75 valoautomatiikka

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

75 valoautomatiikka

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Olisi tarkoitus lähteä uudella 75:lla etelä-eurooppaan. Sielläpä vain voi jopa saada sakkoja, jos käyttää valoja keskellä kirkasta päivää :) Eli pohjoismaita varten asennettu valoautomatiikka pitäisi poistaa. Kuinkahan tuo tapahtuu? Vänkärin puolelta taitaa löytyä muovipussi, jossa automatiikka sijaitsee, mutta voiko tuon vain poistaa, vai tarvitseeko tehdä muita kytkentöjä?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kokeileppa irroitella noita pussissa olevia releitä, tuurilla valot alkaa toimimaan vain viiksestä :wink:
Voithan kuitenkin ajella parkeilla, en mä ainakaan siitä sakkoja saanut..
- Alfaholic -

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ota valojen sulake irti tarvittaessa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sulakkeet :wink:
- Alfaholic -

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Kiitos vinkeistä.

Ajattelin kuitenkin poistaa koko automatiikkasysteemin. Olisi ainakin yksi mahdollinen sähkövian aiheuttaja vähemmän. Tuo pussi ei ole kovin luottamusta herättävän näköinen :)

Toinen varmaankin jälkiasennettu elektroniikkahärveli löytyi keskikonsolin sisältä. N. 20X7cm musta laatikko, josta lähtee piuhat tuulilasin alakulmaan ledille ja nippu johtoja eri suuntiin. Onkohan tuo ajonestolaite?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Hälytin lienee..
ei ajonestossa vilkkuvaa lediä ole :roll:
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On noita ledillisiäkin ajonestoja. Ainakin Nissanin NATSissa :mrgreen: on vilkkuva ledi, joka ilmoittaa ajoneston olevan päällä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

En minä ainakaa alkais kauheesti noita muuttelemaan reissun takia. Ja valoautomaatiikasta sen verran, että mulla ei sitä ole tai se ei sitten toimi? Se rele pussi siellä repsikan jalkatilassa ei mun mielestä liity noihin valoihin. Korjatatkaa toki , jos olen väärässä :? No mulla on huomiovalot, jotka myös voisi aiheuttaa ihmetystä tuolla etelän mailla :lol:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On noita ledillisiäkin ajonestoja. Ainakin Nissanin NATSissa :mrgreen: on vilkkuva ledi, joka ilmoittaa ajoneston olevan päällä.
arvasinkin :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllä se pussi on valoautomatiikkaa.Itse ainakin törmännyt siihen että jos valoautomatiikka ei toimi niin syynä on rosvoliitin joka löytyy irroittamalla sulakerasian yläpuolella olevan "kolikko"syvennyksen.Pidä virrat päällä ja heiluta ko.johtonippua ja valot tod.näk syttyvät.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin