
156: Peltivanteinen varapyörä ja alujen pultit
Valvoja: Moderators
156: Peltivanteinen varapyörä ja alujen pultit
Huomasin, että autostani ei löydy erillisiä pultteja varapyörälle, jossa on peltivanne, kun taas sekä kesä- että talvirenkaat ovat alumiinivanteilla. Onko tietoa, että pysyykö peltivanne kiinni alujen pulteilla? Muuten pitänee yksi viiden sarja peltipultteja hommata ihan varapyörää varten. Onpa kaksien aluvannesarjojen ostajille rakennettu melkoinen käytännön pila, jos ja kun pultit ei vararenkaaseen käy.
Kerrankin tuli jotain ajoissa mieleen ennen pidempiä kesälomareissuja.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156: Peltivanteinen varapyörä ja alujen pultit
Mulla oli vanhassa 156:ssa kesäalut ja talvipellit mutta vain yhdet pultit. Hyvin pysyi, en osannut asiaa edes ihmetellä.akik1 kirjoitti:Huomasin, että autostani ei löydy erillisiä pultteja varapyörälle, jossa on peltivanne, kun taas sekä kesä- että talvirenkaat ovat alumiinivanteilla. Onko tietoa, että pysyykö peltivanne kiinni alujen pulteilla? Muuten pitänee yksi viiden sarja peltipultteja hommata ihan varapyörää varten. Onpa kaksien aluvannesarjojen ostajille rakennettu melkoinen käytännön pila, jos ja kun pultit ei vararenkaaseen käy.Kerrankin tuli jotain ajoissa mieleen ennen pidempiä kesälomareissuja.
Samaa kamaahan nuo pultit taitavat olla. Riippuu sitten peltivanteen pultinreikien pokkauksista, käyvätkö kartiopultit niihin. Ainakin meikäläisen vararenkaan mukana on pulttisarja, jossa on ihan identtiset kartiot, joten luulisi aluvannepulttien käyvän yhtä lailla. Ongelmia tulee kai silloin, kun peltivanteessa ei ole pokkauksia kartiolle, pultti kun on kovempaa matskua, niin saattaa syödä itsensä reiästä läpi jos on kartiomallia. Pituus sinänsä ei haittaa, mikäli pultinreikien takana ei ole mitään, mihin pultit ottaisivat kiinni. Itsellä on reilun sentin pidemmät pultit eivätkä ota mihinkään kiinni.
Kertokaas muuten fiksummat, miksi pyörännavassa on niin helkkarin vähän jengoja pultinrei'issä? Huomasin takajarruja tsekkaillessani kun pyörä oli irti, että siellä on sen jälkeen kun pultti menee jarrulevyn läpi vain n. 6 kiekkaa kierteitä ja sen jälkeen pelkkää reikää. Kun monesta lähteestä olen lukenut, että M12 1.25 kierteiselle pultille turvallinen pito saadaan vasta 8 kierteellä?
Kertokaas muuten fiksummat, miksi pyörännavassa on niin helkkarin vähän jengoja pultinrei'issä? Huomasin takajarruja tsekkaillessani kun pyörä oli irti, että siellä on sen jälkeen kun pultti menee jarrulevyn läpi vain n. 6 kiekkaa kierteitä ja sen jälkeen pelkkää reikää. Kun monesta lähteestä olen lukenut, että M12 1.25 kierteiselle pultille turvallinen pito saadaan vasta 8 kierteellä?

- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
164:ssani aluvanteiden pultit jäi peräti yhden sentin verran löysiksi. Eivät kiertyneet syvempään. Onneksi löytyi vielä TS:n lyhyempiä peltivannepultteja, joilla saipi vanteet kiinni.Sassicaia kirjoitti:Samaa kamaahan nuo pultit taitavat olla. Riippuu sitten peltivanteen pultinreikien pokkauksista, käyvätkö kartiopultit niihin.