156 1.8 01 "aamukäynnistäminen"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

156 1.8 01 "aamukäynnistäminen"

Viesti Kirjoittaja LeKu »

Vaihteeks oma pää ei jaksa ajatella asiaa
Eli ongelma on nyt sellane ettei auto meinaa pysyä käynnissä kun aamulla ekaa kertaa starttaa..

Sitten kun on päässyt liikkeelle niin auto voi seisoa vaikka 10 tuntia parkissa, jonka jälkeen lähteepi ihan normaalisti käyntii.. Mutta sitten aamulla kun auto on seissyt yön yli niin sama rumpa..

mikä vikana? :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms :)

Täällä on vähän sama juttu 2.0TS:n kanssa, yön yli seisottua aina tuntuu käyvän ~kolmella pytyllä jonkin aikaa, ennen kuin paranee. Asiaan auttoi, ihme ja kumma kyllä, 1,5vko ajelu korkeammilla kierroksilla... en ymmärrä, mutta :)

dumo
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Touko 2011, 10:51

Viesti Kirjoittaja dumo »

Omassakin 2.0TS:ssä samaa vikaa. Lähtee kyllä käyntiin hyvin, mutta kylmänä alkaa rötäämään ja meinaa sammua kun korotettu tyhjäkäynti tippuu normaaliksi. Kaasua polkaisemalla herää taas. Pitäisi varmaan nollata ECU, jos vaikka on seokset hukassa pikku imuvuodon korjaamisen jäljiltä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

mulla vanha kasitappi teki samaa. työpäivän jälkeen kun käynnisti niin kävi tyhjäkäyntiä n.400-500 ja paukutti hetken aikaa ja tuli normaaliksi. Jos antaa kaasua niin rauhottuu heti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

dumo kirjoitti:Omassakin 2.0TS:ssä samaa vikaa. Lähtee kyllä käyntiin hyvin, mutta kylmänä alkaa rötäämään ja meinaa sammua kun korotettu tyhjäkäynti tippuu normaaliksi. Kaasua polkaisemalla herää taas. Pitäisi varmaan nollata ECU, jos vaikka on seokset hukassa pikku imuvuodon korjaamisen jäljiltä.
Täällä ei ECU:n resetointi auttanut, sen sijaan kaasupolkimen asennon resetointi taisi auttaa; nimim. nyt vakaampaa "aamustartin" jälkeen, vaikka veto on poissa jonkin aikaa silti. Eli ei enää edes meinaa sammua, kuulee kyllä ihan korvallakin, ettei käy niin hyvin kuin lämpimänä, muttei kuitenkaan uuvahtele. Kokeile tuota, jos vaikka vahingossa auttaisi.

PS.
ECU kannattaa toki aina resetoida jos tulee jotain uutta osaa, mikä vaikuttaa about mihinkään.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Aquatica kirjoitti:Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms :)
Muutamassa yksilössä em. oireet aamustartissa ovat aiheutuneet imuputken vuodosta. Yhdessä yksilössä taas ILMI:n vaihto poisti ongelman.
En tyytynyt tavanomaiseen.

dumo
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Touko 2011, 10:51

Viesti Kirjoittaja dumo »

Täytyy nollata tuo kaasuläppähommeli myös. Omassa romussa ILMI tuntuu liikkuvan nätisti ja imuputken vuoto on korjattu (tosin pitää varmaan starttipilotilla kokeilla onko vuotoja lisää :)).

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

Aquatica kirjoitti:Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms :)

Täällä on vähän sama juttu 2.0TS:n kanssa, yön yli seisottua aina tuntuu käyvän ~kolmella pytyllä jonkin aikaa, ennen kuin paranee. Asiaan auttoi, ihme ja kumma kyllä, 1,5vko ajelu korkeammilla kierroksilla... en ymmärrä, mutta :)
Joo tuntuu juuri siltä että kävis kolmella pytyllä ja tukkoiselta.. Kaasun painaminenkaa ei juuri auta mitään, koska ei nappaa kierroksia.. Pitää tarkistaa jos olisi imuvuotoja.. ILMI oli ainankin ehjä tai ainankin näytti ehjältä kaikin puolin ja putsasin sen samalla..

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

dumo kirjoitti:Täytyy nollata tuo kaasuläppähommeli myös.
Mites tuon kaasuläpän resetointi näin käytännössä?

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

LeKu kirjoitti:
dumo kirjoitti:Täytyy nollata tuo kaasuläppähommeli myös.
Mites tuon kaasuläpän resetointi näin käytännössä?
Ja samalla tuon kaasupolkimen resetointi? :-D
tehrään nyt kaikki mahdolliset resetoinnit

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ohjeet löytyy foorumin FAQ/Teknisestä osiosta.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Voiko puola hajota "vähitellen", eli pätkiä ensin kylmänä/kuumana? Moottorin peseminen tai muusta syystä kosteuden kertyminen väärään paikkaan ainakin voi tehdä tuota. Mutta jos se aina läämetessä paranee ja taas kylmänä huono niin ei se pesu sitten natsaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Puola, tulppa tai ilmi. Koneen vaihdon jälkeen ekoja makeita käytellessä röpötti ja vastusteli. Tyhjäkäynnillä lämpöisenä ok. Vaihdoin ilmin ja vika läks sillä. Aiemmin taas käyntivaivoihin uudet tulpat teki ihmeitä. Ei siinä ilmissä tarvi mitään silmällä havaittavaa ollakkaan. Jos jostain saat kokeiluun toisen palikan. Ja toi kaasuläppä resetointi ei oo kanssa pössömpi juttu. Tosin käyttänyt 33sessa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

Jarsan kirjoitti:Ohjeet löytyy foorumin FAQ/Teknisestä osiosta.
En löytäny tuosta kaasupolkimen resetoinnista mitää informaatiota..?

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Virrat päälle 2 min. Avain pois lukosta 5 sek ja käymään. Ja kovaa ajoa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

vika löytyi :-D joka ikinen tulpan reikä on piripintaan asti öljyvä :shock: takaisin imuhommiin :-D -->

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

LeKu kirjoitti:vika löytyi :-D joka ikinen tulpan reikä on piripintaan asti öljyvä :shock: takaisin imuhommiin :-D -->
Tämähän ei ole ihan ensimmäinen tapaus laatuaan, tuokin pitäis muistaa aina sanoa, eipä käynyt ainakaan itselläni mielessä...

Hyvä kun löytyi.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi :D

Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)

Avatar
LeKu
Viestit: 53
Liittynyt: 20 Elo 2011, 14:42
Car(s): 156 1.8TS 2001
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja LeKu »

Aquatica kirjoitti:Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi :D

Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
Ootko kattonu tulpanhatut mitkä on puolissa kiinni(luulen et ne on puolat?) nehän lähtee irti.. itsel oli nekin hapettunu ja öljyä ym roinaa täynä :-D yläpuolelta kun nappasin tulpan johdot irti nii pöllähti vaan sellane vihertävä pilvi :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

LeKu kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi :D

Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
Ootko kattonu tulpanhatut mitkä on puolissa kiinni(luulen et ne on puolat?) nehän lähtee irti.. itsel oli nekin hapettunu ja öljyä ym roinaa täynä :-D yläpuolelta kun nappasin tulpan johdot irti nii pöllähti vaan sellane vihertävä pilvi :mrgreen:
En itse kattonut, vaan Carpojilla ihmeteltiin sitä ihan. Ne katto, että näyttäs kaikki kyllä olevan ihan kunnossa niinku pitääkin ja et ainoa, mikä siel näytti mitään väsymisen merkkejä, oli ne jumalattoman kalliit tulpanjohdot - joita en siis tilannut. Siellä oli muistaakseni 2 ja 4:n piuhat rispaantunu juurikin jostain ruuvin kohdalta; eli ne _voi_ lyödä läpi. Mitään jälkiä läpilyönnistä ei ollut, eikä näkynyt eristeiden läpi itse lanka.

Mut tuota epäiltiin, mut se oli vähän semmonen "Noh, voidaan tilata ja kattoa josko ois, mut tulee kallis johtosarja jos ei ollut". Piuhoilla hintaa reilusti 400+äyriä Suomesta (lisäks Tehdastilaus:D) Hollanista olis 170euroa + rahti, jos suostuisivat ylipäänsä rahtaamaan Suomeen.

Osanumeroita en nyt heti löydä, mutta löytyvät tuolta foorumilta kyllä "Case: 156 2.0 TS '99"-alta. Osa 1 tai 2. :)

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

jjjohdot

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Häh siis eikös niitä tulpanjohtia saa ihan kuulemma esim Ad-varaosamaailmasta jollain satasella ellen nyt ihan väärin muista? On itekin pitänyt hakea. Samaa kylmäkäynnin heikkoutta ollut itelläkin jo pitkään. Kostealla kelillä pahenee.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No eipähän löytynyt noilla osanumeroilla suomesta alle liian monen satasen mistään :o
Osanumerot siis: 46786044 ja 46756506

Jos joku löytää noi Suomesta, sanotaanko vaikkapa, notta alle 105euroa, niin poppamies on ja tarjoon kahvit Hyrylän Shellillä :D

Vastaa Viestiin