Fault code P1206
Valvoja: Moderators
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Fault code P1206
Autoni (159 1.9 JTD) heittää vikakoodia P1206 (No help available at present. The reason this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault)
Netistäkään ei löydy kyseiselle vikakoodille selitystä. Auto menee ilmeisesti "vikasietotilaan", koska ei ota kunnolla kierroksia. Vai onko auto yksinkertaisesti tukossa ja vaatisi hieman kengitystä? Tänä aamuna täihin tullessa auto oli "hieman" pirteämpi ja pysäköityäni takaosassa haisi palaneelta (palaneen kumin tuoksu).
Aiemmin öljyvaihdossa huoltomies totesi turbon letkun pehmenneen. Mittaako ECU turboa jollain lailla?
Netistäkään ei löydy kyseiselle vikakoodille selitystä. Auto menee ilmeisesti "vikasietotilaan", koska ei ota kunnolla kierroksia. Vai onko auto yksinkertaisesti tukossa ja vaatisi hieman kengitystä? Tänä aamuna täihin tullessa auto oli "hieman" pirteämpi ja pysäköityäni takaosassa haisi palaneelta (palaneen kumin tuoksu).
Aiemmin öljyvaihdossa huoltomies totesi turbon letkun pehmenneen. Mittaako ECU turboa jollain lailla?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Fault code P1206
Koodi saattaisi olla P2206 - NOx Sensor Heater Control Circuit Low.
Edit: autodata kertoo koodista, Wiring short to earth.
Muistaakseni jotkut lukijat näyttävät 2xxx koodit 1xxx.
Edit: autodata kertoo koodista, Wiring short to earth.
Muistaakseni jotkut lukijat näyttävät 2xxx koodit 1xxx.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Fault code P1206
Tarkasta ic/ahtimen putket jos ei vuotoja niin sitten dpf:n puhdistaminen/uusiminen.
"Too much ain't enough"
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: Fault code P1206
dpf:n puhdistaminen/uusiminen
Miten toi dpf puhdistetaan?
Miten toi dpf puhdistetaan?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Fault code P1206
Vettä läpi siitä päästä josta normaalisti tulee pihalle. Saattaa parantaa, muttei välttämättä korjata kokonaan.
En sitten tiedä jos onnistuu tekemään regeneroinnin olisiko apua. Mitäs öljyä noihin on pistetty, jos laittaa öljyä jossa hiukkasmäärät* on suuria niin ne hiukkaset menee sylinterien kautta sinne suodattimeen, mihin jäävät jumiin ja tukkivat suodattimet
*) Korjaavat, puhdistavat ja suojaavat metallihiukkaset joita
En sitten tiedä jos onnistuu tekemään regeneroinnin olisiko apua. Mitäs öljyä noihin on pistetty, jos laittaa öljyä jossa hiukkasmäärät* on suuria niin ne hiukkaset menee sylinterien kautta sinne suodattimeen, mihin jäävät jumiin ja tukkivat suodattimet
*) Korjaavat, puhdistavat ja suojaavat metallihiukkaset joita
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Fault code P1206
P1206 = clean or replace particle filter eli tuolta se ongelma ratkeaa.
Itse hiukkassuodattimen pesuun on erilaisia ohjeita, mutta periaate on juuri tuo DaViegan mainitsema. Kuivatukseen on moni käyttänyt uunitusta...
Itse hiukkassuodattimen pesuun on erilaisia ohjeita, mutta periaate on juuri tuo DaViegan mainitsema. Kuivatukseen on moni käyttänyt uunitusta...
"Too much ain't enough"
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: Fault code P1206
Oisko antaa tarkempia ohjeita miten huolto tapahtuu. Onko itse tehtävissä vai onko vietävä pajalle
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Fault code P1206
Ensin kannattaa kyllä yrittää regeneroida dpf eli koneen lämmöt >70 astetta, kaikki mahdolliset sähköherkut päälle (valot, sumarit, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, ilmastointi etc.) ja ajella 2000-2500rpm +60km/h, 10-15 minuuttia. Obd:n kautta pakko regenerointi päälle jos ei muuten lähde polttamaan.
Pesemiseen dpf irti ja esimerkiksi öljykattiloiden pesuaineeseen likoamaan. Höyrypesurilla/painepesurilla tai letkulla kuumalla vedellä maltillisella paineella laskee vastavirtaan läpi kunnes vesi on kirkasta. Paineilma pidetään sitten kaukana vaikka kuinka tekisi mieli kokeilla. Kuivaus, kasaus ja tyhjäkäynnillä käyttöä muutama minuutti jonka jälkeen kovaan ajoon.
Viisaammat korjatkaa tai kumotkaa koko ohje.
Pesemiseen dpf irti ja esimerkiksi öljykattiloiden pesuaineeseen likoamaan. Höyrypesurilla/painepesurilla tai letkulla kuumalla vedellä maltillisella paineella laskee vastavirtaan läpi kunnes vesi on kirkasta. Paineilma pidetään sitten kaukana vaikka kuinka tekisi mieli kokeilla. Kuivaus, kasaus ja tyhjäkäynnillä käyttöä muutama minuutti jonka jälkeen kovaan ajoon.
Viisaammat korjatkaa tai kumotkaa koko ohje.
"Too much ain't enough"
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: Fault code P1206
Ei auttanut regenerointi. Vika edelleen päällä. Mietin jo koko dbf:n poistamista. Hiukkasloukun poistohan pitäisi tuoda jonkin verran tehoja? Katsastuksessa eivät vissiin saa mitattua hiukkaspitoisuutta?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Fault code P1206
Yritinpäs kerran 9-5:sta ottaa savuja - oli otettu loukku pois, kun olisi pitännyt olla 1,5 (mitälieyksikköä) niin saabbi pyöräytti komiat 6. kun tarpeeksi lämmitti ja antoi monoa oli peräti 5,5... kannataa miettiä ennen kuin ottaa pois.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: Fault code P1206
Toi regenerointi auttoi sittenkin
. Pukkas nyt kuitenkin uuden vikakoodin P0401 (E.G.R Device 2. Exhaust Gas Recirculation flow insufficent detected. The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor)
Onko vinkkejä miten tolle EGR-venttilille pitäisi tehdä

Onko vinkkejä miten tolle EGR-venttilille pitäisi tehdä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Fault code P1206
Eikös noi EGR:t ole tasoa "menee tukkoon jos et huudata jatkuvasti konetta" ja putsausta vuan? Tämä täältä luettuna ymmärretty ja opittu. 

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Fault code P1206
koodi pois ja parikyt kilometriä niin pienellä vaihteella motaria kuin on pokkaa. ellei sitten lähde joko vaihtamaan tai puhdistamaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Fault code P1206
Ei se polkeminen hyödytä jos solenoidi on täynnä nokea. Auki ja putsaukseen.
- Epäkelpokeräilijä -
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Fault code P1206
Kuvallinen ohjeistus kyseiseen toimenpiteeseen.
^lainattu brittien forumilta googlen kääntämänä ja alkuperäinen versio löytyy Puolalaiselta Alfa forumilta. Tein pdf:n ja laitoin talteen kun näillä on paha tapa kadota...
^lainattu brittien forumilta googlen kääntämänä ja alkuperäinen versio löytyy Puolalaiselta Alfa forumilta. Tein pdf:n ja laitoin talteen kun näillä on paha tapa kadota...
"Too much ain't enough"
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Fault code P1206
samasta aiheesta löytyy myös toinen versio joka on kotoisin ooppeli foorumilta, mutta siitä ohjeesta minulla on huonoja kokemuksia, Buctun lähettämä on selvempi ainakin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Fault code P1206
Aivan mainio tuo buctun ohje. Sama vielä pätee myös 156:n dieseliin. Tai ainakin viimeiseen koneversioon.
Mä kävin jo valmiiksi hakemassa peltitiivisteet sekä EGR:lle, että tuolle kaasuläpälle. Kävi jopa sellainenkin mielessä, että kävis teettämässä laipan tuohon imusarjan/EGR:n väliin, millä sais hieman rajoitettua tuota EGR:n virtausta... Vähemmän sotkua, vähemmän siivottavaa.
Mä kävin jo valmiiksi hakemassa peltitiivisteet sekä EGR:lle, että tuolle kaasuläpälle. Kävi jopa sellainenkin mielessä, että kävis teettämässä laipan tuohon imusarjan/EGR:n väliin, millä sais hieman rajoitettua tuota EGR:n virtausta... Vähemmän sotkua, vähemmän siivottavaa.
- permaat
- Viestit: 45
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
- Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW - Paikkakunta: Kempele
Re: Fault code P1206
Itse löysin tälläisen ohjeen Alfa foorumilta http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;