pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Ongelma 1
- etupään kolina, kuuluu terävissä töysyistä ajettaessa, mukulakivikatu/reunakivi pihaan ajettaessa tuo erinomaisesti esiin
Paikallinen Alfa huolto tutki ja hutki kolmeen eri kertaan
kolinan lähdettä ja osia vaihdettu tähän mennessä: ylä- ja alatukivarret sekä koiranluut
Nyt tarvittaisiin asiantuntevaa tietoa, ko. liikkeellä sitä ei ilmeisestikään ole.
Ongelma 2
- varashälyttimen ujellus sisätilanlämmitinta käytettäessä
Jos jollakin tietoa millä saa pois käytöstä muuten kuin jättämällä ovet auki niin olen
erittäin kiitollinen.
- etupään kolina, kuuluu terävissä töysyistä ajettaessa, mukulakivikatu/reunakivi pihaan ajettaessa tuo erinomaisesti esiin
Paikallinen Alfa huolto tutki ja hutki kolmeen eri kertaan
kolinan lähdettä ja osia vaihdettu tähän mennessä: ylä- ja alatukivarret sekä koiranluut
Nyt tarvittaisiin asiantuntevaa tietoa, ko. liikkeellä sitä ei ilmeisestikään ole.
Ongelma 2
- varashälyttimen ujellus sisätilanlämmitinta käytettäessä
Jos jollakin tietoa millä saa pois käytöstä muuten kuin jättämällä ovet auki niin olen
erittäin kiitollinen.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
1: en tiedä, onko GTA:ssa yhtä herkät runkopuslat kallistuksen vakaimissa kuin normi malleissa, mutta nuo saattavat olla syypäät - hankalat, pieneikin välys saataa jo kolistaa, jopa niin pienet, ettei se tunnu käteen kovin hyvin. Koiran luut toisesta päästä irti, kiinni kunnolla, ettei pääse menemään vanteiden tms väliin ja kokeilemaan koliseeko.
2: Sisätilaanturi herkällä, ehkä ohjekirja osaa sanoa saako säädettyä tai pois kokonaan pois päältä
2: Sisätilaanturi herkällä, ehkä ohjekirja osaa sanoa saako säädettyä tai pois kokonaan pois päältä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... n&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;Lade kirjoitti:
Ongelma 2
- varashälyttimen ujellus sisätilanlämmitinta käytettäessä
Jos jollakin tietoa millä saa pois käytöstä muuten kuin jättämällä ovet auki niin olen
erittäin kiitollinen.
taitaa lukea myös ohjekirjassa.
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Kallistuksenvakaajan runkopuslat ne siellä kolisee kokemusta on omasta GTA:sta,
jos nuo muut tukivarret ym. on jo vaihdettu uusiin.
Vaihda samalla paremmat puslat esim. tuolta Ebsparesilta.
http://www.ebspares.co.uk/alfa_156/GTA_ ... s/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
jos nuo muut tukivarret ym. on jo vaihdettu uusiin.
Vaihda samalla paremmat puslat esim. tuolta Ebsparesilta.
http://www.ebspares.co.uk/alfa_156/GTA_ ... s/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
V6 kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... n&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Lade kirjoitti:
Ongelma 2
- varashälyttimen ujellus sisätilanlämmitinta käytettäessä
Jos jollakin tietoa millä saa pois käytöstä muuten kuin jättämällä ovet auki niin olen
erittäin kiitollinen.
taitaa lukea myös ohjekirjassa.
Pitää kokeilla tällä ohjeella, mutta on aikas hölmö ratkaisu italian insinööreiltä.
Parempi jos saisi sisätutkan kokonaan pois käytöstä, mutta siihen ei taida kenelläkään olla ohjetta.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
GTA ROSSO kirjoitti:Kallistuksenvakaajan runkopuslat ne siellä kolisee kokemusta on omasta GTA:sta,
jos nuo muut tukivarret ym. on jo vaihdettu uusiin.
Vaihda samalla paremmat puslat esim. tuolta Ebsparesilta.
http://www.ebspares.co.uk/alfa_156/GTA_ ... s/info.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen näiden hankintaa suunnitellut: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1107.html
Eikös näissä tule mukana uudet puslat?
Vai puhutaanko jostain toisista puslista mitä minä en nyt sitten ymmärrä?
Autojen tai Alfojen tekniikkatietämys ei ole vahva laji.
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Eibachin kallistuksenvakaajissa tulee mukana nuo polyuretaanipuslat.
http://www.eibach.fi/antirollkit/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eibach.fi/antirollkit/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
sama sisätutka ongelma on muillakin insinööreilläkin, esim. Sakemanneilla. Joissakin merkeissä tosin on nappi b-pilarissa mistä sen saa aina kerta luonteisesti pois päältä.
ja siihen kolinaan, mulla nyt ainakin kahdessa autossa, varmuudella kolinan aiheuttaneet iskarit. Kaikki nivelissä uutta, samoin toisessa esim. laakerit ja vetarit. Molemmissa tapauksissa iskaritkin olivat/ovat uudet, mutta aiheutavat juuri tuollaisen kolahduksen terävässä, mutta esim mukulalla ei kuulu mitään.
Tuohon toiseen meni iskarit takuuna, uusia en ehtinyt kuunnella kun meni mersun raato jo kiertoon. Tosin tuo vakaajakin on kyllä hyvä veikkaus....
ja siihen kolinaan, mulla nyt ainakin kahdessa autossa, varmuudella kolinan aiheuttaneet iskarit. Kaikki nivelissä uutta, samoin toisessa esim. laakerit ja vetarit. Molemmissa tapauksissa iskaritkin olivat/ovat uudet, mutta aiheutavat juuri tuollaisen kolahduksen terävässä, mutta esim mukulalla ei kuulu mitään.
Tuohon toiseen meni iskarit takuuna, uusia en ehtinyt kuunnella kun meni mersun raato jo kiertoon. Tosin tuo vakaajakin on kyllä hyvä veikkaus....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
gtvaj kirjoitti:sama sisätutka ongelma on muillakin insinööreilläkin, esim. Sakemanneilla. Joissakin merkeissä tosin on nappi b-pilarissa mistä sen saa aina kerta luonteisesti pois päältä.
ja siihen kolinaan, mulla nyt ainakin kahdessa autossa, varmuudella kolinan aiheuttaneet iskarit. Kaikki nivelissä uutta, samoin toisessa esim. laakerit ja vetarit. Molemmissa tapauksissa iskaritkin olivat/ovat uudet, mutta aiheutavat juuri tuollaisen kolahduksen terävässä, mutta esim mukulalla ei kuulu mitään.
Tuohon toiseen meni iskarit takuuna, uusia en ehtinyt kuunnella kun meni mersun raato jo kiertoon. Tosin tuo vakaajakin on kyllä hyvä veikkaus....
Ei ole kokemusta saksalaisen insinöörin ajatusmaailmasta autojen parissa. Siksi ihmettelin tätä ominaisuutta italialaisen insinöörin aivopieruna

Jotakin pitää tehdä kolinan pois saamiseksi. Ehkä sitten, kun on rakentanut etupään uusiksi niin kolinatkin ovat hetken poissa.
Täytynee tarjota Alfaa vaikka Auto-Milanoon seuraavaksi. Luulis siellä ainakin olevan parempaa tietämystä tarjolla kuin paikallisella "huollolla".
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Täällä paikallinen huolto osas hommat suht hyvin monen jutun kanssa, tosin sitten tuli se "ei olla koskaan Alfoja tehty, mutta voidaan tehdä kyllä. Voi vaan vähän venyä". Mut onpahan noita vaihtoehtoja noihin hankaliin duuneihin =)
Kyllä noissa "alfamaisissa" ominaisuuksissa, kuten narinat ja kolinat, veisin suoraan jollekin, kuka Alfoista jotain ihan oikeasti tietääkin.
Kyllä noissa "alfamaisissa" ominaisuuksissa, kuten narinat ja kolinat, veisin suoraan jollekin, kuka Alfoista jotain ihan oikeasti tietääkin.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Täällä kolisee etupää ajoon lähtiessä kylmillä keleillä, mutta ääni häviää jonkin ajan päästä. En keksi muuta selitystä kuin että Konin FSD:t kalisevat kylmänä ja kun ovat jonkin aikaa tehneet töitä, niin siellä joku osa ja/tai öljy lämpenee ja kolina lakkaa.Lade kirjoitti:Ongelma 1
- etupään kolina, kuuluu terävissä töysyistä ajettaessa, mukulakivikatu/reunakivi pihaan ajettaessa tuo erinomaisesti esiin
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Monza kirjoitti:Täällä kolisee etupää ajoon lähtiessä kylmillä keleillä, mutta ääni häviää jonkin ajan päästä. En keksi muuta selitystä kuin että Konin FSD:t kalisevat kylmänä ja kun ovat jonkin aikaa tehneet töitä, niin siellä joku osa ja/tai öljy lämpenee ja kolina lakkaa.Lade kirjoitti:Ongelma 1
- etupään kolina, kuuluu terävissä töysyistä ajettaessa, mukulakivikatu/reunakivi pihaan ajettaessa tuo erinomaisesti esiin
Nyt kun tuli hiukan lunta ja tiet heikommassa kunnossa niin ajaminen suorastaan vi***taa -> klonk, klonk, klonk, klonk äänellä edetään hitaasti ja rauhallisesti

Pakko kai siirtyä jalkamieheksi siksi aikaa kunnes auton taas kunnossa.
OT:
Mitä olet Monza tykännyt Koni FSD:stä autossa? Alfaowner puolella tuntuvat kehuvat pilviin FSD + Eibach Pro-Kit comboa ja ruvennut itseäkin kiinnostamaan
kyseinen päivitys ennen ensi kesän ratapäiviä.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Hankin FSD:t melkein heti, kun vakioiskareilla tämä oli mun makuun käyttöautoksi turhan kova. Pehmeyttä tuli sopivasti lisää. Radalle FSD:t ovat mielestäni vakiojousien kera liian pehmeät, Eibachien kanssa en tiedä. Jos ratasembaloihin satsaa, niin laittaisin tiukempaa iskaria alle. Arkiajoon nämä ovat mainiot.Lade kirjoitti:OT:
Mitä olet Monza tykännyt Koni FSD:stä autossa? Alfaowner puolella tuntuvat kehuvat pilviin FSD + Eibach Pro-Kit comboa ja ruvennut itseäkin kiinnostamaan
kyseinen päivitys ennen ensi kesän ratapäiviä.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Monza kirjoitti:Hankin FSD:t melkein heti, kun vakioiskareilla tämä oli mun makuun käyttöautoksi turhan kova. Pehmeyttä tuli sopivasti lisää. Radalle FSD:t ovat mielestäni vakiojousien kera liian pehmeät, Eibachien kanssa en tiedä. Jos ratasembaloihin satsaa, niin laittaisin tiukempaa iskaria alle. Arkiajoon nämä ovat mainiot.Lade kirjoitti:OT:
Mitä olet Monza tykännyt Koni FSD:stä autossa? Alfaowner puolella tuntuvat kehuvat pilviin FSD + Eibach Pro-Kit comboa ja ruvennut itseäkin kiinnostamaan
kyseinen päivitys ennen ensi kesän ratapäiviä.
No itselläkin arkiajoa on vähintään 99,5% kaikesta ajosta, joten mukavuuden lisäys ei olisi pahitteeksi. Rata-ajo on vain mukava ajanviete muutaman kerran kesässä

Täytyy pistää harkintaan Koni + Eibach muutos.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
Muistaakseni laitoin sisätilalämppärin etumatkustajan penkille puhaltamaan eteenpäin, niin silloin hälytin ei pärähtänyt. Kannattaa ainakin testata.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: pari kiusallista ongelmaa 156:n kanssa (GTA)
"All kits contain front and rear FSD shock absorbers and are to be used with standard springs. They are not suitable for use with aftermarket sports lowering springs."
Eli ei suositella madaltavien jousien kanssa? Konin Sportit sen sijaan pelaa valmistajankin mukaan 40mm madallukseen asti.
Eli ei suositella madaltavien jousien kanssa? Konin Sportit sen sijaan pelaa valmistajankin mukaan 40mm madallukseen asti.