GT?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tyytyväisiä ollaan, en raskinut luopua autosta kun Giuliettaa ostattelin vaikka hyvitys olisi ollutkin ihan asiallinen.

GT:ssä on sitä jotain, mitä Mitossa on vähemmän.

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-)
Paikkakunta: Helsinki

GT on kova peli

Viesti Kirjoittaja Janski »

Itselläni GT on toiminut loistavasti ja luotto auton tekniikkaan on aika kova. Monet ihmiset on kyseenalaistanut auton talviajossa, mutta täysin perusteettomasti.

Olen koko talven ollut kadunvarsiparkkeerattuna Helsingissä, jonne iski talven pahin lumihelvetti. Käynnistykset on suoritettu aina ilman lohkolämmitintä, ja toimii - jopa 25 asteen pakkasella. Ainoastaan tuo ohjaustehostin vähän huutaa, mutta noilla pakkasilla kannattaakin autoa tyhjäkäyttää hetken että voiteluaineet ehtii vähän kiertämään ennen kuin lähtee liikkeelle. GT myös lämpenee nopeasti, penkinlämmittimet ovat todella tehokkaat, eikä ikkunat huurru herkästi.

Ainoa "vika" on ollut karmittomien ikkunoiden kiinnijäätyminen silloin kun suojakelistä on pakastanut yhdessä yössä. Ovet kuitenkin aukeavat normaalisti.

Itselläni autossa on mielenkiintoinen ominaisuus: toisinaan matkustamossa haisee bensiini kevyesti. Tämä ilmiö on satunnainen, melko harvinainen ja sattuu vain koneen ollessa puolilämmin, ja auton ollessa paikallaan.. onko kellään ollut samanlaisia oireita? Tämä ei tietystikään vaikuta mihinkään, kun on niin harvinaista. Muuten kone käy kauniisti, eikä edes syö öljyä.

Kesää odotellessa!! En todellakaan vaihda mihinkään toiseen autoon.. :-D
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ei se bensan haju ihan normaalia ole. Minun autoni ei ole haiskahdellut bensalta. Onko Janski sinun autosi JTS vai V6?

Takaisin varsinaiseen aiheeseen: ainoa asia, mitä olen kaivannut GT:hen on neliveto. Noh, ehkä tuo jossain vaiheessa vaihtuu nelikko-Breraan..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janski »

Ciancarlo kirjoitti:Ei se bensan haju ihan normaalia ole. Minun autoni ei ole haiskahdellut bensalta. Onko Janski sinun autosi JTS vai V6?
2.0 JTS koneellahan tuo kulkee.. jännä juttu tosiaan, kun huolto ei ole onnistunut löytämään minkäänlaista vuotoa, ja kaikki käynti + diagnostiikka-arvot ovat loistavia. Taitaa mennä tämäkin niihin mystisiin Alfa-vikoihin.. eipä tuo onneksi haittaa mitään.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Janski kirjoitti:eipä tuo onneksi haittaa mitään.
Ei ennen kuin roihahtaa liekkeihin...

Pelottelu sikseen. Voisiko haju tulla pakoputken kautta ja johtua sinne kylmäkäynnistyksessä joutuvasta palamattomasta bensasta. Jos tuoksuu enemmän auton sisällä ja/tai konepellin alla kannattaa asiaan paneutua ennen kuin on myöhäistä. Jos tulee pakoputkesta, niin suurin riski lienee katin vauriotumisessa. Päästöjen mittaustulokset puhuvat kyllä sen puolesta että mitään kattivauriota ei ole vielä kerennyt tulla.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GT on kova peli

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Janski kirjoitti:Itselläni autossa on mielenkiintoinen ominaisuus: toisinaan matkustamossa haisee bensiini kevyesti. Tämä ilmiö on satunnainen, melko harvinainen ja sattuu vain koneen ollessa puolilämmin, ja auton ollessa paikallaan..
Omassa ex-155 2.0 16V oli saman tyyppiset oireet. Haju lähti vaihtamalla bensatankin täyttöputkessä oleva ilmaventtiili.

Näin se muistaakseni meni (noin 10 vuotta sitten).

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-)
Paikkakunta: Helsinki

Re: GT on kova peli

Viesti Kirjoittaja Janski »

155156 kirjoitti:
Janski kirjoitti:Haju lähti vaihtamalla bensatankin täyttöputkessä oleva ilmaventtiili.
Jotain tämä tyyppistä täytyy kokeilla, kun tosiaan konehuoneessa ei ole havaittavissa vuotoja. Pakko tulla jostain muualta, mutta paikallistaminen on hankalaa, kun viimeksi löyhkäsi noin kuukausi sitten ja auto on kuitenkin jokapäiväisessä ajossa. :?

Huollon pojat käskivät unohtamaan koko homman ja nauttimaan hienosta autosta. :-D
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Alkaa tässä tulla pikkusen irstaita ajatuksia kun tuo autonvaihto painaa ja omaa alfaa on ikävä (wk13 pajalla tälle vuotta). Ja tuntuu todella vaikealta vaihtaa kokonaan merkkiä kun on noita muita kulkineita tässä katellu.

GT on käsittääkseni ollut kohtuullisen solidi kulkine ja dieseleiden hinnat on saksassa todella alhaalla. Niimpä tulevaksi kakkosautoksi (eka pari vuotta ykköskiesinä) tässä olis saumaa näppäräksi monikäyttöpirssiksi edukkaasti. Diesel Brerakin hotsittaisi, mutta hinta nousee heti tuonne parin kybän luokkaan eikä menisi edes kärvistelemällä ykkösautona meitillä.


Kysymys kuuluukin GT-omistajille: Mitkä on takakontin mitat? Erityisesti leveys kapeimmasta kohdasta, syvyys ja korkeus kiinnostaisi kovasti.

Lisäksi kiinnostaisi nuo tyyppiviat. Webaston todennäköisesti hommaan tuohon, mutta onko kamppeessa ollut muuten mitään kylmään liittyviä ongelmia.
-Matti-

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Kapeimmalta kohtaa leveys 83cm, korkeus 42,5cm, syvyys parhaimmillaan 93cm. "Noin" -mittoja.

Kylmään liittyviä ongelmia: bensatankin luukku ei toimi yhtään paremmin, kuin 156:ssa, ohjaustehostin kiljuu pakkasilla vakionesteillä, oven lasien rajat on joskus hukassa ja ikkuna ei suostu menemäään kiinni (ylos-alas ajaminen ei auta, toipuu vasta kun kelit lämpenee). Siinäpä ne.

Naksuvaa ovenrajoitinta ja ruostesuojaamon vedellä täyttämää etupyöränlaakeria lukuunottamatta ei ole vikoja ollut.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Kokeileppa pitää ikkunan nappia pohjassa noin 10 sekuntia kun ikkuna on täysin alhaalla.

Toinen konsti on kun ikkuna on täysin auki niin liikuttaa lasia ylöspäin "nytkyttämällä" pieni määrä kerrallaan ylös asti, ikinä ei ole jäänyt rajat korjaantumatta näillä konsteilla.

Voi vaatia muutaman kerran mutta toimii :)

GT:een kyydissä on kulkenut renkaat vanteineen 4 kpl, 47 tuuman telkkari paketteineen, laminaattinippuja, puulistoja+vaikka mitä tilaa vievää rompetta ongelmitta(ei kaikki kerralla :mrgreen:).

Mielestäni tilat ovat erittäin hyvät Coupeksi.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ei auta tuo napin alhaalla pitäminen. Se autta kyllä siihen, kun ikkuna nousee ylös "pätkissä". Tuota toista jippoa täytyy kokeilla ensi talvena.

Avatar
Janski
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janski »

Itse olen myös onnistunut joka kerta palauttamaan ikkunan säädöt kuntoon ensin (1) ajamalla ikkunan ylös "pätkissä" kunnes on ylhäällä asti, sitten (2) nostanut napista ja pitänyt "ylösajoasentoon kytkettynä" noin 10 sec, ajanut alas ja pitänyt pohjassa 10 sec ja sitten ajanut lasin normaalisti ylös.

Eli 10 sec "nollaukset" sekä ylhäällä, että alhaalla. Saattaa vaatia pari erillistä suoritusta, mutta on toiminut joka kerta. Myös yli 20 asteen pakkasissa.

Tästä viasta pääsisi kokonaan eroon vaihtamalla lasinnostimen ohjauspaketin, mutta turhaa rahanhukkaa kun tuo edellä mainittu niksi toimii aina. :)
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

GT meni katsastuksesta läpi puhtain paperein, setä vielä kehui että onpa hyvässä kunnossa :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

GT:n takavalot?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kesä ajeltu GT JTS:llä. Auto ei ole raketti, mutta tunnelmaa on riittävästi. Maitokahvin värinen nahkasisusta ja musta ulkokuori on edelleen mielestäni fiilistelyautossa vakuuttava yhdistelmä.

Onko muilla GT:stä nauttivilla ollut ongelmia takavalojen kuorien kanssa? Minun yksilöstäni on molemmat takavalot haljenneet. Epäilen suuresti ilkimysvallan tekosiksi, mutta kun maalipinta valojen ympärillä on täysin ehjä.

Heh, maistiaisiksi listaa Alfasta unelmoiville: Auto käyttöön toukokuussa, järjenvastaisen nätissä kunnossa. Tähän päivään mennessä:
Ilmastointikenno vuotaa - kylmäaineet ulos,
Etupyörän laakeri vaihtoon,
Ikkunan asemoinnin opettelua,
Pyyhkijöiden automatiikka sekaisin.

...Silti verrattuna käyttö-Accordiin (2 vuotta 0 vikaa) - aivan omassa luokassaan. Tällä autolla jokainen mutka on curva pericolosa! Äänimaailma piristyy muuten kummasti supersprintin catbackillä...

Vielä kysymys alustasarjasta - kannattaaka asentaa?
Koskapa JTS ei selvästi ole tarkoitettu nopeaan ajoon, en ole varma alustan laittamisen järkevyydestä, mutta mielestäni alusta voisi olla timmimpi.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Ei ole mitään ongelmia ollut takavalojen kanssa, joten taitaa olla ilkivaltaa nuo kuvaamasi halkeamat.

Omassa kipossani on ollut vain kaksi vikaa; airbag:n ohjainyksikkö on vaihdettu ja toissa viikolla petti kytkimen työsylinterin paineletku. Muuten erittäin toimintavarma auto.

Minun mielestäni jokainen mutka on pelkkää nautintoa, ei suinkaan vaarallinen (jota ne voivat olla esim. juurikin Accordia käskettäessä) :wink:

Jos haluat autoosi enemmän ajettavuutta, niin alustasarja kannattaa laittaa. Matalammalla rengastuksellakin saa jo lisää "timmeyttä". Mielestäni ajettavuus tuossa 3,2-mallissa on jo vakionakin oikein hyvä, mutta makuasioitahan nämä ovat.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Alustasarja harkintaan

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Onko kokemuksia GT:n alustasarjoista? Keulan maavaran kanssa hieman vakioalustallakin hankaluuksia, joten ei montaa milliä saisi maa tulla nykyistä enempää vastaan...

Mieluusti otan vastaan suosituksia!

Rengaistuksesta: tämä kesä mentiin 17" alkuperäisillä kiekoilla, taisi olla 215/45 sarjan kumeilla. Koskapa tykästyin Alfaan kovasti, GT:llä taidetaan joitain kesiä vielä kurvailla. Alustasarjan lisäksi siis 18" pyöriä olen ajatellut.

Tämän enempää Alfaa ei "tounata", ettei vahingossa katoa se jokin, jota GT:ssä kieltämättä on roppakaupalla.

Lisäksi kysymys: Peruutustutka huutelee välillä omiaan, onko helppo homma kytkeä kyseinen piippari pois toiminnasta?

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

On toi GT vaan makee, jos nyt vaihtais autoa niin talouteen tulis GT. :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

GT:n omistamisen uutisia!

Alfa hylkii aikaisemmin kehumaani Supersprintin catbackiä:
- Irtosi putki katalysaattorin laipasta eilen.
Nyt vasta onkin ärtsyt äänet!

Auto menee siis entistä kovempaa.

"kaikki viritykset, jotka ei laske tehoa yli 15%, on onnistuneita"

Vastaa Viestiin