GTVn ikkunan regulaattori....

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

GTVn ikkunan regulaattori....

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Terveeks vaan allihuuppa! Heti kun edes miettii että "onpas auto kivasti pelannut" niin heti alkaa paukkua :( Nyt siis levisi kuskin puolen klasinnostin ja kaiketi se regulaattori siitä. Ainakin sieltä tuli sellainen bumerangin muotoinen osa alas kun sitä lasia ylös vänkäsin. Eli se koko nostomekanismi on yhtä osaa joka sitten pitää vaihtaa kokonaan, right? Purin sen ovipahvin edestä pois mutta ei siihen systeemiin kyllä niin pääse vielä kunnolla käsiksi. Pitääkö se koko ovi panna palasiksi? Tuolla AlfaOwner-saitilla puhutaan "door cardista" joka mun käsittääkseni on just se pahvi jonka purkaminen pitäisi riittää....Kyllähän siinä ovessa on aukkoja mut en mä kyllä niistä mahdu mitään tekemään... :? Varsinkaan kun en IHAN ymmärrä et mitenkä se värkitys siellä makaa :roll:
Mistäs tätä osaa kannattais lähteä hakemaan???? Entäpä asentajaa??? Täällä ketään vapaaehtoista??? Tommi the toolman???? AKn tuntiveloitus 94E...ja varmaan puhutaan 2-3 tunnista....

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eli tuliko sieltä alas kaareva hammastettu metallilevy? Eli laakerointi petti totaalisesti?

Sellainen ratas/(tai vaijeri)-saksimekanismi noissa yleensä on. Omaan en ole lähemmin vielä tutustunut (GTV). Sen tiedän että repsikan puolelle on vaihdettu jossain vaiheessa nostin. Moottorit noista harvemmin prakaa jos sinne ei vettä oveen kauheasti pääse. Sellaisia olen nähnyt pari joissa hiuksia ja kaikenlaista töhkää on kertynyt niin paljon moottorin akselilla olevan hammaspyörän väliin että se hammastettu vasta osa on vääntynyt sivuun. Ja yhdessä moottori oli vääntänyt väkisin jumittavaa koneistoa kunnes koko mekanismin laakerointi vääntyi kieroon. Aika paljon voimaa tuollaisessa kun välitys suhde on suuri. Todennäköisesti juuri tuo laakeri voitelun pettäessä alkaa väljistyä jolloin kitka vain kasvaa ja mekanismi tappaa itse itsensä. Kannattaa rasvata se ehjä puoli :)

Ei se mitään raketti teknologiaa ole, rohkeasti kaikki sisäpuoliset pahvit pois ja suojamuovit jos sellaisia on. Kaveri on hyvä olla jo senkin takia ettei se ikkuna tipu. Pois pujottaminen on juurikin se hauskin homma, mutta jossain asennossa se sieltä tulee. Voi joutua ajamaan johonkin tiettyyn asentoon. Kun sen saa näkyville sieltä niin korjaaminenkin voi onnistua. Kasauksessa katso ettei jää kaapeleita väärään paikkaan tai muuten ei toimi kauaa! Huolellinen kiskojen vaijereiden ohjureiden yms rasvaus pidentää kumasti ikää eikä mekanismi enää kuulosta siltä kuin vetelisi viimeisiä henkosiaan.

Huoltomanuaali on kullan arvoinen kuulemma tuon säätämisessä kohdalleen ja ne sivut lukeneena se on helppo uskoa. Jos kuitenkin vanhan saa korjattua niin säätämisen tarvekin pitäisi olla pieni. Mars, mars ebayhin ostamaan huoltomanuaalia jos ei vielä ole. Itse ostin yhdeltä brittimyyjältä muistaakseni 3£

En ole nyt kotikoneella mutta muistaakseni eb spares mainostaa lasinnostin koneistoa gtvhen. Hintaa en muista.

Ota ihmeessä muutama kuva projektista ja laita näytille. Äläkä jätä sormia mekanisin väliin niinkuin minä. AUTS! :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Kiitos vaan, Wily :-D . Just tuli AKlta viestiä että 431 egeliusta on ton pe....regulaattorin hinta. Eli ei juur mittään :crazyeyes: . Ton ebsparesin mä huomasinkin...mitenhän toi ratin puoli mahtaa vaikuttaa....Kun tossa on toi autonamikka tolle kuskin fönsterille eli ehkä sitä ei sit saa toimimaan noilla rightside-värkeillä....Meinaatko Wiley et pitäis riittää et purkaa sen pahvin siitä tieltä ja sitten käskopelolla edetään....? Jotenkin tuntuu melko hankalalta. Ja kuviakin vielä, ehe ehe ehe... :lol: Jos sitä yrittäis löytää sen manuaalin jostain....

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Tänään asensivat pajalla mun autoon tommosen EB Sparesiltä tilatun nostimen, tuo oli uudemman mallin versio ja oli edellyttänyt kuulema kiinnitysten modausta. Muistelivat myös että vanhemman mallista nostinta ei olisi ainakaan jossain vaiheessa enää saanutkaan.

PDF -korjaamomanuaalit näkyis löytyvän täältä:
http://www.berlinasportivo.com/pages/wshopgtv.php

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

qaz kirjoitti:Tänään asensivat pajalla mun autoon tommosen EB Sparesiltä tilatun nostimen, tuo oli uudemman mallin versio ja oli edellyttänyt kuulema kiinnitysten modausta. Muistelivat myös että vanhemman mallista nostinta ei olisi ainakaan jossain vaiheessa enää saanutkaan.

PDF -korjaamomanuaalit näkyis löytyvän täältä:
http://www.berlinasportivo.com/pages/wshopgtv.php
Lasinnostimessa on eräänlainen liukukisko, joka näissä tällä hetkellä myynnissä olevissa on eripituinen, mitä vanhemmissa. Omassa vm.99 Spiderissa piti nostin vaihtaa, kun mekanismi oli pettänyt hitsaussaumastaan.

Alkuperäistä lasinnostinta oikeanlaisella kiskolla ei Italiaanot valmista enää laisinkaan, joten kisko täytyy irroittaa vanhasta nostimesta, mutta onnistuu. Vaatii kiskon lämmittämistä ja vasaraa, mutta onnistuu kaverilta, kenellä työkalut pysyy kädessä. Koko mekanismin saa Autokeskusta järkevämpään monesta paikasta, mm. EbSparesilta tai Alfisti.netistä. Jälkimmäiseltä tilasin itse ja toimitus sekä palvelu muutenkin oli erinomaisen ripeää.

http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... -lift.html

Heikalta kannattaa myös kysellä...
Ammattina autokauppa

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Palataanpas taas.... :-D
GTV on seissyt nyt kuukauden verran pihassa kun ei jaksa vääntäytyä vänkärin puolelta sisään....Nyt kysynkin Teiltä Jotka Asioista Jotakin Tietävät: jos vilkaisette vaikka tota Nikin laittamaa Alfisti.netin linkkiä ja katsotte Asiantuntevasti sitä laitosta ja vastaatte minulle: itseltäni siis jäi käteen tuo kaareva toiselta puolelta hammastettu osa, joka on kaiketi prässätty kiinni tohon helahoitoon. En ainakaan muunlaista kiinnitystä siihen keksi, en tosin ole vielä irroittanut sitä koko settiä....Eli kymysys kuuluu, voiko sitä prässätä tahi muulla tavalla kiinnittää takas???? Ja mikäs sen osan tarkotus noin ylipäätään lie... :roll:
Kiitosta taas.
PS. Viittisitkö qaz laittaa vaikka pm:ää tosta Milanon hinnoittelusta? Kiitti.

Vastaa Viestiin