Mustaa jäähdytinnestettä?
Valvoja: Moderators
Mustaa jäähdytinnestettä?
Kävin tuossa kokeilemassa 300000 ajettua vuoden -89 164 TS:ää.
Oli paljon hyvää, ylimaalattu, siisti, takapalkki vaihdettu, ei ylimääräisiä kolinoita, moottori, vaihteisto ja kytkin pelasi híenosti.
Mutta eihän mustaa jäähdytinnestettä ole olemassa. Eli pitääkö juosta karkuun? Voiko seisonta-aika vaikuttaa siihen vai onko auttamatta kyseessä kannentiivisteen vuoto? Öljyssä ei ylimääräistä mönjää tai vaahtoa ollut, eikä lämmöt noussut reilusta 80 kympistä puolen tunnin ajon aikana, johon sisältyi valoissa seisomista.
Mistäs joutokäynnin vaeltelu johtuu?
Oli paljon hyvää, ylimaalattu, siisti, takapalkki vaihdettu, ei ylimääräisiä kolinoita, moottori, vaihteisto ja kytkin pelasi híenosti.
Mutta eihän mustaa jäähdytinnestettä ole olemassa. Eli pitääkö juosta karkuun? Voiko seisonta-aika vaikuttaa siihen vai onko auttamatta kyseessä kannentiivisteen vuoto? Öljyssä ei ylimääräistä mönjää tai vaahtoa ollut, eikä lämmöt noussut reilusta 80 kympistä puolen tunnin ajon aikana, johon sisältyi valoissa seisomista.
Mistäs joutokäynnin vaeltelu johtuu?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mustaa nestettä?
Ei se nyt minusta suoraan öljyynkään viittaa, öljy jättää värillisen kalvon nesteen pinnalle ja rähmää paisuntasäiliön likaiseksi. Oliko se neste varmasti mustaa? Ettei värillinen neste vain näyttänyt mustalta säiliöön katsottaessa?
Joutokäynnin vaeltelu johtunee useimmiten huonoista "imusarjan" kumeista, alkavat vuotamaan ilmaa imupuolelle ja sotkevat tyhjäkäyntiä.
Ei se nyt minusta suoraan öljyynkään viittaa, öljy jättää värillisen kalvon nesteen pinnalle ja rähmää paisuntasäiliön likaiseksi. Oliko se neste varmasti mustaa? Ettei värillinen neste vain näyttänyt mustalta säiliöön katsottaessa?
Joutokäynnin vaeltelu johtunee useimmiten huonoista "imusarjan" kumeista, alkavat vuotamaan ilmaa imupuolelle ja sotkevat tyhjäkäyntiä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tutulleni vaihdettin kerran jarrunesteet huollossa. Jarrunesten sijaan säiliöön tosin kaadettiin öljyä. Vähän aikaa siinä meni kun vaihdettiin öljyt takaisin jarrunesteisiin.
Tästä voisi vaikka vetää johtopäätöksiä ja alkaa miettimään, että mikä neste tekee veden ja glykolin kanssa mustan värin. Nesteenkaatajiahan on joka lähtöön.
Ja minkä väristä on syylarin paikkaamisen käytettävä kama/sementti silloin kun se pyörii syylarinesteessä?
Tästä voisi vaikka vetää johtopäätöksiä ja alkaa miettimään, että mikä neste tekee veden ja glykolin kanssa mustan värin. Nesteenkaatajiahan on joka lähtöön.
Ja minkä väristä on syylarin paikkaamisen käytettävä kama/sementti silloin kun se pyörii syylarinesteessä?
Asiasta on keskusteltu aikaisemminkin joten löytyy vanhoista jutuista kaivamalla.jokipoika kirjoitti:Joo, täytyy varmaan maistaa sitä nestettä kun siinä on niin monta mahdollisuutta mikä on voinut mennä pieleen
Eikös juuri noissa imukumeissa ollut mahdollisuus ostaa ne jostain kumikaupasta ja vain leikata sopivan kokoisiksi?
Täytyisi kyllä muistaa tuon hakutoiminnon käyttö, täällähän se oli:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2669
Tässä vain alkuperäinen ongelma oli tyhjäkäynti kylmänä. Minun tapauksessa vika säilyi moottori lämpimänä.
Ehkäpä se neste oli juuri ruskeaa. Mutta itse jäähdytin oli kyllä hyväkuntoisen näköinen, ei puuttunut niitä pykäliä niinkuin joskus näkee.
Mutta kai se voi vuotaa muualtakin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2669
Tässä vain alkuperäinen ongelma oli tyhjäkäynti kylmänä. Minun tapauksessa vika säilyi moottori lämpimänä.
Ehkäpä se neste oli juuri ruskeaa. Mutta itse jäähdytin oli kyllä hyväkuntoisen näköinen, ei puuttunut niitä pykäliä niinkuin joskus näkee.
Mutta kai se voi vuotaa muualtakin.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys