159 2.4 JTDm letkulämmitin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

159 2.4 JTDm letkulämmitin

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Olen valmistamassa Alfaani tulevaan kylmään talveen. Lohkolämmitin puuttuu toistaiseksi.
Varaosaliikkeestä tarjottiin Defan säteilylämmitintä, mutta tämä tulitikkuaskin kokoinen ihmekilke ei vakuuttanut minua.
Tarjottiin myös Calixin letkulämmitintä, se vaan jotenkin tuntui vakuuttavammalta. Kertokaa kokemuksianne lohkolämmittimen valinnasta.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Heps. Itseltä löytyy tuo säteilylämmitin, joka nyt ihan ajaa asiansa. Tuosta letkulämmittimestä muistan jonkun sanoneen että voi aiheuttaa jotain häikkää ajotietokoneen kanssa? En sitten tiedä tuon todenperäisyydestä, mutta kannattanee sekin joltain enemmän nykytekniikasta ymmärtävältä kysellä.

TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Vähän tätä samaa itsekkin pähkäilin. En odota mitään ihmettä lämmittimeltä, mutta aamun avaus kuulostaa aika brutaalilta kun laittaa Alfan tulille pakkasaamuna.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

TurboArtturi kirjoitti:Vähän tätä samaa itsekkin pähkäilin. En odota mitään ihmettä lämmittimeltä, mutta aamun avaus kuulostaa aika brutaalilta kun laittaa Alfan tulille pakkasaamuna.
Ei pelkästään kuulostaa, vaan tuntuu. Mökillä oli pakko vetää Alfa tulille -25C asteen pakkasessa. Koko auto tärisi ja ravisti sekä kävi pitkään ikään kuin vajaapyttyisenä, melko raakaa meininkiä. Sama tosin koskee monia muitakin diesel-pataisia kulkupelejä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

jotain häikkää ajotietokoneen kanssa?
Näin juuri, varsinkin enemmän bensakoneissa aiheuttaa ristiriitaa ulkolämpötilan ja nesteen lämpötilan eron vuoksi, siihen auttaa kun lyhentää lämmitysaikaa.

Mutta järki sanoo että kyllä dieseli pitäs saada lohkostaan, laakeripinnoiltaan ja öljykanavistaan kunnolla lämpöseksi ennen starttia...

Säteilylämppäri, varsinkin jos lämmittää vain öljypohjaa...öljy lämpiää jonkin verran mutta kun pumppu painaa sen ylöspäin kanteen pieniä kanavia myöden kylmässä lohkossa se jäähtyy nopeasti.. :roll:

TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Mahtavaa näytelmää oli jo tarvikeliikkeessä käynti. Ensin iloisena kysyttiin mikä auto, vastauksesta seurasi 2 minuutin totaalinen puhetauko. Seuraava kysymys oli onko siinä lyhyt rekisterikilpi, sanoin ettei. No se sitten niitä vanhoja Alfoja myyjä tiesi. Ei se niin kauhean vanha ole, mutta se on diesel totesin.
Työväenopiston näytelmäkerho kalpenee tästä spektaakkelista.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Farina kirjoitti:
TurboArtturi kirjoitti:Vähän tätä samaa itsekkin pähkäilin. En odota mitään ihmettä lämmittimeltä, mutta aamun avaus kuulostaa aika brutaalilta kun laittaa Alfan tulille pakkasaamuna.
Ei pelkästään kuulostaa, vaan tuntuu. Mökillä oli pakko vetää Alfa tulille -25C asteen pakkasessa. Koko auto tärisi ja ravisti sekä kävi pitkään ikään kuin vajaapyttyisenä, melko raakaa meininkiä. Sama tosin koskee monia muitakin diesel-pataisia kulkupelejä.
Muistan jostain toisesta ketjusta lukeneeni että joku tuon tärinän/vajaapyttyisyyden selitti johtuvan siitä että nuo moottorin kiinnikkeet jäätyvät, eikä se kumi pääse enää vaimentamaan tuota tärinää. Jos näin on niin tuo letkulämmitinkään ei lohduta tuohon asiaan, tärinähän loppuu ainakin itsellä kun on ajanut n.5-10min..itsellä tuo säteilylämmitin tosiaan on, ja kyllä se alku on edelleen samaa tärinää tuolla -25 asteen alapuolella ja pidemmillä kovilla pakkasilla muutenkin. Auto kuitenkin lähtee kakomatta käyntiin vaikka tuollainen sivuilmiö sieltä puskeekin.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Säteilylämmitin tuli itsekin hankittua, koska liikkessä suositeltiin. Talvella pidin kuitenkin lämmitintä pidempään päällä kuin aikaisemmin, bensa-auton ja letkunlämppärin kanssa.
(Siinä bensa+letkunlämppäri -autossa ongelmana oli aamuisin mittaristoon syttynyt ruiskun varoitusvalo, mutta se sammui pian lähdön jälkeen, enkä huomannut mitään käytännön ongelmia. = 155 T.Spark 16v)
Ja kyllä vaan täristi diisseli viime talvena käynnistyksen jälkeen alle -25 lämpötiloissa aika pitkään, vaikka miten oli lämppäri päällä.

En raaskinut kuitenkaan hankkia webastoja yms, vaikka niistä jo rupesinkin haaveilemaan.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Kannattaisi sekin raha laittaa laittaa Eberiin tai Webastoon ja siirtää vehje seuraavaankin kärryyn, jos polttoaine on sama. Nuo säteilylämmittimet on melko tehottomia. Lisäksi kyllästyin työpaikan kovilla pakkasilla jumittaviin lämpötolppiin..

TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Mennäänkö tässä weba eberi projektissa jossain 1500-2000€ budjetissa?

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Ääni täältäkin Webastolle (tai Eberille). Vaikuttaa tosin vähän auton käyttötarkoituskin, eli millaista ajoa kertyy. Nurkka-ajossa voi akun kanssa käydä vahinko.
harde kirjoitti:Kannattaisi sekin raha laittaa laittaa Eberiin tai Webastoon ja siirtää vehje seuraavaankin kärryyn, jos polttoaine on sama. Nuo säteilylämmittimet on melko tehottomia. Lisäksi kyllästyin työpaikan kovilla pakkasilla jumittaviin lämpötolppiin..

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Hintahaarukka lienee tuota luokkaa varustelusta riippuen. Laitatin Eberin, menee Webastoa hieman pienempikokoisena näppärästi etupalkin takapuolelle suojaan. Vikoja ei ole Ebereissä asentajan kertoman mukaan ainakaan enempää..

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

harde kirjoitti:Hintahaarukka lienee tuota luokkaa varustelusta riippuen. Laitatin Eberin, menee Webastoa hieman pienempikokoisena näppärästi etupalkin takapuolelle suojaan. Vikoja ei ole Ebereissä asentajan kertoman mukaan ainakaan enempää..
Minkä Eberin mallin laitoit? Ja milloin, eli onko kokemusta lämmitystehosta?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pistin kesälomalla Webasto Thermo Top V:n 159:siin. Aika kivuttomasti onnistui asennus kotipihassa tunkin avustuksella. Ensin piti laittaa Thermo Top C, mutta asennuspaikka on sen verran pieni että V malli mahtui paremmin ja oli tietty myös huomattavasti edullisempi. Omaan Webastoon meni rahaa säteilylämppärin verran joten halvalla pääsi, tosin kyseessä on käytetty 30 tkm ajetusta passatista oleva webasto, mutta hyvin toimii. Vielä pitäisi jaksaa asentaa sisäpuoliset piuhat, IPCU rele ym. Paikoilleen että saisi kabiininkin lämpeämään kauko-ohjauksella.

Uusi Thermo Top C jäikin sitten vielä hyllyyn odottelemaan sopivaa asennuskohdetta.

Viime talven menin tuolla Defan säteilylämmittimellä ja aika turha laite tuntui olevan. Kaipa sekin silti jotain auttoi pikkupakkasilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Eberin tyyppi on D5WS. Ikää tulee pian 4 vuotta, siirrätin tämän edellisestä 159:stäni. Puolen tunnin lämmitysaika riittää kovillakin pakkasilla. Mulla pelkkä käyynnistys/sammutusnappi kojetaulun alareunassa ja kaukosäätökalikka, jota toimii noin 100 m autosta

TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Täytyypi lähteä kyselemään hintoja, nyt on passeli aika kun talvi ei ole vielä yllättänyt autoilijoita eikä myyjiä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Webaston hinta oli n. 1458, kun kyselin tuosta Malminkartanosta (ei se autohuolto, vaan joku lämppäri-jne. -paikka). Mallia en muista.

Kollega laitatti isohkon Eberin hintaan 1360, mutta se sai jotain alennuksia.

Ite en tie kui teen. Fiatin talvikiekot on laittomat ja siin o lämppär, Alfan ei, mut se o ilman lämmitintä. Eukko-peijakas ei suostu ajamaan kepakkoa edes kesällä. Niin että rahat menee joko kiekkoihin tai lämppäriin! Edes viskipulloa taida saada talveksi saati silakoita jouluksi. :(

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

harde kirjoitti:Eberin tyyppi on D5WS. Ikää tulee pian 4 vuotta, siirrätin tämän edellisestä 159:stäni. Puolen tunnin lämmitysaika riittää kovillakin pakkasilla. Mulla pelkkä käyynnistys/sammutusnappi kojetaulun alareunassa ja kaukosäätökalikka, jota toimii noin 100 m autosta
Mullakin on parissa Volkkarissa ollut Eberi ja Webasto ja lämmitysaika tosiaan max. tuon puoli tuntia. Nykyisen Toyotan Webastoon olen ollut vähän pettynyt, kun vaatii puolet lisää aikaa että on mitään hyötyä. Taitaa olla vähän alimitoitettu :x Alfoissa ei taida missään olla polttoainelämmitintä valmiina? Niin kuin noissa em. autoissa, että sen kun ostaa lisäksi vaan kellosarjan.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Tuohon profiilissasi näkyvään 156:seenko webastoa kyselit? FL vai vanhempi? Täytyisi itsekin tuohon Crosswagoniin jonkinlainen lämmitin hommata ensi talveksi ja lähinnä Webastoa olen harkinnut.
h_lauri kirjoitti:Webaston hinta oli n. 1458, kun kyselin tuosta Malminkartanosta (ei se autohuolto, vaan joku lämppäri-jne. -paikka). Mallia en muista.

Kollega laitatti isohkon Eberin hintaan 1360, mutta se sai jotain alennuksia.

Ite en tie kui teen. Fiatin talvikiekot on laittomat ja siin o lämppär, Alfan ei, mut se o ilman lämmitintä. Eukko-peijakas ei suostu ajamaan kepakkoa edes kesällä. Niin että rahat menee joko kiekkoihin tai lämppäriin! Edes viskipulloa taida saada talveksi saati silakoita jouluksi. :(

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

EBITDA kirjoitti:Tuohon profiilissasi näkyvään 156:seenko webastoa kyselit? FL vai vanhempi? Täytyisi itsekin tuohon Crosswagoniin jonkinlainen lämmitin hommata ensi talveksi ja lähinnä Webastoa olen harkinnut.
2001 on vm. Jäi sanomat, et kaverin mukaan webasto on tehokkaampi. Tästä tosin ei ole iloa, kun en tiedä malleja. Arvostelukykyynsä kyllä luotan eli kaipa hän on verrannut keskenään samantehoisia.

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

TurboArtturi kirjoitti:Mennäänkö tässä weba eberi projektissa jossain 1500-2000€ budjetissa?
Itse kyselin diesel Mitoon Webastoa ja Eberiä. Monesta paikasta kysyin ja aika moni jätti tarjoamatta kun kuuli auton merkin... :) Asennettuna hinnat olivat Webasto Thermo Top E T91 -ohjaimella 2000 € ja TeleControlilla 2400 €, Eberspächer Hydronic D 4WS kellolla noin 1650 € edellyttäen, että asennuspaikka autosta löytyy. Ja ahtaallehan tuo näytti, kun sitä itse tarkasteli. Ei ihme, että webaston asentaja totesi asennukseen menevän 1½ päivää.

Letkulämmitin käsittääkseni on tehokkaampi, mutta shellin baarin puheiden mukaan sekoittaa automaatti-ilmastoinnin ja vaatii takaiskuventtiileitä, jotta moottorin lämpöanturit eivät hämäänny. Säteilylämmittimeen verrattuna tämä olisi paremman oloinen http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI

Täydellinen sähkölämpöpaketti (Defa tai Calix?) Autokeskuksesta sisältäen sisätilan lämmittimen oli muistaakseni 480 €, eli n. 1000 euroa jää hintaa tuolle mukavuudelle.

[edit] Nyt on tilattu Eberi Mitoon ja hintaa on 1500 € Easystart-ohjaimella asennettuna. Kallis, mutta ei paha...

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Lainataanpa hieman tätä ketjua,
eli onko kokemuksia 156 1.9 JTD lämppäreistä. Ainakin Defan puolelta tarjotaan säteilylämmitintä, tekeekö tuolla mitään. Onko jollain vastaavassa autossa letkulämppäriä? Aiheuttaako vikavalojen vilkkumista tai onko noilla kahdelle tehossa muutenkaan eroa?

Ja tiedän kyllä, täytyis laittaa Webasto/Eberi mutta sille rahalle olis muutakin käyttöä tällä hetkellä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Aiheuttaako eberit ja webastot vikavalon syttymistä?

Samanlailla se kun lämmittää nestettä suoraan kuin letkulämppärikin, tosin kierrättää pumpulla lisäksi...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Uutta tietoa:

Defalla ei takuu korvaa jos letkulämppärin pistää autoon jossa on mahdollisuus että lämppäri tekee ilmakuplan ympärilleen ja hajoaa sen vuoksi, näihin automalleihin myydään sen takia "varmuuden vuoksi" öljypohjavastusta.

Eberit sun muut kun kierrättää vettä niin kuplat ei ole ongelma.

Ilmakupla ongelma on kait lähinnä jos vastus laitetaan pieniin n 19mm halkaisijaltaan oleviin lämmityslaitteen letkuihin mutta isommassa alavesiletkussa ei ihan heti luulisi olevan ongelmaa...vikakoodeja tulee joissakin autoissa herkemmin kuin toisissa mutta ei automaattisesti kaikissa aina, siinä vaikuttaa lähinnä lämmitysaika.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Alfoissa ei taida missään olla polttoainelämmitintä valmiina?
Mun 166ssa on alkuperäinen Webasto, Tosin toi on tuontiauto.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jaahas, kai se ois tännekin laitettava lämmitin ensi talveksi. Olen jo päätynyt säteilylämmittimeen + sisäpistokkeeseen. Eber ja webasto olisi poikaa, mutta kun kotona ja työpaikalla on pistokepaikka, niin tuo säteilylämmitin saa luvan riittää. Pärjättiinhän sitä viime talvikin ilman lämmitintä. Ai niin, ja myöskään rahaa ei ole eberiin tai webastoon. :lol:

Mutta kysymys: Mihin muut ovat laittaneet lämppärin pistokkeen (ulko)? Ainakin 147:ssa se oli helppo laittaa rekisterikilven taustaviritykseen (oli musta ja musta pistoke ei pilannut ulkonäköä). Hirvittää katella noita volkkareita joissa se on porattu puskurin sivuun?? Voi luoja sitä vitutuksen määrää, kun huomaisi omassa autossa pistokkeen samassa paikassa...

Eli mihin se olisi parasta laittaa?

Edit: Käyttäjän -TMP- albumikuvassa pistoke onkin näköjään laitettu kulmapalalla puskuriin kiinni. Näyttää fiksulta ratkaisulta. Hyvä hyvä! Kiitos! :)

TurboArtturi
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Helou! Maanantaina sitten asennettiin Defan säteilylämmitin ja sisäpistoke. Hinta asennettuna n.350€. Sitten vain kovaa uskoa ja lauhaa talvea kehiin.
Asennus tehtiin puskurissa olevaan "mustaan" ritiläosaan ja integroituu mielestäni kohtalaisesti. Laitetettiin kuskin puoleiseen osaan.
Mukaan tuli maailman pelastava vihreä ekojohto...

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

-TMP- kirjoitti:Heps. Itseltä löytyy tuo säteilylämmitin, joka nyt ihan ajaa asiansa. Tuosta letkulämmittimestä muistan jonkun sanoneen että voi aiheuttaa jotain häikkää ajotietokoneen kanssa? En sitten tiedä tuon todenperäisyydestä, mutta kannattanee sekin joltain enemmän nykytekniikasta ymmärtävältä kysellä.
Ei ole ainakaan 166:sen JTDm koneessa mitään häikkää aiheuttanut, lämmittänyt kaikkea 10-60 min välillä ilman vikavaloja. Itellä Calixin letkulämmitin, myös tässä varoiteltiin että takuu ei ole voimassa jos asennuksessa jää ilmakupla vastuksen kohdalle. Maksoi muistaakseni 120 euroa joten webaston hinnalla saa kevyesti 15 kpl. Webaston plussat ovat että auto lämpiää ilman tolppaa ja saa kakella käyntiin. Mulle kerrottiin että toi säteilylämmitin on enemmän henkistä puolta lämmittävä juttu.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eipä kai tuosta letkulämppäristä mitään muuta häikkää voi olla kuin hehkutuksen sekoaminen. Webaston kanssa ainakin on käynnistymisongelmia, jos lämmitys on ollut päällä noin 10min. Hehkuvalo sammuu heti ja auto käynnistyy vasta pitkällä startilla. Samapa tuo silti kunhan käynnistyy, 15-20min lämpöä niin lähtee kuin palmun alta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

HopeinenQ kirjoitti: Edit: Käyttäjän -TMP- albumikuvassa pistoke onkin näköjään laitettu kulmapalalla puskuriin kiinni. Näyttää fiksulta ratkaisulta. Hyvä hyvä! Kiitos! :)
Joo tuo on kyllä sopivan huomaamaton viritys. Ei uskoisi että Seinäjoen Deltassa laitettu kun noinkin hyvin oli onnistunut :P

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

159 letkulämppäri ja sisäpistoke

Viesti Kirjoittaja virtti »

Jatketaanpas tähän. Eli onko joku asennellu sisäpistoketta kabiinin puolelle 159:iin? Ajattelin vaan että onko samanmoista läpivientipaikkaa kuin varttikutosessa? Anyone?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Vastaa Viestiin