Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Peeveli kirjoitti:...
tämmöistä tuli mieleen, valitusvirtenä. Joka autossahan ne omat ärsyttävyydet ovat olleet, joten niissä ei sinänsä ole ainutlaatuisuutta. Noista toimintojen epäloogisuuksista vaan tulee kuitenkin mieleen eteläeurooppalaisuus, eli italialaisuus ja ranskalaisuus.
Kolme päivää aikaisemmin Peevelin sanomana toisessa ketjussa:

Olen Giuliettaan enemmän kuin tyytyväinen, kiva paketti ajettavuutta, ulkonäköä, reipasta kulkua, monikäyttöisyyttä ja raihnaiselle selälleni parhaat istuimet mitä autoistani koskaan on ollut....

Saahan sitä mielipide vaihtua, vaikka joka päivä :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:...oli jo pakko vähän kärsästyä tuosta näennäisestä asenteesta :)
Hyökätäämpäs mukaan keskusteluun: Ei se mikään asenne tarvitse olla. Meitä vaan nyt on moneen junaan. Toinen odottaa saavansa 30K€:lla auton joka ei puolivuotiaana rämise tai natise mistään, kun taas toinen lähinnä odottaa, että autolla pääsee eteenpäin viimeistään takuuhuollon kautta.


Mielelläni luen Peevelin avautumisia erilaisista nitinöistä mitä tulee uudessa autossa vastaan ja miten mikäkin nippeli toimii jokapäiväisessä käytössä. Ihan vain mielenkiinnosta, jos joskus päädyn hankkimaan samanlaisen. Kuitenkin ne pienenpienet jutut ovat juuri niitä mitkä tekevät sitä "tunnelmaa" ratin takana ja vaikuttavat suuresti kokonaiskuvaan autosta. On huomattavasti helpompaa kuvitella asiat omalle kohdalle, kun toinen ensin kertoo omat tuntemuksensa asioista. Vaikka tässä tapauksessa taidan luonteeltani olla suurinpiirtein toiselta puolen universumia Peevelin kanssa, mutta silti koen hänen "avautumiset" hyödyllisiksi itselleni. Niin negatiiviset kuin positiivisetkin.

Ei muuta, jatkakaa. :-D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo mutta yhden auton otanta, tai kahdenkaan on ihan liian pieni kertoakseen mitään oleellista faktaa. Sinänsä toki ihan mielenkiintoisia, omilla korvilla en varmasti huomaisi kun tottunut vanhaan 1.6TD Golfin jyrinään kivirekialustalla. :lol:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Hippasen ihmetyttää tässä vaiheessa pikkualfan kulutuslukemat. Ajelin tänään lähes puhdasta motariajoa n. 250 kilsan lenkin ja pääosin siellä 120 km/h nopeudella. Toki oli tuulista ja todella surkea keli = märkää ja sateista, mutta keskikulutus 1.4 MultiAirilla oli ajotietokoneen mukaan 8.5 litraa... suurimman osan matkasta ajoin ilmastointi pois, normal-mode päällä ja vakkarilla. En todellakaan yhtään "revitellyt". Toki 18" nakit lisäävät hippasen kulutusta ja kova tuulikin, mutta aika murhaava luku näin pienelle koneelle olosuhteista ja renkaista huolimatta.

Ainakin omassa autossa vaikuttaa siltä että kun siirrytään 120 raikalta 100 ja 80 alueille niin ajotietokoneen kulutus suorastaan romahtaa pienempiin lukemiin. Ovatko muut havainneet samaa?

Tämän päivän ajolenkillä olisin alittanut keskikulutuksen ainakin litralla entisellä 159 2.4 JTDm:llä ja varmasti päässyt alle 156:n V6:llakin. :shock:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Mitossa huomannut saman motarilla, kun kilsoja tullut enempi(40000) niin kulutus ehkä pienentynyt jonkun verran.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ipi76 kirjoitti:^Mitossa huomannut saman motarilla, kun kilsoja tullut enempi(40000) niin kulutus ehkä pienentynyt jonkun verran.
Mulla mittarissa vasta 700 kilsaa. Mutta en olisi millään uskonut että tasasella motarinopeudella keskikulutus jää noin ylös. Kun katsoo yhdistettyä kulutusta niin gäppi on aika suuri, puhumattakaan siitä että kaupunkiajonkin ilmoitettu kulutus on selvästi pienempi.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^mulla kokanaiskulutus vajaalla 50tkm 7,0l/100km. Auto ollut nyt vajaan vuoden.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuinkas multiair käyttäytyy motarivauhdeissa kulutuksen puolesta D-moodissa, kun koneessahan pitäisi silloin olla enemmän vääntöä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Giuliettallani ajoin yhden Hki-Tku-Hki keikan tarkoituksella D-moodilla, niin en huomannut kulutuksessa mitään mainittavaa eroa normaaliasentoon verrattuna. Ajatus oli, että ohjaus on jämäkämpi ja vakkari ei painelisi niin paljon kaasua ylämäissä kun on enemmän vääntöä käytössä. En huomannut moottorin käytöksessä mitään eroa, mutta otantahan olikin aika pieni :roll:.

Viikonloppuna ajeltiin Hki-Kotka-Hki väli 2 kertaa edestakaisin sallituilla nopeuksilla 4 hengen kuormalla niin keskikulutukseksi tuli 6,9l/100 km. Motarilla näyttäisi vievän hiukan yli 7l/100 km (7,2-7,3).

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja phnts »

tmv kirjoitti:Hippasen ihmetyttää tässä vaiheessa pikkualfan kulutuslukemat.:
Tehokkaampi diesel nyt ajossa kohta 9kk ja 30tkm. 18" kesäkiekot täälläkin ja valtaosa ajosta vakionopeutta maantiellä. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus nyt tasan 6,0l koko pätkälle. Ajaminen pääsääntöisesti ripeää, mutta ei repivää. Tasaista motarivauhtia ajettaessa dieseliä palaa noin 6,7l satasella. Kulutus putoaa selvästi alle viiden litran kahdeksankympin teillä.

Ongelmitta on pääosin koko ajan edetty. Ainoa suurempi juttu on ollut auton takaosasta kuuluva selkeä "ulina" yli 80km/h vauhdeissa, ja tätä on jatkunut nyt muutaman tuhat kilometriä. Molemmat laakerit vaihdettiin takaa Autokeskuksen toimesta, mutta ääni on ja pysyy. Nyt "seurataan tilannetta", mutta telakalle pitänee yrittää viedä taas ensi viikolla.

Olisiko arvon raadilla ajatuksia tai arvauksia tuosta ulinan aiheuttajasta? Jarrut ei lahaa. Renkaista ääni ei tule, koska renkaita vaihdettiin edestä taakse. Ääni on selvästi korkeampi taajuudeltaan, jos vertaa itsestään ilmoittelevaan käyttöiän päässä olevaan laakeriin. Ääni tulee selvästi auton takaosasta, ja korostuu jos pään siirtää vähän taaksepäin esim. etupenkkien väliin ajaessa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

peksu kirjoitti:Viikonloppuna ajeltiin Hki-Kotka-Hki väli 2 kertaa edestakaisin sallituilla nopeuksilla 4 hengen kuormalla niin keskikulutukseksi tuli 6,9l/100 km. Motarilla näyttäisi vievän hiukan yli 7l/100 km (7,2-7,3).
Tähän sun otokseen verrattuna noi oman autoni lukemat kuulostaa ihan ufojutuilta. Mulla ole motarilla toivettakaan ajella seiskalla alkavalla keskikulutuksella vaikka miten rauhassa ajaisi. Voisko tässä joku olla pielessä säätöjen tms osalta?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ei kannata heti huolestua. Jos on vähän ajettu auto, niin voi viedä aluksi enemmän. Minullakin oli keväällä moottoritiellä sellaisia lukemia, että hirvitti eli yli 8l/100 km vaan nyt näyttää laskeneen. Syytä en tiedä; huollossakaan ei ole käyty.

Mutta voimat ainakin on tallessa. Otettiin veljeni kanssa pari viikkoa sitten kilpakiihdytys 30-"reipas moottoritienopeus" ja ihan tasatahtia kiihtyi automme; ei sentinkään eroa. Vastassani oli Subaru Forester 2,5 XT eli 240 hv ja 2,5 litran moottori. Kyllä veljeni (ja minäkin) ihmetteli Alfan menokykyjä! :mrgreen:

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Tuo motarilla raju kulutuksen kasvu on minun mielestä aivan normijuttu ja sama on totutunut kaikissa omistamissani autoissa. Ilmanvastus näet kasvaa aivan perkeleesti nopeuden noustessa 80 > 120 km/h ja kun lisäksi itse luen 120 km/h = vapaa, tulee todellisuudessa posoteltua joku Heinola-Hesa väli varmaan keskinopeudella 140 km/h. Poliisien sattuessa tirruutetaan 120 mittarissa ja baanan ollessa auki 200 km/h mittarissa hetkellisissä räpäyksissä.

Tuossa on oikeastaan ainoa dieselin etu, siinä tuo kasvu ei ole aivan niin jyrkkä.

Lisäksi valmistajat optimoi autonsa tuohon 90 km/h referenssilukuun ja kummasti ovat saaneet taajamalukuja alemmas, ihan faktastikin, mutta motari on ongelma.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

tmv kirjoitti: Kysyin kilpailevan tarjouksen ja samaan välirahaan olisi varmaankin jäänyt. Otin tutummalta myyjältä sitten mieluummin kuin tuntemattomalta. Uskon ja toivon että jatkopalvelukin on sitä kautta parempaa.

Kyselin huvikseni myös toiseen merkkiin vaihtoa eri liikkeestä ja eka tarjous oli yllättävän hyvä - vain 1.5k€ huonompi kuin samaan merkkiin. Tosin noheva myyjä käytti siinäkin verrokkina listahintaa eli todellisuus erona oli suurempi, useamman kiloeuron. Toki neuvottelemalla olisi päässyt parempaan tulokseen jos olisi ollut intoa.
Toiseen merkkiin sain reilut pari tonnia paremman tarjouksen kuin samalta merkiltä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Peeveli kirjoitti:Mielestäni niin pienet lukemat edellyttävät kyllä jo täydellistä 100%:n keskittymistä taloudellisuuskilpailujen metodeihin että eihän sitä pysty arkiajossa tekemään.
Kokemus pösöilystä: Tuon oman bussin kanssa ajellessa huomaa hyvin helposti, olkoonkin dieseli, ajotavan vaikutuksen. Paljoa ei tarvitse edes yrittää tai keskittyä niin sillä pääsee helposti alle viiden litran keskikulutuksiin. Jos ei niin jaksa ja huvita säästellä ja ajelee vain "normaalisti", kulutus pompsahtaakin likemmäs kuutta (5.7). Eli litran ero tulee helposti huomaamatta. Eikä tuon litran säästämiseksi tosiaan tarvitse mitään ekoajoa suorittaa. Rullailee enempi, eikä polje täysiä joka valoista. Tuosta "alle viidestä", joka itsellä on, säästää EKOmies vielä puoli litraa helposti, kun alkaa yrittämään.

Ei kerro totuutta, eikä vertailukelpoinen Alfan kanssa, mutta tuskin ihme ekoilua tarvitsisi suorittaa, että lähtisi puoli litraa sadalla lukemista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

^ Kokemus Citikoinnista: Kulutuslukemat voivat tippua radikaalisti, kun maileja alkaa kertymään. C4 1.6 HDi tarjosi uuden karhealla koneella maantieajossa kuuden litran keskikulutusta sataselle, mitä ihmettelin suuresti. Kun mittarissa oli 15 tkm, kulutus oli luokkaa 4,5 l/100km vastaavassa maantieajossa (pääosin 80/100 km/h teitä). Tämän lisäksi tehoa+vääntöä oli tyrkyllä enemmän, kone herkistyi, ero oli aivan huomattava.

Parhaimmillaan pääsin noin neljän litran kulutukseen, mutta siinä sai jo vähän keskittyä. Kaikki edellä mainitut lukemat siis tankilla laskettuja, ei mitään ajotietokoneen arvioita.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Kyllä sitä tulee itsekin rullattua, moottorijarrutettua ja vältettyä painelemasta turhaan jarrupoljinta, ja kiihdytykset ripeitä tavoitenopeuteen, mutta silti syö. Rengaspaineet myös liki 3,0 joten ei niistäkään kiinni. Tämä versio ei tunnu kyllä rullaavan kovinkaan hyvin, liekö sitten syynä 225-rengasleveys, painava vanne, rengasmalli tai jopa lievä jarrujen laahaus (ei kyllä jarrulevyt "napsahtele" ajolenkin jälkeen).

Taajama-ajon lukemia en ihmettele, mutta tasainen kisaamaton matka-ajo vie ihmeen paljon ainetta näin menevälinjaiseksi suht matalaksi autoksi jossa downsizing-tekniikka. Tosin välitykset ovat aika tiuhat joten osasyy on siinäkin.

No, syö minkä syö, pääasia että pelaa ja liikkuu.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Maho kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:...
tämmöistä tuli mieleen, valitusvirtenä. Joka autossahan ne omat ärsyttävyydet ovat olleet, joten niissä ei sinänsä ole ainutlaatuisuutta. Noista toimintojen epäloogisuuksista vaan tulee kuitenkin mieleen eteläeurooppalaisuus, eli italialaisuus ja ranskalaisuus.
Kolme päivää aikaisemmin Peevelin sanomana toisessa ketjussa:

Olen Giuliettaan enemmän kuin tyytyväinen, kiva paketti ajettavuutta, ulkonäköä, reipasta kulkua, monikäyttöisyyttä ja raihnaiselle selälleni parhaat istuimet mitä autoistani koskaan on ollut....

Saahan sitä mielipide vaihtua, vaikka joka päivä :mrgreen:
Noh, noh. Kuten sanoin tykkään sinänsä autosta, nämä ovat pieniä purnauksia kuitenkin. Alleviivaan edelleen mainitsemani mallin hyvät puolet. :wink:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Peeveli kirjoitti: Rengaspaineet myös liki 3,0 joten ei niistäkään kiinni. Tämä versio ei tunnu kyllä rullaavan kovinkaan hyvin, liekö sitten syynä 225-rengasleveys, painava vanne, rengasmalli tai jopa lievä jarrujen laahaus (ei kyllä jarrulevyt "napsahtele" ajolenkin jälkeen).

Tosin välitykset ovat aika tiuhat joten osasyy on siinäkin.

No, syö minkä syö, pääasia että pelaa ja liikkuu.
On ainakin painetta renkaissa :-D . Toisaalta matalampi rengas kyllä vaatiikin enemmän painetta.

Tuo rullausasia voi muuten hyvinkin vaikuttaa kulutukseen. Omani rullaa niin hyvin, että pienikin mäki liikennevaloissa johonkin suuntaan niin auto alkaa heti valumaan sinnepäin kun ottaa jalan jarrulta. Jopa niin pieni mäki, ettei silmällä erota, aloittaa valumisen. Ja Alfan mäkipidätin vaatii kyllä turhan suuren mäen toimintaansa :evil: .

Välitykset voisi kyllä olla 6-vaihteella vähän pidemmät. Vai onko tuo pieni kone sitten kuitenkin niin voimaton, että ei jaksaisi motarivauhdeissa mennä; tiedä sitten. Kaipa ne Italian insinöörit on tuon asian laskenut kohdalleen..

Bensaa kuluu mitä kuluu. Saa nyt nähdä mitä vaikuttaa kun laittaa alle nuo Contin kitkat. Jossakin autolehden testissä näyttivät olevan eniten kuluttavat renkaat ja kun nuo kesä-Pirellit on jotkut ekomallit, niin voi kyllä huomata lukemissa. Tosin talvella ajetaan hiljempaa, niin siinä säästyy.

giuliaano
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Joulu 2009, 17:02
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja giuliaano »

21v -vm -92 marin pine mountain q-tronic. Ei natise mistään, paitsi täys kiihdytyksessä. Satula päin ...settä ja renkaat hivelee pintaa, muuten ihan ok. :lol: 8)

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Lasinpesimen pumppumoottorin ääni kiinnittää huomiota, se huutaa "läpi" kuuluvasti vaikka musiikki olisi kovalla. Onko muilla Giuliettassaan vastaavan meluisa tuulilasin pissapoika? Kokeilkaapa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Lasinpesimen pumppumoottorin ääni kiinnittää huomiota, se huutaa "läpi" kuuluvasti vaikka musiikki olisi kovalla. Onko muilla Giuliettassaan vastaavan meluisa tuulilasin pissapoika? Kokeilkaapa.
Kyllähän tuo ääntä pitää, varsinkin jos itse säiliö alkaa olemaan tyhjä.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Giuliettalle on varattu aika torstaiksi Hämeenlinnan Autokeskukselle. Oli pakko tarttua puhelimeen, kun alkoi tuo etupää kolahdella... Jee, kokonaista 18tkm mittarissa ja taivas varjele jos siellä nyt jo on väljää? :crazyeyes:

Ei se mitään, kuntoonhan nuo saa. Samalla laittavat listaamani muutkin asiat kuntoon (tai ainakin aloittavat). Tuskin yhdellä reissulla onnistuu vaikka kuinka tarkasti olisi vioista etukäteen ilmoitellut.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HopeinenQ kirjoitti:Tuskin yhdellä reissulla onnistuu vaikka kuinka tarkasti olisi vioista etukäteen ilmoitellut.
Tästä asiasta voit olla kohtuullisen varma.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Peeveli kirjoitti:Näin ilmojen viiletessä ihmetyttää ettei Giuliettassa saa pelkkää ilmastointia (ac) pois päältä siten, että perus-automatiikka toimisi. Jos ac:n kytkee napista pois, automatiikkakin loppuu eli tulee manuaaliohjattavaksi. Volkkarissa kompuran sai pois päältä viileämmillä keleillä mutta automatiikka ohjasi muutoin puhallusta ja lämpötilaa. Mikä lie Alfassa kompuran päällekytkeytymisen lämpötilaraja?

Pimeneekö teillä muilla sekunniksi mittariston valot kun ajomoodin kytkee N:ltä D:lle auton ollessa paikallaan?
Vanhemmissa ollut +4 astetta rajana, eli +3 asteessa ei kompura enää käynnisty. Uudemmista ei ole tietoa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^ Eikös tuo ilmastointiautomatiikka toimi ihan normisti; pitää sen päällä ja odottaa, kunnes kompura ei käynnisty... eli siellä <5c lämmöissä, eli nappiakaan ei tarvihe painaa lainkaan...? (manuska, lienee kertoo? :D)

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Toki se on ok -ja yleinen juttu autoissa että kompura ei kytkeydy matalissa lämpötiloissa päälle. Mutta tuntuu vaan niin turhalta antaa kompuran pyöriä jatkuvasti sanotaanko vaikka +10 asteen kieppeillä olevalla kelillä, etenkin poutasäällä. Vaikuttaa kulutukseen ja kuluuhan se kompurakin turhaan. Vai tunnisteleeko se automatiikka aina sisälämpötilaa kytkien välillä kompuran päälle +10 asteen ulkokelissäkin, ja taas välillä pois päältä? Manuskasta en löydä tuohon vastausta...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noissa uusissa vehkeissä on käsittääkseni muuttuvatilavuuksiset kompurat, eli teho säätyy kuormituksen mukaan. Ei pitäisi siis kohtuuttomasti vaikuttaa kulutukseen vaikka kylmästöinti olisikin päällä "turhaan".
- Epäkelpokeräilijä -

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja peksu »

Peeveli kirjoitti:
Pimeneekö teillä muilla sekunniksi mittariston valot kun ajomoodin kytkee N:ltä D:lle auton ollessa paikallaan?
Kävin kokeilemassa ja kyllä näin tekee eli kuulunee asiaan. Enpä ollut moista huomannutkaan, kun aika harvoin tulee laitettua "voima"-asentoon ja silloinkin yleensä ajon aikana.

Tulin äsken Itäkeskuksesta kotiin ja on tämä vaan ihana laite. Sutii hillitysti märällä asfaltilla ilman sen suurempaa numeroa asiasta tekemättä. Ja Audi A3:sen kuski yritti olla sen näköinen, "että en minä tosissani kiihdyttänyt" kun ei voittanutkaan valolähtöä 8)

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Peeveli kirjoitti: Nyt peli on taas hoidossa AK:ssa (joko oikea hoito tai valohoito), saas nähdä saadaanko ovipanelin räminä ja nariseva kytkinpoljin kuntoon. Arveluttaa, kun huoltopalveluneuvoja kysyi että haluatko ehdottomasti autosi tänään takaisin, sanoin että ehdottomasti. Valitteli että joka huoltojannu on kädet täynnä töitä. Ei kait se minun ongelma ole, vaan organisointitavan tms:n. Vihjaisin että jos haluatte että pysyn merkissä, niin parasta on valmistua tänään. :evil:
Haste makes waste. Ymmärrän toki että säätö vituttaapi, mutta ainakin itestä tuntuu ettei välttämättä aikatauluja painostamalla työn laatu ainakaan parane. Näin ainakin täällä oulun päässä on tullu wetterin kans huomattua.
-Matti-

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Millä AK:lla asioit? Itsellä vain yksittäinen kokemus Konalan AK:sta ja palvelu oli nopeaa ja hyvää. Pienoinen kysymysmerkki meikäläiselläkin oli, ehtivätkö saada auton kuntoon päivän aikanana (lähinnä tarvittavien varaosien puolesta), mutta eipä tuo loppujen lopuksi ongelmaksi muodostunut. Valmistui ajallaan.

Ajan huoltoon olin varannut edellisenä päivänä, pikahuollon jälkeen.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Mä sain jo ilmoituksen, että auto on valmistu noudettavaksi huollosta. Kahdeksalta vein ja 13:00 oli valmis. Puolikkaan A4-arkin verran listaa hommista mitä piti tehdä...

Edit:
No niin, auton hain ja tuomio oli seuraavanlainen:
- Etupään kolina -> Kallistuksenvakaajan pusla väljä vasemmalta :crazyeyes: (kai se näin meni - en tarkasti muista). Tilattu uudet releet (löytyy suomesta)
- Oviverhoilujen räminä -> Kiristelty kaiutinritilöiden kiinnitykset. Kuullostaisi olevan ok.
- Bensaluukku ei aukea -> Säädetty ja nyt toimii.
- Kytkinpoljin narisee yläasennossa -> Rasvattu ja ei ääntele.
- Kuljettajan istuimen narina -> Ei todettu, mutta rasvailtiin kiskot. Seurataan tilannetta.
- Takaluukun avauspainike ei toimi -> Tilattu uusi (löytyy suomesta)
- Kuljettajanpuoleinen peili värisee -> Tilattu uusi peili (ei löytynyt suomesta)

Siinäpä noita. Uusi aika 31.10. Minulle jäi positiivinen kuva Hämeenlinnan huollosta.
Viimeksi muokannut HopeinenQ, 13 Loka 2011, 18:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

EBITDA kirjoitti:^ Millä AK:lla asioit? Itsellä vain yksittäinen kokemus Konalan AK:sta ja palvelu oli nopeaa ja hyvää. Pienoinen kysymysmerkki meikäläiselläkin oli, ehtivätkö saada auton kuntoon päivän aikanana (lähinnä tarvittavien varaosien puolesta), mutta eipä tuo loppujen lopuksi ongelmaksi muodostunut. Valmistui ajallaan.

Ajan huoltoon olin varannut edellisenä päivänä, pikahuollon jälkeen.
Konalan AK myös. Palvelu ollut kaikkea muuta kuin hyvää ja nopeaa. Itse väitän olleeni aina rakentavassa hengessä alkutilanteessa, eli kohtelias ja asiallinen. Toki vastapuolikin tiskillä on ollut asiallinen, mutta se hitaus ja tumpelointi itse töissä.

Itse vein kanssa auton jo ennen 8.00 mutta ei vielä kuulu mitään vaikka lista töistä oli lyhyt, toisin kuin Hopeisella Q:lla.

Niin kuin totesin, heillä on nyt viimeinen mahdollisuus petrata osaltani palvelukuvaansa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

HopeinenQ kirjoitti:Mä sain jo ilmoituksen, että auto on valmistu noudettavaksi huollosta. Kahdeksalta vein ja 13:00 oli valmis. Puolikkaan A4-arkin verran listaa hommista mitä piti tehdä...

Edit:
No niin, auton hain ja tuomio oli seuraavanlainen:
- Etupään kolina -> Kallistuksenvakaajan pusla väljä vasemmalta :crazyeyes: (kai se näin meni - en tarkasti muista). Tilattu uudet releet (löytyy suomesta)
- Oviverhoilujen räminä -> Kiristelty kaiutinritilöiden kiinnitykset. Kuullostaisi olevan ok.
- Bensaluukku ei aukea -> Säädetty ja nyt toimii.
- Kytkinpoljin narisee yläasennossa -> Rasvattu ja ei ääntele.
- Kuljettajan istuimen narina -> Ei todettu, mutta rasvailtiin kiskot. Seurataan tilannetta.
- Takaluukun avauspainike ei toimi -> Tilattu uusi (löytyy suomesta)
- Kuljettajanpuoleinen peili värisee -> Tilattu uusi peili (ei löytynyt suomesta)

Siinäpä noita. Uusi aika 31.10. Minulle jäi positiivinen kuva Hämeenlinnan huollosta.
Niin, ja vinkuvat jarrut johtui siitä, että jarrut olleet vähäisellä käytöllä. Tämän myönnän, kun lähes aina pyrkinyt tekemään moottorijarrutuksia. Palat olivat kuulemma lasittuneet. Näin tiesivät kertoa.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

[/quote]
Niin, ja vinkuvat jarrut johtui siitä, että jarrut olleet vähäisellä käytöllä. Tämän myönnän, kun lähes aina pyrkinyt tekemään moottorijarrutuksia. Palat olivat kuulemma lasittuneet. Näin tiesivät kertoa.[/quote]

Ei kai palat nyt käyttämättömyyden vuoksi lasitu??

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

peksu kirjoitti: Ei kai palat nyt käyttämättömyyden vuoksi lasitu??
Tiedä häntä, mutta eikö ne juurikin lasitu sen takia, että niitä ei käytetä kunnolla? Jos jarrua poljetaan oikein reilusti, niin silloin ei tapahtuisi lasittumista (pinta kuluu)? Jos tehdään sellaisia varovaisia, höyhenenkevyitä jarrutuksia, niin pinta siten lasittuu. Liekö syytä ja seurausta siitä, että niissä ei ole sitä vanhaa kunnon asbestia.. :lol:
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Tuli tänään itsekin vierailtua Hämylinnan AK:ssa. Hyvää oli palvelu ja kahvitkin tarjottiin! Kasilta vein auton ja klo 11 lähdin pihasta. Kai'utinritilät lopettivat resonoinnin, kuskin oven hammastus väheni ja fillarit ovat tasapainossa. Samalla vaihdatin öljyt ja filtterin.
Oliko pihalla ollut valkoinen Giulietta HopeisenQ:n?
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 25 Tammi 2012, 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Kekki kirjoitti:Oliko pihalla ollut valkoinen Giulietta HopeisenQ:n?
Jos tarkoitit sitä paskaisenvalkoista, niin se oli mun. :-D
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jaahas, matkustajanpuoleinen oviverhoilu pärisee jälleen. Oireilee aika erikoisesti. Välillä ei mitään resonointia, mutta sitten taas hetken päästä aivan kaamea pärinä ja loppuu. Ei välttämättä edes pärise silloin kun ajetaan epätasaisella pinnalla...? Ihan kuin siellä jossain olis jokin ruuvi tai prikka joka kulkeutuu tiettyy kohtaan ja aiheuttaa tuon pärinän.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

HopeinenQ kirjoitti: Tarkoitit sitä paskaisenvalkoista, niin se oli mun. :-D
Heh, en jäänyt kyllä kuran määrässä kakkoseksi. Asentajalle ei kehtaisi viedä paskaista autoa, vaan en ehtinyt pestä.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

HopeinenQ kirjoitti:Jaahas, matkustajanpuoleinen oviverhoilu pärisee jälleen. Oireilee aika erikoisesti. Välillä ei mitään resonointia, mutta sitten taas hetken päästä aivan kaamea pärinä ja loppuu. Ei välttämättä edes pärise silloin kun ajetaan epätasaisella pinnalla...? Ihan kuin siellä jossain olis jokin ruuvi tai prikka joka kulkeutuu tiettyy kohtaan ja aiheuttaa tuon pärinän.
Kyllä ovessa päriseekin tuo kaiuttimen ritilä. Frouvan kanssa kauppareissulla diagnosoitiin yhdessä tuo. Pyysin frouvaa painelemaan eri kohdista ovea pärinän ollessa päällä ja kaiuttimen ritilää painettaessa se loppui.

Täytyy itse päristä tuosta 31.10. kun on seuraava aika varattuna.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

.
Viimeksi muokannut Peeveli, 24 Tammi 2012, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Onkohan tehtaalta tullut uusi softaversio moottorinohjaukselle, ja laittavatko ne aina auton piuhaan merkkikorjaamolla siirtäen uusimman softaversion? Autonihan oli torstaina pajalla ovipaneeliräminän sun muiden moottoriin liittymättömien töiden takia.
Tuskin ovat mitään softia päivitelleet. Ja jos olisivat, niin olisi se varmaan mainittu siinä kun tehtyjä töitä kävitte läpi? Mä en ainakaan halua mitään moottorinohjauspäivityksiä jos siitä tulee nuhainen sen jäkeen. :-D Mulle ei ainakaan päivitelty mitään - meno on yhtä sinkoilevaa tuolla D-moodilla ajellessa. Ei puutu kuin se valkoinen opetuskolmio takaluukusta. :lol:
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

On muutes noi kääntyvät ajovalot aika vekkulit. Nyt kun pimeällä on tullut ajeltua, niin ensimmäisellä kerralla liikenneympyrässä tuli sanottua ihan ääneen, että: "mihin helvettiin noi ajovalot menee?" Missähän olosuhteissa noista on se suurin hyöty? Umpi pimeässä ja loivassa kaarteessa kenties?
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Vastaa Viestiin