Sähkö ongelmia 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Sähkö ongelmia 156

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Morot!
nyt iski kinkkinen ongelma, katos sähköt 156 2.0 JTS -04, eli mittarivalot, monitoiminäyttö, lämppärin puhallin ja radio. Polttaa sulakkeen 12 heti. Oon käyttänyt kaikki laitteet irti vuoronperään(liittimet irti), mikään ei oikein auta, oisko kellään vinkkiä mistä voisi etsiä vikaa? Ihan näin vaikka ajankuluna, auto on pajalla nytten, huomenna etsivät vikaa..

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Sähkö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos radio ei ole alkuperäinen niin veikkaisin että johdot ovat menneet oikosulkuun radion takana.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Sähkö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Tämäkin asia selvesi. Oli joskus irronnut käsijarrukahvan vierestä johtonippu ja kääntynyt suoraan niiden jarrukahvan hampaiden väliin... Melkoisen makia oikkari lopputuloksena.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sähkö ongelmia

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Siis johdotko jäivät käppärin väliin?
Johdothan voivat olla pitkältäkinmatkalta huonoja tuonjälkeen(oikosulku),
kuori johtoja vähän, jos tummuneet jatka kuorimisesta kunnes johto on uuden näköinen.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sähkö ongelmia

Viesti Kirjoittaja jkk »

omassa 156 edellinen omistaja vaihtanu uuden mankan ja subbarin. subbari oli kytketty ryöstäen virran ja aina kun käänsi mankkaa liian kovalle, pimeni ilmastointi, kello, mittarit, puhaltimet, mankka. kaikki oli kytketty yhelle 10 a sulakkeelle. vaihoin subbarin ja mankan oikein kytkettynä ja ongelmat hävis.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Sähkö ongelmia

Viesti Kirjoittaja willez »

jkk kirjoitti:omassa 156 edellinen omistaja vaihtanu uuden mankan ja subbarin. subbari oli kytketty ryöstäen virran ja aina kun käänsi mankkaa liian kovalle, pimeni ilmastointi, kello, mittarit, puhaltimet, mankka. kaikki oli kytketty yhelle 10 a sulakkeelle. vaihoin subbarin ja mankan oikein kytkettynä ja ongelmat hävis.
Huhhuh,joku kunnon amis ollu entine omistaja ? :D

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Sähkö ongelmia 156

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Tai siis kaksi johtoa oli hankautunut rikki, taisivat olla n. 2.5 neliön johtoja. Eivät näyttäneet huonoilta kuorittuina. Kaikki toiminut toistaiseksi hyvin.. Olihan tässä muutakin laittoa samalla, imukanavien puhdistus melkoisesta karsta kerroksesta, ohjureiden vaihto, venttiilien hionta, jakoremppa, kallistuksenvakaajien runkopuslien vaihto. Perus syyshuolto..

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sähkö ongelmia 156

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

Ihan vaan mielenkiinnosta, kun itselläni on samallainen auto... Paljonko kilometrejä sun Alfassasi on?
Ja eikös tuo imukanavien tukkeutuminen johtunut väärien öljyjen käytöstä?
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

Tuomari
Viestit: 44
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:19
Car(s): ex-156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Sähkö ongelmia 156

Viesti Kirjoittaja Tuomari »

Autolla ajettu n. 106000 km. Eli aika vähillä kilometreillä jo karstottunut pahasti.. Väärät öljyt edesauttaa karstoittumusta, kuten myös ehkä väärät säädöt nokissa ja ecussa (imu ja pakopuoli liian kauan yhtä aikaa auki??), näin olen jostain lueskellut. Varmaan ton pakokaasun takaisinkierrätyksenkin syytä osa.. Tekihän toi auto yhen hauskan tempun kesken risteyksenkin, hävis kaikki sähkö aivan varoittamatta... Akunkenkä oli jäänyt asentajalta irti!!

Vastaa Viestiin