Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Moi foorumilaiset
Mietin tässä kahden harrasteauton ( patonkia ja bratwurstia) tilanteessa sitä,että nythän voisi tyytyä yhteen , mutta
kustannukset pysyisivät todennäköisesti lähes samoina .
Foorumia kun olen sivusta seurannut ja kun nuoruudessani 80-luvulla olen omistanut neljää Fiiua niin
kai noin voi sanoa
Joo, asiaan, tuollainen JTD-Sportwagoni -156 faceliftattuna voisi olla sopiva mulle kun
haen pitkän matkan ajokkia harrastekuljetuksiin , ja siinä olisi vielä kahden hengen pakuna
soppelisti kamalle kuljetustilaakin mukana. Pääasiallinen käyttö olisi kesäaikaan.
Pystyn tekemään itse kohtuullisen paljon huolto- ja korjaustöitä, ja hallitila on myös käytössä.
Näitä JTD-pelejä lienee tuotu Suomeen Deltan kautta hiukan enemmän vasta siinä -04/05- tienoilla, ja
käytettyjen tarjonta on aika suppeaa. Muutama kysymys mielessä foorumin JTD-kuskeille :
- onko JTD-16-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten TS:llä ja V6:lla ?
- kytkin lienee kulutusosaa näissä vääntävissä tehopakkauksissa - kestääkö sen 100-150 tkm ?-
- onko 6-lovinen vaihteisto kestänyt kellään 300 tkm ?
- onko perussähköt ( mm. automaatti-ilmastoinnit ) alfoissa kestäviä ?
( Tiedän, että esim. Citikalla Xsara, C5 on mennyt mm. ilmastoinnin puhaltimia uusiksi )
- kori . onko sinkitys kestänyt ja oletteko ruostesuojanneet vaunut ? Delta ei liene suojannut niitä lisää
kotimaassa ... ?
--> tuossa tärkeimmät
Jos voimansiirto kestää sen 300 tkm ja kori ei ole mahdottoman ruosteherkkä
niin kaikkien muiden vikojen ja kulutusosien uusimisien kanssa pärjännee kyllä.
Aloitin viikko sitten mainion eLearnin workshop-CD:n plaräyksen , ja mielenkiintoista tekniikkaa riittää.
Tosin tuo mainio ajettavuus ja komea ulkonäkö ovat (tietysti) myös syynä
Aftasta kiinnostumiseen.
Opiskelija-ajoista ja Ritmon ( 85 S) sekä Regatan ( 100S ) ruuvauksestakin on jo sopivasti aikaa, joten
hyvää yksilöä etsiskelen pikku hiljaa ja harkitusti.
Juha
Mietin tässä kahden harrasteauton ( patonkia ja bratwurstia) tilanteessa sitä,että nythän voisi tyytyä yhteen , mutta
kustannukset pysyisivät todennäköisesti lähes samoina .
Foorumia kun olen sivusta seurannut ja kun nuoruudessani 80-luvulla olen omistanut neljää Fiiua niin
kai noin voi sanoa
Joo, asiaan, tuollainen JTD-Sportwagoni -156 faceliftattuna voisi olla sopiva mulle kun
haen pitkän matkan ajokkia harrastekuljetuksiin , ja siinä olisi vielä kahden hengen pakuna
soppelisti kamalle kuljetustilaakin mukana. Pääasiallinen käyttö olisi kesäaikaan.
Pystyn tekemään itse kohtuullisen paljon huolto- ja korjaustöitä, ja hallitila on myös käytössä.
Näitä JTD-pelejä lienee tuotu Suomeen Deltan kautta hiukan enemmän vasta siinä -04/05- tienoilla, ja
käytettyjen tarjonta on aika suppeaa. Muutama kysymys mielessä foorumin JTD-kuskeille :
- onko JTD-16-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten TS:llä ja V6:lla ?
- kytkin lienee kulutusosaa näissä vääntävissä tehopakkauksissa - kestääkö sen 100-150 tkm ?-
- onko 6-lovinen vaihteisto kestänyt kellään 300 tkm ?
- onko perussähköt ( mm. automaatti-ilmastoinnit ) alfoissa kestäviä ?
( Tiedän, että esim. Citikalla Xsara, C5 on mennyt mm. ilmastoinnin puhaltimia uusiksi )
- kori . onko sinkitys kestänyt ja oletteko ruostesuojanneet vaunut ? Delta ei liene suojannut niitä lisää
kotimaassa ... ?
--> tuossa tärkeimmät
Jos voimansiirto kestää sen 300 tkm ja kori ei ole mahdottoman ruosteherkkä
niin kaikkien muiden vikojen ja kulutusosien uusimisien kanssa pärjännee kyllä.
Aloitin viikko sitten mainion eLearnin workshop-CD:n plaräyksen , ja mielenkiintoista tekniikkaa riittää.
Tosin tuo mainio ajettavuus ja komea ulkonäkö ovat (tietysti) myös syynä
Aftasta kiinnostumiseen.
Opiskelija-ajoista ja Ritmon ( 85 S) sekä Regatan ( 100S ) ruuvauksestakin on jo sopivasti aikaa, joten
hyvää yksilöä etsiskelen pikku hiljaa ja harkitusti.
Juha
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Ei ole omaa käyttökokemusta koeajoa lukuun ottamatta, mutta 190tkm ajetussa 150heppaisessa vm. -05 FL 156 JTDm:ssä ainakin oli joko vetarit romuna tai sitten ravistuksen syynä oli "hieman" kalliimpi kaksoismassavauhtipyörä.
EGR:iä noistakin taitaa mennä tukkeeseen, eikä tuossa ajamassani yksilössä ainakaan kaikki tehot ollut tallella, koska vastaavalla koneella ajamani 159 SW liikkui rivakammin.
Helmathan ne pystysaumoista näkyy kukkivan näissä uudemmisakin, vaikka ilmeisesti vastustaakin hieman pidempään ruostetta. Myöskin pohjassa oli jonkin verran pintaruostetta aloittelemassa läpimenoaan.
Tuossa omat kokemuksení yhden tutkitun perusteella.
EGR:iä noistakin taitaa mennä tukkeeseen, eikä tuossa ajamassani yksilössä ainakaan kaikki tehot ollut tallella, koska vastaavalla koneella ajamani 159 SW liikkui rivakammin.
Helmathan ne pystysaumoista näkyy kukkivan näissä uudemmisakin, vaikka ilmeisesti vastustaakin hieman pidempään ruostetta. Myöskin pohjassa oli jonkin verran pintaruostetta aloittelemassa läpimenoaan.
Tuossa omat kokemuksení yhden tutkitun perusteella.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
- Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Itellä hajosi kytkimestä 200:ssa painelaakeri ja vauhtipyörä. Sähköissä ei sen kummempia ole ollut. Vetareissa oli korjattavata noin 130:ssä. Jos perusremppaa ei pysty itse tekemään , saa rahaa poltettua riittävästi. Mielestäni helvetin hyvä auto, ainaskii 2,4:na.
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Tervetuloa ostoksille, mulla olis 2005 sw 150hv myynnissä.
Ei ravista ja EGR putsattu muun muassa
Nettiautosta löytyy punainen farkku 175tkm.
Koitan täällä foorumilla selvitellä tuota etupäänkolinaan muuten kaikki reilassa pirssissä.
Ei ravista ja EGR putsattu muun muassa
Nettiautosta löytyy punainen farkku 175tkm.
Koitan täällä foorumilla selvitellä tuota etupäänkolinaan muuten kaikki reilassa pirssissä.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Tuo painelaakeri on muistaakseni ollut jossain päin eurooppaa takaisinkutsulistalla.
Ihan kilpailukykyinen tuo dieseltekniikka on käyttöominaisuuksiltaan muihin verrattuna ja kierrosherkkyydeltään monta muuta parempi.
Huohotinongelmia talvikeleillä on esiintynyt, mutta tässä tapauksessa sillä ei taida olla merkitystä.
Ihan kilpailukykyinen tuo dieseltekniikka on käyttöominaisuuksiltaan muihin verrattuna ja kierrosherkkyydeltään monta muuta parempi.
Huohotinongelmia talvikeleillä on esiintynyt, mutta tässä tapauksessa sillä ei taida olla merkitystä.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Heimrjj kirjoitti:Tervetuloa ostoksille, mulla olis 2005 sw 150hv myynnissä.
Ei ravista ja EGR putsattu muun muassa
Nettiautosta löytyy punainen farkku 175tkm.
Koitan täällä foorumilla selvitellä tuota etupäänkolinaan muuten kaikki reilassa pirssissä.
ahaa, ... kiva, nopea väri.
oletko jo käynyt kaikki nivelet, tukivarret,puslat läpi ?
Kartoitan tässä alustavasti vaihtoehtoja, kiitos tarjouksesta
Tarkoitus on koejaa 2-3 yksilöä ( ainakin) ennen hankintaa.
Juha
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
HeiAlfissimo kirjoitti:Ei ole omaa käyttökokemusta koeajoa lukuun ottamatta, mutta 190tkm ajetussa 150heppaisessa vm. -05 FL 156 JTDm:ssä ainakin oli joko vetarit romuna tai sitten ravistuksen syynä oli "hieman" kalliimpi kaksoismassavauhtipyörä.
Saako näihin JTD-malleihin yksiosaista massapyörää ? Nämä kaksiosaiset kestävät merkistä riippumatta liian vähän ja
osat ovat maltaisen hintaisia ....
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Sitten porsinee vaihteisto hiukan aiemmin....
Kytkin + vauhtipyöräsetti maksaa ulkomailta tilattuna muistaakseni alkaen 500 € eli ei kovin paljon.
Kytkin + vauhtipyöräsetti maksaa ulkomailta tilattuna muistaakseni alkaen 500 € eli ei kovin paljon.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Saa, mutta ei välttämättä valmiina kaupasta Yhdessä 10V:ssä sekä yhdessä 20V:ssä on suomessa kiinteät vauhtipyörät tällä hetkellä... JTD ja JTDm:ssä on sitten keskenään erillaiset voimansiirron osat, ihan vaan vinkiksi.Jiitee kirjoitti:Saako näihin JTD-malleihin yksiosaista massapyörää ? Nämä kaksiosaiset kestävät merkistä riippumatta liian vähän ja
osat ovat maltaisen hintaisia ....
Valeo on ilmeisesti parannellut noiden kaksoismassavauhtipyörien kestävyyttä ja tuollaisia taitaa nykyisin myytävät uudet olla. Maailmalla ovat hyvällä menestyksellä käyttäneet +500Nm koneissa
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Samat perusjutut niissä on kuin bensaversioissa. Etupään niveliä saa välillä vaihdella, ovet naksuu ja edellämainitut korin saumat tuppaa ruostumaan. Mutta menee todella pienellä aineella 4.5-5.5l/100km. Ja kulkee silti kohtuu hyvin arkiajokiksi..
Mutta jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa. Se ei ole työnä paha ja halvempi kuin bensoissa. Ei taida mikään dieseli kestää hihnan poikkimenoa kesken ajon.
Mutta jakohihna kannattaa vaihtaa ajoissa. Se ei ole työnä paha ja halvempi kuin bensoissa. Ei taida mikään dieseli kestää hihnan poikkimenoa kesken ajon.
Abarth 500 Esseesse
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
O.Jiitee kirjoitti:- onko JTD-16-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten TS:llä ja V6:lla ?
Vauhtipyörä taitaa yleensä väsähtää ennen kytkintä. Omassa oli joku 230 tuhatta lasissa kun sen myin, alkuperäisillä rojuilla.Jiitee kirjoitti:- kytkin lienee kulutusosaa näissä vääntävissä tehopakkauksissa - kestääkö sen 100-150 tkm ?-
En tiedä, omassa ei ainakaan ollut mitään ongelmaa mutta metrejäkään ei ollut vielä noin paljoa. Harvinaisen kiva laatikko käyttää.Jiitee kirjoitti:- onko 6-lovinen vaihteisto kestänyt kellään 300 tkm ?
Eipä noissa kai isompia ole ollut. Tyypillisimpiä sähkömurheita ovat ovien moninapaliitinten pätkiminen, airbagliitinten pätkiminen (tosin nuo vuosimallit sammuttavat itse vikavalon jonkin aikaa sen jälkeen kun ongelma on poistunut) ja dieselille ominaisena ruiskusuutinten liitinten pätkiminen (!). Tuohon viimeiseen kiusaan on kyllä olemassa päivitettyjä liittimiä.Jiitee kirjoitti:- onko perussähköt ( mm. automaatti-ilmastoinnit ) alfoissa kestäviä ?
Oma oli viisivuotiaana koko lailla räävittömässä kunnossa mutta surutonta oli ilmeisesti ollut käyttökin. Näkyviä ruosteita ilmestyy ensin etulokasuojiin (jos autossa ei ole ollut roiskeläppiä), helmojen saumoihin ja omassa myös kaikkien luukkujen aukkojen tiivistepintoihin. Ilmeisesti tiivisteet ovat turhan kovaa materiaalia ja hierovat noista paikoista maalin puhki.Jiitee kirjoitti:- kori . onko sinkitys kestänyt ja oletteko ruostesuojanneet vaunut ? Delta ei liene suojannut niitä lisää
kotimaassa ... ?
Kiva autohan se on, moottorin luonnekin on yllättävän bensakonemainen jollei oteta lukuun murhaavaa vääntöä ja sitä että se kuulostaa korkeammilla kierroksilla, no, dieseliltä. Tuohon kait ilmeisesti vaikuttaa sekin missä kunnossa ruiskusuuttimet ovat. Ne sitten maksavat rahaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
moro
No eka maistit otettu JTD:sta- nam.... -tämä oli 8v- 115 hp- versio. Näitä ei Delta
liene tuonut maahan ollenkaan vai ? Oli siis saksantuontipirssi , asiallinen peli .
Toistan tuon ekan kysymykseni :
onko JTD-8-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten JTD -16 v:llä , TS:llä ja V6:lla ?
Onko tuo mylly mahdollisesti sama mitä fiiuttikin käyttää esim. Stilossa ??
Käynee sitten fiuun palikatkin mosaan ....?
JT
No eka maistit otettu JTD:sta- nam.... -tämä oli 8v- 115 hp- versio. Näitä ei Delta
liene tuonut maahan ollenkaan vai ? Oli siis saksantuontipirssi , asiallinen peli .
Toistan tuon ekan kysymykseni :
onko JTD-8-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten JTD -16 v:llä , TS:llä ja V6:lla ?
Onko tuo mylly mahdollisesti sama mitä fiiuttikin käyttää esim. Stilossa ??
Käynee sitten fiuun palikatkin mosaan ....?
JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 17 Loka 2011, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Kyl menee jotain rikki jos hihna katkeaa, ja on suht sama kone ku Stilossa. Fiudessa 115hp.
Abarth 500 Esseesse
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Italkon taisi tuoda pari yksilöä 1.9 8v:tä vuonna 1998 mutta ihan jatkuvasti noita tuskin myyntiin tupsahtelee.
Ei jakohihnaa kannata tuossa koneessa erityisesti jännittää. Tietääkseni dieseleiden hihnamurheet ovat liittyneet multijet-versioiden ensiasennusvesipumppuihin jotka ovat leikanneet kiinni ja katkaisseet jakohihnan, mutta noissa kaksiventtiilikoneissa on erilainen pumppu. Tuskin mikkikantisissakaan enää montaa orkkispumppua on pyörimässä.
Ei jakohihnaa kannata tuossa koneessa erityisesti jännittää. Tietääkseni dieseleiden hihnamurheet ovat liittyneet multijet-versioiden ensiasennusvesipumppuihin jotka ovat leikanneet kiinni ja katkaisseet jakohihnan, mutta noissa kaksiventtiilikoneissa on erilainen pumppu. Tuskin mikkikantisissakaan enää montaa orkkispumppua on pyörimässä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Jaahas, kyllä on aika masentavia nämä tämän saitin 156-omistajien jutut ( + autokorjaamotuttujen stoorit), kun jopa alle 5 v-
autosta poksuu perusasiat kuten moottori tai vaihdelaatikko/ kytkin porsii . Muikea autohan
JTD-Sportswagen on, mutta tuntuu kuin siitä ei olisi edes kesäajan kiesiksi.
Tuntuu, että Alfa kuskilla pitää olla "pussi lyönnissä" ja tuttu hinausautoyrittäjä , jolle kilauttaa....
Olen ilmeisesti ajanut liian kauan japanilaismerkeillä ...
Ei ole oikein näyttöä peruskestävyydestä, esim. nettiautosta ei juuri yli 300 tkm ajettua JTD:tä löydy.
( Ducatona kyllä ) . Taitaa nämä Fiat-pohjaiset 8v-koneet olla kestävimpiä.
Jatketaan ajoa toistaiseksi vielä -03 HDI Xsara Breakilla ( 260 tkm ) ja lisäksi kesällä -73 VW Kuplalla ( 190 tkm- ja sen uudella tehdasvaihtomoottorilla ajettu 15 tkm). Toki katselen Alfojakin vielä , josko se hyvän yksilön löytäisi, mikä käytetyn
italiaanoauton ostossa on se tärkein juttu.
JT
autosta poksuu perusasiat kuten moottori tai vaihdelaatikko/ kytkin porsii . Muikea autohan
JTD-Sportswagen on, mutta tuntuu kuin siitä ei olisi edes kesäajan kiesiksi.
Tuntuu, että Alfa kuskilla pitää olla "pussi lyönnissä" ja tuttu hinausautoyrittäjä , jolle kilauttaa....
Olen ilmeisesti ajanut liian kauan japanilaismerkeillä ...
Ei ole oikein näyttöä peruskestävyydestä, esim. nettiautosta ei juuri yli 300 tkm ajettua JTD:tä löydy.
( Ducatona kyllä ) . Taitaa nämä Fiat-pohjaiset 8v-koneet olla kestävimpiä.
Jatketaan ajoa toistaiseksi vielä -03 HDI Xsara Breakilla ( 260 tkm ) ja lisäksi kesällä -73 VW Kuplalla ( 190 tkm- ja sen uudella tehdasvaihtomoottorilla ajettu 15 tkm). Toki katselen Alfojakin vielä , josko se hyvän yksilön löytäisi, mikä käytetyn
italiaanoauton ostossa on se tärkein juttu.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
En nyt ihan tiedä, mihin tämän saitin juttuihin viittaat, mutta ei 300 tkm ole Alfallekaan matka eikä mikään, kunhan pitää autosta huolta. Tämä toki pätee autoon merkistä riippumatta.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Jep, hyvää ja huollettua yksilöa kannattaa etsiä vaikka pitempääkin, sillä mahdollisesti talliini tuleva
Alfa on siellä sitten pitkään. MM. VW-Kuplan ostin v. 1991, ja tein täysrestauroinnin v. 1999-2000. Nyt tekisi mieli
vähän tykimpää
Käyttöautoksi en kyllä Alfaa ottaisi, vrt. mm. vaimon kayttis Avensis -01 Wagon VVTi -bensa , uutena taloon ostettu, nyt
lasissa 200 tkm ja öljynvaihtojen lisäksi siihen on kulutusosista vaihdettu ainoastaan jarrupalat ja takajarrulevyt 180 tkm:n kohdalla. Huolto ollut toki hyvää ( merkkiliike ) ja säännöllistä.
JT
Alfa on siellä sitten pitkään. MM. VW-Kuplan ostin v. 1991, ja tein täysrestauroinnin v. 1999-2000. Nyt tekisi mieli
vähän tykimpää
Käyttöautoksi en kyllä Alfaa ottaisi, vrt. mm. vaimon kayttis Avensis -01 Wagon VVTi -bensa , uutena taloon ostettu, nyt
lasissa 200 tkm ja öljynvaihtojen lisäksi siihen on kulutusosista vaihdettu ainoastaan jarrupalat ja takajarrulevyt 180 tkm:n kohdalla. Huolto ollut toki hyvää ( merkkiliike ) ja säännöllistä.
JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 03 Marras 2011, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Kyllähän dieselfarmari on nimenomaan käyttöauto, myös Alfa. Mikään Avensis se ei kuitenkaan ole (ja siitä tuskin monikaan on tällä foorumilla pahoillaan).
- Epäkelpokeräilijä -
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Totta toinen puoli ja asiasta voidaan varmasti olla montaa mieltä, mutta diesel-Alfan korkeahkot huolto- ja korjauskustannukset syövät halvemman polttoaineen ja pienemmän kulutuksen etua. Tunne ja järki meidänkin perheessä toki säilyy tasapainossa vaikka Alfa tulisikin talliin , sillä se yksi järkijapsi on tarkoitus aina pitää.Rasvis kirjoitti:Kyllähän dieselfarmari on nimenomaan käyttöauto, myös Alfa. Mikään Avensis se ei kuitenkaan ole (ja siitä tuskin monikaan on tällä foorumilla pahoillaan).
Mutta Alfakuskihan menee aina vihellellen korjaamolle , kun tietää mikä ajonautinto on kohta edessä.
Alfajahti jatkuu...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Suotta suuria kuluja pelkäät. 156 on niin yleinen malli, ettei siinä mikään oleellisesti enempää maksa kuin muihin merkkeihinkään. Mulla on kolmen 156n suurin korjauskulu ollut uusi lambda ja ilmi sekä oven rajoittimia kun ei jaksa kuunnella naksumista. Suurimmat kulut tulee yleensä "pakollisista" alustasarjoista ja OZin vanteista ym. kivasta joita ei perusjapsiin raaski edes harkita...
Abarth 500 Esseesse
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
En kyllä itsekään allekirjoittaisi oletusta, että Alfan käyttökustannukset olisivat erityisen korkeat, vaikkapa Anjovikseen verrattuna. Omaan Crosswagoniin (mittarissa kohta 175 tkm, josta hieman yli 90 tkm ajettu itse) on normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi uusittu muutaman kympin maksanut anturi sekä vaihdettu niin ikään jarrupaloja ja jarrulevyt eteen. Huolettomia kilometrejä. Ainakin toistaiseksi...
Huoltokustannuksista ei Suomessa vielä ole kokemusta, mutta ainakaan Hollannissa ei juuri poikennut VAG-konsernin tai Rellun tuotteiden kustannustasosta.
Huoltokustannuksista ei Suomessa vielä ole kokemusta, mutta ainakaan Hollannissa ei juuri poikennut VAG-konsernin tai Rellun tuotteiden kustannustasosta.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Edellytyksenä tosiaan on semmoinen hyvin pidetty kappale. Meidän riisseli on alkujaan huollatettu harppisaksalaisella tarkkuudella ja sen huomaa nyt. Ostettaessa ei, lieneekö myyjä sujauttanut kauraryynejä sopiviin paikkoihin, kunsei silloin vuotanut. Ehkä ensi kesään mennessä on saatu kone melkein tiiviiksi. Entä pohja, en uskalla mennä kokeilemaan.
No oli siihen melko varmasti vaihdettu öljyt ainakin kerran, konehuoneessa oli teutonishellin lappu asiasta.
No oli siihen melko varmasti vaihdettu öljyt ainakin kerran, konehuoneessa oli teutonishellin lappu asiasta.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Samahan se pätee kaikkiin autoihin merkistä riippumatta. Kaikki autot saa kestämään tai rikki. Mutta kuten todettu kannattaa muutamaa koittaa niin saa jonkinlaisen yleiskuvan.
Abarth 500 Esseesse
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
No joo, fundeerattuhan tässä on eri optiota. Suomessa on todella vähän
tarjontaa diesel- Alfoista.
Esim. Saksan tarjonta JTD:stä on aika laajaa hintahaarukassa 2000- 4000 € noin 100 - 200 tkm ajetuista yksilöistä. Keväällä on tarkoitus reissulla Frankfurtin ( am Main) tienoilla ja katsastaa tarjonta läpi.
Paitsi JTD:tä niin toinen haluttu peli on
Mazdan Mx-5 mk2 ( v. 1998 -> ), joita löytyy myös aika kivasti tarjolla.
Jos varautuu katselemaan kahta eri mallia niin voi löytää isommalla
todennäköisyydellä , ehkäpä
JT
tarjontaa diesel- Alfoista.
Esim. Saksan tarjonta JTD:stä on aika laajaa hintahaarukassa 2000- 4000 € noin 100 - 200 tkm ajetuista yksilöistä. Keväällä on tarkoitus reissulla Frankfurtin ( am Main) tienoilla ja katsastaa tarjonta läpi.
Paitsi JTD:tä niin toinen haluttu peli on
Mazdan Mx-5 mk2 ( v. 1998 -> ), joita löytyy myös aika kivasti tarjolla.
Jos varautuu katselemaan kahta eri mallia niin voi löytää isommalla
todennäköisyydellä , ehkäpä
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Ihan sama oletko Alffa foorumilla tai sitten Mersu, Toyota, wv, mosse tms. Eipä niistä hyvin toimivista autoista juttuja saa lukea. Mitä kerrottavaa ja itkettävää niissä on. Kaikki itkee vioista ja kyselee apuja, oli foorumi sitten tosiaan ihan minkä merkin tahansa.
Toki merkille olis hyvää mainetta jos kaikki alkais kehuskeleen omaa autoaan foorumeilla ja sen toimivuutta, vois olla yllättävä vaikutus ihmisten "merkki asenteeseen".
Narina nurkkiahan nää foorumit on...(tällä tosin on paljon muutakin ja apuja löytyy)
Toki merkille olis hyvää mainetta jos kaikki alkais kehuskeleen omaa autoaan foorumeilla ja sen toimivuutta, vois olla yllättävä vaikutus ihmisten "merkki asenteeseen".
Narina nurkkiahan nää foorumit on...(tällä tosin on paljon muutakin ja apuja löytyy)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Noista vioista sun muista ruikuttaneille Olivettin työnjohtaja saattoi joskus todeta, että "huolto se on Rolls-Roycellakin". Tämän kun muistaisi aina silloin, kun jokin prakaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Jep, näin on. Jotakin suuntaa- antavaa keskiarvoisesta mallin luotettavuudesta antaa Saksan ,Ruotsin ja Suomen katsastustilasto. Itselleni oli suurin kynnys aikoinaangtvaj kirjoitti:Ihan sama oletko Alffa foorumilla tai sitten Mersu, Toyota, wv, mosse tms. Eipä niistä hyvin toimivista autoista juttuja saa lukea. Mitä kerrottavaa ja itkettävää niissä on. Kaikki itkee vioista ja kyselee apuja, oli foorumi sitten tosiaan ihan minkä merkin tahansa.
Toki merkille olis hyvää mainetta jos kaikki alkais kehuskeleen omaa autoaan foorumeilla ja sen toimivuutta, vois olla yllättävä vaikutus ihmisten "merkki asenteeseen".
Narina nurkkiahan nää foorumit on...(tällä tosin on paljon muutakin ja apuja löytyy)
hankkia tämä eka ei-japanilainen tai saksalainen pirssi 03- HDI Xsara, ja
olen ollut varsin positiivisesti yllättynyt varsinkin moottorin ominaisuuksiin ja korin ruostesuojaukseen.
Joten "hyppy" Alfaankaan ei ole enää kaukana , ainakaan tunnetasolla, järki vielä koittaa panna hanttiin
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Täytyy nyt lopettaa tämä topicin mukainen etsintä, sillä mitä enemmän olen hakenut tietoa etuveto-Alfoista ( 156 ja 159 ) niin
tuska on vain lisääntynyt... ei ole italiaanot parantaneet laatua sitten omien kasari-Fiat-päivien.
5 Fiatia tuolloin omistaneena ( 850, 127 kertaa 2 , Ritmo ja Regata ) niissä ei ollut isoja ongelmia missään mekaanisesti, tosin Ritmossa ja Regatassa jo sähköt vähän temppuilivat. Suomen olosuhteet suolateineen ja vaihtelevine talvineen eivät oikein sopi kuumille italiattarille... parempi vaan käyttää leasing-Alfaa ja sitäkin mielummin kesällä
Onnea ja menestystä nykyalfoilla ajaville seuraavanakin vuonna !
Wanhempaa takaveto-Alfaa kyllä katselen vielä sillä silmällä , jos meillä syntyisi suhde
JT
tuska on vain lisääntynyt... ei ole italiaanot parantaneet laatua sitten omien kasari-Fiat-päivien.
5 Fiatia tuolloin omistaneena ( 850, 127 kertaa 2 , Ritmo ja Regata ) niissä ei ollut isoja ongelmia missään mekaanisesti, tosin Ritmossa ja Regatassa jo sähköt vähän temppuilivat. Suomen olosuhteet suolateineen ja vaihtelevine talvineen eivät oikein sopi kuumille italiattarille... parempi vaan käyttää leasing-Alfaa ja sitäkin mielummin kesällä
Onnea ja menestystä nykyalfoilla ajaville seuraavanakin vuonna !
Wanhempaa takaveto-Alfaa kyllä katselen vielä sillä silmällä , jos meillä syntyisi suhde
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Noh niin alea iacta est - ja väyryset tuli tehtyä kun tormäsin mieleiseen yksilöön.
Näemmä toivottelin edellä sitten myös itselleni onnea ja menestystä
Kivoja nämä Alfat on ajaa , ei siitä pääse mihinkään. Tunne voitti järjen, ja
ihan suunnitelmallisesti.
N1.nen siitä sitten tuli rekisteriin , eli
2-paikkanen urheiluauto sano.
Talvikäytön pakkasrajana pidän kyllä
SW JTD 1,9 -mJetille miinus kymmentä. Jos on kylmempää ,
Alfa "kääntää kylkeä takkaan päin " ja Mitsubishi lähtee ajoon.
JT
Näemmä toivottelin edellä sitten myös itselleni onnea ja menestystä
Kivoja nämä Alfat on ajaa , ei siitä pääse mihinkään. Tunne voitti järjen, ja
ihan suunnitelmallisesti.
N1.nen siitä sitten tuli rekisteriin , eli
2-paikkanen urheiluauto sano.
Talvikäytön pakkasrajana pidän kyllä
SW JTD 1,9 -mJetille miinus kymmentä. Jos on kylmempää ,
Alfa "kääntää kylkeä takkaan päin " ja Mitsubishi lähtee ajoon.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Onnea vaan
Onko paljon ajettu yms? Siitä sitten vaan heti ensimmäisenä puhdetöinä putsailemaan EGR ja MAP-anturi, jos niitä ei ole hetkeen putsailtu. Ja tarkista samaan syssyyn turbon letkut. Ja onhan huohotinletkut eristetty? Eikä sitä MCSF:ä kannata pelästyä, kun se ensimmäisen kerran syttyy
Eipä siinä, ihan kiva peli ja on toiminut ihan mainiosti näin talvellakin, ei ole ollut mitään käynnistymisvaikeuksia, vaikka ajan eniten alle 10km lenkkejä. Tyytyväinen olen edelleen hankintaani
Onko paljon ajettu yms? Siitä sitten vaan heti ensimmäisenä puhdetöinä putsailemaan EGR ja MAP-anturi, jos niitä ei ole hetkeen putsailtu. Ja tarkista samaan syssyyn turbon letkut. Ja onhan huohotinletkut eristetty? Eikä sitä MCSF:ä kannata pelästyä, kun se ensimmäisen kerran syttyy
Eipä siinä, ihan kiva peli ja on toiminut ihan mainiosti näin talvellakin, ei ole ollut mitään käynnistymisvaikeuksia, vaikka ajan eniten alle 10km lenkkejä. Tyytyväinen olen edelleen hankintaani
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
JTD 16V:ssä pääsee hieman vähemmällä nokkahihnarikon sattuessa koska siinä ei tarvi uusia "kuin" venttiilinnostimet (eli ei tarvi avata kantta), niin ja hihnaan liittyvät kilkkeet luonollisesti.Jiitee kirjoitti: :
:
Toistan tuon ekan kysymykseni :
onko JTD-8-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten JTD -16 v:llä , TS:llä ja V6:lla ?
JT
Mutta toivottavasti ei osu kohdalle.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Lykkyä tykö!
Eihän rekisterinumero sattumalta pääty -665?
Eihän rekisterinumero sattumalta pääty -665?
- Epäkelpokeräilijä -
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Pienellä varauksella tämäkin, ilmeisesti venttiilit SAATTAA säilyä suorina, ja silloinkin on ollut tapaus, jossa venttiililautanen tipahtaa myöhemmin männän päälle ja silloin voi tulla eteen jopa korjauskelvoton kone.ARDI kirjoitti:JTD 16V:ssä pääsee hieman vähemmällä nokkahihnarikon sattuessa koska siinä ei tarvi uusia "kuin" venttiilinnostimet (eli ei tarvi avata kantta), niin ja hihnaan liittyvät kilkkeet luonollisesti.Jiitee kirjoitti: onko JTD-8-v-koneella mahdollisen nokkahihnarikon sattuessa venttiilit "solmussa" kuten JTD -16 v:llä , TS:llä ja V6:lla ?
JT
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... post878375
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Vm- 03 :n yksilö on tuotu -08 n. satkun ajettuna Saksasta, ja pari omistajaa sen jälkeen Suomessa, jotka ovat
ajaneet yhteensä rapia 80 tkm. Kuitteja löytyi Suomen päästä n. 4,5 k€:n arvosta, ja pääosa
Salexin mainitsemista hommista tehty -10-12 -välissä, tosin MAPista ei löydy mainintaa eikä myyjäkään sitä
maininnut.
Tämä herkkä Alfan etupää on myös hoideltu viime vuonna, kuten nokkahihnakin.
Vesipumppu vaihdettu 125 tkm:n eli 2:ssa remminvaihdossa,
joten vaihdatan sen vasta seuraavassa hihnanvaihdossa.
Verrokkina koeajoin pari samanlaista Alfaa ja yhden 320d Touring BMW:n.
Nämä kaksi kiinnostivat eniten malleina, Audin A4:n on toki hyvä mutta liian tavallinen,
eikä herättänyt yhtään minkaanlaista harrasteautofiilistä.
Bemu oli vuotta vanhempi , saman verran ajettu, mutta juuri tuotu
puoli vuotta sitten Saksasta, joten esim. talvivarusteet puuttuivat kokonaan.
Samoin siinä kuluvia osia oli vaihdettu vasta yhden kytkimen verran.
Tyylipisteet menivät Alfalle 5-0, ja ajopisteet 3-2, joten helppo valinta
koska lisäksi säästyi "toimintatonneja" yhden kokonaisen vaihtomoottorin verran
bemariiin verrattuna. Harrasteautossahan pitää olla
jotakin laittoa sopivasti eihän se muuten harrasteauto olisi.
Alfaan tullee enemmän kilometrejä kuin Kupla-VW:n kun
sitä voi käyttää lähes ympärivuoden.
JT
PS. "Eihän rekisterinumero sattumalta pääty -665?" - ei
ajaneet yhteensä rapia 80 tkm. Kuitteja löytyi Suomen päästä n. 4,5 k€:n arvosta, ja pääosa
Salexin mainitsemista hommista tehty -10-12 -välissä, tosin MAPista ei löydy mainintaa eikä myyjäkään sitä
maininnut.
Tämä herkkä Alfan etupää on myös hoideltu viime vuonna, kuten nokkahihnakin.
Vesipumppu vaihdettu 125 tkm:n eli 2:ssa remminvaihdossa,
joten vaihdatan sen vasta seuraavassa hihnanvaihdossa.
Verrokkina koeajoin pari samanlaista Alfaa ja yhden 320d Touring BMW:n.
Nämä kaksi kiinnostivat eniten malleina, Audin A4:n on toki hyvä mutta liian tavallinen,
eikä herättänyt yhtään minkaanlaista harrasteautofiilistä.
Bemu oli vuotta vanhempi , saman verran ajettu, mutta juuri tuotu
puoli vuotta sitten Saksasta, joten esim. talvivarusteet puuttuivat kokonaan.
Samoin siinä kuluvia osia oli vaihdettu vasta yhden kytkimen verran.
Tyylipisteet menivät Alfalle 5-0, ja ajopisteet 3-2, joten helppo valinta
koska lisäksi säästyi "toimintatonneja" yhden kokonaisen vaihtomoottorin verran
bemariiin verrattuna. Harrasteautossahan pitää olla
jotakin laittoa sopivasti eihän se muuten harrasteauto olisi.
Alfaan tullee enemmän kilometrejä kuin Kupla-VW:n kun
sitä voi käyttää lähes ympärivuoden.
JT
PS. "Eihän rekisterinumero sattumalta pääty -665?" - ei
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Kuinkas nyt noin? Ei ainakaan itselläni ole ollut ongelmia kovimmillakaan pakkasilla, mitä nyt pari kertaa polttoainetankin kansi oli vähän jäässä. Paremmin tuo on toiminut kuin tupaöljyllä käyneet VAGn tai Bemun tuotteet, joista myös kokemusta.
Jiitee kirjoitti:Talvikäytön pakkasrajana pidän kyllä
SW JTD 1,9 -mJetille miinus kymmentä. Jos on kylmempää ,
Alfa "kääntää kylkeä takkaan päin " ja Mitsubishi lähtee ajoon.
JT
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Sen takia, että Alfa on minulla pääosin harrasteauton korvike, jotaEBITDA kirjoitti:Kuinkas nyt noin? Ei ainakaan itselläni ole ollut ongelmia kovimmillakaan pakkasilla, mitä nyt pari kertaa polttoainetankin kansi oli vähän jäässä. Paremmin tuo on toiminut kuin tupaöljyllä käyneet VAGn tai Bemun tuotteet, joista myös kokemusta.
Jiitee kirjoitti:Talvikäytön pakkasrajana pidän kyllä
SW JTD 1,9 -mJetille miinus kymmentä. Jos on kylmempää ,
Alfa "kääntää kylkeä takkaan päin " ja Mitsubishi lähtee ajoon.
JT
ei viitsi rääkätä turhaan 3 km:n työmatkalla pakkasessa kun ei tarvitse.
Ja täällä Etelä-Pohjanmaallahan ei ole toimivaa julkista liikennettä.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
Tervetuloa joukkoon. Kyllähän nämä laitteet välillä yllättävät positiivisestikin, mikäli Luigilla on ollut hyvä päivä. Oma 147 kiisselivehje on toistaiseksi ollut vähävikaisin kulkupeli ja ajeltu on Toyotoilla, Hondalla ja vähän Mitsullakin. Edellisessä 156:ssa oli pieniä lastentauteja näiden perinteisten ilmamäärämittarivikojen muodossa sekä kabiiniin ilmaa sekoittavan pikkuisen moottorin kanssa, mutta tämän foorumin tuella alfailun jatkaminen on kyllä ollut hyvä vaihtoehto ja eurojakin on säästynyt oikeasti tuhansia.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Riisseli-Alfa kiinnostaa... 156 JTD -Facelift-SW
^ Kiitosta . Kupla-VW ja Alfa ovat sitten minulla olleet ainoat autot, joita
tulee katseltua parkkipaikalle jätön jälkeenkin - vaimo tuon lausahti tänään.
Mukava Alfan ulkoilutuskeli tämä pikkupakkanen
JT
tulee katseltua parkkipaikalle jätön jälkeenkin - vaimo tuon lausahti tänään.
Mukava Alfan ulkoilutuskeli tämä pikkupakkanen
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too