Mi.To
Valvoja: Moderators
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Narinasta puheen ollen, onko kukaan havainnut moista kuskin penkistä?
Omassa MiTossani ekat narinat alkoivat kuulua siinä noin 15k ajetun kilometrin kohdalla. Nyt menty muutama tonni lisää, eikä ongelmasta kyllä ainakaan ole päästy.
Asia tosin korjaantuu aina penkin selkänojan rullaa ihan vähänkin liikauttaessa. Ikään kuin siihen jäisi löysää vähän johonkin ja siksi narisee. Mutta eihän tämän silti näin varmaan kuuluisi olla?
Ja aiheesta toiseen. Millainenhan mahtaa olla Alfan ruostesuojan laatu? Itse olen - erinäisistä pikkujutuista huolimatta - erittäin tyytyväinen tähän autoon, joten tulen todennäköisesti pitämään MiTon itselläni vielä useita vuosia.
Olisikohan siis ideaa teetättää autoon vaikka ihan kunnon Finikorin Diamond-ruosteenesto? En ole vielä tarjousta kysynyt, mutta käsittelyn hinta lienee jotain hieman vajaan tuhannen euron luokkaa. Melko paljon siis, mutta kenties kannattavaa Alfaan, jos autoa pitää pidempään kuin sen "perus" 2-3 vuotta mitä uuden auton ostaneet kai keskimäärin?
Omassa MiTossani ekat narinat alkoivat kuulua siinä noin 15k ajetun kilometrin kohdalla. Nyt menty muutama tonni lisää, eikä ongelmasta kyllä ainakaan ole päästy.
Asia tosin korjaantuu aina penkin selkänojan rullaa ihan vähänkin liikauttaessa. Ikään kuin siihen jäisi löysää vähän johonkin ja siksi narisee. Mutta eihän tämän silti näin varmaan kuuluisi olla?
Ja aiheesta toiseen. Millainenhan mahtaa olla Alfan ruostesuojan laatu? Itse olen - erinäisistä pikkujutuista huolimatta - erittäin tyytyväinen tähän autoon, joten tulen todennäköisesti pitämään MiTon itselläni vielä useita vuosia.
Olisikohan siis ideaa teetättää autoon vaikka ihan kunnon Finikorin Diamond-ruosteenesto? En ole vielä tarjousta kysynyt, mutta käsittelyn hinta lienee jotain hieman vajaan tuhannen euron luokkaa. Melko paljon siis, mutta kenties kannattavaa Alfaan, jos autoa pitää pidempään kuin sen "perus" 2-3 vuotta mitä uuden auton ostaneet kai keskimäärin?
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Narinoita tuppaa esiintymään suunnilleen jokaisen merkin autoissa, ja osin yksilöjuttuja. Joskus merkkihuolto saa ne kuriin, mutta useimmiten ei. Jos selkänojamekanismissa on löysää, niin se pitäisi kyllä olla havaittavissa automekaanikonkin käsissä. Pirullisin etupenkin narina oli omista autoistani aikoinaan vähän käytetyssä E-Mersussa. Veho koetti spraylla voitelemalla saadan äänen kuriin vaan eipä onnistunut, ja Mersu vielä Veholle taatusti tuttu merkki ja paljon myyty. Voithan koettaa valittaa asiasta merkkihuoltoon kun takuukin päällä.Bird kirjoitti:Narinasta puheen ollen, onko kukaan havainnut moista kuskin penkistä?
Omassa MiTossani ekat narinat alkoivat kuulua siinä noin 15k ajetun kilometrin kohdalla. Nyt menty muutama tonni lisää, eikä ongelmasta kyllä ainakaan ole päästy.
Asia tosin korjaantuu aina penkin selkänojan rullaa ihan vähänkin liikauttaessa. Ikään kuin siihen jäisi löysää vähän johonkin ja siksi narisee. Mutta eihän tämän silti näin varmaan kuuluisi olla?
Ja aiheesta toiseen. Millainenhan mahtaa olla Alfan ruostesuojan laatu? Itse olen - erinäisistä pikkujutuista huolimatta - erittäin tyytyväinen tähän autoon, joten tulen todennäköisesti pitämään MiTon itselläni vielä useita vuosia.
Olisikohan siis ideaa teetättää autoon vaikka ihan kunnon Finikorin Diamond-ruosteenesto? En ole vielä tarjousta kysynyt, mutta käsittelyn hinta lienee jotain hieman vajaan tuhannen euron luokkaa. Melko paljon siis, mutta kenties kannattavaa Alfaan, jos autoa pitää pidempään kuin sen "perus" 2-3 vuotta mitä uuden auton ostaneet kai keskimäärin?
En suosittele yhteen uuteen autoon teettämäni käsittelyn perusteella mitään jälkikäsittelyä. Saat kaupan päälle inhottavan ruosteenestoaineen lemun joka säilyy about kuukauden, sen lisäksi autoa pestessäsi/vahatessasi todennäköisesti saat kouraasi/pesusieneesi/tms. sitä ainemönjää kun sitä kuitenkin tursuilee kynnysraoista jne. Et saa senttiäkään takaisin käsittelyn hinnasta kun vaihdat autosi. Jos pitäisitkin autoasi vaikka yli 3 vuottakin, niin sama homma. Itse et ekana omistajana hyödy tippaakaan, niin se vaan menee, etenkin jos autoliikkeessä vaihdat autosi. Jos olet 100% varma että myyt suoraan yksityiselle, sitten voi olla hitusen etua ainakin myyntinopeudessa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Miton vuosihuolto aka öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, nesteiden määrien tsekkaaminen yms. kustantaa n. 205 egeä AK:lla, 230 egeä Deltalla, 250 egeä Malminkartanon autohuollossa ja Auto Milanon vastausta en ole vielä saanut. Ja kaikki toimipisteet ovat Malminkartanoa lukuunottamatta akselilla Viikki-Herttoniemi ja öljyinä käytetään Seleniaa.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
On ainakin öljyllä litrahinta kohdillaan jos mitään muuta ei vaihdeta mutta "tsekataan"sanctus kirjoitti:Miton vuosihuolto aka öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, nesteiden määrien tsekkaaminen yms. kustantaa n. 205 egeä AK:lla, 230 egeä Deltalla, 250 egeä Malminkartanon autohuollossa ja Auto Milanon vastausta en ole vielä saanut. Ja kaikki toimipisteet ovat Malminkartanoa lukuunottamatta akselilla Viikki-Herttoniemi ja öljyinä käytetään Seleniaa.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Jep. Eiköhän tässä vielä kattella.eltsu kirjoitti:On ainakin öljyllä litrahinta kohdillaan jos mitään muuta ei vaihdeta mutta "tsekataan"sanctus kirjoitti:Miton vuosihuolto aka öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, nesteiden määrien tsekkaaminen yms. kustantaa n. 205 egeä AK:lla, 230 egeä Deltalla, 250 egeä Malminkartanon autohuollossa ja Auto Milanon vastausta en ole vielä saanut. Ja kaikki toimipisteet ovat Malminkartanoa lukuunottamatta akselilla Viikki-Herttoniemi ja öljyinä käytetään Seleniaa.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Voisiko harkita omien öljyjen viemistä tuollaiseen huoltoon? Itse ostamalla vaikkapa Motonetista hyvälaatuiset merkkiöljyt kanisterissa pääsee varmasti halvemmalla litrahinnalla. Noin olen menetellyt aina uuden autonkin kohdalla ja merkkihuollossa asia on hyväksytty aina mukisematta. Kannattaa tiedustella noiden hintojen suhteen se, mikä niissä on öljyjen osuus ja laskea siitä kannattaisiko viedä itse ostettu öljypänikkä mukaan kun vie vuosihuoltoon.
Onko tuo Selenia-oili joku alffan spesiaali-litku? Eiköhän tuo kone nielisi samalla tavalla vaikkapa Mobilin, Castrolin tai muun ns merkkituotteen, kunhan viskositeetti ja muu luokitus on sopiva?
Onko tuo Selenia-oili joku alffan spesiaali-litku? Eiköhän tuo kone nielisi samalla tavalla vaikkapa Mobilin, Castrolin tai muun ns merkkituotteen, kunhan viskositeetti ja muu luokitus on sopiva?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Elo 2011, 23:51
- Car(s): ex Alfa Romeo MiTo QV, Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4
- Paikkakunta: Helsinki
Tervehdys kaikille Alfisteille!:) Ostin maaliskuussa MiTo QV:n (ensimmäisen Alfani)ja nyt on takana yli 8000km nautittavia ajoja. Mitään ongelmia ei ole ollut, paitsi nyt pelkääjän puoleisen penkin selkänoja jämähti liikkumattomaksi. Mekanismi oli alunperinkin vähän rimpula. Onko muilla ollut ko. ongelmia?
Mielenkiintoista sinänsä on se, että muilla autoilijoilla on pakottava tarve päästä Alfan ohitse! Pahimpia ovat Avensis- ja karvanoppabemarikuskit. Viimeksi kaksi viikkoa sitten Itäväylällä yksi hattupäinen äijä painoi Lada Kalinallaan 120 km/h ohitse naama punaisena taakseen vilkuillen, josko lähden "viivalle" No, ikää on jo sen verran että aivan kaikkien kanssa ei enää viitsi lähteä leikkimään!;)
Mielenkiintoista sinänsä on se, että muilla autoilijoilla on pakottava tarve päästä Alfan ohitse! Pahimpia ovat Avensis- ja karvanoppabemarikuskit. Viimeksi kaksi viikkoa sitten Itäväylällä yksi hattupäinen äijä painoi Lada Kalinallaan 120 km/h ohitse naama punaisena taakseen vilkuillen, josko lähden "viivalle" No, ikää on jo sen verran että aivan kaikkien kanssa ei enää viitsi lähteä leikkimään!;)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Alfa Romeo suosittelee seleniaa, minusta noi suositukset autonvalmistajalta ovat vähän enemmän markkinointia, kuin että öljy olisi jotenkin sopivampi kuin muut.Peeveli kirjoitti:Voisiko harkita omien öljyjen viemistä tuollaiseen huoltoon? Itse ostamalla vaikkapa Motonetista hyvälaatuiset merkkiöljyt kanisterissa pääsee varmasti halvemmalla litrahinnalla. Noin olen menetellyt aina uuden autonkin kohdalla ja merkkihuollossa asia on hyväksytty aina mukisematta. Kannattaa tiedustella noiden hintojen suhteen se, mikä niissä on öljyjen osuus ja laskea siitä kannattaisiko viedä itse ostettu öljypänikkä mukaan kun vie vuosihuoltoon.
Onko tuo Selenia-oili joku alffan spesiaali-litku? Eiköhän tuo kone nielisi samalla tavalla vaikkapa Mobilin, Castrolin tai muun ns merkkituotteen, kunhan viskositeetti ja muu luokitus on sopiva?
Castrollia laittannut omiini, niin jatkossakin. aina silloin tällöin katsellut korjaamon huoltolaskuja, öljyt meinaavat olla melkien aina lähes puolet tuollaisen vuosi/määräaikaishuollon hinnoista, kun ei tehdä lisätöitä - eli ihan pelkkä perushuolto. Jos lähtee siihen, että käyttää myös väliöljynvaihdoissa, niin itse veisin omat öljyt. pitää olla oikea viskositeetti ja täyttää normit
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Lähes joka merkki suosittelee omia öljyjään tai yhteistyökumppanin öljyjä. Vaikea sanoa, missä määrin moottoria valmistettaessa on otettu huomioon juuri tietyn öljyn ominaisuuksia, varsinkin kun auton 20 vuoden käyttöiän aikana ehtii kyseinen öljy poistua tuotannosta. Vaikka ei kai näitä suunnitella kestämään kuin 5 vuotta.DaViega kirjoitti:Alfa Romeo suosittelee seleniaa, minusta noi suositukset autonvalmistajalta ovat vähän enemmän markkinointia, kuin että öljy olisi jotenkin sopivampi kuin muut.Peeveli kirjoitti:Voisiko harkita omien öljyjen viemistä tuollaiseen huoltoon?
Onko tuo Selenia-oili joku alffan spesiaali-litku? Eiköhän tuo kone nielisi samalla tavalla vaikkapa Mobilin, Castrolin tai muun ns merkkituotteen, kunhan viskositeetti ja muu luokitus on sopiva?
Tästäkin huolimatta oma, varsin pitkä, kokemukseni Alfoista kertoi, että öljyn kulutus loppui, kun hommasin Seleniaa ja vein purkit mukana huoltoon. Tämähän ei tietenkään kerro siitä, että näin kävisi aina ja kaikille, mutta kokeillahan aina voi, jos esim. öljynkulutus häiritsee.
Omien öljyjen vienti on mielessä nyt. Vuoden ja 10 300 kilometrin jälkeen Selenian öljyä käyttäen öljymäärä öljytikun perusteella on edelleen siinä samassa tasossa, missä sen pitää huoltokirjan mukaan olla, missä se oli autoa ostettaessa ja missä se on ollut tuhannen kilometrin välein tsekattaessa. Eli hyvin tuntuu ainakin tuo tuote pysyvän sisällä.Jönsson kirjoitti:Lähes joka merkki suosittelee omia öljyjään tai yhteistyökumppanin öljyjä. Vaikea sanoa, missä määrin moottoria valmistettaessa on otettu huomioon juuri tietyn öljyn ominaisuuksia, varsinkin kun auton 20 vuoden käyttöiän aikana ehtii kyseinen öljy poistua tuotannosta. Vaikka ei kai näitä suunnitella kestämään kuin 5 vuotta.DaViega kirjoitti:Alfa Romeo suosittelee seleniaa, minusta noi suositukset autonvalmistajalta ovat vähän enemmän markkinointia, kuin että öljy olisi jotenkin sopivampi kuin muut.Peeveli kirjoitti:Voisiko harkita omien öljyjen viemistä tuollaiseen huoltoon?
Onko tuo Selenia-oili joku alffan spesiaali-litku? Eiköhän tuo kone nielisi samalla tavalla vaikkapa Mobilin, Castrolin tai muun ns merkkituotteen, kunhan viskositeetti ja muu luokitus on sopiva?
Tästäkin huolimatta oma, varsin pitkä, kokemukseni Alfoista kertoi, että öljyn kulutus loppui, kun hommasin Seleniaa ja vein purkit mukana huoltoon. Tämähän ei tietenkään kerro siitä, että näin kävisi aina ja kaikille, mutta kokeillahan aina voi, jos esim. öljynkulutus häiritsee.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Tjoo, tahtoohan se vähän olla noin.RockOla kirjoitti:Tervehdys kaikille Alfisteille!:) Ostin maaliskuussa MiTo QV:n (ensimmäisen Alfani)ja nyt on takana yli 8000km nautittavia ajoja. Mitään ongelmia ei ole ollut, paitsi nyt pelkääjän puoleisen penkin selkänoja jämähti liikkumattomaksi. Mekanismi oli alunperinkin vähän rimpula. Onko muilla ollut ko. ongelmia?
Mielenkiintoista sinänsä on se, että muilla autoilijoilla on pakottava tarve päästä Alfan ohitse! Pahimpia ovat Avensis- ja karvanoppabemarikuskit. Viimeksi kaksi viikkoa sitten Itäväylällä yksi hattupäinen äijä painoi Lada Kalinallaan 120 km/h ohitse naama punaisena taakseen vilkuillen, josko lähden "viivalle" No, ikää on jo sen verran että aivan kaikkien kanssa ei enää viitsi lähteä leikkimään!;)
Ja eniten tuossa vituttaa se, että kun ohi on päästy niin sitten hidastetaan vauhtia ja jäädään tukoksi. Jos sitten lähtee uudelleen ohitte, niin ohitettava kiristää vauhtia ohituksen aikana. Aika fiksua käytöstä.
Ite ajan pitkää siivua yleensä ja pyrin ajamaan vakkari päällä rivakasti, mutta turvallisesti (max joku 5km ylinopeutta). Ohituksia teen jos joku tulee eteen ja ne pyrin tekemään siististi (persiissä roikkumati) ja rivakasti. Olisi kiva jos ne kanssa-autoilijat toimisivat samoin.
-Matti-
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Samoja havaintoja. Ärhäkimpiä juuri bemaristit, audistit ja variant-tsi-golfistit, jossain määrin farmari-avensis-kuskit joiden ikä arviolta alta 50:n. Kaikkein ärhäkimpiä bemaristit ehdottomasti, heidän on koetettava päästä ohi missä tahansa ja ajoinpa itse miten kovaa ja reippaasti tahansa. Ja siten toki vielä, että ilman vilkkua keulan eteen suoraan takaisin kaistalle. ja ei väliä onko 316i-mopedimalli vai kuuspyttyinen.RockOla kirjoitti: Mielenkiintoista sinänsä on se, että muilla autoilijoilla on pakottava tarve päästä Alfan ohitse! Pahimpia ovat Avensis- ja karvanoppabemarikuskit. Viimeksi kaksi viikkoa sitten Itäväylällä yksi hattupäinen äijä painoi Lada Kalinallaan 120 km/h ohitse naama punaisena taakseen vilkuillen, josko lähden "viivalle" No, ikää on jo sen verran että aivan kaikkien kanssa ei enää viitsi lähteä leikkimään!;)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Melkein sellaisenaan allekirjoitan tuon, mutta jotkut pakettiautokuskit ne vasta osaavatkin täällä Helsingin seudulla. Äskenkin yksi ajoi kehäykkösellä lätäköistä ja muista sellaisista välittämättä jopa viiden metrin päässä takana. Vauhtia oli kuitenkin ja kai siinä kabiinissa tuli kiirus, kun vilautin jarruvaloja edessä olleiden lätäköiden vuoksi - en jarruttanut, mutta tiesin tuollaisessa sateessa siinä olevan vettä vähän enemmänkin.Peeveli kirjoitti:Samoja havaintoja. Ärhäkimpiä
Noniin, edellisestä ongelmatilanteesta onkin kulunut jo noin 2tkm joten
eiköhän tää meidän maanantaikappale päättyny eilen jo toistamiseen
hinurin kyytiin.
Tällä kertaa auto heitti vikavalon, valitteli EOBDstä ja tyhjäkäynti oli
todella huono. Manuaali varoitteli käyttämästä autoa vaikka se käy.
"Onneks" alfan tiepalvelu on jo tullut tutuksi joten muutaman puhelun ja
30min odottelun jälkeen hinuri saapui paikalle ja me poistuttiin taksilla
(alfan piikkiin tietty) hakemaan sijaisauto. Tällä kertaa ford fiesta.
Edelliseen hyundaihin verrattuna iso parannus.
Joka tapauksessa, vaikka alffa on erittäin tyylikäs ja hauska auto ajaa,
erityisesti silloin kun se toimii, niin kyllä luottamus on aika heikossa
hapessa tällä hetkellä.
Loppupäivä kierreltiinkin autokauppoja.
eiköhän tää meidän maanantaikappale päättyny eilen jo toistamiseen
hinurin kyytiin.
Tällä kertaa auto heitti vikavalon, valitteli EOBDstä ja tyhjäkäynti oli
todella huono. Manuaali varoitteli käyttämästä autoa vaikka se käy.
"Onneks" alfan tiepalvelu on jo tullut tutuksi joten muutaman puhelun ja
30min odottelun jälkeen hinuri saapui paikalle ja me poistuttiin taksilla
(alfan piikkiin tietty) hakemaan sijaisauto. Tällä kertaa ford fiesta.
Edelliseen hyundaihin verrattuna iso parannus.
Joka tapauksessa, vaikka alffa on erittäin tyylikäs ja hauska auto ajaa,
erityisesti silloin kun se toimii, niin kyllä luottamus on aika heikossa
hapessa tällä hetkellä.
Loppupäivä kierreltiinkin autokauppoja.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Käytin kesäkuun lopussa 35 tkm huollossa ja sen kustannus oli jotakuinkin tasan 400 euroa Tampereen Autokeskuksessa. Mitään erikoista tuossa huollossa ei ollut. Tosin "Jarrujen purku ja puhdistus" kuuluu huolto-ohjelmaan.sanctus kirjoitti:Miton vuosihuolto aka öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, nesteiden määrien tsekkaaminen yms. kustantaa n. 205 egeä AK:lla, 230 egeä Deltalla, 250 egeä Malminkartanon autohuollossa ja Auto Milanon vastausta en ole vielä saanut. Ja kaikki toimipisteet ovat Malminkartanoa lukuunottamatta akselilla Viikki-Herttoniemi ja öljyinä käytetään Seleniaa.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
Omani pyörähti nyt sitten tuolla AK:ssa 200 euron öljynvaihdossa, jossa toki vaihdettiin samalla myös öljynsuodatin ja öljypropun tiiviste ja katteltiin muidenkin nesteiden tasoja ja siliteltiin ja pussailtiin.jkf kirjoitti:Käytin kesäkuun lopussa 35 tkm huollossa ja sen kustannus oli jotakuinkin tasan 400 euroa Tampereen Autokeskuksessa. Mitään erikoista tuossa huollossa ei ollut. Tosin "Jarrujen purku ja puhdistus" kuuluu huolto-ohjelmaan.sanctus kirjoitti:Miton vuosihuolto aka öljyn ja öljynsuodattimen vaihto, nesteiden määrien tsekkaaminen yms. kustantaa n. 205 egeä AK:lla, 230 egeä Deltalla, 250 egeä Malminkartanon autohuollossa ja Auto Milanon vastausta en ole vielä saanut. Ja kaikki toimipisteet ovat Malminkartanoa lukuunottamatta akselilla Viikki-Herttoniemi ja öljyinä käytetään Seleniaa.
Ilmeisesti 205 egeä on suurinpiirtein se summa, jota ilman liikkeiden kohdennettuja tarjouksia on pidettävä parhaana tarjouksena.
Nyt palo käämit. Kävin kesällä näyttämässä Oulun Wetterillä MiTo:n takakontin maalipintaan ilmestynyttä kuprua. Kuprusta otettiin autofennialle kuvat. Kuvia ottaessa osa kuprusta oli jo minun tuurilla irronnut. Nyt Autofennia vetosi arvatenkin siihen, että vaurio on tullut ulkoa päin. Soittelin autofennialle ja aikamme keskusteltiin asiasta, mutta he pysyivät edelleen kannassa. Tällä palstalla oli ilmeisesti muitakin joilla oli kupruja takakontin maalipinnassa ollut? Miten saitte asian hoidettua?
Unohtu tänne ilmoittaa miten tuo edellinen vikakeikka meni.
Eli vikakoodi ilmoitti että ykköspytty ei syty. Bensaa tulee mut kipinää ei.
Auto kävi kuitenkin ihan normaalisti kun se saapui autokeskukseen, eli
auto korjas itse itsensä lavetilla.
Huolto vaihto ykkös ja kakkospytyn puolat päittäin, nollas vikakoodin ja
matka jatkuu. Jos sama ongelma ilmestyy uudestaan mutta siirtyy
kakkospyttyyn niin puolat menevät vaihtoon. Eli seuraavaa hinurikeikkaa
odotellessa.
Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kytkin on alkanut reistailemaan. Duunin
parkkihallista on suht jyrkkä ylämäki johon joutuu jäämään hetkeks
seisoskelemaan ovien avautumista odottamaan. siitä kun lähtee liikkeelle
niin kytkin huutaa niin että kadun toisella puolella oleva kahvilan koko
asiakaskunta kääntää päät. Ja ei, kyseessä ei ole laahaavat jarrut / hill
holder tms..
Eli lyhyesti; aina kun kytkin on "kylmä" niin ekat käyttökerrat ovat
_todella_ äänekkäät. Tämä ääni on nyt pahentunut ja mitä ilmeisemmin
joutuu taas viemään huoltoon. Pitäiskö auto toimittaa autokeskukselle taas
hinurilla niin pääsis jonon ohi ja sais sijaisauton?
Eli vikakoodi ilmoitti että ykköspytty ei syty. Bensaa tulee mut kipinää ei.
Auto kävi kuitenkin ihan normaalisti kun se saapui autokeskukseen, eli
auto korjas itse itsensä lavetilla.
Huolto vaihto ykkös ja kakkospytyn puolat päittäin, nollas vikakoodin ja
matka jatkuu. Jos sama ongelma ilmestyy uudestaan mutta siirtyy
kakkospyttyyn niin puolat menevät vaihtoon. Eli seuraavaa hinurikeikkaa
odotellessa.
Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kytkin on alkanut reistailemaan. Duunin
parkkihallista on suht jyrkkä ylämäki johon joutuu jäämään hetkeks
seisoskelemaan ovien avautumista odottamaan. siitä kun lähtee liikkeelle
niin kytkin huutaa niin että kadun toisella puolella oleva kahvilan koko
asiakaskunta kääntää päät. Ja ei, kyseessä ei ole laahaavat jarrut / hill
holder tms..
Eli lyhyesti; aina kun kytkin on "kylmä" niin ekat käyttökerrat ovat
_todella_ äänekkäät. Tämä ääni on nyt pahentunut ja mitä ilmeisemmin
joutuu taas viemään huoltoon. Pitäiskö auto toimittaa autokeskukselle taas
hinurilla niin pääsis jonon ohi ja sais sijaisauton?
Mulla asia meni siten, että ensin soitin AK:n AR-huoltonumeroon, josta mulle varattiin aika Konalaan. Siellä kuplasta otettiin kuva siten, että ensin kuvattiin kupla, sen jälkeen kuvan ottanut kaveri raapi maalipinnan irti ja otti kuvan, jonka perusteella kyse oli AK:n mukaan hapettumisesta jossain siellä maalipinnan alla. Asian hoitamisessa ei siis mulla ollut sen kummemmin ongelmia.Fonzie kirjoitti:Nyt palo käämit. Kävin kesällä näyttämässä Oulun Wetterillä MiTo:n takakontin maalipintaan ilmestynyttä kuprua. Kuprusta otettiin autofennialle kuvat. Kuvia ottaessa osa kuprusta oli jo minun tuurilla irronnut. Nyt Autofennia vetosi arvatenkin siihen, että vaurio on tullut ulkoa päin. Soittelin autofennialle ja aikamme keskusteltiin asiasta, mutta he pysyivät edelleen kannassa. Tällä palstalla oli ilmeisesti muitakin joilla oli kupruja takakontin maalipinnassa ollut? Miten saitte asian hoidettua?
Suosittelen kyllä painostamaan AK asiassa. Toi kupla on ilmestynyt sen verran moneen autoon, että jotain tuon takaluukun kanssa lienee tehtaalla jo tapahtunut.
AK:lta muuten saa nyt noita suomenkielisiä manuaaleja Mitoon, jos sellaista joku kaipaa. Haluavat siitä 31 egeä, mutta ymmärtääkseni kuluttajalle on tuotteen mukana toimitettava suomen- tai ruotsinkielinen manuaali ilman lisämaksua. Itse en vedonnut kuluttajansuojalainsäädäntöön, vaan siihen tosiasiaan, että liikkeen pomo lupasi toimittaa kyseisen teoksen. No eihän hän sitä tai kukaan muukaan sitä tietenkään postittanut, mutta satuinpa huollon yhteydessä kirjasesta kysymään.
Fonzie,
Mulle ne yritti täysin samaa temppua ton takakontin kuprun kanssa. Täytyy pysyä vaan tiukkana niiden kanssa, ei sieltä takuuseen mitään saa ilman jonkin sortin tappelua. Mulla se kupru on tosin niin ammattitaidolla korjattu, että varmaan ensitalvena on taas samanlainen probleema edessä.
Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
T. Crockett
Mulle ne yritti täysin samaa temppua ton takakontin kuprun kanssa. Täytyy pysyä vaan tiukkana niiden kanssa, ei sieltä takuuseen mitään saa ilman jonkin sortin tappelua. Mulla se kupru on tosin niin ammattitaidolla korjattu, että varmaan ensitalvena on taas samanlainen probleema edessä.
Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
T. Crockett
If it ain't Boeing, I'm not going
Siltä näyttää että pitää alkaa asiasta kunnolla vääntämään. Maahantuojan mies muuten väitti, ettei vastaavia ongelmia ole esiintynyt kun vetosin että kupruja on esiintynyt myös muilla.Crockett kirjoitti:Fonzie,
Mulle ne yritti täysin samaa temppua ton takakontin kuprun kanssa. Täytyy pysyä vaan tiukkana niiden kanssa, ei sieltä takuuseen mitään saa ilman jonkin sortin tappelua. Mulla se kupru on tosin niin ammattitaidolla korjattu, että varmaan ensitalvena on taas samanlainen probleema edessä.
Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
T. Crockett
Minulla on sama ongelma kylmäkäynnistyksen kanssa. Viileinä aamuina pitää katsoa, että taloyhtiön parkkis on tyhjä ennen kuin kehtaa startata. Vikaa on etsitty muutamaan otteeseen, mutta mitään ei ole löytynyt. Pitää tämäkin asia tapella kuntoon ennen kuin takuu loppuu.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ilman muuta pitää tuollainen maalikupru mennä takuuseen. Kyse ei ole sinänsä pelkän Alfan ongelma, vaan sitä esiintyy nykyisin suunnilleen joka automerkissä. Jotain outoa lienee koripinnan ja vesiohenteisen maalin suhteen, riesa vaivaa etenkin hatchbackeja ja farkkuja joissa pystympi perä, sedaneissa harvemmin. Jos ei maahantuoja suostu korjaamaan veloituksetta, uhkaus kuluttajaneuvojalla yleensä auttaa -ja jos ei auta niin yhteys sitten kuluttajaneuvojaan ja sitä kautta eteenpäin vienti. Volkkareissa tuosta on porukat saaneet tapella myös mutta lopulta korjauksiin on yleensä mukisematta suostuttu kuluttajaviranomaisella vihjaamisella.sanctus kirjoitti:Mulla asia meni siten, että ensin soitin AK:n AR-huoltonumeroon, josta mulle varattiin aika Konalaan. Siellä kuplasta otettiin kuva siten, että ensin kuvattiin kupla, sen jälkeen kuvan ottanut kaveri raapi maalipinnan irti ja otti kuvan, jonka perusteella kyse oli AK:n mukaan hapettumisesta jossain siellä maalipinnan alla. Asian hoitamisessa ei siis mulla ollut sen kummemmin ongelmia.Fonzie kirjoitti:Nyt palo käämit. Kävin kesällä näyttämässä Oulun Wetterillä MiTo:n takakontin maalipintaan ilmestynyttä kuprua. Kuprusta otettiin autofennialle kuvat. Kuvia ottaessa osa kuprusta oli jo minun tuurilla irronnut. Nyt Autofennia vetosi arvatenkin siihen, että vaurio on tullut ulkoa päin. Soittelin autofennialle ja aikamme keskusteltiin asiasta, mutta he pysyivät edelleen kannassa. Tällä palstalla oli ilmeisesti muitakin joilla oli kupruja takakontin maalipinnassa ollut? Miten saitte asian hoidettua?
Suosittelen kyllä painostamaan AK asiassa. Toi kupla on ilmestynyt sen verran moneen autoon, että jotain tuon takaluukun kanssa lienee tehtaalla jo tapahtunut.
AK:lta muuten saa nyt noita suomenkielisiä manuaaleja Mitoon, jos sellaista joku kaipaa. Haluavat siitä 31 egeä, mutta ymmärtääkseni kuluttajalle on tuotteen mukana toimitettava suomen- tai ruotsinkielinen manuaali ilman lisämaksua. Itse en vedonnut kuluttajansuojalainsäädäntöön, vaan siihen tosiasiaan, että liikkeen pomo lupasi toimittaa kyseisen teoksen. No eihän hän sitä tai kukaan muukaan sitä tietenkään postittanut, mutta satuinpa huollon yhteydessä kirjasesta kysymään.
Nytkö Mitoon saa vasta suomenkielisen käyttöohjekirjan? Kyllä semmoinen pitää saada veloituksetta, maassamme myytävässä autossa se pitää olla oman maan kielellä ja piste. Törkeää vedätystä koettaa nykiä 31 euroa siitä.
Kannattaisi nyt pentele vieköön maahantuojan panostaa jälkimarkkinointiin ja asiakassuhteiden hoitoon eri tavalla. Vai onko tosiaan niin että Aro-yhtymän omistama maahantuoja ei viitsi sen eteen toimia koska suurin volyymi on Nissanissa?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Ongelmaa kylmäkäynnistyksen kanssa täälläkin. Koitettu kerran korjata, mutta eipä auttanut lainkaan. Pitänee viimeistään seuraavan vuosihuollon aikaan sanoa asiasta uudemman kerran.Fonzie kirjoitti:Siltä näyttää että pitää alkaa asiasta kunnolla vääntämään. Maahantuojan mies muuten väitti, ettei vastaavia ongelmia ole esiintynyt kun vetosin että kupruja on esiintynyt myös muilla.Crockett kirjoitti:Fonzie,
Mulle ne yritti täysin samaa temppua ton takakontin kuprun kanssa. Täytyy pysyä vaan tiukkana niiden kanssa, ei sieltä takuuseen mitään saa ilman jonkin sortin tappelua. Mulla se kupru on tosin niin ammattitaidolla korjattu, että varmaan ensitalvena on taas samanlainen probleema edessä.
Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
T. Crockett
Minulla on sama ongelma kylmäkäynnistyksen kanssa. Viileinä aamuina pitää katsoa, että taloyhtiön parkkis on tyhjä ennen kuin kehtaa startata. Vikaa on etsitty muutamaan otteeseen, mutta mitään ei ole löytynyt. Pitää tämäkin asia tapella kuntoon ennen kuin takuu loppuu.
Mulla ilmeni kyseisiin kuvauksiin sopiva käynnistymisongelma tasan kerran viime talvena. Kyse oli erittäin kylmästä jouluaatosta, jonka vastaisena yönä oli unohtunut liittää auto roikkaan eikä sitä sitten aamutohinassa "kerennyt" käydä tekemässä. Pakkasta taisi olla yöllä vähintään n. -25 astetta celciusta ja aamullakin vielä ihan riittävästi. Auton käynnistysäänenä oli ihan sellainen aika perinteinen "ynnynnynnnnnn", jonka jälkeen moottori alkoi käydä todella nuhaisesti. Annoin koneen käydä siinä hetken, käynti tuntui tasaantuvan ja lähdettiin siitä sitten liikkeelle. Hetken ajon jälkeen tuntui siltä, että moottori kävisi kolmella pytyllä. Yksikään vikavalo ei palanut, joten ajoin vielä rauhallisesti jonkun kilometrin. Loppulta kurvasin sitten huoltamon parkkikselle, sammutin moottorin ja käynnistin sen uudestaan. Kone lähti hyrräämään kuin palmun alta. Uudestaan ei kyseisiä ongelmia ole ilmaantunut, vaikka talvella tuli muitakin vastaavia kylmäkäynnistyksiä. Koska mikään vikavalo ei tosiaan syttynyt, tuosta ei ilmeisesti jäänyt mitään jälkiä auton järjestelmään.Crockett kirjoitti: Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
Mitoon ei tosiaan ollut saatavissa suomenkielistä manuaalia vielä tämän vuoden elokuussa, mikäli Herttoniemen AK:n tiskiltä saadut tiedot pitävät paikkansa.Peeveli kirjoitti:Nytkö Mitoon saa vasta suomenkielisen käyttöohjekirjan? Shocked Kyllä semmoinen pitää saada veloituksetta, maassamme myytävässä autossa se pitää olla oman maan kielellä ja piste. Törkeää vedätystä koettaa nykiä 31 euroa siitä.
Kannattaisi nyt pentele vieköön maahantuojan panostaa jälkimarkkinointiin ja asiakassuhteiden hoitoon eri tavalla. Vai onko tosiaan niin että Aro-yhtymän omistama maahantuoja ei viitsi sen eteen toimia koska suurin volyymi on Nissanissa?
Tuollaiset pienet asiat kannattaisi tosiaan hoitaa kuntoon myös näissä autonmyyntiasioissa.
Re:
Tappeluksi menee. Tein AutoFennicaan kirjallisen vastineen jossa reklamoin tyytymättömyyteeni ja vaadin korjaamaan kurpun takuuseen tai muuten tulen olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Sain kirjallisen vastauksen, joka oli tiivistettynä: AutoFennicalle toimitetun kuvamateriaalin perusteella voidaan yksiselitteisesti havaita, että takaluukussa oleva vaurio on syntynyt ulkopuolisesta tekijästä johtuen."Fonzie kirjoitti:Siltä näyttää että pitää alkaa asiasta kunnolla vääntämään. Maahantuojan mies muuten väitti, ettei vastaavia ongelmia ole esiintynyt kun vetosin että kupruja on esiintynyt myös muilla.Crockett kirjoitti:Fonzie,
Mulle ne yritti täysin samaa temppua ton takakontin kuprun kanssa. Täytyy pysyä vaan tiukkana niiden kanssa, ei sieltä takuuseen mitään saa ilman jonkin sortin tappelua. Mulla se kupru on tosin niin ammattitaidolla korjattu, että varmaan ensitalvena on taas samanlainen probleema edessä.
Mites kun mun mito ei tahdo käynnistyä kunnolla kylmänä, kuulostaa että käy hetken kolmella tai kahdella pytyllä ja sitten sammuu, joskus muut pyrähtää just ajoissa mukaan ja hyppää aika ilosesti kierroksia. Kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa?
T. Crockett
Pitää ilmeisesti ottaa huomenna yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja riitauttaa asia.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Mi.To
^
Fonzie: Ikävä juttu! Kannattaa riitauttaa ehdottomasti. Tuo toki lisävaivaa, mutta pakko on rohkeiden nousta noin välinpitämätöntä maahantuojaa vastaan noin ilmiselvässä takuukorjaukseen kuuluvassa asiassa.
Fonzie: Ikävä juttu! Kannattaa riitauttaa ehdottomasti. Tuo toki lisävaivaa, mutta pakko on rohkeiden nousta noin välinpitämätöntä maahantuojaa vastaan noin ilmiselvässä takuukorjaukseen kuuluvassa asiassa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Re: Mi.To
Tuollainen MiTo QV kiinnostaisi...voisiko joku auton omistajista kertoa missä QV:n kulutus pyörii? TM:n testin mukaan kaupungissa palaisi 8.3L ja maantiellä 6.6L (keskinopeus 82kmh). Entäs motari lukemat 100-120kmh? Onko autossa muita tyyppivikoja tässä threadissa mainittujen lisäksi; istuimen narina, käynnistyvyys pakkasella, takavalojen huurtuminen ja takaluukun maalikuprut?
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Oman noin 20 000 kilometrin ajokokemukseni mukaan TM:n mittaustulokset vastaavat hyvin myös todellisuutta, ja toisaalta miksipä eivät vastaisi. Eli maantiellä bensaa kuluu juurikin sellainen 6-7 litraa sadalla ja kaupungissa helposti jonkin verran yli 8. Suomalaisella moottoritiellä kulutus on sitten luokkaa 8 litraa sadalla, ja keväällä Saksassa tasaisia noin 160 km/h matkavauhteja painellessa ajotietokone näytti luokkaa 10 l/100 km.MiToFan kirjoitti:voisiko joku auton omistajista kertoa missä QV:n kulutus pyörii? TM:n testin mukaan kaupungissa palaisi 8.3L ja maantiellä 6.6L (keskinopeus 82kmh). Entäs motari lukemat 100-120kmh?
Tässä vielä linkit oman MiTo QV:ni tietoihin Tankkaus.comin mainiossa palvelussa:
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons. ... hcar=39847" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tankkaus.com/graph_kmcons.ph ... &car=39847" onclick="window.open(this.href);return false;
No itse voisin laskea jonkinlaiseksi QV:n tyyppiviaksi tuon ykkösvaihdeongelman, vaikkei siitä tällä foorumilla kukaan muu lisäkseni ole tainnut valittaakaan. Brittifoorumilta löytyy kuitenkin enemmän juttua asiasta. Omassa MiTossani muuten kuskin penkin narina näyttää hävinneen taannoisen takuuhuoltokäynnin jälkeen, mutta ykkösvaihteen ongelmat ovat vielä ratkaisematta. Muita luettelemiasi ongelmia ei omassa kappaleessani onneksi ole ilmennyt.MiToFan kirjoitti:Onko autossa muita tyyppivikoja tässä threadissa mainittujen lisäksi; istuimen narina, käynnistyvyys pakkasella, takavalojen huurtuminen ja takaluukun maalikuprut?
Re: Mi.To
Täällä myös esiintyy pientä ykkös- ja kakkosvaihteen takeltelua kylmänä, ei tosin vielä harmiksi asti. Laatikko tuntuu muuten vertyneen kilometrien myötä (mittarissa 10 tkm joista omiani on puolet).
Muista mainituista "tyyppivioista" ei ole esiintynyt mitään. Tähän mennessä ainut isompi ongelma korjaantui kaasuläppäkotelon takuuvaihdolla. Kulutukseen en ota kantaa.
Muista mainituista "tyyppivioista" ei ole esiintynyt mitään. Tähän mennessä ainut isompi ongelma korjaantui kaasuläppäkotelon takuuvaihdolla. Kulutukseen en ota kantaa.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: Mi.To
Mulla oli maalikupru 159 takakontissa, onneksi huomasin ennen ostoa liikkeessä sen. Myyjä yritti takuuseen, ei saanut koska autoon " ei ollut tehty koritarkastuksia ajoissa" (vaikka oli huollettu maahantuojalla ja ne olisi pitänyt tehdä automaattisesti samalla!)
No myyjä maalautti luukun kun ei jaksanut tapella, 300 maksoi hänelle. Että semmoiset takuut näissä laitteissa on. Markkinointikikkailua.
- Jukka
No myyjä maalautti luukun kun ei jaksanut tapella, 300 maksoi hänelle. Että semmoiset takuut näissä laitteissa on. Markkinointikikkailua.
- Jukka
Re: Mi.To
Uuden lähivaloissa käytettävän halogeenipolttimon H7:n vaihtaminen palaneen tilalle
Onko Miton omistajat vaihtaneet ko. polttimoa? Ja millä tekniikalla? Itse ähistelin halogeenin lopulta irti krouvilla tavalla eli vetämällä polttimon metallikannasta polttimon hitaasti irti. Se aiemmin käyttämäni tapa eli sähköliittimen irroittaminen polttimosta, polttimoa paikallaan pitävän jousen vapauttaminen ja polttimon vetäminen sitten irti, jumittui siihen, että mun taskulamppu+peili+aempi suppea, mutta toiminut liittimenirroituskokemus ei nyt vain toiminut. Liitintä pitää havaintojeni mukaan polttimossa kiinni kaksi pientä muovihakasta, joiden takaa sen liittimen pitäisi tulla hakasia erilleen painamalla yhtäaikaa/ylintä tai alinta erikseen ja liitintä sitten varovasti, mutta tehokkaasti vetäen. Vaan kun ei. Pääsy polttimolle on ihan riittävän hyvä, mutta kun ei tekniikka riitä. Autokeskuksesta olisi saanut vaihtoapua maanantaille (?), mutta ei luonnollisesti pikaista konsultaatiota irroitukseen. Täytyis varmaan osallistua johonkin auton korjauskurssille taas pitkästä aikaa.
Suurin ongelmahan nyt tapahtuneessa irroituksessa on se, että lamppu ja jousi eivät asetu oikein eli polttimo jää vinoo. Nyt näin ei onneksi tapahtunut, mutta vähän ääliöimäinen tunnehan tuossa tuli.
Onko Miton omistajat vaihtaneet ko. polttimoa? Ja millä tekniikalla? Itse ähistelin halogeenin lopulta irti krouvilla tavalla eli vetämällä polttimon metallikannasta polttimon hitaasti irti. Se aiemmin käyttämäni tapa eli sähköliittimen irroittaminen polttimosta, polttimoa paikallaan pitävän jousen vapauttaminen ja polttimon vetäminen sitten irti, jumittui siihen, että mun taskulamppu+peili+aempi suppea, mutta toiminut liittimenirroituskokemus ei nyt vain toiminut. Liitintä pitää havaintojeni mukaan polttimossa kiinni kaksi pientä muovihakasta, joiden takaa sen liittimen pitäisi tulla hakasia erilleen painamalla yhtäaikaa/ylintä tai alinta erikseen ja liitintä sitten varovasti, mutta tehokkaasti vetäen. Vaan kun ei. Pääsy polttimolle on ihan riittävän hyvä, mutta kun ei tekniikka riitä. Autokeskuksesta olisi saanut vaihtoapua maanantaille (?), mutta ei luonnollisesti pikaista konsultaatiota irroitukseen. Täytyis varmaan osallistua johonkin auton korjauskurssille taas pitkästä aikaa.
Suurin ongelmahan nyt tapahtuneessa irroituksessa on se, että lamppu ja jousi eivät asetu oikein eli polttimo jää vinoo. Nyt näin ei onneksi tapahtunut, mutta vähän ääliöimäinen tunnehan tuossa tuli.
Re: Mi.To
Miton sähköliitäntöjä olen katsellut aiemminkin ja kerran muutamaa kohtaa vähän eristysnauhalla parannellut.
Mitäs olette mieltä ylipäätään näistä liitännöistä, joissa johdot jäävät ilmeisesti siten paljaaksi, että esim. kosteus ja muu pääsee mahdollisesti kostuksiin liitäntöjen kanssa.
Ensimmäisessä kuvassa näkyy etuvaloihin menevät johdotukset (kuva oikeasta valosta, vasemmassa samanlainen), toisessa akkuun ("paranneltu" auton oston yhteydessä liikkeessä, mutta näköjään eristysnauhanpala on tässä tämän vuoden puolella kadonnut) ja kolmannessa moottoritilassa olevaan sulakerasiaan.
Oman järjen mukaan noiden ympärille pitäisi vetäistä vielä yksi eritys, joka estäisi ainakin roiskeiden menemisen liitoskohtaan. Eniten mua ehkä jännittää toi sulakerasiaan menevien johtojen "paljaus", koska noi johdot ovat suoraan sen ritilän alla, joka sijaitsee konepellin yläreunan alla ja jonka läpi siis lumi, jäänmurut ja tietty myös juokseva vesi menee. Voiskohan noita vaatia peräti takuukorjaukseen?
Mitäs olette mieltä ylipäätään näistä liitännöistä, joissa johdot jäävät ilmeisesti siten paljaaksi, että esim. kosteus ja muu pääsee mahdollisesti kostuksiin liitäntöjen kanssa.
Ensimmäisessä kuvassa näkyy etuvaloihin menevät johdotukset (kuva oikeasta valosta, vasemmassa samanlainen), toisessa akkuun ("paranneltu" auton oston yhteydessä liikkeessä, mutta näköjään eristysnauhanpala on tässä tämän vuoden puolella kadonnut) ja kolmannessa moottoritilassa olevaan sulakerasiaan.
Oman järjen mukaan noiden ympärille pitäisi vetäistä vielä yksi eritys, joka estäisi ainakin roiskeiden menemisen liitoskohtaan. Eniten mua ehkä jännittää toi sulakerasiaan menevien johtojen "paljaus", koska noi johdot ovat suoraan sen ritilän alla, joka sijaitsee konepellin yläreunan alla ja jonka läpi siis lumi, jäänmurut ja tietty myös juokseva vesi menee. Voiskohan noita vaatia peräti takuukorjaukseen?
- Liitteet
-
- Oikea valo.jpg
- (44.16 KiB) Tiedosto ladattu 6562 kertaa
-
- Akku.jpg
- (37.71 KiB) Tiedosto ladattu 6562 kertaa
-
- Sulakerasia.jpg
- (48.5 KiB) Tiedosto ladattu 6562 kertaa
Re: Mi.To
Mitä vikaa noissa on?
Ei sillä mustalla putkella ole muuta virkaa kuin suojata johdotusta mekaaniselta kulumiselta/ hankautumiselta.
Itse liitinhän sen kosteuden pitäisi pitää ulkopuolella. Vai hä?
Ja onhan se hyvä että suojaputken päät on auki, että sinne mahdollisesti pääsevä vesi löytää myös tiensä ulos.
Ei sillä mustalla putkella ole muuta virkaa kuin suojata johdotusta mekaaniselta kulumiselta/ hankautumiselta.
Itse liitinhän sen kosteuden pitäisi pitää ulkopuolella. Vai hä?
Ja onhan se hyvä että suojaputken päät on auki, että sinne mahdollisesti pääsevä vesi löytää myös tiensä ulos.
Re: Mi.To
samanlaisia ne on kaikissa Alfoissa ollut, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut, ratkaisevaahan on että miten se itse liitin/liitoskohta on toteutettu. Eipä ole tullut noita vertailtua muihin autoihin miten on tehty nykypäivänä, mutta jos katselee hiukankin vanhempien Japsien johdotuksia ympäri konehuonetta niin täytyy ihmetellä miten ne voivat toimia...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Mi.To
Ei se kosteus liittimiin mene jos tuo musta letkujuttuhärdelli vähän kesken loppuukin, liittimessä on silikooni tiiviste josta johto menee läpi, ennen kuin tulee vastaan paljasta johtoa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Mi.To
Tänään iltapäivällä pisti Espalla silmiin Mito, joka oli väritykseltään hieman persoonallisempi: violetti. Kasuaalin metroseksuaali fiilis. Taisi muuten olla diplomaattikilvissä.
Re: Mi.To
Eilen mitosta kuoli mittaristo jo toistamiseen.
Mutta ei se mitään. Samalla ABS, hillholder, luistonesto jne jne jne. lakkasi toimimasta.
Eli toisinsanoin, auto on huomattavasti hauskempi ajaa! harmi vaan ettei D-moodi toimi.
Nooh, maanantaina pitäis viedä huoltoon ja samalla tutkivat tuota vinkuvaa kytkintä.
Eipähän taas kerry autoon kilometrejä (trippimittari ei liiku kun mittaristo on kuollut).
niinjuu, edellisestä huoltokeikasta on kertyny ehkä 4tkm.
Mutta ei se mitään. Samalla ABS, hillholder, luistonesto jne jne jne. lakkasi toimimasta.
Eli toisinsanoin, auto on huomattavasti hauskempi ajaa! harmi vaan ettei D-moodi toimi.
Nooh, maanantaina pitäis viedä huoltoon ja samalla tutkivat tuota vinkuvaa kytkintä.
Eipähän taas kerry autoon kilometrejä (trippimittari ei liiku kun mittaristo on kuollut).
niinjuu, edellisestä huoltokeikasta on kertyny ehkä 4tkm.
Re: Mi.To
Kiitän!DaViega kirjoitti:Ei se kosteus liittimiin mene jos tuo musta letkujuttuhärdelli vähän kesken loppuukin, liittimessä on silikooni tiiviste josta johto menee läpi, ennen kuin tulee vastaan paljasta johtoa.
Omat kokemukseni auton moottorissa ja moottorista seikkailevien johtojen liittimistä rajoittuvat tosiaan vuoden 89 Renault 19:ään, joka muun ohessa nautti runsaasta kosteudesta virranjakajan kannen sisäpuolella sekä erinäisistä muista sähkövioista, joista yksi jatkuva oli kosteuden aiheuttamat ongelmat ajovaloissa. Suuri osa ongelmista poistui kyllä vuonna 1996 tapahtuneen sähköjohtojen ja liittimien uusimisen jälkeen. Järjetön teko noin ajallisesti ja ehkä rahallisestikin, mutta tulipahan opittua jotain vuoden 1989 ranskalaisesta autotekniikasta.
Re: Mi.To
Nojoo, en kuitenkaan suosittele konehuoneen pesua tms...
Oli siis sulake taas palannu. Tällä kertaa autokeskus "tiivisti / teippasi" tuon kohdan. En tiiä teipattiinko sulaketta vai itse sulakerasiaa mutta joo, nyt pitäis kestää kosteutta.
Luottamus on korkealla.
Vaihdelaatikon suhteen totesivat ettei sieltä kuulu mitään ulinaa. Yllättäen.
Oli siis sulake taas palannu. Tällä kertaa autokeskus "tiivisti / teippasi" tuon kohdan. En tiiä teipattiinko sulaketta vai itse sulakerasiaa mutta joo, nyt pitäis kestää kosteutta.
Luottamus on korkealla.
Vaihdelaatikon suhteen totesivat ettei sieltä kuulu mitään ulinaa. Yllättäen.
Re: Mi.To
^Tsemppiä. Ilmeisesti sulle on osunut nyt joku perjantaina hieman ennen tehtaan sulkemisaikaa valmistunut yksilö.
Täytyy nyt koputella itse tässä tuon fiiattini hiilikuitujäljitelmäistä kojelaudan päällystettä, ettei mitään turhaa pikkuvikaa ilmestyisi.
Toki Mito on sen verran miellyttävä auto, että suhtaudun pikkuvikoihinkin ymmärtäväisesti ja rakkaudella.
Täytyy nyt koputella itse tässä tuon fiiattini hiilikuitujäljitelmäistä kojelaudan päällystettä, ettei mitään turhaa pikkuvikaa ilmestyisi.
Toki Mito on sen verran miellyttävä auto, että suhtaudun pikkuvikoihinkin ymmärtäväisesti ja rakkaudella.
Re: Mi.To
Heh, ei ollu, vaikka tosta mun tekstistä varmaan saa sellasen kuvan helposti. Olis pitäny lainata tuota edellistä kirjoittajaa.V6 kirjoitti:niin oliko sulla konehuone pesty?Kinli kirjoitti:Nojoo, en kuitenkaan suosittele konehuoneen pesua tms...
En muista edes avanneeni konepeltiä tässä autossa...
Re: Mi.To
Hei,
Itse olen nyt hankkimassa uutta autoa. Passat 2.0FSI oli eka hankinta listalla, mutta päädyin siihen että auto turhan iso mulle.
No Mitoa olen katsellut kauan ja miettinyt pitäisikö sellaista käytettyä hankkia, kun tätä ketjua selailee niin vikoja ja laatuongelmia tuntuu olevan turhan paljon. Tuttavilta kun kysyy niin ne nauraa lujaa, "italialaista tyyli romua" saa kuulla...
Te joilla ollut tämä 1.4TB uskaltaisitteko suositella tätä ihan käyttö autoksi vai onko auto käytössä ainoastaan siksi että se on "Alfa"?
Saako tähän muuten lohkolämmitintä ja roiskeläppiä?
Tyyppivikoja?
Löysin vm. 2008 saksasta tuotu yksilön, ajettu 35tkm ja kunnoltaan virheetön!
Tämä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/4575490" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mieltä olette?
Kesärenkaat loppuunkuluneet eikä vanteita ole joten 1000€ saa lisätä tohon...
Itse olen nyt hankkimassa uutta autoa. Passat 2.0FSI oli eka hankinta listalla, mutta päädyin siihen että auto turhan iso mulle.
No Mitoa olen katsellut kauan ja miettinyt pitäisikö sellaista käytettyä hankkia, kun tätä ketjua selailee niin vikoja ja laatuongelmia tuntuu olevan turhan paljon. Tuttavilta kun kysyy niin ne nauraa lujaa, "italialaista tyyli romua" saa kuulla...
Te joilla ollut tämä 1.4TB uskaltaisitteko suositella tätä ihan käyttö autoksi vai onko auto käytössä ainoastaan siksi että se on "Alfa"?
Saako tähän muuten lohkolämmitintä ja roiskeläppiä?
Tyyppivikoja?
Löysin vm. 2008 saksasta tuotu yksilön, ajettu 35tkm ja kunnoltaan virheetön!
Tämä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/4575490" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mieltä olette?
Kesärenkaat loppuunkuluneet eikä vanteita ole joten 1000€ saa lisätä tohon...