mitä kannattaa vaihtaa, hihnanvaihto 156
Valvoja: Moderators
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
mitä kannattaa vaihtaa, hihnanvaihto 156
Ensi kesänä pitäisi vaihtaa kai toi nokkahihna taas.
Tulee siis kolme vuotta täyteen. Onko tarpeen?
Siis vuonna -09 vaihdoin hihnan, kiristäjän, ohjurin ja v.pumpun.
Autolla ajettu alle 20tkm sen jälkeen.
Vaihdan kai vain hihnan, jos sitäkään.
Mitä mieltä?
Tulee siis kolme vuotta täyteen. Onko tarpeen?
Siis vuonna -09 vaihdoin hihnan, kiristäjän, ohjurin ja v.pumpun.
Autolla ajettu alle 20tkm sen jälkeen.
Vaihdan kai vain hihnan, jos sitäkään.
Mitä mieltä?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Re: mitä kannattaa vaihtaa, hihnanvaihto 156
Turha hötkyillä vielä ensi kesänä, itse vedin viimeksi 4v ja 65tkm. Kerran vuoteen vois ehkä vlkasta että kiristin on "merkissään" eikä löystynyt. Jos rullat on viimeks vaihdettu, eikä mene yli 60tkm, ni ei niitä tartte vielä seuraavalla kerrallakaan.beetta julia kirjoitti:Ensi kesänä pitäisi vaihtaa kai toi nokkahihna taas.
Tulee siis kolme vuotta täyteen. Onko tarpeen?
Siis vuonna -09 vaihdoin hihnan, kiristäjän, ohjurin ja v.pumpun.
Autolla ajettu alle 20tkm sen jälkeen.
Vaihdan kai vain hihnan, jos sitäkään.
Mitä mieltä?
3 vuotta ja 20 tonnia ja kampiakselin hihnapyörä paskana (yht 70 tonnia)... kannattaa ainakin tarkistaa välillä, kutonen menee kyllä pidempään ja rahallisesti voi olla vaikea perustella vanhempiin kallista remonttia, neloskoneeseen tuntuu olevan tärkeämpää vaihdella ajoissa eikä se ole rahallisesti niin iso sijoitus.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
oliko se 4v.
eli vuosi vielä.
Kiitti tosta!
Moniurahihnaa en ole vaihtanut. (enkä vaihda).
Meinaatko että 4v välein pitäisi vaihtaa kaikki?
Varmintahan se tietysti olisi.
(mutsilla corsa -01 ei vaihdettu vielä hihnaa ajettu 50tkm)
eli vuosi vielä.
Kiitti tosta!
Moniurahihnaa en ole vaihtanut. (enkä vaihda).
Meinaatko että 4v välein pitäisi vaihtaa kaikki?
Varmintahan se tietysti olisi.
(mutsilla corsa -01 ei vaihdettu vielä hihnaa ajettu 50tkm)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
3v tai 60000km on virallinen vaihtoväli kuten V6 kertoikin.
Sinänsä aika kummallista että facelift 156:n manuaalissa lukee
sivulla 250 hihnan vaihtovälinä edelleen 120 000km¨
Replacement of timing drive belt (*) and Poly-V accessory drive belt 120 000km
(*) Or every 3 years in harsh conditions (cold – hot climates, stop and go city traffic, dusty areas or roads covered with sand and/or salt)
Or every 5 years, regardless of the mileage. http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/A ... Manual.pdf
Vaihtovälihän päivitettiin alaspäin paljon ennen faceliftin julkistusta..
Sinänsä aika kummallista että facelift 156:n manuaalissa lukee
sivulla 250 hihnan vaihtovälinä edelleen 120 000km¨
Replacement of timing drive belt (*) and Poly-V accessory drive belt 120 000km
(*) Or every 3 years in harsh conditions (cold – hot climates, stop and go city traffic, dusty areas or roads covered with sand and/or salt)
Or every 5 years, regardless of the mileage. http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/A ... Manual.pdf
Vaihtovälihän päivitettiin alaspäin paljon ennen faceliftin julkistusta..

Vuodet ei kuluta mutta kovettaa/haurastuttaa tiettyjä kumilaatuja. Toki myös vaikuttaa pakkas-starttien määrä ja sata muuta asiaa... noita on kuitenkin sen verran tessuista paukkunut ennen aikojaankin etten itse hirveästi venyttäisi yli mutta jokainen ottaa omat tietoiset riskinsä
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ehdottomasti vaihtoon myös vesipumppu ja ohjainrullat ja kiristin, tyhmää säästää noissa, etenkin kun niitä saa jakohihnapakettien mukana kohtuu hintaan. Siitä se vitutus alkaakin kun pumpun takia hihna porsii
Apulaitehihna kunnon mukaan, joka huollossahan tarkastus varmaankin mainitaan...

Apulaitehihna kunnon mukaan, joka huollossahan tarkastus varmaankin mainitaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
^Samaa mieltä. Tessun pumppu ei maksa paljoo ja vaihtuu ihan samalla vaivalla kun jakopään avaa. Toki joutuu vähän lotraan nesteitten kanssa, mutta on sitten niissäkin pakkasenkesto kohdallaan. 1.8:n hihnapaketti on varsin kohtuuhintanen, kun siinä ei oo tasapainoakseliakaan. Itse en viitsisi lähteä kikkailemaan pelkän remmin vaihdolla.
Alfaholismia vuodesta 2001
Eiku joo.. tuo toinen "ohjainrulla" taitaaki olla vesipumppu?LeKu kirjoitti:Onko 1.8ts 2 ohjainrullaa vai yksi? kävin kysymässä jakopää sarjaa niin myyjä sanoi että kuuluu vain yksi.. Ja mistä saisi halvalla nokka akselin lukitus kappaleet? vai onko jollain tarkkoja piirrustuksia kyseistä palasta? voisin koneistajana työstää muutaman kappaleen

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Työkaveri tekee juuri 2.0ts kansiremppaa. Remmillä oli ajettu, lähinnä kai talvisin motaristeja kun on, n. 4.5v ja 40tkm.
Että siitä vaan heittämään arpaa. Itse arvon juuri noiden hammashihna pyörien kanssa, vähän pelottaa kampiakselin hampaiden kunto, taidan mennä vanhalla. Ei kai noita vielä 135tkm kohdalla jts:ään vaihdeta, eihän..?
Että siitä vaan heittämään arpaa. Itse arvon juuri noiden hammashihna pyörien kanssa, vähän pelottaa kampiakselin hampaiden kunto, taidan mennä vanhalla. Ei kai noita vielä 135tkm kohdalla jts:ään vaihdeta, eihän..?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-