Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Kellään tietoa missä voisi olla valojen releytys, koska ja kun käännän virrat päälle niin parkit palaa..

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

SilBazze kirjoitti:Kellään tietoa missä voisi olla valojen releytys, koska ja kun käännän virrat päälle niin parkit palaa..
omassa ainakin on releitä sen ratin vasemmalla puolella olevan kolikkolokeron takana. joku niistä napsui kun laitto valot päälle (ehkä? :drinking: )

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Osassa on maahantuojan tekemä ajovaloautomatiikka. Keskikonsolin etuosassa. Musta "muovipussi". Sinne otetaan ohjaus sulakerasian takaa jossa rosvoliittimet tahtovat kräkätä. Tai sitten pussin sisällä olevat releet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Yritän tässä katsoa lähiaikoina.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mistähän tohon 2.0tc koneesee sais noit kaasarin ja kannen välii tulevii laippoi

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://www.ebspares.co.uk/alfa75/engine4cyl.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.classicalfa.com/categories/1 ... r-Filters/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oiskos jommassakummassa oikeenlaisia? ;)

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja PP »

Joskus olen saanut Dunlopin tekemät kumilaipat myös Mopo-Sportista Vantaalta. Nyt ei niiden nettisivulla näy mutta kannattanee kuitenkin kysellä puhelimitse.
TPP

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

Kummastakohan paikast nois kaasarin laipat tulis nopeemmin tuol vlassic alfast vai ebssparesist?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Classic-Alfasta tulee luultavasti n. viikossa. Joskus tullut 4 päivässäkin. EB sparesista ei ole kokemuksia.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ootko kysynyt Heikalta, ja Muukkoselta.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

laipat on jo tulos.. minkähän auton jousil tost 75:sest sais tot perää tiputettuu? kun http://kuvablogi.com/nayta/3337905/" onclick="window.open(this.href);return false; toi on hiukan liian korkee..

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

oman 75 perän tiputin ihan 75 saatavilla olevilla cobran - 40mm jousilla.
http://www.minunauto.com/auto/26901
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

mistäs hommasit noi jouset?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

http://www.modificars.fi/tuotteet/cobra ... 795&page=4 Esim tuolta.Kannattaa myös kysyä paikkakunnan varaosaliikkeestä,jos vaikka sattuisivat myymään.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Äkkiseltään hinta kuulostaa kovalta. Muistelisin, että edellisen seiskafemman jouset maksoivat karvan päälle satkun. Olisiko olleet Weitecit.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Onko motonetissä listoilla oleva seiskafemman lämmityslaitteen puhallin laadultaan ja sovitukseltaan sellaista tasoa, että se on järkevä ostos?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

OL kirjoitti:Onko motonetissä listoilla oleva seiskafemman lämmityslaitteen puhallin laadultaan ja sovitukseltaan sellaista tasoa, että se on järkevä ostos?
Ei ole. Toinen siipi on ihan väärässä kohtaa. Sitten kun sen väkivälloin takoi oikealle kohdalle, niin akseliin tuli pitkittäisklappia sen verran että kurvissa otti lavat puhaltimen koteloon kiinni.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Minä ostin omaan 75:seen autosähkötarvikeliikkeestä BMW:hen käyvän lämppärin puhaltimen oli kahta mallia 5mm ankkuriakselilla, ja 6mm. Ostin jälkimmäisen. Ota se vanha mukaan malliksi, niin löytyy oikea. Eikä maksanut muistaakseni kun jotain alta 50 e. Tästä on kyllä aikaa viitisen vuotta. Alfan oma puhallin on Boschin tekele niin myös BMW:n.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Tiige kirjoitti:
OL kirjoitti:Onko motonetissä listoilla oleva seiskafemman lämmityslaitteen puhallin laadultaan ja sovitukseltaan sellaista tasoa, että se on järkevä ostos?
Ei ole. Toinen siipi on ihan väärässä kohtaa. Sitten kun sen väkivälloin takoi oikealle kohdalle, niin akseliin tuli pitkittäisklappia sen verran että kurvissa otti lavat puhaltimen koteloon kiinni.
Jep, sitä ei todellakaan kannata ostaa.

Jos joku löytää vastaavan mallin niin saa laittaa osanumeroa tänne :wink:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Olipas hyvä, että tuli kysyttyä. En sitten sorru tuohon motonetin lämppäriin. Ja komppaan legzaa, esim. tuon peeänveen Boschilaisen osanumero olisi kova sana.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.realoem.com/bmw/select.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos vanhempi raato, niin pitää valita "Archive"
VMP

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

Onkohan kukaa koittannu tehä noit tc koneen kaasarim tulikumei metallist ja jos on ni onkohan ne toilinu mitenkää?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Alumiinista tuli tehtyä kumien tilalle ja vaihdettua 45 ortot toimi aivan normisti eli viritys toimi.
molex to sata, lose all your data.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

eli vois olettaa että toimiii jos tekee ihan mustast raudastaki?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itse kuullut taas päinvastaisia kokemuksia. Bensa pääsisi hölskymään niin paljon kohokammioissa, että aiheuttaisi ongelmia.

Mulla saattaa olla käytetyt, mutta ehjät kumit varastossa. Laita PM jos kiinnostaa. Hinta halpa, tai vaihto johonkin 75 osaan.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Jaa-a en tiedä muista mutta täällä toimi aivan normaalisti ja ei ollut ongelmia ja kuulemma ovat vieläkin kiinni ja toimivat..muista en tiedä.
molex to sata, lose all your data.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

Miten noi ilmanohjaimet on kiinni nois etusivu ikkunois?

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

nisa kirjoitti:Miten noi ilmanohjaimet on kiinni nois etusivu ikkunois?
Enpä oo tarkemmin tutkinut juuri Alfan tuulenohjaimia, mutta yleensä ovat vaan painettu siihen ikkunan tiivisteen koloon. Ei pitäisi olla massoja tms. välissä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja noose »

nisa kirjoitti:Mistähän tohon 2.0tc koneesee sais noit kaasarin ja kannen välii tulevii laippoi
Joko se keskimmäinen on rikki? Se on viime kesänä vaihdettu.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

se keskimmäinen oli aivan mennyttä kaluu

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Käyntihäiriöt voivat pilata kumin nopeasti. Kaverin autossa oli häiriö joka poksutteli kaasuttimessa, uusi kumi meni todella nopeasti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nisa »

juu sen takii tossaki se keskimmäin oli aivan paskaan se väli tippu yks pytty pelist pois ja poksu kaasareis melko nätist. Silläki oli varmaan jotain osuutta ku oli ollu ne power filtterit kiinni eikä oo ollu se kaasarien tukirauta käytös ni kaikki rasitus on tullu noille kumeille.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

nisa kirjoitti:Silläki oli varmaan jotain osuutta ku oli ollu ne power filtterit kiinni eikä oo ollu se kaasarien tukirauta käytös ni kaikki rasitus on tullu noille kumeille.
Varmaan juurikin tämän takia. Eivät tosiaan ole suunniteltu kantamaan kaasareiden painoa. Poksuminenhan johtuu yleensä seoksen laihalle menemisestä. Mitä taas rikkinäiset kumit aiheuttaa, eli enemmin seuraus kun syy.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

se tukirautahan ei ole siellä ihan turhan takia... :wink:

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja noose »

nisa kirjoitti:Silläki oli varmaan jotain osuutta ku oli ollu ne power filtterit kiinni eikä oo ollu se kaasarien tukirauta käytös ni kaikki rasitus on tullu noille kumeille.
Korjataan vähän: Tukirauta oli käytössä imutorvien ja filtterien kanssa niin kauan kuin filtterit siinä olivat. Filtterien irroittamisen jälkeen oli käynnissä ilman tukirautaa ainoastaan sen trailerille noston yhteydessä.
Toki on mahdollista, että on siinä rytäkässä hajonnut (tai seisonnan aikana).

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

En nyt oikein tupannut haulla löytämään, enkä viitsi uutta aihetta avata. 164:sta siis kysymys. Onko mittarivalot millä kannalla? Ykköskopassa oli ainakin niitä perus lasikantasia, mitenkäs faceliftin kanssa? Kuinka mittaristo irtoaa? Perus ratti irti - valonsäätönupikat irti - pultit irti ja tsädäm? Mittariston takana lienee kuitenkin samanlainen systeemi kuin prefl:ssä vai olisiko palttiarallaa sama mittaristo..

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Vois ihan hyvin perustaa topicin "tyhmiä kysymyksiä 164:sta" koska niitä varmasti riittää monella, kuten minulla. Joten rohkeesti oma topicci pystyyn, on niitä turhemmistakin aiheista perustettu.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Rokkendaali
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Joulu 2011, 21:46
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Rokkendaali »

Oman 75 historiasta ei ole oikeastaan mitään tietoa. On kuulemma konetta vaihdettu jne. Nyt joku viisas kertoo, mikä kone kuvassa esiintyy?
6534.JPG
(46.52 KiB) Tiedosto ladattu 4766 kertaa

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sun mylly on todennäköisesti ainakin lähes sama mitä autokin. Sen koneen edessä olevan alumiinipalkin takana on 1.6 tai 2.0 merkintä (1.8 myös mahdollinen mutta epätodennäköinen) ja valmistusvuosi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Noissa pitäisi tosiaan olla moottorin koon ilmaiseva valumerkki eli tod näk 2.0 tai 1.6 sekä kannen etuosassa(jää tuon tehostimen pumpun kannakkeen taakse) ,että lohkossa vauhtipyörän yläpuolella vasten tulipeltiä. Jälkimmäinen näkyy peilin avulla katsomalla.

Ellei em merkkejä löydy niin varma tapa on mitata lohkon korkeus, mitta vesipumpun päältä lohkon yläpintaan on 1.6ssa hiukan alle 25mm ja 2.0ssa luokkaa 35mm

Onko moottori L-jetronic vai Motronic?
Giulia Super -69

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lisäilmaluistin mallin perusteella taitaisi olla L-Jet. Olisiko pata kotoisin 90:stä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niinpä muuten onkin, 1.6 ruiskut taisi kaikki olla Motroniceja, joten tämä lienee sitten 2.0 ja 90 on varsin todennäköinen luovuttaja.
Giulia Super -69

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^^^^^
Näköjään ollut huoleton vinkunkäyttäjä, kun on lipsahtanut tuohon kohtaan juuri valujäljen kohdalle sipaisu. :roll:
Mutta vesipumpun ja kannen väli on n.35mm.
Motronic löytyi hanttarin jalkatilasta.
Ensimmäiseksi tuo konehuoneen poikki menevä kumiputki tarvitsisi löytää mallia "ehjä".

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos metallin vihreä ja musta konepelti. Vm-90 niin tod.näk työkaverin entinen. Siihen laitettu Alfa 90:sen kone.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Midi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jos metallin vihreä ja musta konepelti. Vm-90 niin tod.näk työkaverin entinen. Siihen laitettu Alfa 90:sen kone.
Juurikin samanlainen oli itsellä vuosina 05-06, tosin -91 rekisteröity. 2.0 kone motronicilla. Tosin ehkei sittenkään sama koska muistaakseni kiillottelin venakopan ja maalasin alfa romeo tekstin punaiseksi :)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ysikymppisen mylly tuossa tosiaan on, alunperin oli 1.6.

^ Kyseinen seiskavitonen oli mulla jo '05-'06, eli ei ole sama. Auto on ollut myös nimim. HOTA:lla, jolla oli muistaakseni tarkoitus tehdä siitä turbo-projekti. HOTAlta 75 löysi tiensä Laitilaan, josta sittemmin minulle. Auto oli omistuksessani vielä viime keväänä, mutta viimeksi ajoin sillä joskus '07.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Konehomma siis jotenkin selvisi.
Ja kysymykset jatkuvat.
Takajarrut irti, ja olleet viikon likoomassa astiassa.
Olivat männät hieman saaneet ruostetta, mutta taisivat olla muuten toimivassa kunnossa.
Lähteekö nuo männät ulos pyörittämällä, samalla tapaa kuin esim. croma/thema?
Eli käsijarrusysteemissä on hassu mekanismikierrehässäkkä.
Satuloissa on myös säätöruuvit, joista ei tunnu tapahtuvan niin yhtään mitään.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ei lähde männät pyörittämällä. Niistä säätöruuveista niiden kuuluisi liikkua. Jotain rikki jos ei liiku.

Jos tiivisteitä vaihtelet, niin vaihda myös säätöruuvien ja käsijarrun o-renkaat. Alkavat vuotamaan helposti kun säätöihin koskee. Käsijarru vaikuttaa pelkästään sisempiin mäntiin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ahaa.
Pitääpä siis koittaa pyöritellä noista säätökiekuloista sitten ne auki.
Onkos tuossa kovinkin tiheä kierre, eli kauanko niitä pitää(isi) pyöritellä?
Tämä kysymys siis ennenkuin olen vielä väännellyt niitä rikki.
Samalla pitääpä katsoa, mitä kaikkia tuolla aten korjaussarjassa on mukana.

Eipäs ollut kuin pölysuojat, ja mäntien tiivisteet +sokat + pölysuojien kiinnitys rinkulat.
No katsotaan saadaanko nuo auki ensin...

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Onko jotain kikkoja, jolla saisi huurteenpoistoa tehostettua? Lämppärin esiin kaivaminen ja lehtien poistaminen sieltä tulee kysymykseen vasta keväämmällä, mutta jotain mitä voisi tehdä jo sitä ennen. Heti jos on kyytiläisiä, niin rupeaa menemään sivulasit huuruun. Itsekseen ajellessa ei ongelmia. Vai ovatko nuo kyytiläiset sitten niin tuskanhikisiä :)

Vastaa Viestiin