Alfa Romeo 156 1.8 TS vm.00 käynnistysprobleemat
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 156 1.8 TS vm.00 käynnistysprobleemat
Moro,
Tässä nyt muutaman viikon ajan (kun syksy ja sateet tulivat) on Alfassa esiintynyt hieman probleemaa käynnistyksen kanssa. Välillä myös sammahtaa kesken ajon eli kierrokset tippuu nollaan, mutta virrat ei häviä minnekään. Pari kertaa on tehnyt tuota kesken ajon sammuilua. Kerran kierrokset laski nollaan kaasun ollessa puolivälissä, mutta kun heitti lisää kaasua kehiin niin ei ehtinyt sammua.
Joka aamu Alfa hörähtää kyllä kivasti käyntiin, satoi tai paistoi. Havaittavissa ehkä lievää viivettää aamuisin kaasun kanssa, mutta varsinaista nykimistä ei esiinny. Silloin kun auto sammahtaa, syttyy tuo polttoainesuihkutusjärjestelmän merkkivalo eikä meinaa lähteä enää kirveelläkään käyntiin ja tuo merkkivalo jää palamaan. Jännää kuitenkin on se, että kun muutamien käynnistysyritysten jälkeen ja hetken odottelun se lähtee käyntiin kuin mitään ongelmaa ei olisikaan ja merkkivalo lakkaa palamasta.
Mistähän mahtaa tuollainen vika johtua? Aika vaikea varmaan näiden tietojen perusteella arvailla, mutta jotain tsekkaamisen arvoisia asioita otetaan mielellään vastaan. Olen yrittänyt kyllä etsiä vastaavia keskusteluja, mutta suurimmassa osassa on ollut kyse siitä, että tyhjäkäynti ei ole tasaista tai auto nykii ajettaessa. Tässä tapauksessa tyhjäkäynti kuitenkin pelaa mainioisti eikä kaasuttaessa esiinny nykimistä. Nykimistä kuitenkin esiintyy jos päästää kaasun nopeasti irti niin semmoinen pieni nykäisy tuntuu.
Tässä nyt muutaman viikon ajan (kun syksy ja sateet tulivat) on Alfassa esiintynyt hieman probleemaa käynnistyksen kanssa. Välillä myös sammahtaa kesken ajon eli kierrokset tippuu nollaan, mutta virrat ei häviä minnekään. Pari kertaa on tehnyt tuota kesken ajon sammuilua. Kerran kierrokset laski nollaan kaasun ollessa puolivälissä, mutta kun heitti lisää kaasua kehiin niin ei ehtinyt sammua.
Joka aamu Alfa hörähtää kyllä kivasti käyntiin, satoi tai paistoi. Havaittavissa ehkä lievää viivettää aamuisin kaasun kanssa, mutta varsinaista nykimistä ei esiinny. Silloin kun auto sammahtaa, syttyy tuo polttoainesuihkutusjärjestelmän merkkivalo eikä meinaa lähteä enää kirveelläkään käyntiin ja tuo merkkivalo jää palamaan. Jännää kuitenkin on se, että kun muutamien käynnistysyritysten jälkeen ja hetken odottelun se lähtee käyntiin kuin mitään ongelmaa ei olisikaan ja merkkivalo lakkaa palamasta.
Mistähän mahtaa tuollainen vika johtua? Aika vaikea varmaan näiden tietojen perusteella arvailla, mutta jotain tsekkaamisen arvoisia asioita otetaan mielellään vastaan. Olen yrittänyt kyllä etsiä vastaavia keskusteluja, mutta suurimmassa osassa on ollut kyse siitä, että tyhjäkäynti ei ole tasaista tai auto nykii ajettaessa. Tässä tapauksessa tyhjäkäynti kuitenkin pelaa mainioisti eikä kaasuttaessa esiinny nykimistä. Nykimistä kuitenkin esiintyy jos päästää kaasun nopeasti irti niin semmoinen pieni nykäisy tuntuu.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
ykk anturi
Kuvailemasi oireet kuulostaisi samalta kun oli kampiakselin asentotunnistin rikki täälläpäässä.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vikakoodien luku selventäisi ehkä asiaa.
Kampiakselin asennon tunnistajasta ei tietoa, mutta saako sitä säädettyä lähemmäs akselia.(missä toi sijaitsee)
Pähkäilyä. Kosteus aiheuttaa, liitin vika, onhan hihnanmuovisuoja paikalla (ruuvit paikallaan).
Onko hihna juuri vaihdettu? ( rikottu/siirretty tunnistinta)
Lähtisin siitä, luetuta koodit.
Koodeja on varmaan paljon, koska auto sammunut.
En tiedä, näyttääkö se ne aikajärjestyksessä, mutta niitä katsomalla kyllä pääsee pitkälle!
Juurihan avattiin ketju jossa kerrotaa kenellä on laitteita ja missä.
Kampiakselin asennon tunnistajasta ei tietoa, mutta saako sitä säädettyä lähemmäs akselia.(missä toi sijaitsee)
Pähkäilyä. Kosteus aiheuttaa, liitin vika, onhan hihnanmuovisuoja paikalla (ruuvit paikallaan).
Onko hihna juuri vaihdettu? ( rikottu/siirretty tunnistinta)
Lähtisin siitä, luetuta koodit.
Koodeja on varmaan paljon, koska auto sammunut.
En tiedä, näyttääkö se ne aikajärjestyksessä, mutta niitä katsomalla kyllä pääsee pitkälle!
Juurihan avattiin ketju jossa kerrotaa kenellä on laitteita ja missä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ