellakin oli jähmeää, mutta ei vielä siirappia.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

rasvanäppi kirjoitti:Kokeiles kädellä venttiilikopan takaa nokkaakselien kohdalta, siellä on puolikuun muotoiset kumitiivisteet, jotka vanhemmiten kovettuvat, ja alkavat vuotamaan. Jos on öljyinen niin vuotaa sieltä. Ja voi se venttiili kopan tiivisteestäkin vuotaa. Ja tietenkin takapään stefa,sekä takimmaisen runkolaakerin sivuissa olevat kumiset " lakritsin" pötköt kovettuvat, ja vuotaa sieltä.
pakosarjanpuoleinen nokkaakselin kohdalta märkä,enempää en ole tutkinut onko vuotoa sitten jossain muualla...Kiitoksia vinkistä :-D
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jussit kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Taidan laittaa tuota 10w-60 öljyä. :)
Ihan vaan uteliaisuudesta, miksi laittaa talvea vasten noin paksut öljyt?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuo 10w muuten meinaa juurikin sitä että jähmepiste on jotain -25 luokkaa. Mutta uskotaan että tietyissä tapauksissa tilanne on parempi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

jussit
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Tuomas K kirjoitti:
jussit kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Taidan laittaa tuota 10w-60 öljyä. :)
Ihan vaan uteliaisuudesta, miksi laittaa talvea vasten noin paksut öljyt?
Täytyisi piakkoin vaihtaa öljyt, ja ajattelin laittaa paksut öljyt, jos syksyllä on vielä lämpimämpiä kelejä. Ja samalla sitten ajais alkutalven ennen kun vaihtaa vähän notkeempiin. Näin ajattelin, mutta en tiä onko mitään järkeä. :)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jäi 75:n molemmat etuikkunat puoliksi auki. Mikä sulakerasian releistä on lasien? Mikä sulake? Kiitos.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

gYdEbUh kirjoitti:Jäi 75:n molemmat etuikkunat puoliksi auki. Mikä sulakerasian releistä on lasien? Mikä sulake? Kiitos.
netistä kaivettua:
rele on ylärivissä toinen oikealta
sulake nro 18

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Huomasin joku päivä sitten että kun pistää vilkun vasemmalle, niin vasemman puolen parkkivalo vilkkuu edessä vilkun kanssa vuorotahtiin. Fiksuja ajatuksia siitä mikä tuon aiheuttaa? Ei näytä huonolta maadoitukselta kun vilkkuvat siis ihan puhtaasti vuorotahtia.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Kyllä se maavialta kuulostaa kun molemmat polttimot saa syötön eri paikasta mutta maa on yhteinen... Ei noilla maata lukuunottamatta kai ole mitään muuta yhteistä?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kokeiles seuraavalla tavalla. Vedä sieltä takavaloilta, missä polttimot ovat kiinni se on peltiä, siitä pellistä johto vaikka siihen pultin kantaan, millä koko hässäkkä on rungossa kiinni. On todennäköisesti maa vika, jos valot välkkyvät miten sattuu.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

vesamaan kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Jäi 75:n molemmat etuikkunat puoliksi auki. Mikä sulakerasian releistä on lasien? Mikä sulake? Kiitos.
netistä kaivettua:
rele on ylärivissä toinen oikealta
sulake nro 18
Kiitosta. Sain nuo lasit pelaamaan kun heilutin nappikoteloa katossa, (kattoverhoilu roikkuu) painelin nappia, ja naputtelin kahta reunimmaista sulaketta oven puolelta samaan aikaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

rasvanäppi kirjoitti:Kokeiles seuraavalla tavalla. Vedä sieltä takavaloilta, missä polttimot ovat kiinni se on peltiä, siitä pellistä johto vaikka siihen pultin kantaan, millä koko hässäkkä on rungossa kiinni. On todennäköisesti maa vika, jos valot välkkyvät miten sattuu.
En ymmärrä miten takavalojen maavika vilkuttelisi valoja edessä :)

Lähtökohtaisesti joo tuosta vilkkumisesta tulee mieleen maavika. En vain ikinä ole nähnyt että maavika aiheuttaisi sen että ne valot vilkkuu ihan vuorotahtia. Niin kyllä olen nähnyt monesti, että kun vilkku syttyy niin toinen valo vieressä himmenee ja vilkkukin syttyy verkkaisesti. Tässä siis kun vilkku syttyy se syttyy heti ja kirkkaasti, ja parkkivalo sammuu kuin katkaisimesta, ja toisinpäin.

Täytyy sitä tutkia kun ehtii...

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Ensimmäinen kysymys: Tuleeko takavaloille erillinen maajohto vasemmalle puolelle?
Ja toisekseen, mikä mahtaisi olla syynä kun Control paneelissa palaa kokoajan vilkun valo ja vilkut ei napsuta kun laittaa vilkun päälle vaan palaa yhtäputkea.

Vastauksia tarviin kohtuu pikaisesti. :D

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kokeiles uudella vilkkureleellä. On jossain sisällä mittaritaulun syövereissä vasemmalla puolella.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ohjekirjan mukaan vilkkujen rele olisi sulakeboksissa alemmassa relerivissä toinen vasemmalta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Miten toi kytkimen työsylinteri Lähtee irti? Eli se sylinteri mikä on konehuoneessa

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

SilBazze kirjoitti: mikä mahtaisi olla syynä kun Control paneelissa palaa kokoajan vilkun valo ja vilkut ei napsuta kun laittaa vilkun päälle vaan palaa yhtäputkea.
Ja tämäkin vika korjaantui perinteisellä tavalla. :wink: Rele irti ja takaisin paikoilleen ja vot vilkut toimii normaalisti. :shock:
On tuo 75 vaan jännä kapine. :lol:
One life, live it!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Se on juuri tuollainen. Mulla oli omassa kans aika-ajoin tuollaisia hienoja juttuja, mutta harvoin mitään oli oikeasti rikki. Se on kyllä hieno ja sielukas laite.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Suba kirjoitti:
SilBazze kirjoitti: mikä mahtaisi olla syynä kun Control paneelissa palaa kokoajan vilkun valo ja vilkut ei napsuta kun laittaa vilkun päälle vaan palaa yhtäputkea.
Ja tämäkin vika korjaantui perinteisellä tavalla. :wink: Rele irti ja takaisin paikoilleen ja vot vilkut toimii normaalisti. :shock:
On tuo 75 vaan jännä kapine. :lol:
Kannattaa vielä tarkistaa, että sulakerasian takaa on liittimet kunnolla kiinni. Mulla kerran lakkas vilkut yhtäkkiä toimimasta ja vilkkureleen liitin oli lähes irti, muutkin liittimet vaikuttivat olevan vähän hiipineet irti. Tiedä sitten oliko vaan jalka joskus hipaissut noita irti mun tapauksessa tai jotain muuta... Sekään ei ole ennen kuulumatonta, että itse releessa on sisäistä vikaa ja kopauttelemalla toimii taas hetken.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Johtoja myöskin tsekkailtiin ja pari niistä tosiaan roikkui aika otollisella korkeudella kenkiin nähden.
Täytyy seurailla tilannetta ja jos ongelma toistuu niin eipä tuo rele omaisuuksia maksa jottei sitä uusia voisi.
One life, live it!

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Piuhat kannattaa nostaa "kattoon".

Nimim. Missattu KK Meet.
Ride on!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Kieltämättä tuli tuo sinun äksidentti mieleen. :mrgreen:
One life, live it!

jussit
Viestit: 73
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

nisa kirjoitti:Miten toi kytkimen työsylinteri Lähtee irti? Eli se sylinteri mikä on konehuoneessa
Se on ilmeisesti pääsylinteri nimeltään. Sokka irti polkimesta, ja 2 kuusiokolopulttia irti ohjaamon puolelta. Se on vähän ikävässä paikassa, ei näe mitään, ja kädelläkin pääsee aika heikosti tunnustelemaan.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Aamen.
Hepa kirjoitti:Se on kyllä hieno ja sielukas laite.

Eipä seiskafemmaa paljon paremmin voisi kuvata. Sielukas kyllä, joskus vähän liiankin.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tarttis saada stefa/tiiviste ajoituksenmuuntimen ja kannen liitokseen. Kuka mistä sellaisen löytäisi? Vanha oli kovettunut ja murtui palasiksi, mutta mittailin kannesta tuon koon: ulkohalkaisija 42mm. sisähalk. 32, paksuus/syvyys 7mm.

Edittiä. Tiivistekeskuksesta löytyi sopiva hydraulilaitteisiin tarkoitettu tiiviste joka näyttäisi pitävän. Case closed.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Kuuluisiko alemman virranjakajan pyörijä lähteä samanlailla kuin ylempi joka on nokassa kiinni (kyse on tessusta).

Ylemmän pyörijän olen jo vaihtanut mutta alempi ei lähde vetämällä ei sitten millään.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

SilBazze kirjoitti:Kuuluisiko alemman virranjakajan pyörijä lähteä samanlailla kuin ylempi joka on nokassa kiinni (kyse on tessusta).

Ylemmän pyörijän olen jo vaihtanut mutta alempi ei lähde vetämällä ei sitten millään.
Se on liimattu akseliinsa. Kuumailmapuhaltimella lämmittää ja vetää. Tai sitten vaan runnoo pihdeillä sen rikki. Muista puhdistaa kunnolla liimat akselista ettei uusi pyörijä halkea asentaessa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Jostain, muistaakseni saabista? laitoin tuonne omaani uudet pyörijät aikanaan. Hinta huiteli jossain muutaman euron hujakoilla per käikäle.
Muistelen että jotain hämärää niiden "originellien" saatavuudessa / hinnassa oli silloin.
Hyvä vaan tietty, jos muistan väärin. :)
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

nakkis kirjoitti:Jostain, muistaakseni saabista? laitoin tuonne omaani uudet pyörijät aikanaan. Hinta huiteli jossain muutaman euron hujakoilla per käikäle.
Muistelen että jotain hämärää niiden "originellien" saatavuudessa / hinnassa oli silloin.
Hyvä vaan tietty, jos muistan väärin. :)
9000 Saabbaan pyritin pyörii omissa jakajissa, hinta ratkaisi :)
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Minkäs kokosia venttiilin säätöpalat on tuohon V6:n? Ja mistähän paksuuksista suunnilleen puhutaan?

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

^ Jos venttiilien nakutus on ongelmana niin RVS -käsittely hoiti minulla sen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

nakkis kirjoitti:Jostain, muistaakseni saabista? laitoin tuonne omaani uudet pyörijät aikanaan. Hinta huiteli jossain muutaman euron hujakoilla per käikäle.
Muistelen että jotain hämärää niiden "originellien" saatavuudessa / hinnassa oli silloin.
Hyvä vaan tietty, jos muistan väärin. :)
Saab 9000:sta löytyy sopiva. Saabissa on kahta mallia enkä muista varmaksi oliko vanhempi vai uudempi oikea, mutta se on äkkiä tarkistettu.

Ainakin Motonetista saa niitä 75:n omiakin pyörijöitä, mutta kahdelle tulee hintaa yli 50 € joten kiusaus pieneen säästämiseen on suuri.

Minkä takia niissä 75:n pyörijöissä tulee se akseli mukana?

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tuomas K kirjoitti: Minkä takia niissä 75:n pyörijöissä tulee se akseli mukana?
Tuos omassa ainakin alemman jakajan akseli on kulunut sen verran väljäksi että on joskus pitänyt kauheeta huutoa. Mutta sinne öljyä ruikkimalla oon saanut sen hiljaseks..
Joona Karimaa
____________

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Carlo Coppa kirjoitti:^ Jos venttiilien nakutus on ongelmana niin RVS -käsittely hoiti minulla sen.
Edellisella jakohihnan uusintakerralla tuli todettua, että venttiilivälykset palasäädön puolelta olemattomat. Eli melkein täytys säätää tässä vaiheessa viimestään ettei ala venttiilit palamaan. Ääneen mahdollisesta RVS auttaa, mutta itse ongelma jää.

Tuo kun on käyttöautona, niin ei viittis purkaa ja todeta ettei oikeenlaisia paloja löydy lähimailtakaan :P

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

legza kirjoitti:Minkäs kokosia venttiilin säätöpalat on tuohon V6:n? Ja mistähän paksuuksista suunnilleen puhutaan?
Muakin kiinnostaa tämä tieto.
legza kirjoitti:Tuo kun on käyttöautona, niin ei viittis purkaa ja todeta ettei oikeenlaisia paloja löydy lähimailtakaan :P
Sama homma..

Jos ei muuten, niin pistetään tänne mittoja kumpi nyt kerkee ennemmin homman aloittamaan.. :roll:
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Kukaan vaihdellut synkroja tuohon seitenviitoseen, itselläni olisi tarkoitus vaihtaa 2, 3 ja 4 synkat.

Mistä mahdollisesti niitä saa saako jopa suomesta?
Itse löysun jonkun EB Spares nimisen yrityksen, kellään kokemusta kyseisestä putiikista?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Muistaakseni Muukkosella oli ainakin synkronirenkaita. Heikalla varmaan lienee myös.

Oli sitten vissiin entinen omistaja ajanut paskaksi? Silloin ku mä sitä Erkkilällä kokeilin, synkrot pelasi perhanan hyvin. 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

EB Sparesin toimitukset ovat ainakin omalla kohdalla toimineet hienosti.

Synkrojen lisäksi kannattaa varmaan miettiä kytkentärenkaiden uusimista.
- Epäkelpokeräilijä -

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SilBazze »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, tuota "ulompaa synkroa" tarkoitin kytkentärenkaalla. Kuluuhan ne hammaspyörien kytkentähampaatkin mutta niiden uusiminen ei ole ihan yhtä helppoa ja halpaa. Pitää melkein etsiä jostain hyviä käytettyjä hammaspyöriä jos noita meinaa entrata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Olikos se niin, että täyskaasulla nuo ilmin antamat informazioonet ohitetaan tuossa V6 koneessa? :?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

nakkis kirjoitti:Olikos se niin, että täyskaasulla nuo ilmin antamat informazioonet ohitetaan tuossa V6 koneessa? :?
Näin taisi olla hyvinkin. Ja samoin Lambdan arvot, jos vähäpäästöinen kyseessä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

nakkis kirjoitti:Olikos se niin, että täyskaasulla nuo ilmin antamat informazioonet ohitetaan tuossa V6 koneessa? :?
Mun mielestä ei ohiteta, kyllä sen pitäs olla "kartalla" ihan loppuun saakka.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Juu kartalla myös mun käsityksen mukaan, mutta lambda unohdetaan, jos sellainen on.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jatketaan V6 linjalla.

Voiko 12 tappisen koneen vauhtipyörän ja siimapyörän vaihtaa 164sta. Samalla vaihtuisi Jetin tilalle Motronic.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Vastaa Viestiin