AC ei toimi?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Niin AC ei näyttäis toimivan (tai valo ei ainakaan syty kun nappia painaa) onko näissä joku lämpötila tunnistus ettei tietyssä miinus asteessa lähe päälle vai onko jotain muuta? sulake? mitään ideoita? auto 156 jts

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Alle +3 ei lähde päälle.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

En miusta sytytääkö valon silti? Lämpimään parkkihalliin joskus kokeilemaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Riippuu mallista.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ei lähde päälle ja ainakaan minulla ei syty valo lumihiutaleeseen alle +3:ssa. 156 TS -02.

Eli kuten DaViega jo neuvoi niin ei muuta kun jonkun ostosparatiisin lämpimään parkkihalliin testaamaan.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Omassa ainakin valo syttyy vaikkei ilmastointi varsinaisesti päälle lähdekkään kun ollaan tuon tietyn lämpötilarajan alla. Olisiko sitten jossain muualla vikaa, vai kentien eri vuosimallien välillä erillailla toteutettu sitten tuo toiminto?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ainakaan -04 mallin 147:ssa, jossa on dualzone, valo ei pala kylmillä ilmoilla lainkaan.
Alfaholismia vuodesta 2001

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ykkössarjan 156sessa 97-02 palaa se valo, boseliftissä 02-03 ei pala, Giuagiaro versiosta (03-05) en tiedä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Nyt ei 159:ssä ilmastointi toimi. Valo syttyy, mutta ei puhalla kylmää. F39 sulakkeen tarkistin ja oli ehjä. Voiko kaikki sulakkeet repiä irti ja tarkistaa ilman sen kummempia ongelmia? Vai mistä kannattaa aloittaa vian etsintä? Moottoritilassa ei kuulu mitään ilmastoinnin käynnistymisääniä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Käy nyt ensin ilmastointihuollossa, niin selviää onko siellä edes kylmäaineita. Jos järjestelmän paine on liian alhainen ei kompressori edes kytkeydy.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Tuohon systeemiin olen kuullut joidenkin pelle pelottomien rakentavan ohituksen, eli kompura lähtee päälle, vaikka järjestelmän paine olisikin alhainen. Kannattavaa säästää tuossa kohdassa 100 euroa ja sitten hetken päästä uusia ilmastoinnin kompura.
Alfaholismia vuodesta 2001

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

KJS kirjoitti:^Tuohon systeemiin olen kuullut joidenkin pelle pelottomien rakentavan ohituksen, eli kompura lähtee päälle, vaikka järjestelmän paine olisikin alhainen. Kannattavaa säästää tuossa kohdassa 100 euroa ja sitten hetken päästä uusia ilmastoinnin kompura.
Mutta kokeillahan tuota voi, kunhan laittaa 12v kompuran mankkuventtiiliin pitää kuulua kolaus kun se nappaa kiinni.
Kylmäähän sieltä ei tule, jos aineet ovat vähissä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tulee sieltä vähän aikaa vähän viileää jollei aineet ole kokonaan kadonneet.

Ex-Pösöstä oli joku insinööri pilannut kompuran kytkemällä jatkuvan 12 volttia siihen magneettikytkimelle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

FiatEcuScan pystyy käynnistämään kompuran ja tiedoista näkee järjestelmän paineet ym. 2.4JTDm:ssä nämä toimivat ilmaisversiossakin. Joten jos OBD piuha ja kannettava löytyy niin helppo on testata.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Kaapeli ja ohjelma löytyy, mutta en saanu pelittämään, joten luovutin. Täytyy tilata aika ilmastointihuoltoon. Harmittaa vain kun Jyväskylän seudulla aikaa huoltoon saa odottaa ainakin viikon. Sama tilanne taitaa kyllä olla koko Suomessa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Et saanut siis lainkaan yhteyttä moottorin ohjausyksikköön?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

En saanu yhteyttä. Valitti jotain porteista. Täytyy yrittää ensi viikolla uudestaan.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Maunu kirjoitti:FiatEcuScan pystyy käynnistämään kompuran ja tiedoista näkee järjestelmän paineet ym. 2.4JTDm:ssä nämä toimivat ilmaisversiossakin. Joten jos OBD piuha ja kannettava löytyy niin helppo on testata.
Mistäs löysit nuo järjestelmän paineet?

Mulla kun kannettavassa akkuloppu(paskana), pitää kai virittää jossainvaihees ulos laturi, et olis aikaa ihmetellä. Paljonkos ne paineet pitäs olla?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Ei taida 156:ssa päästä lukemaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Wilhö kirjoitti:En saanu yhteyttä. Valitti jotain porteista. Täytyy yrittää ensi viikolla uudestaan.
Fiatecuscanin sivuilla on aika paljon ohjeita yhteysongelmien korjaukseen, mutta jos OBD piuhasi ei ole ELM327 1.3 tai uudempi homma ei toimi. Tietokonekaan ei saisi olla mikään ikäloppu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

beetta julia kirjoitti:
Maunu kirjoitti:FiatEcuScan pystyy käynnistämään kompuran ja tiedoista näkee järjestelmän paineet ym. 2.4JTDm:ssä nämä toimivat ilmaisversiossakin. Joten jos OBD piuha ja kannettava löytyy niin helppo on testata.
Mistäs löysit nuo järjestelmän paineet?

Mulla kun kannettavassa akkuloppu(paskana), pitää kai virittää jossainvaihees ulos laturi, et olis aikaa ihmetellä. Paljonkos ne paineet pitäs olla?
Niin kuin Epezi jo totesikin A/C paineita ei pysty 156:sta tarkistamaan. Kompuran voi käynnistää engine osiosta kohdasta actuators ja painekatkaisijan asennot näkee kohdasta parameters. OBD yhteensopivissa malleissa vm 2001+ näkee myös pyytääkö ecu kompuraa käynnistymään. Näilläkin tiedoilla pitäisi ja kompuran käynnistyksellä saada selville missä vika on jos ei kylmää tule.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Toimiikos siinä ulkolämpömittari? Ei välttämättä pelaa a/c jos ei mittarikaan...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Ulkolämpömittari toimii. Kaapeli on ELM327 1.4 ja tietokone aika uusi. Täytyy selailla ohjeet läpi jos vaikka löytyisi ratkaisu yhteysongelmaan.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Eile vilkaisin taas ecu scannilla, löysin kohdat ac kompressor ja ac-relay, (ei varma oliko se relay) mutta molemmissa teksti ON.
Eli ilmastointi on kai kunnossa. Kohtaa missä olivat en muista (actuators), mutta olivat allekkain.
Pitänee vielä tarkastaa tuo parameters jos sielä on jotain.
Mulla joku katkaisia siinä kylmäputkessa käynnistelee jäähdytin (flektiä)
Flekti noin 30sek päällä ja 10sek pois, ulkolämpötila 12 astetta. Tuntuisi siis siltä että ainetta liian vähän ettei jäähdy, eiköskompurankin pitäisi välillä sammua? Mielestäni se käy koko ajan, koska kun nappia painaa kolahtaa päälle.
No, jos menee huomenna katsastuksesta läpi, voisin käydä tarkastaas paineet/lisäämässä.

EDIT: eihä ecuscanilla nää ulko lämpötilaa?
Eikös sielä ole vain imuilmanlämpötila, mikä on omassani aika suuri?
Lämpötila 36 astetta(tosin paikalla ollessa), ulkoläpötila 12astetta?
Löysin myös koodin p1177, vaikka valo ei pala?
Koodi on tuttu, jota tulee yleensä kun käyttää letkulämmitintä satunnaisesti. Valon/koodin olen nollaillut vikakoodinlukialla.
Olisiko ollut vaan vanha jäänyt johonkin muistiin vai olisiko valo syttynyt taas pian?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos ulkolämpötila on 12 astetta tai alle niin nykyisen kylmäaineen höyrystyminen on erittäin heikkoa. Kannattaa kokeilla toimivuuttua lämpimämmällä kelillä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Alfa kävi ilmastointihuollossa ja nyt toimii taas.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ilmastointi täytetty.
Ainetta oli 300g ja öljyä 6g.
Nyt ainetta 700g ja öljyä 10g.

Ei havaittavaa parannusta,
pitää ruveta katselemaan läppiä, josko löytyisi jotain.

Edit: Vinkkejä miten tarkastaa tuo lämmönsäätöläpän asennot,
kun en löydä haulla.

Päivitystä, koitin resetoida, ei vaikutusta.
Mittailin tuloilmaa, jäähdytys täysillä ilma 12astetta.
Säädin 18 astetta tuloilma 20 astetta.
Ulkoilma 8 astetta, pitää katsoa uudemman kerran kun ulkona lämpenee.
Autossa sisälämpötila 25 astetta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ketjunnosto :shock:

Asiaa ajateltuna, kennot ovat kai peräkkäin, eli ensin (ilmajäädytetään) menee kennon läpi, sitten (lämmitetään) menee lämmityskennon läpi.
Jos lämmityskennossa kiertää lämminvesi, ilmajäähtyy ja lämpenee saman tien. Olisiko ongelma sulkuventtiilissä.
Luulisi auton antavan jäähdytyksellä kylmempää ilmaa.
(kaverin auto puhalsi 4 asteista).
Eihän ongelma ole vielä paha, kun ulkona on viileää,
mutta kun ulkolämpötila nousee 25 asteeseen, saanko autoon alle 25 asteista ilmaa.

Kun tuo lämmönsäädin näyttää väärin, ajattelin laittaa vastuksen eteen.
Pitää mittailla lämpötiloja tarkemin ja anturin vastuksia.

Niin miten tuon lisäsulakerasian pitäisi saada irti (sulakerasian yläpuolella), vedetään taaksepäin, mutta sielä on kai jokin lukitus?
Eli pitäisikö saada nostettua muovia, aika ahdas paikka...
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nykyisissä vehkeissä ei enää suljeta lämppärin kennon kiertoa venttiilillä vaan ilma ohjataan läpällä kennon ohi kun ei tarvita lämmitystä. On nopeampi tapa saada eroa sisäänpuhalluslämpötilaan.

Automaatti-ilmastoinnin naamassa näkyvät numerot eivät tarkoita toivottua sisäänpuhalluslämpötilaa vaan toivottua auton sisälämpötilaa. Aparaatti sitten puhaltelee konttoriin sen lämpöistä ilmaa kuin itse parhaaksi näkee.

Antureiden viestin oikeellisuutta on tämän pohjalta vähän vaikea päätellä sillä värkki ei aina pyri saamaan haluttua lämpötilaa aikaiseksi mahdollisimman nopeasti (työntämällä tupaan mahdollisimman kylmää tai kuumaa) vaan puhaltelee pienemmillä puhallinnopeuksilla ja lauhempaa ilmaa että matkustajilla olisi mukavammat oltavat.

Jos ei kylmää meinaa tulla vaikka kompura käy ja kylmäpiiri on tankattu niin lämmityksen sekoitusläppä saattaa jumittaa. Jos radio on vaihdettu jälkiasennusmalliseen niin se saattaa painaa lämppärin koteloa niin että läppä alkaa takertelemaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mankkan olen kyllä itse laittanut(ei orgis)

Vaikka painaisi putken lommolle, ei kai se lämpötilaan vaikuta?

tuo lämmön säätö, kiinnostaa eniten.
Läpällä kuten jenkeissä, vai sulkuventtiilillä?

Jos läpällä, mistä nään sen asennon?

Edit: Onhan siinä lokiikka, autoon ei tule vedontunnetta, kun ei puhalleta kovin kylmää.
Manuali asennoissa, minusta ei pitäisi käyttää mitään automatiikkaa.
Autossa siis puoliautomaatti-ilmastointi, joka käsittääkseni vain säätelee nopeuksia?

Ediit: täytyyhän sen osata säätää lämpötilan mukaan, ei muuten talvella lämintä.
Ja totta helvetissä koitan ottaa mankan pois.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

beetta julia kirjoitti:Mankkan olen kyllä itse laittanut(ei orgis)

Vaikka painaisi putken lommolle, ei kai se lämpötilaan vaikuta?

tuo lämmön säätö, kiinnostaa eniten.
Läpällä kuten jenkeissä, vai sulkuventtiilillä?

Jos läpällä, mistä nään sen asennon?
Pitkillä jälkiasennus soitimilla saa lämppärin kotelon lommolle. jolloin kohtalaisen kokoinen läppä jumittaa kotekon sisällä.

Mixing Actuatorit (2kpl) sijaitseva lämppärin kotelon vasemmassa laidassa. Ne pääsee näkemään repsikan jalkatilasta kun ottaa jalkatilan yläpuolella olevan kojelaudan alasuojan pois. Paremmin pääsee käsiksi kun irroittaa hansikaslokeron.

Helopin tapa testata mixing actuatorien toimintaa on työntää sormi kohtaan jolla mixing actuator on kiinni läpän säädössä. Sitten vaan lämpötilaa vääntämällä (toinen mixing actuator) ja puhalluksen kanavointia väntämällä (toinen) todetaan pyöriikö säädöt.

Hajoaa noita mixing actuatoreitakin..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

En ole asiaan ehtinyt perehtyä vielä.
Muutakun mankka ollut pois, ei näytä että olisi osunut.

Mutta ongelmahan on että tuleva lämpötila on liian korkea.
Lämmönsäädinkin toimii, ilma vaan mielestäni on noin 5 astetta liian lämmintä. Eli jos auton sisälämpötila on 25 ja säätimen asettaa 20 asteeseen, puhaltaa 23 asteista ilmaa, jäähtyy ehkä tuohon 23 asteeseen.

Siksi siis kyselen, mistä näkisi tuon lämmönsäätö läpän asennon?
Eli ajaako tuo moottori sen asentoon missä ei sekoita enää lämmintä ilmaa mukaan (voisiko olla kasattu hampaan väärään kohtaan?).
Olisi kellään tietoa, minkälaisia ohmeja/aste tuon sisälämpötila anturin pitäisi näyttää?
Kuinkas jos sen ottaa irti, onko autossa kuuma vai kylmä? (propelipyörii)
Näkeekö tuon jäähdytin patterin jostain ilman suuria operaatioita.
Jäähdyttimessä siis pitäisi olla kaikki kunnossa.
Neste ja paine on ja neste kiertää.
Pärjäähän tuolla näillä ilmoilla, mutta helteistä en tiedä.
Vielä ei anna yhtä kylmää sisääs mitä on ulkona.

Voi olla että helteelläkin antaa 11 asteista ilmaa sisään.

EDIT:
Nyt kyllä kylmää tulee noin 4 asteista, mutta vähän. Itselläni ongelma ilmeisesti automatiikassa, jokin anturi antaa väärää tietoa (ehkä sisätilan lämpötila, propelli pyörii. Ulko lämpötila oikein). Lisäksi yks päivä ei pitänyt kompuraa päällä, ikävä ajaa kun yrittää n.5 sekunin välein käynnistää, auto nykii. Nyt pyörinyt paripävää ongelmitta, mielestäni 156 ainakin ilmantuloaukot on huonosti suunniteltu. Toimivat varmaan kun sisätilat ehtivät kunnolla viilentyä.
Itse viilennän auton käsikäytöllä, sitten vasta automaatille.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Ilmastointi ei taaskaan toimi, vaikka äskettäin on huollettu. Lämpötila on +5 astetta. Kun ilmastoinnin laittaa päälle, niin releelle tulee virta, mutta vain pariksi sekunniksi. Missä siis on vika? Miten vikaa kannattaa lähteä etsimään? Uskaltaako releen johtimet yhdistää johdon pätkällä, ihan testiksi vaan?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

kokeile nyt ensin siellä lämpimässä P-hallissa ensin toimiiko.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Ilmastointi ei toiminut, vaikka oli +20. Voi tietenkin olla, että lämpötila vaikuttaa releen toimintaan. Täytyy kokeilla. Aika vähällä käytöllä ilmastointi on tähän aikaan vuodesta, mutta nyt vaan olisi aikaa tutkia asiaa.

Avatar
Wilhö
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:51
Car(s): 159 2.4 jtdm 210hp
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Wilhö »

Miten voi testata paineanturin toimivuuden?

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja harde »

Mulla taas toimi turhankin aktiivisesti. Silmukkaramppiin kuivalla sulalla kelillä normaalisti kolmosella kiihdyttäessä alkaa keltainen pylpyrä vilkkua ja kulku kipsaantua. Huomasin tämän ilmiön vasta laitettuani Contin nastarenkaat alle :?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Luistonestolla ei aida olla mitään tekemistä Ilmastoinnin kanssa. :eggface:

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja harde »

Tulipa lukaistua keskustelua vähän pintapuolisesti, noitten kirjainyhdistelmien kanssa menee joskus sekaisin :wink:

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

Voiko joku vahvistaa, että 2004 156 SW:ssä ilmastointi ei mene päälle, jos
lämpötila on alle jotain +3C astetta? Ostin juuri kyseisen auton, ja ehdin jo valittaa
myyjälle että ilmastointi on rikki, kun ei eilen aamulla toiminut (lumihiutale-led ei
mennyt päälle). Myöhemmin päivällä taas toimi, ja tämän viestiketjun perusteella
kyse taitaakin olla ominaisuudesta.

Autossa ei ollut owner's manualia, joten en voi itse tarkistaa.
Löytyisiköhän sekin ladattavana jostain?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja palkus »

jep, lämpötilan laskiessa alle kahden asteen ilmastointi menee pois päältä ja lämmön taas noustessa kolmeen asteeseen (vai oliko se yli kolmen) menee taas päälle. Valo palaa vain päällä ollessa. Ohjekirjassa tämä on myös tarkkaan kerrottu. Siis näin Giugiarossa.

edit: Eipä taida pahemmin ilmastoinnit pakkasella toimia, tai en ainakaan ole vastaan tullut.
Viimeksi muokannut palkus, 29 Marras 2011, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Re: AC ei toimi?

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

Ok, kiitos paljon!

Vastaa Viestiin