156 -99 2.5l V6 mittaristoon syttyi valo???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PeteRa
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Tammi 2011, 21:06
Paikkakunta: PAROLA

156 -99 2.5l V6 mittaristoon syttyi valo???

Viesti Kirjoittaja PeteRa »

Terve taas te kanssa-autoilijat.

Nyt kun mamman leikkikalu on hetken toiminut lähes moitteetta, niin eikös tänä aamuna syttynyt kierrosluku mittaristoon numeron 8 ja latauksen merkkivalon väliin sellainen ruiskun näköinen punainen merkkivalo...
Mikähän mahtaa olla tuo valo ja mistä olisi hyvä lähteä vikaa metsästämään???
Kiitos taas vastauksista jo etukäteen..

PS. ei kelläänm olis tohon autoon ylimääräistä käyttöohjekirjaa??
Viimeksi muokannut PeteRa, 28 Syys 2011, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

ruiskun ja sytytyksen merkki valo.

Vika voi olla missä tahansa, joten vikakoodit olisi hyvä lukea

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Parhaassa tapauksessa vika on hetkittäinen, pikkujuttu. Tai sitten se on jotain vakavaa. Vikakoodilukuun hop.

Mulla itelläni palelee moinen 156 2.0tessussa jälleen; mulla on nyt kyseessä nokka-akselin asentoanturin virhetoiminta... *huokaus*. Taas. :D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko auto tehoton ja kaasuun vastaavuus huonoa ? Jos on niin voi olla näinkin helppo ratkaisu :


Repsikan jalkatilasta "potkumuovi" irti,siellä ECUn lähellä on valkoinen liitin joka on kaasupolkimen potentiometrin liitoskohta. Todenäköisesti liitin löysällä / hapettunut. Liitin auki,putsaus ja nitkutus ja takasin kiinni.

Aiheuttaa vikakoodin "Kaasupolkimen potentiometrin epälooginen signaali" tai vastaavaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tai ilmamassamittari, lambda, rikkoutunnut sytytyspuola, jälkimmäinen lambda, jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin, imusarjan paineen tunnistin, viallinen aktiivihiilisäiliön venttiili, viallinen ecu, kaasuläppäkotelo, kaasupoljin, nokka-akselin asento tunnistin, vuotava ruiskutus suutin, öljynpaineen tunnistin, kampi-akselin asento tunnistin, hyppinnyt jako, vuotava hiilipytty...

Miljoona ja 1 vaihtoehtoa, ei maksa vaivaa mennä kokeilemaan jokaista hilavitkutinta, vaan ottaa ne vikakoodit pihalle, niistä selviää paljon
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin