33:sen nykiminen?
Valvoja: Moderators
33:sen nykiminen?
Tuli tuossa perjantaiyönä ajeltua aika haipakkaa leppävirralta espooseen. heinolaan saakka meni ihan mukavasti, mutta sitten alkoi omituinen nykiminen. Elikkä tuntui siltä kun sytytys taikka bensan syöttö pätkisi kesken ajon. Kytkin pohjaan je reipas kaasun polkaisu poisti nykimisen hetkeksi. Ilman lämpötila oli alle kympin, mutta ei kai sentään minkään paikan pitäisi vielä alkaa jäätyä . Täys kiihdytyksissä ei ollut mitään ongelmia, ja niinpä tuli otettua autosta myös huiput irti.. Ihmetys oli suuri, kun auto kelasi mukisematta 230 mittariin, niin ja loppumatkasta käytännössä ainoa nopeus jota alfa suostui kulkemaan oli n. 160 eli jengat 4500..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Mulla on samainen vaiva. Syyllisyysepäilyt ovat voimakaasti kohdentuneet ilmamäärämittariin tai kaasuläpänasentoanturiin. Olikos se nyt niin, että ilmamäärämittari ohitetaan täyskaasukiihdytyksessä, ja kun mulla ainakin nykiminen lakkaa täysin kaasun ollessa pohjassa, niin vika voisi olla kys. komponentissa? Pitänee varmaan koettaa siirtää mittarissa olevaa piirilevyä hieman, jos kontaktipinta on kulunut.
Mitähän tuohon olisi poliisihenkilö tuumannut, kun olisit sanonut: "ei tämä kulje kuin kaasu pohjassa!"? :-)
Mitähän tuohon olisi poliisihenkilö tuumannut, kun olisit sanonut: "ei tämä kulje kuin kaasu pohjassa!"? :-)
Juurikin pari viikkoa sitten putsailin ilmamäärämittarin muuten, paitsi en viitsinyt itse piirilevykoteloon kajota. Ihmetyttää vaan miten tuon toiminta voisi liittyä esim. ilman lämpötilaan. Menomatkalla ei ollut nimittäin mitään nykimistä havaittavissa. Epäilisin itse ehkä polttoaineen syöttöä tai jotainpee kirjoitti:Syyllisyysepäilyt ovat voimakaasti kohdentuneet ilmamäärämittariin tai kaasuläpänasentoanturiin
pee kirjoitti:Mitähän tuohon olisi poliisihenkilö tuumannut, kun olisit sanonut: "ei tämä kulje kuin kaasu pohjassa!"?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Vaihtoehtoja on useita, mutta tuli mieleen että jos auto silloin toimi hyvin kun pedaali oli pohjassa niin vika saattaisi olla ehkä lambda-anturissa (jos autossasi on katalysaattori...). Täyskaasukiihdytyksessähän moottorinohjaus ohittaa pakokaasun jäännöshappeen liittyvän säädön ja kone pelaa "kiihdytyskäyrän" mukaan.
OT
Moikka
OT kysymys: Miten 33 16v saa menemään pakokaasumittauksesta läpi?
Löytyykö jostain ohjeet/ vikalista mitä pitäisi laitteelle tehdä?
Käsittääkseni lämpötila-anturi voi renata, lambda voi renata.. kuka ruiskuguru olisi ystävällinen ja kokoasi tuollaisen ohjeen näille Poksin ruutille että kaasarihenkilökin ymmärtäisi. Tai suositeltavaa kirjaa aiheesta?
TimoJ, pyörtyi kun näki ruiskun kytkentäkaavion
Ps. Kyseessä papan 16ville johon saatiin hihnat ja kiristimet vaihdettua menestyksellisesti , sitten saastearvot heitti häränpyllyä.
OT kysymys: Miten 33 16v saa menemään pakokaasumittauksesta läpi?
Löytyykö jostain ohjeet/ vikalista mitä pitäisi laitteelle tehdä?
Käsittääkseni lämpötila-anturi voi renata, lambda voi renata.. kuka ruiskuguru olisi ystävällinen ja kokoasi tuollaisen ohjeen näille Poksin ruutille että kaasarihenkilökin ymmärtäisi. Tai suositeltavaa kirjaa aiheesta?
TimoJ, pyörtyi kun näki ruiskun kytkentäkaavion
Ps. Kyseessä papan 16ville johon saatiin hihnat ja kiristimet vaihdettua menestyksellisesti , sitten saastearvot heitti häränpyllyä.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: OT
Samaa oon minäkin yrittänyt kysellä tuloksetta . No nyt mun tilanne on se, että kierroksilla päästöt on ok, mutta tyhjäkäynnillä CO on viisinkertainen! 33:sen korjaus manuskassa kerrotaan sen ilmamäärämittarin kyljessä olevan ruuvin säätävän nimenomaan CO:ta, joten sitä ajattelin seuraavaksi kokeilla! Tosin siinä on myös seuraava maininta "WARNING: CO percentage setting and exhaust-.shoul be carried out, if necessary, onlyTimoJ kirjoitti:Miten 33 16v saa menemään pakokaasumittauksesta läpi?
if ‘an air flow ‘sensor and electronic CU
have been replaced."
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Villi arvaus: Jos kone käy tosi rikkaalla tyhjäkäyntiä mutta normaalisti kierroksilla, oliskohan lämpötilasensorissa jotain mätää. Silloin ruutta ilmeisesti luulee että kone on kylmä ja antaa huikkaa (koneelle ). Siellä on joku purkki joka ohjaa ryypytystä, tosin siitä en ymmärrä mitään - letkujen päässä erillään?
Jos joku tietäjä viitsis kirjoittaa noitten vempaimien toimintaperiaatteen suameksi, olis helpompi arvailla. Poksilla sanoovat että vaihda kaikki osat uusiks niin heti pelaa
TimoJ
Jos joku tietäjä viitsis kirjoittaa noitten vempaimien toimintaperiaatteen suameksi, olis helpompi arvailla. Poksilla sanoovat että vaihda kaikki osat uusiks niin heti pelaa
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Itse ostin juuri talvella uuden anturin Motonetistä. Hintaa taisi olla tuolla 3-johtoisella versiolla 65€. Vanhasta joutuu sitten ottamaan liittimen ja juottamaan kiinni, mutta kyllä siinä säästääkin sitten tuon n. 60€. Biltemasta muuten taitaisi saada 3-johtoisen anturin vieläkin halvemmalla.
Pitänee varmaan itsekin kokeilla vanhaa anturia, jos nykiminen jatkuu. Ilmiö vaan on niin satunnaista sorttia, ettei sitä oikein saa toistumaan juuri kun itse olisi säätövalmiudessa.
Pitänee varmaan itsekin kokeilla vanhaa anturia, jos nykiminen jatkuu. Ilmiö vaan on niin satunnaista sorttia, ettei sitä oikein saa toistumaan juuri kun itse olisi säätövalmiudessa.
joko tuo vika selvisii? mulla oli hiukan saman tyyppisiä oireita ( tyhjäkäyti huojui, ja päästöt sekaisin kierroksilla, mutta ei tyhjäkäynnillä, kylmänä kiihdyttäessä meinasi tikahtua kunnes painoi reilusti kaasun pohjaan)
Vaihdoin ruiskun lämpötila-anturin ja ALIPAINELETKUT ja vika korjaantui. Oletettavasti vika oli alipaineletkuissa sillä ne oli aivan haperoja ja yksi oli murtunut irti kokonaan.
Huom jos joku tekee samaa urakkaa, niin kannattaa varoa niiden kovien muovisten alipaneputkien kanssa. Itse sain särjettyä yhden ja jouduin tekemään hiukan patenttia letkun kanssa.
Ja sitä alipaineletkua kävin hakemassa täältä lappeen Rannan Etolasta teollisuus puolelta olikos se nyt 4mm halkaisijalla tjsp
Vaihdoin ruiskun lämpötila-anturin ja ALIPAINELETKUT ja vika korjaantui. Oletettavasti vika oli alipaineletkuissa sillä ne oli aivan haperoja ja yksi oli murtunut irti kokonaan.
Huom jos joku tekee samaa urakkaa, niin kannattaa varoa niiden kovien muovisten alipaneputkien kanssa. Itse sain särjettyä yhden ja jouduin tekemään hiukan patenttia letkun kanssa.
Ja sitä alipaineletkua kävin hakemassa täältä lappeen Rannan Etolasta teollisuus puolelta olikos se nyt 4mm halkaisijalla tjsp
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
Se on siinä kuskin puolella etummaisen pytyn yläpuolella siinä imusarjan juuressa. se näkyy ihan ilman imusarjan purkamista (Mulla ainakin on siniset liittimen johdoissa ja anturissa), mutta sen vaihtaminen voi olla vaikeaa kun se jäähdytys vesi letku tulee niin lähelle, ettei kiintoavain tahdo mahtua väliin. Eli mä ainakin purin sen imusarjan yläosan pois ensin. Pelkääjän puolella on vastaavanlainen mutta se on mittaristolle menevä lämpötila-anturi.
Mä ihan vaan otin liittimen irti ja kiersin sen anturin pois ja sormella tukin sen reijän et ei nyt ihan älyttömästi nestettä tuu ulos ja sit laitoin sen uuden tilalle.
Sen anturin mä ostin täältä lappeen Rannan autosähköstä ja se tais maksaa 10,50€ tjsp ja löytyi suoraan hyllystä. Ainakin tuolla se niiden ohjelma ei löydä varsinaista P4:sta, mutta kunhan vuosiluku on oikea ja oikealla moottorilla ni se tarjoaa 4x4 SW:tä (onko 4x4 SW:tä edes valmistettu ruiskulla!?!?). Sen anturin mä otin ja se oli ihan oikea. varmimmin oikean anturin saat tietysti jos otat ensin sen anturin irti ja meet sen numeron kanssa sinne liikkeeseen
Mä ihan vaan otin liittimen irti ja kiersin sen anturin pois ja sormella tukin sen reijän et ei nyt ihan älyttömästi nestettä tuu ulos ja sit laitoin sen uuden tilalle.
Sen anturin mä ostin täältä lappeen Rannan autosähköstä ja se tais maksaa 10,50€ tjsp ja löytyi suoraan hyllystä. Ainakin tuolla se niiden ohjelma ei löydä varsinaista P4:sta, mutta kunhan vuosiluku on oikea ja oikealla moottorilla ni se tarjoaa 4x4 SW:tä (onko 4x4 SW:tä edes valmistettu ruiskulla!?!?). Sen anturin mä otin ja se oli ihan oikea. varmimmin oikean anturin saat tietysti jos otat ensin sen anturin irti ja meet sen numeron kanssa sinne liikkeeseen
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4