Mietin tässä kahden harrasteauton ( patonkia ja bratwurstia) tilanteessa sitä,että nythän voisi tyytyä yhteen , mutta
kustannukset pysyisivät todennäköisesti lähes samoina .

Foorumia kun olen sivusta seurannut ja kun nuoruudessani 80-luvulla olen omistanut neljää Fiiua niin
kai noin voi sanoa

Joo, asiaan, tuollainen JTD-Sportwagoni -156 faceliftattuna voisi olla sopiva mulle kun
haen pitkän matkan ajokkia harrastekuljetuksiin , ja siinä olisi vielä kahden hengen pakuna
soppelisti kamalle kuljetustilaakin mukana. Pääasiallinen käyttö olisi kesäaikaan.
Pystyn tekemään itse kohtuullisen paljon huolto- ja korjaustöitä, ja hallitila on myös käytössä.
Näitä JTD-pelejä lienee tuotu Suomeen Deltan kautta hiukan enemmän vasta siinä -04/05- tienoilla, ja
käytettyjen tarjonta on aika suppeaa. Muutama kysymys mielessä foorumin JTD-kuskeille :
- onko JTD-16-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten TS:llä ja V6:lla ?
- kytkin lienee kulutusosaa näissä vääntävissä tehopakkauksissa - kestääkö sen 100-150 tkm ?-
- onko 6-lovinen vaihteisto kestänyt kellään 300 tkm ?
- onko perussähköt ( mm. automaatti-ilmastoinnit ) alfoissa kestäviä ?
( Tiedän, että esim. Citikalla Xsara, C5 on mennyt mm. ilmastoinnin puhaltimia uusiksi )
- kori . onko sinkitys kestänyt ja oletteko ruostesuojanneet vaunut ? Delta ei liene suojannut niitä lisää
kotimaassa ... ?
--> tuossa tärkeimmät
Jos voimansiirto kestää sen 300 tkm ja kori ei ole mahdottoman ruosteherkkä
niin kaikkien muiden vikojen ja kulutusosien uusimisien kanssa pärjännee kyllä.
Aloitin viikko sitten mainion eLearnin workshop-CD:n plaräyksen , ja mielenkiintoista tekniikkaa riittää.
Tosin tuo mainio ajettavuus ja komea ulkonäkö ovat (tietysti) myös syynä
Aftasta kiinnostumiseen.
Opiskelija-ajoista ja Ritmon ( 85 S) sekä Regatan ( 100S ) ruuvauksestakin on jo sopivasti aikaa, joten
hyvää yksilöä etsiskelen pikku hiljaa ja harkitusti.
Juha