Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
mrjj
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Loka 2011, 17:58
Car(s): Alfa 156 1.9JTD MJET

Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja mrjj »

2005 sw jtd ja kallistuksenvakaajat päät eli koiranluut ok kun kumpikin uusi.
Alapallot tiukat, toinen yläpallo uusi ja toinen tiukka.
Liikkellee lähdettäessä klonks polkimien suunnalta ikäänkuin ja jarrutus niin taas klonks.
Käytönnössä kun päästää kaasuun tai kaasuttaa niin klonksahtaa, silloin tällöin montuissakin varsinkin jos pyörät vinossa.

Kaikkihan aina käskee vaihtaa kallistuksenvakaajat runkopuslat noh ensinnäkään ei näytä olevan missään (AD ja Motonet ei tunne koko tuotetta, Heikalla loppu) ja toisekseen tosi tympeä vaihtaa.
Mulla on kyllä autonosturi käytössä että ei tarvi lattialla maaten koittaa edes.
Rautakangella koittelin molemmista päistä ja millin parin liikettä se teki, ehkä se riittää sitten ?
Paljon löysempi sinänsä oli mooottorivaihteiston takatuen iso pusla mutta ei kumpainenkaan kohde tuntunut vastaavan mihinkään sillä lailla että tekisi ääntä.

Samalla kun ko. ääni kuuluu niin huomaan että vaihdekeppi liikkuu, kuuluuko sen tehdä kiihdytyksessä niin näinkin uudessa autossa vielä ?
Konepelti auki ja toinen liikuttaa autoa edes takas niin ääni ei tule konehuoneesta eikä kone liiku mitenkään häiritsevästi. Ääni tuntuu tulevan auton alta pyörän takaa.

Meinaan vaan että jos se on silti se iso pusla, olisi todella helppo vaihtaakin :)

On ollu sääntönä ettei ehjään ja toimivaan saa koskea niin ei viittisi riisua uusia koiranluuta pois vain kokeillakseen että lähteekö ääni...

Janne

PS. Myynnissä kyseinen pirssi eli vm2005 sw JTD 150hv 175tkm. Ferrarin punainen tietenkin. Bose sound system, kiva verhoilu ja sähköherkut.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

veikkaisin et alatukivarren pusla/puslat kolisee.niitä on vaikea todeta vääntelemällä. tukivarsi käteen niin näkee onko pusla irti siitä metallikuoresta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mrjj kirjoitti:2005 sw jtd ja kallistuksenvakaajat päät eli koiranluut ok kun kumpikin uusi.
Alapallot tiukat, toinen yläpallo uusi ja toinen tiukka.
Liikkellee lähdettäessä klonks polkimien suunnalta ikäänkuin ja jarrutus niin taas klonks.
Käytönnössä kun päästää kaasuun tai kaasuttaa niin klonksahtaa, silloin tällöin montuissakin varsinkin jos pyörät vinossa.

Kaikkihan aina käskee vaihtaa kallistuksenvakaajat runkopuslat noh ensinnäkään ei näytä olevan missään (AD ja Motonet ei tunne koko tuotetta, Heikalla loppu) ja toisekseen tosi tympeä vaihtaa.
Mulla on kyllä autonosturi käytössä että ei tarvi lattialla maaten koittaa edes.
Rautakangella koittelin molemmista päistä ja millin parin liikettä se teki, ehkä se riittää sitten ?
Paljon löysempi sinänsä oli mooottorivaihteiston takatuen iso pusla mutta ei kumpainenkaan kohde tuntunut vastaavan mihinkään sillä lailla että tekisi ääntä.

Samalla kun ko. ääni kuuluu niin huomaan että vaihdekeppi liikkuu, kuuluuko sen tehdä kiihdytyksessä niin näinkin uudessa autossa vielä ?
Konepelti auki ja toinen liikuttaa autoa edes takas niin ääni ei tule konehuoneesta eikä kone liiku mitenkään häiritsevästi. Ääni tuntuu tulevan auton alta pyörän takaa.

Meinaan vaan että jos se on silti se iso pusla, olisi todella helppo vaihtaakin :)

Mulla oli joskus moottorin ylä tuki löysällä ja klonksahti juuri kuvailemallasi tavalla. Muistaakseni tätäkään en huomannut paikallaan autoa siirtäessä mutta siellä se löysä kuitenkin oli.

Ja toiseksi, eikös se auto nyt kuitenkin ole Alfan punainen eikä Ferrarin :wink:

On ollu sääntönä ettei ehjään ja toimivaan saa koskea niin ei viittisi riisua uusia koiranluuta pois vain kokeillakseen että lähteekö ääni...

Janne

PS. Myynnissä kyseinen pirssi eli vm2005 sw JTD 150hv 175tkm. Ferrarin punainen tietenkin. Bose sound system, kiva verhoilu ja sähköherkut.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mrjj kirjoitti:2005 sw jtd ja kallistuksenvakaajat päät eli koiranluut ok kun kumpikin uusi.
Alapallot tiukat, toinen yläpallo uusi ja toinen tiukka.
Liikkellee lähdettäessä klonks polkimien suunnalta ikäänkuin ja jarrutus niin taas klonks.
Käytönnössä kun päästää kaasuun tai kaasuttaa niin klonksahtaa, silloin tällöin montuissakin varsinkin jos pyörät vinossa.

Kaikkihan aina käskee vaihtaa kallistuksenvakaajat runkopuslat noh ensinnäkään ei näytä olevan missään (AD ja Motonet ei tunne koko tuotetta, Heikalla loppu) ja toisekseen tosi tympeä vaihtaa.
Mulla on kyllä autonosturi käytössä että ei tarvi lattialla maaten koittaa edes.
Rautakangella koittelin molemmista päistä ja millin parin liikettä se teki, ehkä se riittää sitten ?
Paljon löysempi sinänsä oli mooottorivaihteiston takatuen iso pusla mutta ei kumpainenkaan kohde tuntunut vastaavan mihinkään sillä lailla että tekisi ääntä.

Samalla kun ko. ääni kuuluu niin huomaan että vaihdekeppi liikkuu, kuuluuko sen tehdä kiihdytyksessä niin näinkin uudessa autossa vielä ?
Konepelti auki ja toinen liikuttaa autoa edes takas niin ääni ei tule konehuoneesta eikä kone liiku mitenkään häiritsevästi. Ääni tuntuu tulevan auton alta pyörän takaa.

Meinaan vaan että jos se on silti se iso pusla, olisi todella helppo vaihtaakin :)



On ollu sääntönä ettei ehjään ja toimivaan saa koskea niin ei viittisi riisua uusia koiranluuta pois vain kokeillakseen että lähteekö ääni...

Janne

PS. Myynnissä kyseinen pirssi eli vm2005 sw JTD 150hv 175tkm. Ferrarin punainen tietenkin. Bose sound system, kiva verhoilu ja sähköherkut.
Mulla oli joskus moottorin ylä tuki löysällä ja klonksahti juuri kuvailemallasi tavalla. Muistaakseni tätäkään en huomannut paikallaan autoa siirtäessä mutta siellä se löysä kuitenkin oli.

Ja toiseksi, eikös se auto nyt kuitenkin ole Alfan punainen eikä Ferrarin :wink:
Life is too short to drive boring cars.

pastori
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2012, 17:43
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS, vm. 2005
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja pastori »

Moro!

Miulakin tuo 156:n etupää kolahtelee aika v-mäisesti...autoon vasta vaihdettiin ylätukivarret (tämä ei liittynyt sinällään kolahteluun, katsastussetä käski vaihtamaan) ja hammastanko. Hammastanko vaihdettiin korjaamosedän kehoituksesta. Ihmetyttää tuo hammastangon vaihto muutenkin, maksoi 900€ eikä siinä ollut miule mitään hyötyä. Kolina jatkuu, eikä auto "liiraillut" eestaas vanhalla tangollakaan.

Noh, korjaamosetä oli kuitenkin kirjoittanut kuittiin että "moottorin taka alatyyny kolisee vielä". Olikohan tuo hammastangon vaihto nyt sitten semmoinen aika perkeleen kallis kokeilu? Ja onko kellään käsitystä/tietoa mistä saisi tuon alatyynyn, ja voiko sen vaihtaa itse? Käytössä on tuommonen normi hallitunkki.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hammastankoa ei kyllä huvikseen vaihdella? Ja 900eur osa ja työt?! Toihan kuulostaa jopa... Noh, halvalta. Saisko vanhan tänne, kun täällä taitanee välystä olla ;)
Anyways, samanlaista moottorikolinaa kuin pari viestiä ylempänä; olen melkein varma moottorituennasta. On kokemuksia '87 Fiestasta, joka teki täysin samaa täysin samalla tavalla ja vika oli tosiaan moottorin tuennassa, ei sen ihmeempää.

pastori
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2012, 17:43
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS, vm. 2005
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja pastori »

Juu, kävi nyt niin paljon vituttamaan tuo kolina, että kävin taas tutkailemassa autoa...eli korjaamosetähän sanoi joku aika sitten, että moottorin taka alatukityyny tms kolisee...

Noh, avasin konepellin, ja heiluttelin autoa oikeasta (edestäpäin katsottuna) etukulmasta, ja kyllä sieltä jostain semmoinen kolina kävi kuulumaan. Mistähän tuota tukihässäkkää voisi etsiä, pitää varmaan päästä nostamaan auto kokonaan ylös?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja willez »

Vetoakselit ?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja palkus »

no jos kerran korjaamon setä sai sen raidetangonkin vaihdettua niin luulis sen sitten todenneen sen takatuen kolinan oikein :roll: motonetistä takatuen saapi edukkaasti ja sieltä tarvikelaatikosta muljahti ainakin itselleni ihan orig.osa alfa/lancia/fiat leimoilla :-D Merkkiliikkeen hinta voi olla tähtitieteellinen.

pastori
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2012, 17:43
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS, vm. 2005
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja pastori »

Jees, kolina jatkuu, tosin ei sille oo mitään ees tehty tällä välillä. Onkohan motonetin tuote 18-3239 oikea?

Ei oo näköjään tietenkään koko Suomessa heillä tuota palikkaa. Eihän kellään olisi tiedossa tuon palikan "oikeaa" tuotenroa tai koodia? Voisi lähinnä noihin korjaamoihin laittaa kyselyä että saavatko he tuota, ja voisivatko vaihtaa sen paikoilleen...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onko Caijo Romeon ensimmäistä vinkkiä eli alatukivarren puslia tarkastettu? Itselläni vastaava kolina tuli siitä kun alatukivarren kiinnityspultit oli löysällä ja varsi pääsi vähän liikahtamaan kiihdyttäessä ja jarrutaessa.
Vaihdekepin liikkuminen tosin viittää rikkinäiseen moottorin/vaihteiston tuentaan.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa 156 ja etupään kolinasta minullakin

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^oli viimevuona mukamas kiire tuon kanssa ennen kesälomia, ei kolissut, oli vain löysän oloinen. Heikalla ei ollut hyllyssä ja mukamaskiiruun takia en jättänyt tilaukseen, heikka muuten mainitsi ettei ollut ikinä tuollaista vielä toimittanut. No sitten kyselin turun deltasta, josta olis saanut tehdastilauksella parissa viikossa kokonaisedulliseen hintaan: 280€ :shock: hekään eivät olleet myyneet tuota ennen. No sitten motonettiin kun kerran tuote olemassa ja jossainpäin oli jopa saldoa. Motonetin jamppa pisti tilaten pikatukkurilta ja toimitusaika 2 päivää. No kiiruut sitten loppui koska pikatukkuri ei osaa saanut toimitettua. Motonetti pisti tilauksen toiselle tukkurille ja osa tuli runsaan 2 viikon päästä. Eli motonettiin tai heikalle tai johonkin muuhun kunnon varaosaliikkeeseen tilaus.

Vastaa Viestiin