Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kardaanin tukilaakerin tuennan kumi hieman revennyt. Eli väännellessä huomaa että ei ole täysin ehjä. Voisiko tuo aiheuttaa noin herkästi sivuääntä?
Perässä n.1cm öljy alle täyttöreiän tason. Kannattanee lisätä/vaihtaa. Onko mitään lisäainetta josta olisi hyviä kokemuksia?
Perässä n.1cm öljy alle täyttöreiän tason. Kannattanee lisätä/vaihtaa. Onko mitään lisäainetta josta olisi hyviä kokemuksia?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vähän vaikea selittää. Siis akselin suuntaisesti ei tunnu välystä. Eikä ylös/alas suunnassa. Mutta kun heiluttaa renkaan sivuista edes takas niin kolahtaa ja pääsee hieman liikkumaan. Eiköhän tämä kesä mennä noilla laakereilla. Pitää vaikka käyttää nosturilla ja yrittää kuunnella stetoskoopilla.
Onkos öljy ehdotuksia vaihteistoon/perään? Samoin jos lisäaineista hyvää kerrottavaa niin ehdotuksia.
Onkos öljy ehdotuksia vaihteistoon/perään? Samoin jos lisäaineista hyvää kerrottavaa niin ehdotuksia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuon valohoito jakson jälkeen tarkemmat koeajot. Eli pienehkö jyristys n.90km/h nopeudessa. Voimakkaamman jyristyksen saa yli 70km/h nopeuksissa kun ei vedätä eikä moottorijarruta. Eli kun pitää pienen pintakaasun niin jyristää voimakkaammin. Kun jyristyksessä nostaa kaasun kokonaan pois tai kiihdyttää niin jyristys katoaa. Onko ajatuksia? Itse veikkaisin että autolla uskaltaa ajaa syksyyn ja katsoo talvella mutta onko toisenlaisia kokemuksia tai ajatuksia?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Hieman sain lievennystä tuolla Kalkkisissa. Tosin virhe oli se että koeajon teetin kattoalhaalla. Katto ylhäällä tuo ääni erottuu paremmin. Ajettiin kotiinkin katto alhaalla. Mukamas kuulostelin että kun kaide yms. heijaste oli oikealla puolella olisi hankaava ääni heijastunut. Mutta seurataan paheneeko. Vai pitääkö itse mennä hoitoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
^^ Ainahan se niin menee että omasta kuulee kaikkia ihmeellisiä ääniä.
Matkalla Kalkkisiin kuuntelin että mikä ihmeen metallinen kitinä hämiksestä nyt tulee. Loppu pelissä se tulikin edessä olevan auton edessä olevasta peräkärry yhditelmästä.
Ei vaan, en olisi kovinkaan huolissaan kun se oli niiiiin hyvä aljoltaan se sinun hämis. Kyllä se sitten aikanaan selviää mistä se ääni ja jurnutus tulee.
Matkalla Kalkkisiin kuuntelin että mikä ihmeen metallinen kitinä hämiksestä nyt tulee. Loppu pelissä se tulikin edessä olevan auton edessä olevasta peräkärry yhditelmästä.

Ei vaan, en olisi kovinkaan huolissaan kun se oli niiiiin hyvä aljoltaan se sinun hämis. Kyllä se sitten aikanaan selviää mistä se ääni ja jurnutus tulee.
One life, live it!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pitänee uskoa.
Kovasti sinua väitettiin tarkimmaski viilaajaksi. Ainakin tuossa porukassa. Ihan hyvin Def Leppard veti loppumatkan.
Onkos tässä raavittuna se varoittamasi ruostepaikka? Rapsurin kaiken äänieristeen joka lähti nätisti irti. Ko.kansiossa on Spiderini vaiheita ja tuo ruostesuojausprojektini. Tuosta on mennyt 4 vuotta joten ens talvi vois hyvinkin olla uusinnan paikka.

Onkos tässä raavittuna se varoittamasi ruostepaikka? Rapsurin kaiken äänieristeen joka lähti nätisti irti. Ko.kansiossa on Spiderini vaiheita ja tuo ruostesuojausprojektini. Tuosta on mennyt 4 vuotta joten ens talvi vois hyvinkin olla uusinnan paikka.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tarkimmasta en mene sanomaan mitään, mutta jotenkin vaan haluan että kaikki on niin kuin niiden kuuluukin olla. Eikä sinne päin.
Kukin tekee asioita tyylillään.
Käy tuossa projektitopikissani katsomassa niin näet ne pahimmat paikat. Mielestäni ruostealttiimmat on nuo palkkien pääli puolet jotka on pistehitsillä pohjassa kiinni edessä ja takana.
Toki nuo tunkin korvakkeiden ympärystät ovat myös niitä paikkoja mitä kannattaa tutkia. Puhumattakaan kynnyskoteloiden alapuolet.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
Jos kerran talvella otat sisustuksen pois niin naputtele ne loput bitumipalat pois. Ne lähtee irti ihan nätisti talttapäämeisselillä ja vasaralla, niin sitten voit olla varma ettei siellä ole mitään hapanta.
Ainakaan vielä.
Lattiassa on tulpat josta pääseen palkkien sisälle ruiskuttamaan kotelosuojaa palkkeihin ja sitten vaan uutta bitumimattoa tilalle jos kaikki on kunnossa.

Kukin tekee asioita tyylillään.
Käy tuossa projektitopikissani katsomassa niin näet ne pahimmat paikat. Mielestäni ruostealttiimmat on nuo palkkien pääli puolet jotka on pistehitsillä pohjassa kiinni edessä ja takana.
Toki nuo tunkin korvakkeiden ympärystät ovat myös niitä paikkoja mitä kannattaa tutkia. Puhumattakaan kynnyskoteloiden alapuolet.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
Jos kerran talvella otat sisustuksen pois niin naputtele ne loput bitumipalat pois. Ne lähtee irti ihan nätisti talttapäämeisselillä ja vasaralla, niin sitten voit olla varma ettei siellä ole mitään hapanta.
Ainakaan vielä.

One life, live it!
Jos saat auton pakkaseen bitumin poiston ajaksi, niin se lohkeilee isoina levyinä irti. Mun pommista ne piikattiin keraamisen lastan ja vasaran kombinaatio-opilla (paskamainen duuni silti).
Tuosta voisi saada jotain osviittaa:
http://www.nbl.fi/~nbl3409/hamis/target80.html
Eli tuo iso reikä ei ole niin paha, kuin siitä n. 10cm kohti vaihdeaskia oleva paikka.
Tuosta voisi saada jotain osviittaa:
http://www.nbl.fi/~nbl3409/hamis/target80.html
Eli tuo iso reikä ei ole niin paha, kuin siitä n. 10cm kohti vaihdeaskia oleva paikka.
VMP
Periaatteessa kävin tuon saman setin läpi omassani viime talvena paitsi poistin kaikki vanhat bitumit lattiasta sisätiloissa. Laitoin toki uutta bitumia tilalle kun reijät oli paikattu ja ennen niitä sangen paljon sinkkimaalia alle.Alfistipohjoosesta kirjoitti: Ko.kansiossa on Spiderini vaiheita ja tuo ruostesuojausprojektini. Tuosta on mennyt 4 vuotta joten ens talvi vois hyvinkin olla uusinnan paikka.
Etkös sinäkin ajele vain kesäisin hämiksellä, joten ei luulisi noin perusteellisen suojauksen jälkeen mitään ihmeitä syntyneen.
Toki varma on aina varmaa ja saahan jotain tekemistä pimeille talvi päiville ja illoille.
One life, live it!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Aika varmasti Spideri menee osiksi. Ruostesuojauksen uusimisen takia, 5 vuotta mennyt. Ja tuleepahan nuo pahat paikat katsottua tarkemmin.
Auto liikkuu vain kesäisin ja majailee tallissa. Tämän kesän ekan sateenkin se koki vasta tämän viikon tiistaina.
Auto liikkuu vain kesäisin ja majailee tallissa. Tämän kesän ekan sateenkin se koki vasta tämän viikon tiistaina.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuli mieleen että olin tapahtuman ainoa jolla ei ollut keulassa merkin ympärillä sitä "kromikehystä", etupuskurin keskellä olevassa kumiosassa. (tuolla on nyt hienompikin nimi mutta just nyt ei tule päähän.) Eli ideoita mistä voisi hankkia. Itselle tuli ekaksi mieleen tarvike, taivuteltava, muovikromilista. Mutta mikä leveys tai onko parempia ideoita.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kun tuo maalausprojektipurku karkasi sivuraiteelle niin laitetaan tähän ketjuun.
Purkaessa tuli mieleen että tutkitaanpa uudestaan sitä jalkatilaan tippuvan veden mysteeriä. Tuolla Kalkkisilla oli puhetta että A-pilari voisi valuttaa vettä sisällään mutta nyt kun purettuna näkee tuon rakenteen niin en ymmärrä miten sinne vesi pääsisi.
Meillä näyttää että tuulilasin tiiviste päästää vettä "ylitseen". Eli osan matkaa tiiviste on sisällä alempana kuin ulkona niin tiivisteen uran täyttyessä vedellä alkaa se tulvia sisälle. Minulla on tiiviste varsin pehmeä. Putsasin uran hyvin paineilmalla ja imurilla. Sain pestyä lasin myös tiivisteen sisältä. Vuoto ei kylläkään hellittänyt.
Tein nahkaleikkurilla muutaman siistin reiän ulkopuolelle jotta tiivisteen täyttyminen valuisi hallitusti niitä ulos. Tuo kyllä vähensi sisälle tulevan veden määrää mutta onnistuin vieläkin saamaan muutaman tipan tiivisteen yli. Yritin nostaa tiivistettä sisäpuolelta ja laskea ulkopuolelta mutta en saanut tiivistettä pysymään ko.muodossa. Jotain pitäisi vielä keksiä. Kirkas liima voisi toimia mutta pelottaa että lasi sotkeutuu,
Purkaessa tuli mieleen että tutkitaanpa uudestaan sitä jalkatilaan tippuvan veden mysteeriä. Tuolla Kalkkisilla oli puhetta että A-pilari voisi valuttaa vettä sisällään mutta nyt kun purettuna näkee tuon rakenteen niin en ymmärrä miten sinne vesi pääsisi.
Meillä näyttää että tuulilasin tiiviste päästää vettä "ylitseen". Eli osan matkaa tiiviste on sisällä alempana kuin ulkona niin tiivisteen uran täyttyessä vedellä alkaa se tulvia sisälle. Minulla on tiiviste varsin pehmeä. Putsasin uran hyvin paineilmalla ja imurilla. Sain pestyä lasin myös tiivisteen sisältä. Vuoto ei kylläkään hellittänyt.
Tein nahkaleikkurilla muutaman siistin reiän ulkopuolelle jotta tiivisteen täyttyminen valuisi hallitusti niitä ulos. Tuo kyllä vähensi sisälle tulevan veden määrää mutta onnistuin vieläkin saamaan muutaman tipan tiivisteen yli. Yritin nostaa tiivistettä sisäpuolelta ja laskea ulkopuolelta mutta en saanut tiivistettä pysymään ko.muodossa. Jotain pitäisi vielä keksiä. Kirkas liima voisi toimia mutta pelottaa että lasi sotkeutuu,
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Kesän ajot ohi. Tänään painelin, riisutulla, Spiderilla Turkuun. Kesän saldona 2000km. Helteisiin nähden vähän. Mutta lapsimäärään ja keskeneräisiin hommiin suhteutettuna ihan hyvin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Jos rahat, maalauksen jälkeen, riittäisivät uuteen rättiin niin mikä olisi suositeltavin? Hinta/laatu/ulkonäkö. Ja jos on suoraa linkkiä mistä tilata juuri ko.rätti niin iso kiitos.
1988 Spider. Musta rätti. Auto on tallissa kesän ja talven. Sade ajot todella harvinaisia. Tosin kun tallin nosturia käyttää joutuu Spideri olemaan sen aikaa pihalla. 1000-3000km kesässä ja auton on tarkoitus pysyä perheessä.
1988 Spider. Musta rätti. Auto on tallissa kesän ja talven. Sade ajot todella harvinaisia. Tosin kun tallin nosturia käyttää joutuu Spideri olemaan sen aikaa pihalla. 1000-3000km kesässä ja auton on tarkoitus pysyä perheessä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Mohair- pintainen katto on omasta mielestä se parhaimman näköinen.
Hinnat vaihtelevat aikas paljon.
Tässä parit linkit:
http://www.convertible-convertable-hood ... -sola.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.verdeck.de/download/uk/EUROT ... sliste.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.classicalfa.com/products/IN0 ... BLACK.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinnat vaihtelevat aikas paljon.
Tässä parit linkit:
http://www.convertible-convertable-hood ... -sola.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.verdeck.de/download/uk/EUROT ... sliste.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.classicalfa.com/products/IN0 ... BLACK.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride on!
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Minustakin canvas katto on arvokkaamman näköinen kuin vinyli. Omaan alfaan tilasin muistaaksen 1A Autosta. Vaihtoehtoja löytyy googlettamalla. Eriasia sitten mistä uskaltaa tilata.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Kangaskatto ehdottomasti. Vinyylikatot on näitä jenkkien hömpötyksiä. Halvan näköinen. Ei sillä, että katto kovin usein näkyvillä olisi.
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Jos rätin vaihtaa niin ehdottomasti kangaskatto. Minun pirssissä on vinyylikatto, eikä se pestynä ja käsiteltynä ole kamalan pahan näköinen muttei siitä kankaisen veroista (vrt. esim EBITDA:n ja doublesix:n pirssien kattoihin) saa millään.
VMP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Ehkä persaukisen ei kuuluisi edes kysyä mutta:
Osassa Spidereita on suojapeite jonka saa laskostetun rätin päälle. Tekee nyytistä hieman viimeistellymmän näköisen. Kuitenkin noiden myyntikohteissa sanotaan että ei käy QV malliin. Eli puuttuuko joku kiinnike yms. vai mikä erona?
Osassa Spidereita on suojapeite jonka saa laskostetun rätin päälle. Tekee nyytistä hieman viimeistellymmän näköisen. Kuitenkin noiden myyntikohteissa sanotaan että ei käy QV malliin. Eli puuttuuko joku kiinnike yms. vai mikä erona?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
QV mallin suoja on ainakin huomattavasti ökyisämpi kuin perus prolemallin.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ehkä persaukisen ei kuuluisi edes kysyä mutta:
Osassa Spidereita on suojapeite jonka saa laskostetun rätin päälle. Tekee nyytistä hieman viimeistellymmän näköisen. Kuitenkin noiden myyntikohteissa sanotaan että ei käy QV malliin. Eli puuttuuko joku kiinnike yms. vai mikä erona?
VMP
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Ehkä siinä viitataan siihen kun QV:n suoja tulee eritavalla kiinni. Nuo mitä esim Classic Alfa ja Alfa Service myy ne kiinnittyy siihen
kromilistaan joka kiertää reunan ympärillä.
Tuota QV:n omaa suojaa ei tunnu kukaan myyvän aftermarkettina, joten suosittelen classic alfan mallia.
Siinä heidän suojassa on hyvät kiinnikkeet.
kromilistaan joka kiertää reunan ympärillä.
Tuota QV:n omaa suojaa ei tunnu kukaan myyvän aftermarkettina, joten suosittelen classic alfan mallia.
Siinä heidän suojassa on hyvät kiinnikkeet.
One life, live it!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Mistäs olette ristikoita hommanneet? Löytyykö tarvikkeena mittojen mukaan? Ja onko mitat suoraan netistä löytyneet:(24 x 63,10). Tietysti saisi olla vaikka nipallinen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Taisin ottaa OKP:ltä viimeksi. Ainakaan minä en onnistunut löytämään samanlaisia mistään muusta merkistä, bemarin ristikot menee lähelle, vaatisi ohuet shimmiprikat kuppien ja lukkorenkaiden väliin, mutta ristikko on liian paksu, ei mene Alfan haarukkaan, no koneistamalla hiukan pois se menisi, mutta ei taida maksaa vaivaa.
Mitat on nuo mainitsemasi. Vanhemman mallin ristikko on vakiotavaraa eli löytyy mistä vain ja on nipallinen. Uudemmassa ei nippaa ole, joten vaseliinit kannattaa vaihtaa parhaaseen mahdolliseen samalla, kun asentaa.
Mitat on nuo mainitsemasi. Vanhemman mallin ristikko on vakiotavaraa eli löytyy mistä vain ja on nipallinen. Uudemmassa ei nippaa ole, joten vaseliinit kannattaa vaihtaa parhaaseen mahdolliseen samalla, kun asentaa.
Giulia Super -69
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Ok. Itsellä on, kuittien, mukaan. Vain n.15tkm ajetut mutta toisessa oli havaittavissa pieni välys.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Tulipa tällainen pöljä kysymys tuosta Serie 3:sta mieleen:
Montako näitä on myyty uutena Suomessa, jotka ovat Suomeen jääneet? (ja mikä lienee mahdollisten myytyjen autojen nykytilanne?)
Montako näitä on myyty uutena Suomessa, jotka ovat Suomeen jääneet? (ja mikä lienee mahdollisten myytyjen autojen nykytilanne?)
VMP
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
^ Mielenkiintoinen kysymys ja kiinnostaa itseäni myös yleisemmin, eli paljonko noita eri Spidereita on Suomeen aikanaan uutena rantautunut. Suomalaisen Spider-rekisterin paikka? 

Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Itse meinasin väsäillä autoverosta oikaisupyyntöä ja meinasin vedota Suomessa uutena myytyjen jäljellä olevaan veron määrään. (Lienevät myynnissä Kuusakoskella terästankoina, eikä niistä taideta enää periä autoveroa)EBITDA kirjoitti:^ Mielenkiintoinen kysymys ja kiinnostaa itseäni myös yleisemmin, eli paljonko noita eri Spidereita on Suomeen aikanaan uutena rantautunut. Suomalaisen Spider-rekisterin paikka?
VMP
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Sama asia ajoittain on pyörinyt mielessä, mutta eipä ole tullut selvitettyä.mattijus kirjoitti:Tulipa tällainen pöljä kysymys tuosta Serie 3:sta mieleen:
Montako näitä on myyty uutena Suomessa, jotka ovat Suomeen jääneet? (ja mikä lienee mahdollisten myytyjen autojen nykytilanne?)
One life, live it!
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Vähän samat ajatukset itselläkin mielessä, tosin S4:n osalta.
mattijus kirjoitti:Itse meinasin väsäillä autoverosta oikaisupyyntöä ja meinasin vedota Suomessa uutena myytyjen jäljellä olevaan veron määrään. (Lienevät myynnissä Kuusakoskella terästankoina, eikä niistä taideta enää periä autoveroa)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Tietääkö joku myytiinkö ykkös- tai kakkossarjalaisia täällä ollenkaan?
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Tässä QV:n sopiva peite. Niinkuin Suba totesi, niin ei oikein löydy mistään näitä, vaikka sivustoillaan mainostavat. Ebayssa taisi vuosi sitten olla viimeksi myynnissä(Suba muistaa paremmin). Tämä peite peittää koko "takapenkin". Se pelkästään jo vähentää huomattavasti tuulen pyörrettä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ehkä persaukisen ei kuuluisi edes kysyä mutta:
Osassa Spidereita on suojapeite jonka saa laskostetun rätin päälle. Tekee nyytistä hieman viimeistellymmän näköisen. Kuitenkin noiden myyntikohteissa sanotaan että ei käy QV malliin. Eli puuttuuko joku kiinnike yms. vai mikä erona?
mattijus:n pohdinnasta muistui mieleen se snagarin pitäjän punainen Spider, mikä oli myynnissä -09 Kehän varressa. Sieltähän se siirtyi pohjammaalle myyntiin ja hintakin tippui. Tietääkö kukaan tästä yksilöstä mitään? -09 kun kävin katsomassa sitä, niin oli hiukka huonosa hapessa.

Ride on!
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
^ Tuon mallin peite oli ilmeisesti vakiona S4:ssä. Omassa hämiksessä on samanlainen, vaikka se on Veloce.
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
^^ Kyllä joo tuollainen suoja oli silloin myynnissä ja vieläkin harmittaa että himmasin 200€ jälkeen huutamasta.
Saatan muistaa väärin mutta lopullinen huuto taisi olla lähempänä 400€.
Saatan muistaa väärin mutta lopullinen huuto taisi olla lähempänä 400€.
One life, live it!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Jos tuohon olisi kaavat niin joku koulu voisi tehdä edullisesti. Mikäs on tuon materiaali?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
66 on lupautunut lainaamaan suojaansa jos tekijä löytyy.
Eli tilaukseen menisi heti varmaan 4-5 kpl noita.
Materiaali on ihan normi vinyyli, mutta sivuille tulevat kovikkeet ja kiinnikkeet saattaa olla pieni haaste löytää.
Spider Pointin kuvastosta ne ja tuo suoja löytyy, mutta kun kyselin saatavuutta niin ei oota myytiin.
Eli tilaukseen menisi heti varmaan 4-5 kpl noita.
Materiaali on ihan normi vinyyli, mutta sivuille tulevat kovikkeet ja kiinnikkeet saattaa olla pieni haaste löytää.
Spider Pointin kuvastosta ne ja tuo suoja löytyy, mutta kun kyselin saatavuutta niin ei oota myytiin.
One life, live it!
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
^^ Tarvittaessa meikäläiseltäkin saa suojan malliksi kaavojen tekoon. Alkaa olla sitä paitsi jo siinä kunnossa, että voisin itsekin teetättää uuden.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Itsellä tilaus riippuu hinnasta. Mites elämä tuon kanssa menee. Autoni on autotallissa. Tulee katto nostettua ylös mutta ei lukkoon. Sitten taas alas. En tiedä miksi edes teen ko.jumppaa. Olisiko joku kangas/pressu sama asia tallissa. Kuitenkin pölyä yms. ilmassa. Tuolloin tuo rätin suoja saisi olla "aina" paikoillaan. Muutenhan hommaa menisi että rättisuoja pois, rätti ylös. Ja sama jumppa joka kerta.
Minullahan on "takapenkillä" kaiuttimet koteloineen. Kuinka alas tuo jatkuu penkin kohdilla?
Minullahan on "takapenkillä" kaiuttimet koteloineen. Kuinka alas tuo jatkuu penkin kohdilla?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Ainakin oma suojani jatkuu käytännössä alas asti. Toimii siis myös näkösuojana, jos pitää kamaa etupenkkien takana.
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
^Kyllä, kardaanitunnelin päälle yltää. Antaa hyvän suojan tavaroille ja keskellä olevan vetoketjun ansiosta niihin on myös helppo päästä käsiksi ajon aikana.
Kiinnikkeet eivät ole mitenkään ihmeelliset. Eteen sivuille pari haarukka mallista tappia ja parit nepparit. Taakse pari reijällistä lattaraudan pätkää.
Kiinnikkeet eivät ole mitenkään ihmeelliset. Eteen sivuille pari haarukka mallista tappia ja parit nepparit. Taakse pari reijällistä lattaraudan pätkää.
Ride on!
Re: Spider Serie 3 (sm.1982-1989)
Tuo kuvan mukainen suoja on ollut vakiovaruste QV:ssa. En vaan ole löytänyt - en ehkä tarkkaan etsinytkään - missä ne neppareiden vastakappaleet ovat.