Ostinpa sitten Konin keltaiset autooni. Ihmettelin tovin miten nuo takapään iskarit oikein tulee alle sillä alkuperäiset on huomattavasti erilaisemmat. No ohjeet käteen ja pienen ihmettelyn jälkeen selvisi, että tässähän joutuu käyttämään kunnon työkaluja että uudet saa paikalleen, siis joutuu ottamaan vanhasta kuoresta sisuskalut pois ja uusi upotetaan sisään jne. Kenelläkään kokemuksia noiden asentamisesta? Sinänsä homma ei vaikuta kovinkaan monimutkaiselta...saha ja pora tarvitaan ja mitta. Nyt kiinnostaa onko raadilla kokemuksia asiasta?
Tarkoitus on aloittaa urakka kesälomalla, samalla innolla vaihdan Eibach jouset (alkuperäinen AR alustasarja) ja ne kuuluisat puslat (Powerflex) Sen jälkeen alustan pitäisi olla kunnossa
En nyt tiedä mikä malli on kyseessä, mutta itse vaihdoin 164:seen jouset ja takaiskarit. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1977 Tässä viestiketjussa (lopussa) voit lukea hieman minun tuskailuistani.
Mutta lyhyesti, jos sulla on vanha auto niin hankalinta tulee oleen vanhojen pulttien/muttereiden irroitus. Kunnollinen pulttipyssy helpottaa todella paljon.
Muuta mitä tarvit: aikaa, hermoja ja paljon crc:tä
Näin jos sinulla on "vanha" auto...
Iskareiden irroituksesta tolpasta ei ole kokemusta.
Kannattaa mainita jo otsikossa mihin malliin niitä iskareita olet asentamassa, esmes 75:n ja 156:n rakenteissa kun ei ole paljoa samaa.
Toinen lukijaa helpottava juttu on laittaa käyttäjätietojen Allekirjoitus-ikkunaan oman auton tyyppi. Tulee sitten aina saman tien selväksi minkälaisesta pelistä on kyse.
Totta, unohdin vallan mainita mikä peli on kyseessä . Siis potilaana on Alfa 156SW Selespeed, vuosimallia 2000. Mietin itsekin noita pultteja ym. tuskin ne ylitsepääsemättömän lujassa voi olla. Auton alkuperäiset iskarit ja jouset tuntuvat olevan vielä täydessä terässä, tosin eihän tuolla ole tullut ajeltua kuin vasta 75tkm (voihan nuo toki mennä aikaisemminkin)