156 pissapoika ja käyntiongelma
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
156 pissapoika ja käyntiongelma
Ongelmaa siis pissapojan kanssa, eli kun pissapoikaa käyttää ja pyyhkijät pyyhkäisevät, niin pyyhkiminen ei jää siihen muutamaan kertaan vaan pyyhkijät viuhuavat kunnes sammuttaa virran, ei reagoi mitenkään viiksen asentoonkaan, muut asennot toimivat kyllä normaalisti kunhan ei käytä pissapoikaa.
Toinen ongelma on ollut pidempään päällä, muttei häiritsevästi eli kylmänä kun starttaa auton ja liikkeelle lähtiessä jos ei kunnolla luistata kytkintä/anna kaasua niin auto ikäänkuin hyytyy, kierrokset putoavat hetkeksi alle tyhjäkäynnin, johonkin 400 paikkeille ja kuulostaa että ei käy kaikilla pytyillä. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Toinen ongelma on ollut pidempään päällä, muttei häiritsevästi eli kylmänä kun starttaa auton ja liikkeelle lähtiessä jos ei kunnolla luistata kytkintä/anna kaasua niin auto ikäänkuin hyytyy, kierrokset putoavat hetkeksi alle tyhjäkäynnin, johonkin 400 paikkeille ja kuulostaa että ei käy kaikilla pytyillä. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Jälkimmäiseen: jos pistät käsijarrun päälle, 1 silmään ja alat nostaa kytkintä, kierrokset tippuvat about 500 ja kun sitten nostat kytkimen, meneekö kierrokset yli 1000 vai jääkö normi joutokäyntiin?
tuosta pyyhkijästä ei osaa muuta heittää kuin viiksi, mutta onhan noita pyyhkijänmoottoreitakin avattu ja sillä korjattu erillaisiakin vikoja
tuosta pyyhkijästä ei osaa muuta heittää kuin viiksi, mutta onhan noita pyyhkijänmoottoreitakin avattu ja sillä korjattu erillaisiakin vikoja
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Käy yli tonnissa ja palaa sitte normi tyhjäkäyntikierroksille.DaViega kirjoitti:Jälkimmäiseen: jos pistät käsijarrun päälle, 1 silmään ja alat nostaa kytkintä, kierrokset tippuvat about 500 ja kun sitten nostat kytkimen, meneekö kierrokset yli 1000 vai jääkö normi joutokäyntiin?
tuosta pyyhkijästä ei osaa muuta heittää kuin viiksi, mutta onhan noita pyyhkijänmoottoreitakin avattu ja sillä korjattu erillaisiakin vikoja
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Lähtisin tuon pyyhkijäjutun kanssa liikkeelle siitä moottorin avaamisesta, putsaamisesta ja uudelleen rasvaamisesta.
Ajanmyötä asennontunnistinpinnoista irtoaa metallihilettä rasvan sekaan, joka aiheuttaa oikosulkuja. Näin ainakin minulla edellisessä 156:ssa.
Ajanmyötä asennontunnistinpinnoista irtoaa metallihilettä rasvan sekaan, joka aiheuttaa oikosulkuja. Näin ainakin minulla edellisessä 156:ssa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 pissapoika ja käyntiongelma
Siellähän täytyy olla joku päästöhidastettu rele joka pitää pyyhkijät jonkin aikaa päällä. Ja se kun jumittaa, niin noin siinä käy. Mistähän tuo rele sitten löytyy?eicas kirjoitti:Ongelmaa siis pissapojan kanssa, eli kun pissapoikaa käyttää ja pyyhkijät pyyhkäisevät, niin pyyhkiminen ei jää siihen muutamaan kertaan vaan pyyhkijät viuhuavat kunnes sammuttaa virran, ei reagoi mitenkään viiksen asentoonkaan, muut asennot toimivat kyllä normaalisti kunhan ei käytä pissapoikaa.
...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Joutokäynti moottori siis toimii...eicas kirjoitti:Käy yli tonnissa ja palaa sitte normi tyhjäkäyntikierroksille.DaViega kirjoitti:Jälkimmäiseen: jos pistät käsijarrun päälle, 1 silmään ja alat nostaa kytkintä, kierrokset tippuvat about 500 ja kun sitten nostat kytkimen, meneekö kierrokset yli 1000 vai jääkö normi joutokäyntiin?
tuosta pyyhkijästä ei osaa muuta heittää kuin viiksi, mutta onhan noita pyyhkijänmoottoreitakin avattu ja sillä korjattu erillaisiakin vikoja
Rikkinäinen ilmamassa mittari? tai sitten joku lämpötila anturi ei anna oikeaa tietoa. kokeile myös kaasuläpän resetointia:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... resetointi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Onko asentotunnistin siinä heti muovikannen alla vai täytyykö enemmän purkaa? Päivemmällä otin auki ja putsasin sieltä muovikannen alta sen metallivaseliinitahnan ja rasvasin uudestaan, mutta ei auttanu. Puran huomenna enemmän kunhan pääsen hallille ja saan riittävät laitteet kun oli sen moottorin suojan toinen ruuvi sen verran ruosteessa, ettei omilla työkaluilla irtoa.Pasi kirjoitti:Lähtisin tuon pyyhkijäjutun kanssa liikkeelle siitä moottorin avaamisesta, putsaamisesta ja uudelleen rasvaamisesta.
Ajanmyötä asennontunnistinpinnoista irtoaa metallihilettä rasvan sekaan, joka aiheuttaa oikosulkuja. Näin ainakin minulla edellisessä 156:ssa.
Jonkinlaista relettä itsekin epäilin, mutta en nopean tutkiskelun jälkeen löytänyt. Missähän mahtaisi olla.toolman kirjoitti:Siellähän täytyy olla joku päästöhidastettu rele joka pitää pyyhkijät jonkin aikaa päällä. Ja se kun jumittaa, niin noin siinä käy. Mistähän tuo rele sitten löytyy?
Kokeilen tuota resetointia aamulla. Ilmamassamittarinkin voisin viikonloppuna kokeilla kun hyllyllä on lähes käyttämätön kun aikoinaan ostin uuden vikaa hakiessani, mutta syy oli aivan muualla lopulta.DaViega kirjoitti:Joutokäynti moottori siis toimii...
Rikkinäinen ilmamassa mittari? tai sitten joku lämpötila anturi ei anna oikeaa tietoa. kokeile myös kaasuläpän resetointia:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... resetointi
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
On ehjä, kesällä juuri korjasin tuon kun edellisen omistajan rakennelma alkoi rakoilla. Joskus nähtävästi katkennut tuo kumiputki kokonaan.A Bart kirjoitti:Tuohon käyntiongelmaan.
Ootko kattonut sen ison kumiputken ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välista.
Lahoaa vanhemmiten ja siihen tulee reikä (aina alapuolelle ensin)
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Pissapoika lähti toimimaan. En tiedä vaikuttiko asiaan, mutta tässä aamupäivästä otin taas ajankuluksi moottorin auki ja pistin sprayvaseliinia akselien laakereihin ja muihin liikkuviin osiin.
Kylmäkäyntiongelma vielä on, kaasuläpän resetointi tuntui lievittävän asiaa, mutta ei poistanut, uutta ilmiä en päässyt kokeilemaan kun unohdin kapistuksen hyllyllä enkä pääse käsiksi ennen iltaa.
Kylmäkäyntiongelma vielä on, kaasuläpän resetointi tuntui lievittävän asiaa, mutta ei poistanut, uutta ilmiä en päässyt kokeilemaan kun unohdin kapistuksen hyllyllä enkä pääse käsiksi ennen iltaa.