156 v6, jäähdyttimen vaihto
Valvoja: Moderators
Mullakin on samat oireet eli moottori käy juuri samoilla yli 90 asteen lämpöasteilla kuin edellä kuvattiin ja ihan samoilla nopeuksilla ajettaessa.
Auto kävi korjaamolla ton takia tänään muuta ne ei halunneet vaihtaa syylaria "turhaan" ellen ehdottomasti sitä vaadi. En osannut vaatia. Olis pitänyt lukea tää viestiketju ensin.
Tuli kuitenkin mieleen kysymys, eli osaako joku selittää miksi se syylarin vaihto auttaa tähän ongelmaan? Onko se mennyt vain yksinkertaisesti tukkoon? Korjaaja sanoi että autoni syylari näyttää suht ok:lta, vain alin "rivoitus" on syöpynyt pois. Autolla ajettu 220tkm ja syylarilla about 70tkm.
Auto kävi korjaamolla ton takia tänään muuta ne ei halunneet vaihtaa syylaria "turhaan" ellen ehdottomasti sitä vaadi. En osannut vaatia. Olis pitänyt lukea tää viestiketju ensin.
Tuli kuitenkin mieleen kysymys, eli osaako joku selittää miksi se syylarin vaihto auttaa tähän ongelmaan? Onko se mennyt vain yksinkertaisesti tukkoon? Korjaaja sanoi että autoni syylari näyttää suht ok:lta, vain alin "rivoitus" on syöpynyt pois. Autolla ajettu 220tkm ja syylarilla about 70tkm.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllä itsellä ainakin kun katsoo syyläriä, mitä siitä nyt näkee on ylhäältäkin rivotusta jo kurtullaan siihen amlliin että varmaan puoli syyläriä on jäänyt kilometrien mukana tuonne ojan penkalle. Uusi syyläri odottaa vieläkin laatikossa laittajaansaantra kirjoitti:Mullakin on samat oireet eli moottori käy juuri samoilla yli 90 asteen lämpöasteilla kuin edellä kuvattiin ja ihan samoilla nopeuksilla ajettaessa.
Auto kävi korjaamolla ton takia tänään muuta ne ei halunneet vaihtaa syylaria "turhaan" ellen ehdottomasti sitä vaadi. En osannut vaatia. Olis pitänyt lukea tää viestiketju ensin.
Tuli kuitenkin mieleen kysymys, eli osaako joku selittää miksi se syylarin vaihto auttaa tähän ongelmaan? Onko se mennyt vain yksinkertaisesti tukkoon? Korjaaja sanoi että autoni syylari näyttää suht ok:lta, vain alin "rivoitus" on syöpynyt pois. Autolla ajettu 220tkm ja syylarilla about 70tkm.
Life is too short to drive boring cars.
Mun vanhasta syylarista ei ylhäältä näkynyt että olis huonossa kunnossa. Kun sain sen vihdoin irti, näkyi alareunasta noin 10cm matkalta osa ritilästä syöpyneen pois. Aika paljon sakkaakin tuli valumanesteiden mukana ulos.
Syylarin vaihto auttoi siis mullakin tohon lämmön kohoamiseen.
Ps. en ole ikinä elämässäni korjannut yhtään autoa tai edes mopoa. Aikaa operaatioon kului 5 tuntia, pääasiassa kiinni juuttuneiden ruosteisten ruuvien takia. Ja se tuuletintelineen pois saanti oli melkoinen ihme, se ei halunnut lähteä millään vapaaehtoisesti. Mutta homma hoidettu ja auto pelittää! Olen ylpeä itsestäni. Eikä jäänyt kun kaksi ruuvia yli!
Syylarin vaihto auttoi siis mullakin tohon lämmön kohoamiseen.
Ps. en ole ikinä elämässäni korjannut yhtään autoa tai edes mopoa. Aikaa operaatioon kului 5 tuntia, pääasiassa kiinni juuttuneiden ruosteisten ruuvien takia. Ja se tuuletintelineen pois saanti oli melkoinen ihme, se ei halunnut lähteä millään vapaaehtoisesti. Mutta homma hoidettu ja auto pelittää! Olen ylpeä itsestäni. Eikä jäänyt kun kaksi ruuvia yli!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Homma aloitettu, eli syyläri on pois paikoiltaan tällä hetkellä. Johan olikin paskamoinen homma saada edes pois, saati sitten uutta tilalle.
Jouduin purkamaan alakautta kun ei lukkopelti irronnut toisista pulteistaan, tai sitten en vaan osannut.. Tuloksena yrityksestä yksi rikkinäinen räikkä ja pultista pyörähti kulmat, jeshhh. No alapuolelta otin sitten sen minkä palkin pois minkä päällä se syyläri "lepää", ja eikös siintäkin toisesta päästä palkkia katkennut molemmat ruuvit
Pikaliittimen sain joten kuten ehjänä pois ja uuteen joten kuten vielä paikoilleenkin, aika näyttää pitääkö se mitään sisällään.
Homma jatkuu huomenna, luultavasti, jos ei paukkaa kauheeta rapulaa päälle.
Nimim. näinköhän tuo auto koskaan kulkee omalla voimalla enää
Jouduin purkamaan alakautta kun ei lukkopelti irronnut toisista pulteistaan, tai sitten en vaan osannut.. Tuloksena yrityksestä yksi rikkinäinen räikkä ja pultista pyörähti kulmat, jeshhh. No alapuolelta otin sitten sen minkä palkin pois minkä päällä se syyläri "lepää", ja eikös siintäkin toisesta päästä palkkia katkennut molemmat ruuvit
Pikaliittimen sain joten kuten ehjänä pois ja uuteen joten kuten vielä paikoilleenkin, aika näyttää pitääkö se mitään sisällään.
Homma jatkuu huomenna, luultavasti, jos ei paukkaa kauheeta rapulaa päälle.
Nimim. näinköhän tuo auto koskaan kulkee omalla voimalla enää
Life is too short to drive boring cars.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
No tulihan se laitettua paikalleenkin se uusi tänään, paikalleen laitto oli nopeampaa kuin irroitus. Siitäkin huolimatta että piti porata kaksi katkennutta pulttia pois ja tehdä uudet kierteet, mutta nyt kestää taas.
Sain ilmeisesti sen "pikaliittimen" pitämään kun ei koe käytöllä ainakaan vuotanut yhtään , jee...
Käytin koneen normaaliin lämpöön ja huomasin että ilmastointi päällä lähti flektit pyörimään mutta ilman ilmastointia vaikka lämmöt nousi 90c asteeseen ei flektit pyörineet Voikohan siinä nyt olla anturi rikki?
Huomenna jos jaksais napoa vielä puskurin kiinni ja pääsis ottamaan koe ajot niin kuulee varmaankin paremmin sen flektien toiminnan.
Sain ilmeisesti sen "pikaliittimen" pitämään kun ei koe käytöllä ainakaan vuotanut yhtään , jee...
Käytin koneen normaaliin lämpöön ja huomasin että ilmastointi päällä lähti flektit pyörimään mutta ilman ilmastointia vaikka lämmöt nousi 90c asteeseen ei flektit pyörineet Voikohan siinä nyt olla anturi rikki?
Huomenna jos jaksais napoa vielä puskurin kiinni ja pääsis ottamaan koe ajot niin kuulee varmaankin paremmin sen flektien toiminnan.
Life is too short to drive boring cars.
Terve,
Ei se mun moottorin lämpiämisongelma syylärin vaihdolla sittenkään lähtenyt. Nyt myös resistorit tuulettimiin vaihdettu mutta ongelma jatkuu.
Flektit eivät lähde pyörimään sillä alemmalla nopeudella lainkaan, vasta hurahtavat sadassa asteessa päälle. Siispä vika voisi ilmeisesti olla siinä huolto cd:n mainitsemassa "4 stage pressure switch k10" jonka pitäs antaa signaali flekteille lähteä pyörimään hitaalla vaihteella. Mutta missä toi painekatkaisija on, miltä se näyttää ja miten se vaihdetaan?
Kiitos.
Antti
Ei se mun moottorin lämpiämisongelma syylärin vaihdolla sittenkään lähtenyt. Nyt myös resistorit tuulettimiin vaihdettu mutta ongelma jatkuu.
Flektit eivät lähde pyörimään sillä alemmalla nopeudella lainkaan, vasta hurahtavat sadassa asteessa päälle. Siispä vika voisi ilmeisesti olla siinä huolto cd:n mainitsemassa "4 stage pressure switch k10" jonka pitäs antaa signaali flekteille lähteä pyörimään hitaalla vaihteella. Mutta missä toi painekatkaisija on, miltä se näyttää ja miten se vaihdetaan?
Kiitos.
Antti
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Alfadiagilla (varmaan muillakin) voi koittaa molemmat nopeudet ilman että huudattaa koneen kuumaksi. Samalla kuulee napsaako ne releet vai ei? Auttas vähän haarukoinnissa!antra kirjoitti:Terve,
Ei se mun moottorin lämpiämisongelma syylärin vaihdolla sittenkään lähtenyt. Nyt myös resistorit tuulettimiin vaihdettu mutta ongelma jatkuu.
Flektit eivät lähde pyörimään sillä alemmalla nopeudella lainkaan, vasta hurahtavat sadassa asteessa päälle. Siispä vika voisi ilmeisesti olla siinä huolto cd:n mainitsemassa "4 stage pressure switch k10" jonka pitäs antaa signaali flekteille lähteä pyörimään hitaalla vaihteella. Mutta missä toi painekatkaisija on, miltä se näyttää ja miten se vaihdetaan?
Kiitos.
Antti
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Tämä EI ole tietoa mutta arvelisin että painekytkimiä jotka ohjaavat puhaltimia on vain siellä ilmastoinnin puolella??Mutta missä toi painekatkaisija on, miltä se näyttää ja miten se vaihdetaan?
En lähtisi tuota ihan ekana uusimaan, vaatii kylmäaineiden poiston.
Mutta, tämä siis ei ole tietoa, vain arvaus oikaiskaa oikeasti tietävät jos ihan höpöjä kirjoittelen..
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
^Joo, paineanturi on kuivaimessa kiinni. Sijainti etupuskurin takana pelkääjänpuolella. Vaatii puskurin poiston, jotta pääsee käsiksi.
Kylmäaineet pitää poistaa/järjestelmä ei ole enää suljettu, jos vaihtaa anturin.
Voi kokeilla toimintaa laittamalla hyppylangalla liittimestä maihin. Väriä en nyt muista.
Tämähän ei mielestäni liity lämpöihin, vaan ilmastoinnin kennon jäähdytykseen.
Kylmäaineet pitää poistaa/järjestelmä ei ole enää suljettu, jos vaihtaa anturin.
Voi kokeilla toimintaa laittamalla hyppylangalla liittimestä maihin. Väriä en nyt muista.
Tämähän ei mielestäni liity lämpöihin, vaan ilmastoinnin kennon jäähdytykseen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
kennosta yleisesti, kun ne ne ritilät karisee useammasta välistä niin jäähdytys heikkenee ja tuen hävitessä vesikanavista ne pullistuvat paineen vaikutuksesta. Omasta kun kennon vaihdoin niin kyllä oli nuo ritilättömät tosi pullistuneita, voi vain kuvitella kuinka lähellä on ollut repeäminen ja kennon nopea tyhjentyminen. Uudella kennolla paisarin pinta on alimmillaan täysin kylmänä kun vanhalla kennolla oli toisinpäin.
Kiitos. Moponetistä mukaan tarttui kaksi keskenään hieman eripaksuista anturia. Otin varmuudeksi molemmat sillä mielellä että toinen on väärä ja palautan sitten sen joka ei sovi reikään, mutta kun pääsin asennusvaiheeseen huomasin että molemmat anturit sopii kun niitähän on siinä termostaatin kupeessa kaksi vierekkäin. Miksi? Onko toinen mittarille ja toinen flektille?Dio Natale kirjoitti:Ei kuvaa
Lämpötilanant BMW/PSA/VAG vihr
155: 2,0TS-16V Valvonta VIHREÄ (M12x1,5) [1992-2005]
156: (valvonta voi olla myös mittarille!) 1,6/2,5 Valvonta VIHREÄ (M12x1,5) [1992-2005]tuolta voisi kysellä.Eli moponet ..ainakin anturit toimineet täällä,googlaa motonet ja hinta näytti 10,90.
Kiitos. Täytyy varmaan häntä koipien välissä soittaa korjaamoon jos ei flektit vieläkään ala toimia kuten pitäis.toolman kirjoitti: Alfadiagilla (varmaan muillakin) voi koittaa molemmat nopeudet ilman että huudattaa koneen kuumaksi. Samalla kuulee napsaako ne releet vai ei? Auttas vähän haarukoinnissa!
Anturien vaihto sujui suht vikkelään kokemattomaltakin mutta täytyy vielä huomenna hinkata systeemistä ilmat pois, lämmöt kun nousee entistä korkeammalle eikä flektit vieläkään toimi kuin yhdellä nopeudella. Huomenna päivä uus. Tiedä vaikka lähtis pelittämään, sanoo ikuinen optimisti.
- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Melko valmilta näyttää tämäkin
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Terve,
Tänään autosta mitattiin paisuntasäiliöstä lämmöt.
Auton mittari näytti 90 astetta kun paisuntasäiliössä vasta 65.
Auton käydessä paikallaan auton mittari kohosi 110 asteeseen jolloin flektit alkoivat pauhaamaan, paisuntasäiliössä
nesteen lämpötila 85 astetta. Mittarin anturi on vaihdettu just, samoin flektejä ohjaava nesteen lämpötila-anturi ja tietysti se syylärikin. Termari aukeaa ja letkut+syyläri alkaa lämpiämään
Mitä tarttis tehdä? Kysyy epätietoinen.
Kiitos avusta.
Antti
Tänään autosta mitattiin paisuntasäiliöstä lämmöt.
Auton mittari näytti 90 astetta kun paisuntasäiliössä vasta 65.
Auton käydessä paikallaan auton mittari kohosi 110 asteeseen jolloin flektit alkoivat pauhaamaan, paisuntasäiliössä
nesteen lämpötila 85 astetta. Mittarin anturi on vaihdettu just, samoin flektejä ohjaava nesteen lämpötila-anturi ja tietysti se syylärikin. Termari aukeaa ja letkut+syyläri alkaa lämpiämään
Mitä tarttis tehdä? Kysyy epätietoinen.
Kiitos avusta.
Antti
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Tässä vielä oma syyläri mikä tuli vaihdettua joku aika sitten
- Liitteet
-
- IMAG0225.jpg
- (216.53 KiB) Tiedosto ladattu 2369 kertaa
Life is too short to drive boring cars.
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Syyläri varmaan vaihto kunnossa, kun nestettä katoaa välillä, lämmöt nousee 90 jolloin flekti menee päälle.. kaupungissa ylikin ja eilen aamulla höyryä nousi edestä syyläristä ja muutenkin vihreyttä näkyy joissain kohti ?
Tänänä pitäisi mennä hakemaan uusi
Tänänä pitäisi mennä hakemaan uusi
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Itse jouduin saman tilanteen eteen, kun auto oli lämpiämässä. Pukkas nesteet lattialle. Katselin täältä ohjeita ja aloin hommiin. Uusi syyläri 200 euroa paikallisessa varaosaliikkeessä, huomenna noudettavissa.
Työtä ei kannata pelätä jos jotenkin työkalut kädessä pysyy.
Työkalut jota tarvitset: 8mm piippuavain, 13mm piippuavain, 10mm piippuavain 13mm lista akun kiinnikkeelle, ristipäämeisseli, talttapäämeisseli. Ja jos suoritat työn kuten minä niin myös purkurauta
Ensin akun kengät irti 10mm piippuavaimella, ilmaletku putsarin ja imusarjan välistä pois talttameisselillä, käännetään sivuun ohuen letkun jäädessä paikalleen. Releet napsitaan irti akkutelineestä, käännetään sivuun. Paisuntasäiliöstä letku irti häiritsemästä, käännetään sivuun. Akkukannake irti 13mm kiintoavaimella, akku lattialle ja akun alta muovisuojakin pois. Akkuteline irti 13mm piippu ja akkutelineen takaa 10mm mutteri pois piipulla, pitelee jotain letkuja. Ilmanputsarin kotelo pois, lähtee nostamalla samalla kampeamalla imuputkea pois (tulee lokasuojan sisältä putsarin kylkeen) Flektille menevät 6 johtoa pois, nippusiteet katkotaan ja johdot käännetään sivuun. 8mm piipulla flektin 4 ruuvia pois, jakopään puolelta alimman saa lokasuojan etupuolella olevasta aukosta lattialla maaten. siirretään flekti keulasta oikealle ja käännetään vastapäivään pystyyn, tulee mukisematta. Syylärin letkut irti, itse en alaletkun pikaliitosta säälinyt kun teen uuden letkun ja klemmariliitoksen. Tälle jää tilaa kun ilmanputsarin korvaan tarvikevaparilla:) Ja klemmarit korvaan ruuvi-mallisilla joten väänsin ne piloille.
Sitten puskurin ritilä varovasti meisselillä kampeamalla kiinnikkeitten kohdalta pois, osa kiinnikkeistä saattaa hajota kun lukittu sisältäpäin jousirenkailla. (itse korjaan ongelman porakoneella ja mustilla peltikattoruuveilla). Molemmilta puolin maskin sivumuovit pois ristipäämeisselillä, lähtee nostamalla ylöspäin. Yhteensä 7 kpl kyseisistä aukoista näkyvää 8mm kannalla olevaa ruuvia pois piippuavaimella (toki piippuavaimen voi korvata räikällä ja 8 mm:n hylsyllä, mutta kun sellainen sattui käteen helpoiten:)).
Syylärin takaa ylhäältä konehuoneen puolelta 13mm piipulla yläkannake irti, väännetään syyläriä koneeseen päin ja nostetaan kannake kumeineen talteen. Itse väänsin kaksi syyläriä alhaalta paikoillaan pitävää ruuvia poikki purkuraudalla koska en jaksanut alkaa pohjamuovia irrottamaan. Syylärissä kyllä jää kiinnikkeitä ihan riittämiin!!!! syyläriä nostetaan hieman ja liutetaan oikealle päin, nostetaan pois.
Näin siis minä toimin, huomenna päivitän miten kasaus sujui. Pitäisi olla lastenleikkiä jos sopivan taipuisan alaletkun saan varaosaliikkeestä.
Työtä ei kannata pelätä jos jotenkin työkalut kädessä pysyy.
Työkalut jota tarvitset: 8mm piippuavain, 13mm piippuavain, 10mm piippuavain 13mm lista akun kiinnikkeelle, ristipäämeisseli, talttapäämeisseli. Ja jos suoritat työn kuten minä niin myös purkurauta
Ensin akun kengät irti 10mm piippuavaimella, ilmaletku putsarin ja imusarjan välistä pois talttameisselillä, käännetään sivuun ohuen letkun jäädessä paikalleen. Releet napsitaan irti akkutelineestä, käännetään sivuun. Paisuntasäiliöstä letku irti häiritsemästä, käännetään sivuun. Akkukannake irti 13mm kiintoavaimella, akku lattialle ja akun alta muovisuojakin pois. Akkuteline irti 13mm piippu ja akkutelineen takaa 10mm mutteri pois piipulla, pitelee jotain letkuja. Ilmanputsarin kotelo pois, lähtee nostamalla samalla kampeamalla imuputkea pois (tulee lokasuojan sisältä putsarin kylkeen) Flektille menevät 6 johtoa pois, nippusiteet katkotaan ja johdot käännetään sivuun. 8mm piipulla flektin 4 ruuvia pois, jakopään puolelta alimman saa lokasuojan etupuolella olevasta aukosta lattialla maaten. siirretään flekti keulasta oikealle ja käännetään vastapäivään pystyyn, tulee mukisematta. Syylärin letkut irti, itse en alaletkun pikaliitosta säälinyt kun teen uuden letkun ja klemmariliitoksen. Tälle jää tilaa kun ilmanputsarin korvaan tarvikevaparilla:) Ja klemmarit korvaan ruuvi-mallisilla joten väänsin ne piloille.
Sitten puskurin ritilä varovasti meisselillä kampeamalla kiinnikkeitten kohdalta pois, osa kiinnikkeistä saattaa hajota kun lukittu sisältäpäin jousirenkailla. (itse korjaan ongelman porakoneella ja mustilla peltikattoruuveilla). Molemmilta puolin maskin sivumuovit pois ristipäämeisselillä, lähtee nostamalla ylöspäin. Yhteensä 7 kpl kyseisistä aukoista näkyvää 8mm kannalla olevaa ruuvia pois piippuavaimella (toki piippuavaimen voi korvata räikällä ja 8 mm:n hylsyllä, mutta kun sellainen sattui käteen helpoiten:)).
Syylärin takaa ylhäältä konehuoneen puolelta 13mm piipulla yläkannake irti, väännetään syyläriä koneeseen päin ja nostetaan kannake kumeineen talteen. Itse väänsin kaksi syyläriä alhaalta paikoillaan pitävää ruuvia poikki purkuraudalla koska en jaksanut alkaa pohjamuovia irrottamaan. Syylärissä kyllä jää kiinnikkeitä ihan riittämiin!!!! syyläriä nostetaan hieman ja liutetaan oikealle päin, nostetaan pois.
Näin siis minä toimin, huomenna päivitän miten kasaus sujui. Pitäisi olla lastenleikkiä jos sopivan taipuisan alaletkun saan varaosaliikkeestä.
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Noniin tosiaan tuli Hessulta hankittua hintaa 206,50€ joka taisi olla halvimmasta päästä
^
Perskuta, juuri jotain neuvoja olin kyselemässä, että mitä pitää ottaa huomioon eli kiitokset tuosta. Projekti pitäisi tehdä katoksessa ulkona joten toivotaan että säät suosivat lauantaina
^
Perskuta, juuri jotain neuvoja olin kyselemässä, että mitä pitää ottaa huomioon eli kiitokset tuosta. Projekti pitäisi tehdä katoksessa ulkona joten toivotaan että säät suosivat lauantaina
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Vielä sen verran, että meninkin ekaa kertaa tankkaamaan 95:sta ruottista, tankkauksen jälkeen tuli nykinää ja ajotieska herjaa jotain control system failurea. Onko ruottin bensassa niin paljon kosteutta vai voiko 98:sta siirtyminen olla niin kranttua alfalle? tällekin lie oma osionsa täällä mutta kysynpä kuitenki. Kiitos vastauksistanne.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
^No 156 näyttää puuttuvan E10-listasta, vai onko sveduissa vielä E95 myynnissä?
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Ruottisa kai myy ihan puhasta 95:sta ja sitten se e85... Juu näytti tuo Valeon syläri olevan ihan tinaamalla korjattavissa (kuparikenno), jos siis ei työlle laske kauheaa arvoa ja tinaustaito on olemassa. En sitä kuitenkaan paikalleen laita kun uuden oon jo hommannut. Jääköön varalle.
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Juu siis pieni korjaus tuohon edelliseen viestiin koskien syylärin vaihtoa. Eli jäähdyttimeen menevät letkut irroitetaan ennen kuin flektejä aletaan purkamaan. Ja itse tein flektin jakopään puoleiseen alimpaan reikään hahlon viilalla, jolloin voin laittaa kyseisen ruuvin syyläriin pitkän matkaa hollilleen ja "muljauttaa" flektin paikalleen syylärin jo paikallaan ollessa.
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Juu, nyt on jäähdytin vaihdettu, nou propleemo. Yritin pöljyyksissäni tuota yläkiinnikettä tunkea väärinpäin, hyvä etten ruuvilla kiristänyt halki. Muuten ok hommeli, alaletkun ostin varaosaliikkeestä ja pikaliittimen heitin mäkeen. Orgineeli ilmanputsari ei sovi paikalleen enää, mutten sitä aio laittaakaan. Mahtavat imuäänet tuolla vaparilla ja paljon helpompi putsata/vaihtaa. Ei tarvi kun irrottaa imusarjalle menevä letku ja putsari klemmarilla pois. Heleppoa ku heinän teko:) Ja vikailmoitukset hävisi kun vuorokauden akku lattialla, puoli tuntia ei siihen riittänyt. Ja jotenkin tuntuu että tehoa tuli lisää, johtuu kai siitä kun en kovin usein ole putsaria viitsinyt vaihdella koska vaatii kauhiasti aikaa ja nysväämistä. Lisäsin kuvan alaletkusta, jonka alle laitoin kumipalasen koska vanha pikaliitin oli hangannut alla olevia putkia vasten. Ja kuva myös vaparista.
- Liitteet
-
- nimetön.jpg
- (117.44 KiB) Tiedosto ladattu 2193 kertaa
-
- nimetön1.jpg
- (80.49 KiB) Tiedosto ladattu 2193 kertaa
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Asiasta toiseen, jäähdytinremppa ok. Ja ruottalaista pensaa en voi enää syyttää, kun tilasin tuon http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... 6d9aa962fe" onclick="window.open(this.href);return false; Silläpäs selvisi että puola 4-pytystä on viallinen. Sen vaihdoin ja kuittailin häiriöt pois ja homma alkoi pelittämään. Alfako muka kallis korjata? höpönlöpö jos tällainen tomppelikin siihen pystyy!!!!
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Niin ja tuo liitinhän löytyy sulaketaulun yläreunasta ratin vasemmalta puolen. Nyt itsekkin vasta huomasin missä koko sulaketaulu sijaitsee eli vasemmalta puolen rattia pienen säilytyslokeron päältä siipimutteri pois ja muovi onkin löysillä nipsuttimilla kiinni. Tää nyt ei ehkä oo oikeassa osiossa tää teksti eikä edellinenkään, siirtää ken haluaa.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re:
Ois ehkä pitänyt laittaa tuonne tyhmiä kysymyksiä osastolle mutta tulkoon nyt tänne. Mikä on mielestänne "normaali" moottorilämpötila johon 156 V6 voi kivuta kun ajetaan moottoritievauhtia lämpimänä kesäpäivänä? Reagoin omiin lämpötiloihini hieman viime kesänä mutta syksyn tullen asia unohtui. Nyt ollaan lähdössä Italiaan ja asia rupes taas mietityttään, pahinta on että en ehdi enää vaihtaa vaikka olis tarvettakin. Tänä kesänä ei vielä ole ollut tosilämmintä päivää ollut mutta 24 C lämmössä saattaa ajoittain käydä yli 90C. Eihän tuossa vielä mitään ongelmaa mutta jos lisätään lämpöä, kuormaa ja vauhtia niin kuinkahan käy. Mihin asti tuo mittari kärsii nousta ennenkuin pitää huolestua ja vähentää rasitusta? Siinähän on vaan yksi viiva 90 ja 130 välillä, mitähän tuokin viiva sitten merkkaa?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re:
Päivän hinta nykyään näyttää olevan 249,90. Hmm. yksi syyläri muka koko mallistoon? GTA:han on oma varaosanumero ja sen pitäisi olla tehokkaampi kuin 2.5 busson. Ostin AK:sta 313 alvin kanssa, tässä tapauksessa en lähtisi tuolta tilaamaan.Auristo kirjoitti:Alfisti.netistä:
Cooler / watercooler Alfa 156/156SW, 1.6 16V TS -> 3.2 V6 GTA
199,00 EUR per pieces
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Mahtaiskohan tämä olla kuitenkin GTA:ta varten?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Joo, saattaa olla tuolla toisella sivulla turhan laaja mallisto. Eipä tuo AK:n hinta silti mikään totaalinen ryöstö ollut.Aquatica kirjoitti:Mahtaiskohan tämä olla kuitenkin GTA:ta varten?
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 6-GTA.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Tämä on myös hyvä paikka katella jäähdyttimiä, löytyy sekä alkuperäistä (Valeo) että aftermarkettia. http://www.shop4parts.co.uk/?name=store ... cts=Search" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Re:
Itse vetelin viime kesänä pari viikkoa hajonneella syylärillä mökille ja takas lämmöt siellä 110c kohdilla. Ei rikkonut mitään mutta tuskin tuo kovin hyvääkään tekee pitemmän päälle. Lämmöt täysillä, ikkuna auki, ulkona +32c, ei ollut herkkua ajaa satasen vauhtia 150 kilometriä.Ottimo kirjoitti:Ois ehkä pitänyt laittaa tuonne tyhmiä kysymyksiä osastolle mutta tulkoon nyt tänne. Mikä on mielestänne "normaali" moottorilämpötila johon 156 V6 voi kivuta kun ajetaan moottoritievauhtia lämpimänä kesäpäivänä? Reagoin omiin lämpötiloihini hieman viime kesänä mutta syksyn tullen asia unohtui. Nyt ollaan lähdössä Italiaan ja asia rupes taas mietityttään, pahinta on että en ehdi enää vaihtaa vaikka olis tarvettakin. Tänä kesänä ei vielä ole ollut tosilämmintä päivää ollut mutta 24 C lämmössä saattaa ajoittain käydä yli 90C. Eihän tuossa vielä mitään ongelmaa mutta jos lisätään lämpöä, kuormaa ja vauhtia niin kuinkahan käy. Mihin asti tuo mittari kärsii nousta ennenkuin pitää huolestua ja vähentää rasitusta? Siinähän on vaan yksi viiva 90 ja 130 välillä, mitähän tuokin viiva sitten merkkaa?
Suosittelisin vaihtamaan sen syylärin pikemmiten.
Life is too short to drive boring cars.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=163" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta kannattanee kysellä. Vaikka näyttää varasto nollaa, soittamalla selvinnee. Jos eivät ole lomalla. 2-15.7 ovat lomalla.
Tuolta kannattanee kysellä. Vaikka näyttää varasto nollaa, soittamalla selvinnee. Jos eivät ole lomalla. 2-15.7 ovat lomalla.
Life is too short to drive boring cars.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Itse irroitin letkulämmittimen alemman klemmarin ja valuttelin sieltä enimmät nesteet pois.
Silloin ei tarvitse ährätä sen pikaliittimen kanssa syylarin ollessa paikallaan. Ja uuteen kennoon sen saa kiinni ennen autoon asennusta.
Räikkälenkillä oli helpoin avata ja laittaa kiinni edestä katsottuna vasen alempi flektikehikon kiinnike.
Tietysti ilmansuodatin on näppärä vaihtaa samalla.
Aikaa ripeydestä riippuen menee varmaan 3-5h.
Uusissa kennoissa ei taida olla ylhäällä "uraa", jossa tiivisteet (syylarin ja lukkopellin väliset) saisi helposti pysymään. Täytynee joskus liimalla vetää kiinni.
Silloin ei tarvitse ährätä sen pikaliittimen kanssa syylarin ollessa paikallaan. Ja uuteen kennoon sen saa kiinni ennen autoon asennusta.
Räikkälenkillä oli helpoin avata ja laittaa kiinni edestä katsottuna vasen alempi flektikehikon kiinnike.
Tietysti ilmansuodatin on näppärä vaihtaa samalla.
Aikaa ripeydestä riippuen menee varmaan 3-5h.
Uusissa kennoissa ei taida olla ylhäällä "uraa", jossa tiivisteet (syylarin ja lukkopellin väliset) saisi helposti pysymään. Täytynee joskus liimalla vetää kiinni.
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
normilämmöt on omassa niin että mittarin neula sojottaa tasan 9:n kohdalla. jos menee yli ysikympin maantieajossa, vaihda syyläri, jos jää numerottomalle viivalle, termaria vaihtoon.
faceliftissä ei taida onnistua vaihto puskuri paikallaan, ilmastoinnin kennoa ei saa pois kun kiinnitysruuvit on sen tuuliohjaimen takana. tai ehkä joku guru onnistuu mutta helpoimmalla pääsi kun ruuvasi puskurin tieltä. itsekin irroitin ensin letkulämppäristä ja sieltä nesteet pihalle.
mielestäni omassa oli urat ihan samalla lailla kuin alkuperäisessä, ainakin tiivisteet sinne asettui.
faceliftissä ei taida onnistua vaihto puskuri paikallaan, ilmastoinnin kennoa ei saa pois kun kiinnitysruuvit on sen tuuliohjaimen takana. tai ehkä joku guru onnistuu mutta helpoimmalla pääsi kun ruuvasi puskurin tieltä. itsekin irroitin ensin letkulämppäristä ja sieltä nesteet pihalle.
mielestäni omassa oli urat ihan samalla lailla kuin alkuperäisessä, ainakin tiivisteet sinne asettui.
200 baria vaparissa..
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Mulla jää niiden väliin (90 ja se alempi) termari on viime vuonna vaihdettu ja mallia Heikan 86 tai 87 asteinen.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Tilasin uuden syylärin ebaysta. Hinta on ainakin kohdillaan, sitä en tiedä onko millainen
http://viewitem.eim.ebay.fi/ALFA-ROMEO- ... 7549203018" onclick="window.open(this.href);return false;
http://viewitem.eim.ebay.fi/ALFA-ROMEO- ... 7549203018" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is too short to drive boring cars.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
^Tuohan on ilmainen - ed. omistaja oli omaan JTD:hen vaihdattanut kuitin mukaan 300 euron orkkissyylärinKauGoH kirjoitti:Tilasin uuden syylärin ebaysta. Hinta on ainakin kohdillaan, sitä en tiedä onko millainen
http://viewitem.eim.ebay.fi/ALFA-ROMEO- ... 7549203018" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatu ???
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Minäkin vaihdoin edelliseen V6:seen ja ostin Heikalta yli 200€. Joten ei tossa kauheesti voi vikaan mennä jos tuo vaan mahtuu paikoilleen
Aloin tänään kaupungilla ajaessa ihmettelemään kun lämmöt nousee yli 90 asteen vaikka 2 astetta vaan ulkona lämmintä. Pelti auki ja haperoa on koko syyläri. No ei kun vaihtoon.
Aloin tänään kaupungilla ajaessa ihmettelemään kun lämmöt nousee yli 90 asteen vaikka 2 astetta vaan ulkona lämmintä. Pelti auki ja haperoa on koko syyläri. No ei kun vaihtoon.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
- Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
- Paikkakunta: Porvoo/Sipoo
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Minäkin tilasin Heikalta uutta jäähdytintä, meinasin vaihtaa sen parin viikon kuluttua ja ajattelin kysyä että muistaako joku tuon alavesiletkun liitoksen o-renkaan tarkkaa kokoa? Voisin käydä tällä viikolla tiivistekeskuksesta hakemassa valmiiksi kotiin sen.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Mulla on kans aika ryytyneen näkönen syyläri, kun tilasin brembon jarryhilippeet mister-autosta niin vilkasin sieltä hintoja.
NRF - Viite: 58215 120,57€
VALEO - Viite: 732013 206,20
Uskaltaako tuohon NRF merkkiseen luottaa?
NRF - Viite: 58215 120,57€
VALEO - Viite: 732013 206,20
Uskaltaako tuohon NRF merkkiseen luottaa?
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
http://spareto.ee/products/58215-radiat ... ne-cooling" onclick="window.open(this.href);return false;
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Sain vaihdettua tuon ebayn syylärin. Hyvin meni paikalleen ja ainakin viikon nyt toiminut moitteettomasti, ei vuodakkaan. "pikaliitin aiheutti suurimman työn että sai ensin irti ja sitten pitävästi paikalleen uuteen, laitoin vielä varmuudeksi klemmarin päälle.
Halpa remontti kun osat ei maksanut sataa euroa.
Halpa remontti kun osat ei maksanut sataa euroa.
Life is too short to drive boring cars.
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Onko tietoja näistä halpis-syyläristä, ovatko kennot niissä putkimalleja jossa muovispiraali sisällä vai ovatko ne ohuesta neliskantti-profiilista tehty?
Tuo Thermotec mitä maksaa ~50 euroa tuntuu naurettavan halvalta, mahtaako laatu myös olla naurettavan huono
Tuo Thermotec mitä maksaa ~50 euroa tuntuu naurettavan halvalta, mahtaako laatu myös olla naurettavan huono
- Alexander Borgå
- Viestit: 140
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
- Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Mä tilasin ja käyttäjän kalliais kanssa väänsin tänään paikalleen Thermotecin jäähdyttimen.
Homma toimi ja osa oli fiksun oloinen.
Homma toimi ja osa oli fiksun oloinen.
"Leave me alone, I know what I´m doing!"
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Tuntuu lupaavalta. Kai minunkin pitäisi tilata uusi jäähdytin Virosta..
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
- Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Tuli myös vaihdettua syylari, Behrin tarvikesyylari ja hyvän tuntuinen. Vanhat vedet tietenkin ulkona koneesta ja nyt sisällä pelkkää vettä sen aikaa, että näkee vuotaako jokin paikka.
Nyt on kuitenkin ongelmana se, että mitä pakkasnestettä pitäisi oikein käyttää alkupään 156:ssa. Poikkesin tuossa Motonetissa ja siellä oli näkyvillä ohjetaulu, jossa varoiteltiin "vanhan vihreän" käytöstä. Tietääköhän kukaan, minkä väristä ainetta näissä autoissa oli uutena silloin 15 vuotta sitten. Nyt olisi hyvä tilaisuus vaihtaa oikeaan aineeseen kun järjestelmä on ollut oikeastaan tyhjänä ja nyt pelkkä vesi huuhtelee kanavia.
Nyt on kuitenkin ongelmana se, että mitä pakkasnestettä pitäisi oikein käyttää alkupään 156:ssa. Poikkesin tuossa Motonetissa ja siellä oli näkyvillä ohjetaulu, jossa varoiteltiin "vanhan vihreän" käytöstä. Tietääköhän kukaan, minkä väristä ainetta näissä autoissa oli uutena silloin 15 vuotta sitten. Nyt olisi hyvä tilaisuus vaihtaa oikeaan aineeseen kun järjestelmä on ollut oikeastaan tyhjänä ja nyt pelkkä vesi huuhtelee kanavia.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Mä laittelin tätä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9843" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy avainsanat vanhempiin, alumiini.
Sitä en tiedä mitä on alunperin ollut
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9843" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy avainsanat vanhempiin, alumiini.
Sitä en tiedä mitä on alunperin ollut
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 v6, jäähdyttimen vaihto
Liekkö tuo "vanha vihreä" tarkoittaa sitä vanhanaikaista vihreätä, mikä ei missään nimessä tykännyt (jos oikein muistan) alumiinin kanssa yhteistyöstä? Itselläni on nyt jotain uudempaa (oletan) vihreetä, kuten oli edellisessäkin. Vihreätä voi pääsääntöisesti myös sotkea sinisen kanssa, mutta harvemmin punaisen. Mutta sitten on kuulemani mukaan myös punaista, jota voi sotkea samanlaisen sinisen tai vihreän kanssa, eli värikään ei pakosti kerro mitään.
Kunhan se litku täyttää valmistajan vaatimukset ja tulee toimeen alumiinin kanssa, ei pitäisi hätää olla - uskoisin, että kaikkea normaalisti hyllytavarana löytyvää väristä riippumatta.
PS.
Itse muistan korjaamolta varoiteltaneen nimeomaa punaista, mahdollisesti jotain GM:n litkua? Sitten oli joku Öpel/GM-tökötti (vai oliko Ford kuitenkin?), joka oli melkein väritöntä, joskus sellaista pissin keltaisen suuntaista... Sitä ei kuulemma oikein mihinkään kannattanut laittaa. Tästä voimme päätellä, että oikeen mikään väri ei toimi oikean minkään kanssa, jos eri korjaamoita tai myyjiä on uskominen. Se sanottua; itse laitan niitä geneerisiä kuluttajalle myytäviä litkuja, jos ei erikseen sanota. Nykyisessä on ennen ollut punaista ja se on jopa paisarin värjännyt aikanaan, joka näyttää harvinaisen häiritsevältä kun pellin avaa...
Edellisessä oli ensin siniset, sitten vihreät ja sitten vihreä-sininen-komboa, kun defan letkulämppärin liitokset falskasi ja nestettä katosi taivaan tuuliin ihan tarpeeksi paljon.
Kunhan se litku täyttää valmistajan vaatimukset ja tulee toimeen alumiinin kanssa, ei pitäisi hätää olla - uskoisin, että kaikkea normaalisti hyllytavarana löytyvää väristä riippumatta.
PS.
Itse muistan korjaamolta varoiteltaneen nimeomaa punaista, mahdollisesti jotain GM:n litkua? Sitten oli joku Öpel/GM-tökötti (vai oliko Ford kuitenkin?), joka oli melkein väritöntä, joskus sellaista pissin keltaisen suuntaista... Sitä ei kuulemma oikein mihinkään kannattanut laittaa. Tästä voimme päätellä, että oikeen mikään väri ei toimi oikean minkään kanssa, jos eri korjaamoita tai myyjiä on uskominen. Se sanottua; itse laitan niitä geneerisiä kuluttajalle myytäviä litkuja, jos ei erikseen sanota. Nykyisessä on ennen ollut punaista ja se on jopa paisarin värjännyt aikanaan, joka näyttää harvinaisen häiritsevältä kun pellin avaa...
Edellisessä oli ensin siniset, sitten vihreät ja sitten vihreä-sininen-komboa, kun defan letkulämppärin liitokset falskasi ja nestettä katosi taivaan tuuliin ihan tarpeeksi paljon.