AC ei toimi?
Valvoja: Moderators
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
AC ei toimi?
Niin AC ei näyttäis toimivan (tai valo ei ainakaan syty kun nappia painaa) onko näissä joku lämpötila tunnistus ettei tietyssä miinus asteessa lähe päälle vai onko jotain muuta? sulake? mitään ideoita? auto 156 jts
Mutta kokeillahan tuota voi, kunhan laittaa 12v kompuran mankkuventtiiliin pitää kuulua kolaus kun se nappaa kiinni.KJS kirjoitti:^Tuohon systeemiin olen kuullut joidenkin pelle pelottomien rakentavan ohituksen, eli kompura lähtee päälle, vaikka järjestelmän paine olisikin alhainen. Kannattavaa säästää tuossa kohdassa 100 euroa ja sitten hetken päästä uusia ilmastoinnin kompura.
Kylmäähän sieltä ei tule, jos aineet ovat vähissä.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Mistäs löysit nuo järjestelmän paineet?Maunu kirjoitti:FiatEcuScan pystyy käynnistämään kompuran ja tiedoista näkee järjestelmän paineet ym. 2.4JTDm:ssä nämä toimivat ilmaisversiossakin. Joten jos OBD piuha ja kannettava löytyy niin helppo on testata.
Mulla kun kannettavassa akkuloppu(paskana), pitää kai virittää jossainvaihees ulos laturi, et olis aikaa ihmetellä. Paljonkos ne paineet pitäs olla?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Fiatecuscanin sivuilla on aika paljon ohjeita yhteysongelmien korjaukseen, mutta jos OBD piuhasi ei ole ELM327 1.3 tai uudempi homma ei toimi. Tietokonekaan ei saisi olla mikään ikäloppu.Wilhö kirjoitti:En saanu yhteyttä. Valitti jotain porteista. Täytyy yrittää ensi viikolla uudestaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Niin kuin Epezi jo totesikin A/C paineita ei pysty 156:sta tarkistamaan. Kompuran voi käynnistää engine osiosta kohdasta actuators ja painekatkaisijan asennot näkee kohdasta parameters. OBD yhteensopivissa malleissa vm 2001+ näkee myös pyytääkö ecu kompuraa käynnistymään. Näilläkin tiedoilla pitäisi ja kompuran käynnistyksellä saada selville missä vika on jos ei kylmää tule.beetta julia kirjoitti:Mistäs löysit nuo järjestelmän paineet?Maunu kirjoitti:FiatEcuScan pystyy käynnistämään kompuran ja tiedoista näkee järjestelmän paineet ym. 2.4JTDm:ssä nämä toimivat ilmaisversiossakin. Joten jos OBD piuha ja kannettava löytyy niin helppo on testata.
Mulla kun kannettavassa akkuloppu(paskana), pitää kai virittää jossainvaihees ulos laturi, et olis aikaa ihmetellä. Paljonkos ne paineet pitäs olla?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Eile vilkaisin taas ecu scannilla, löysin kohdat ac kompressor ja ac-relay, (ei varma oliko se relay) mutta molemmissa teksti ON.
Eli ilmastointi on kai kunnossa. Kohtaa missä olivat en muista (actuators), mutta olivat allekkain.
Pitänee vielä tarkastaa tuo parameters jos sielä on jotain.
Mulla joku katkaisia siinä kylmäputkessa käynnistelee jäähdytin (flektiä)
Flekti noin 30sek päällä ja 10sek pois, ulkolämpötila 12 astetta. Tuntuisi siis siltä että ainetta liian vähän ettei jäähdy, eiköskompurankin pitäisi välillä sammua? Mielestäni se käy koko ajan, koska kun nappia painaa kolahtaa päälle.
No, jos menee huomenna katsastuksesta läpi, voisin käydä tarkastaas paineet/lisäämässä.
EDIT: eihä ecuscanilla nää ulko lämpötilaa?
Eikös sielä ole vain imuilmanlämpötila, mikä on omassani aika suuri?
Lämpötila 36 astetta(tosin paikalla ollessa), ulkoläpötila 12astetta?
Löysin myös koodin p1177, vaikka valo ei pala?
Koodi on tuttu, jota tulee yleensä kun käyttää letkulämmitintä satunnaisesti. Valon/koodin olen nollaillut vikakoodinlukialla.
Olisiko ollut vaan vanha jäänyt johonkin muistiin vai olisiko valo syttynyt taas pian?
Eli ilmastointi on kai kunnossa. Kohtaa missä olivat en muista (actuators), mutta olivat allekkain.
Pitänee vielä tarkastaa tuo parameters jos sielä on jotain.
Mulla joku katkaisia siinä kylmäputkessa käynnistelee jäähdytin (flektiä)
Flekti noin 30sek päällä ja 10sek pois, ulkolämpötila 12 astetta. Tuntuisi siis siltä että ainetta liian vähän ettei jäähdy, eiköskompurankin pitäisi välillä sammua? Mielestäni se käy koko ajan, koska kun nappia painaa kolahtaa päälle.
No, jos menee huomenna katsastuksesta läpi, voisin käydä tarkastaas paineet/lisäämässä.
EDIT: eihä ecuscanilla nää ulko lämpötilaa?
Eikös sielä ole vain imuilmanlämpötila, mikä on omassani aika suuri?
Lämpötila 36 astetta(tosin paikalla ollessa), ulkoläpötila 12astetta?
Löysin myös koodin p1177, vaikka valo ei pala?
Koodi on tuttu, jota tulee yleensä kun käyttää letkulämmitintä satunnaisesti. Valon/koodin olen nollaillut vikakoodinlukialla.
Olisiko ollut vaan vanha jäänyt johonkin muistiin vai olisiko valo syttynyt taas pian?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Ilmastointi täytetty.
Ainetta oli 300g ja öljyä 6g.
Nyt ainetta 700g ja öljyä 10g.
Ei havaittavaa parannusta,
pitää ruveta katselemaan läppiä, josko löytyisi jotain.
Edit: Vinkkejä miten tarkastaa tuo lämmönsäätöläpän asennot,
kun en löydä haulla.
Päivitystä, koitin resetoida, ei vaikutusta.
Mittailin tuloilmaa, jäähdytys täysillä ilma 12astetta.
Säädin 18 astetta tuloilma 20 astetta.
Ulkoilma 8 astetta, pitää katsoa uudemman kerran kun ulkona lämpenee.
Autossa sisälämpötila 25 astetta.
Ainetta oli 300g ja öljyä 6g.
Nyt ainetta 700g ja öljyä 10g.
Ei havaittavaa parannusta,
pitää ruveta katselemaan läppiä, josko löytyisi jotain.
Edit: Vinkkejä miten tarkastaa tuo lämmönsäätöläpän asennot,
kun en löydä haulla.
Päivitystä, koitin resetoida, ei vaikutusta.
Mittailin tuloilmaa, jäähdytys täysillä ilma 12astetta.
Säädin 18 astetta tuloilma 20 astetta.
Ulkoilma 8 astetta, pitää katsoa uudemman kerran kun ulkona lämpenee.
Autossa sisälämpötila 25 astetta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Ketjunnosto
Asiaa ajateltuna, kennot ovat kai peräkkäin, eli ensin (ilmajäädytetään) menee kennon läpi, sitten (lämmitetään) menee lämmityskennon läpi.
Jos lämmityskennossa kiertää lämminvesi, ilmajäähtyy ja lämpenee saman tien. Olisiko ongelma sulkuventtiilissä.
Luulisi auton antavan jäähdytyksellä kylmempää ilmaa.
(kaverin auto puhalsi 4 asteista).
Eihän ongelma ole vielä paha, kun ulkona on viileää,
mutta kun ulkolämpötila nousee 25 asteeseen, saanko autoon alle 25 asteista ilmaa.
Kun tuo lämmönsäädin näyttää väärin, ajattelin laittaa vastuksen eteen.
Pitää mittailla lämpötiloja tarkemin ja anturin vastuksia.
Niin miten tuon lisäsulakerasian pitäisi saada irti (sulakerasian yläpuolella), vedetään taaksepäin, mutta sielä on kai jokin lukitus?
Eli pitäisikö saada nostettua muovia, aika ahdas paikka...

Asiaa ajateltuna, kennot ovat kai peräkkäin, eli ensin (ilmajäädytetään) menee kennon läpi, sitten (lämmitetään) menee lämmityskennon läpi.
Jos lämmityskennossa kiertää lämminvesi, ilmajäähtyy ja lämpenee saman tien. Olisiko ongelma sulkuventtiilissä.
Luulisi auton antavan jäähdytyksellä kylmempää ilmaa.
(kaverin auto puhalsi 4 asteista).
Eihän ongelma ole vielä paha, kun ulkona on viileää,
mutta kun ulkolämpötila nousee 25 asteeseen, saanko autoon alle 25 asteista ilmaa.
Kun tuo lämmönsäädin näyttää väärin, ajattelin laittaa vastuksen eteen.
Pitää mittailla lämpötiloja tarkemin ja anturin vastuksia.
Niin miten tuon lisäsulakerasian pitäisi saada irti (sulakerasian yläpuolella), vedetään taaksepäin, mutta sielä on kai jokin lukitus?
Eli pitäisikö saada nostettua muovia, aika ahdas paikka...
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nykyisissä vehkeissä ei enää suljeta lämppärin kennon kiertoa venttiilillä vaan ilma ohjataan läpällä kennon ohi kun ei tarvita lämmitystä. On nopeampi tapa saada eroa sisäänpuhalluslämpötilaan.
Automaatti-ilmastoinnin naamassa näkyvät numerot eivät tarkoita toivottua sisäänpuhalluslämpötilaa vaan toivottua auton sisälämpötilaa. Aparaatti sitten puhaltelee konttoriin sen lämpöistä ilmaa kuin itse parhaaksi näkee.
Antureiden viestin oikeellisuutta on tämän pohjalta vähän vaikea päätellä sillä värkki ei aina pyri saamaan haluttua lämpötilaa aikaiseksi mahdollisimman nopeasti (työntämällä tupaan mahdollisimman kylmää tai kuumaa) vaan puhaltelee pienemmillä puhallinnopeuksilla ja lauhempaa ilmaa että matkustajilla olisi mukavammat oltavat.
Jos ei kylmää meinaa tulla vaikka kompura käy ja kylmäpiiri on tankattu niin lämmityksen sekoitusläppä saattaa jumittaa. Jos radio on vaihdettu jälkiasennusmalliseen niin se saattaa painaa lämppärin koteloa niin että läppä alkaa takertelemaan.
Automaatti-ilmastoinnin naamassa näkyvät numerot eivät tarkoita toivottua sisäänpuhalluslämpötilaa vaan toivottua auton sisälämpötilaa. Aparaatti sitten puhaltelee konttoriin sen lämpöistä ilmaa kuin itse parhaaksi näkee.
Antureiden viestin oikeellisuutta on tämän pohjalta vähän vaikea päätellä sillä värkki ei aina pyri saamaan haluttua lämpötilaa aikaiseksi mahdollisimman nopeasti (työntämällä tupaan mahdollisimman kylmää tai kuumaa) vaan puhaltelee pienemmillä puhallinnopeuksilla ja lauhempaa ilmaa että matkustajilla olisi mukavammat oltavat.
Jos ei kylmää meinaa tulla vaikka kompura käy ja kylmäpiiri on tankattu niin lämmityksen sekoitusläppä saattaa jumittaa. Jos radio on vaihdettu jälkiasennusmalliseen niin se saattaa painaa lämppärin koteloa niin että läppä alkaa takertelemaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Mankkan olen kyllä itse laittanut(ei orgis)
Vaikka painaisi putken lommolle, ei kai se lämpötilaan vaikuta?
tuo lämmön säätö, kiinnostaa eniten.
Läpällä kuten jenkeissä, vai sulkuventtiilillä?
Jos läpällä, mistä nään sen asennon?
Edit: Onhan siinä lokiikka, autoon ei tule vedontunnetta, kun ei puhalleta kovin kylmää.
Manuali asennoissa, minusta ei pitäisi käyttää mitään automatiikkaa.
Autossa siis puoliautomaatti-ilmastointi, joka käsittääkseni vain säätelee nopeuksia?
Ediit: täytyyhän sen osata säätää lämpötilan mukaan, ei muuten talvella lämintä.
Ja totta helvetissä koitan ottaa mankan pois.
Vaikka painaisi putken lommolle, ei kai se lämpötilaan vaikuta?
tuo lämmön säätö, kiinnostaa eniten.
Läpällä kuten jenkeissä, vai sulkuventtiilillä?
Jos läpällä, mistä nään sen asennon?
Edit: Onhan siinä lokiikka, autoon ei tule vedontunnetta, kun ei puhalleta kovin kylmää.
Manuali asennoissa, minusta ei pitäisi käyttää mitään automatiikkaa.
Autossa siis puoliautomaatti-ilmastointi, joka käsittääkseni vain säätelee nopeuksia?
Ediit: täytyyhän sen osata säätää lämpötilan mukaan, ei muuten talvella lämintä.
Ja totta helvetissä koitan ottaa mankan pois.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Pitkillä jälkiasennus soitimilla saa lämppärin kotelon lommolle. jolloin kohtalaisen kokoinen läppä jumittaa kotekon sisällä.beetta julia kirjoitti:Mankkan olen kyllä itse laittanut(ei orgis)
Vaikka painaisi putken lommolle, ei kai se lämpötilaan vaikuta?
tuo lämmön säätö, kiinnostaa eniten.
Läpällä kuten jenkeissä, vai sulkuventtiilillä?
Jos läpällä, mistä nään sen asennon?
Mixing Actuatorit (2kpl) sijaitseva lämppärin kotelon vasemmassa laidassa. Ne pääsee näkemään repsikan jalkatilasta kun ottaa jalkatilan yläpuolella olevan kojelaudan alasuojan pois. Paremmin pääsee käsiksi kun irroittaa hansikaslokeron.
Helopin tapa testata mixing actuatorien toimintaa on työntää sormi kohtaan jolla mixing actuator on kiinni läpän säädössä. Sitten vaan lämpötilaa vääntämällä (toinen mixing actuator) ja puhalluksen kanavointia väntämällä (toinen) todetaan pyöriikö säädöt.
Hajoaa noita mixing actuatoreitakin..
En tyytynyt tavanomaiseen.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
En ole asiaan ehtinyt perehtyä vielä.
Muutakun mankka ollut pois, ei näytä että olisi osunut.
Mutta ongelmahan on että tuleva lämpötila on liian korkea.
Lämmönsäädinkin toimii, ilma vaan mielestäni on noin 5 astetta liian lämmintä. Eli jos auton sisälämpötila on 25 ja säätimen asettaa 20 asteeseen, puhaltaa 23 asteista ilmaa, jäähtyy ehkä tuohon 23 asteeseen.
Siksi siis kyselen, mistä näkisi tuon lämmönsäätö läpän asennon?
Eli ajaako tuo moottori sen asentoon missä ei sekoita enää lämmintä ilmaa mukaan (voisiko olla kasattu hampaan väärään kohtaan?).
Olisi kellään tietoa, minkälaisia ohmeja/aste tuon sisälämpötila anturin pitäisi näyttää?
Kuinkas jos sen ottaa irti, onko autossa kuuma vai kylmä? (propelipyörii)
Näkeekö tuon jäähdytin patterin jostain ilman suuria operaatioita.
Jäähdyttimessä siis pitäisi olla kaikki kunnossa.
Neste ja paine on ja neste kiertää.
Pärjäähän tuolla näillä ilmoilla, mutta helteistä en tiedä.
Vielä ei anna yhtä kylmää sisääs mitä on ulkona.
Voi olla että helteelläkin antaa 11 asteista ilmaa sisään.
EDIT:
Nyt kyllä kylmää tulee noin 4 asteista, mutta vähän. Itselläni ongelma ilmeisesti automatiikassa, jokin anturi antaa väärää tietoa (ehkä sisätilan lämpötila, propelli pyörii. Ulko lämpötila oikein). Lisäksi yks päivä ei pitänyt kompuraa päällä, ikävä ajaa kun yrittää n.5 sekunin välein käynnistää, auto nykii. Nyt pyörinyt paripävää ongelmitta, mielestäni 156 ainakin ilmantuloaukot on huonosti suunniteltu. Toimivat varmaan kun sisätilat ehtivät kunnolla viilentyä.
Itse viilennän auton käsikäytöllä, sitten vasta automaatille.
Muutakun mankka ollut pois, ei näytä että olisi osunut.
Mutta ongelmahan on että tuleva lämpötila on liian korkea.
Lämmönsäädinkin toimii, ilma vaan mielestäni on noin 5 astetta liian lämmintä. Eli jos auton sisälämpötila on 25 ja säätimen asettaa 20 asteeseen, puhaltaa 23 asteista ilmaa, jäähtyy ehkä tuohon 23 asteeseen.
Siksi siis kyselen, mistä näkisi tuon lämmönsäätö läpän asennon?
Eli ajaako tuo moottori sen asentoon missä ei sekoita enää lämmintä ilmaa mukaan (voisiko olla kasattu hampaan väärään kohtaan?).
Olisi kellään tietoa, minkälaisia ohmeja/aste tuon sisälämpötila anturin pitäisi näyttää?
Kuinkas jos sen ottaa irti, onko autossa kuuma vai kylmä? (propelipyörii)
Näkeekö tuon jäähdytin patterin jostain ilman suuria operaatioita.
Jäähdyttimessä siis pitäisi olla kaikki kunnossa.
Neste ja paine on ja neste kiertää.
Pärjäähän tuolla näillä ilmoilla, mutta helteistä en tiedä.
Vielä ei anna yhtä kylmää sisääs mitä on ulkona.
Voi olla että helteelläkin antaa 11 asteista ilmaa sisään.
EDIT:
Nyt kyllä kylmää tulee noin 4 asteista, mutta vähän. Itselläni ongelma ilmeisesti automatiikassa, jokin anturi antaa väärää tietoa (ehkä sisätilan lämpötila, propelli pyörii. Ulko lämpötila oikein). Lisäksi yks päivä ei pitänyt kompuraa päällä, ikävä ajaa kun yrittää n.5 sekunin välein käynnistää, auto nykii. Nyt pyörinyt paripävää ongelmitta, mielestäni 156 ainakin ilmantuloaukot on huonosti suunniteltu. Toimivat varmaan kun sisätilat ehtivät kunnolla viilentyä.
Itse viilennän auton käsikäytöllä, sitten vasta automaatille.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Re: AC ei toimi?
Ilmastointi ei taaskaan toimi, vaikka äskettäin on huollettu. Lämpötila on +5 astetta. Kun ilmastoinnin laittaa päälle, niin releelle tulee virta, mutta vain pariksi sekunniksi. Missä siis on vika? Miten vikaa kannattaa lähteä etsimään? Uskaltaako releen johtimet yhdistää johdon pätkällä, ihan testiksi vaan?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: AC ei toimi?
kokeile nyt ensin siellä lämpimässä P-hallissa ensin toimiiko.
Re: AC ei toimi?
Ilmastointi ei toiminut, vaikka oli +20. Voi tietenkin olla, että lämpötila vaikuttaa releen toimintaan. Täytyy kokeilla. Aika vähällä käytöllä ilmastointi on tähän aikaan vuodesta, mutta nyt vaan olisi aikaa tutkia asiaa.
Re: AC ei toimi?
Miten voi testata paineanturin toimivuuden?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AC ei toimi?
Mulla taas toimi turhankin aktiivisesti. Silmukkaramppiin kuivalla sulalla kelillä normaalisti kolmosella kiihdyttäessä alkaa keltainen pylpyrä vilkkua ja kulku kipsaantua. Huomasin tämän ilmiön vasta laitettuani Contin nastarenkaat alle 

- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: AC ei toimi?
^Luistonestolla ei aida olla mitään tekemistä Ilmastoinnin kanssa. 

-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: AC ei toimi?
Tulipa lukaistua keskustelua vähän pintapuolisesti, noitten kirjainyhdistelmien kanssa menee joskus sekaisin 

-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
- Paikkakunta: Espoo
Re: AC ei toimi?
Voiko joku vahvistaa, että 2004 156 SW:ssä ilmastointi ei mene päälle, jos
lämpötila on alle jotain +3C astetta? Ostin juuri kyseisen auton, ja ehdin jo valittaa
myyjälle että ilmastointi on rikki, kun ei eilen aamulla toiminut (lumihiutale-led ei
mennyt päälle). Myöhemmin päivällä taas toimi, ja tämän viestiketjun perusteella
kyse taitaakin olla ominaisuudesta.
Autossa ei ollut owner's manualia, joten en voi itse tarkistaa.
Löytyisiköhän sekin ladattavana jostain?
lämpötila on alle jotain +3C astetta? Ostin juuri kyseisen auton, ja ehdin jo valittaa
myyjälle että ilmastointi on rikki, kun ei eilen aamulla toiminut (lumihiutale-led ei
mennyt päälle). Myöhemmin päivällä taas toimi, ja tämän viestiketjun perusteella
kyse taitaakin olla ominaisuudesta.
Autossa ei ollut owner's manualia, joten en voi itse tarkistaa.
Löytyisiköhän sekin ladattavana jostain?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: AC ei toimi?
jep, lämpötilan laskiessa alle kahden asteen ilmastointi menee pois päältä ja lämmön taas noustessa kolmeen asteeseen (vai oliko se yli kolmen) menee taas päälle. Valo palaa vain päällä ollessa. Ohjekirjassa tämä on myös tarkkaan kerrottu. Siis näin Giugiarossa.
edit: Eipä taida pahemmin ilmastoinnit pakkasella toimia, tai en ainakaan ole vastaan tullut.
edit: Eipä taida pahemmin ilmastoinnit pakkasella toimia, tai en ainakaan ole vastaan tullut.
Viimeksi muokannut palkus, 29 Marras 2011, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
- Paikkakunta: Espoo
Re: AC ei toimi?
Ok, kiitos paljon!