
Mikä olisi hyvä merkki ? Entä hintapuoli ja mitä joutuu maksamaan asennuksesta yleensä ?
Valvoja: Moderators
Meillä toimii myös emäntä "rajoittimena". Apukuskin paikalta näkee nopeuden about 130km/h asti. Sen jälkeen mittarin viisari katoaa apukuskin näköpiiristä ja alkaa armoton motkotusScuore sportivo kirjoitti:Itsellä on jälkiasennettu Frigette -vakionopeussäädin, joka asennettiin ennen auton luovutusta. Hyvin on toiminut koko neljä vuotta, eli ei mitään ongelmia. On muuten maantieajossa ehdoton laite.. Itsekin olen huomannut, että jos ei säädin ole päällä, niin nopeus kasvaa huomaamatta 130 - 140km/h nurkille...Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...
Emäntä toimii myös hyvin vakionopeudensäätimenä.. Heti alkaa vittuilu, jos nopeus nousee yli 120km/h...
Maho kirjoitti:Meillä toimii myös emäntä "rajoittimena". Apukuskin paikalta näkee nopeuden about 130km/h asti. Sen jälkeen mittarin viisari katoaa apukuskin näköpiiristä ja alkaa armoton motkotusScuore sportivo kirjoitti:Itsellä on jälkiasennettu Frigette -vakionopeussäädin, joka asennettiin ennen auton luovutusta. Hyvin on toiminut koko neljä vuotta, eli ei mitään ongelmia. On muuten maantieajossa ehdoton laite.. Itsekin olen huomannut, että jos ei säädin ole päällä, niin nopeus kasvaa huomaamatta 130 - 140km/h nurkille...Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...
Emäntä toimii myös hyvin vakionopeudensäätimenä.. Heti alkaa vittuilu, jos nopeus nousee yli 120km/h...
Oho, muistatko tosiaan oikein? Tuo ei kuulosta pahalta noteeraukselta. Alkaa itseäkin himottaa, vakkari kun on sentään varuste numero kaksi. Ykkönen on tietysti ilmastointi, toimiva sellainenScuore sportivo kirjoitti:Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...
Kuullostaa jo aika rankalta kun kaverin autoon oli 400e ja tuli firma-autoon ja kaverin firmassa asennettiin joten kyseisessä tapauksessa ei ainakaan alennuksia annettuScuore sportivo kirjoitti:Häh? 4500mk?!MP kirjoitti:Frigette ollut TSssä uudest aasti. Hint olli v. 2000 asennettuna muistaakseni 4500 mummon markkaa. Ihan jees varuste pidemmillä matkoilla.
Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä.Alkaa itseäkin himottaa, vakkari kun on sentään varuste numero kaksi. Ykkönen on tietysti ilmastointi, toimiva sellainen
Jaa.. Itse voisin jotenkuten pärjätä vielä ilman vakionopeudensäädintä, mutta siitä olen Scuderian kanssa samaa mieltä, että ilmastointi on varusteista nro. 1. Ei ole mitään vittumaisempaa, kun istua kesähelteellä autossa ruuhka-aikaan ilman ilmastointia...Esko kirjoitti:
Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä.
Ilmastointilaitteen olisin vaihtanut lämmitettyihin etupenkkeihin joita siinä ei ollut.
Jaa, makuja näkyy tässäkin suhteessa olevan monia. Minä en ikimaailmassa vaihtaisi ilmastointia rahinlämmittimiin, peräpeili kun lämpenee ajon aikana siinä kuin muukin auto mutta ilman kylmäkonetta kulkine ei viilene itkemälläkään.Esko kirjoitti:Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä. Ilmastointilaitteen olisin vaihtanut lämmitettyihin etupenkkeihin joita siinä ei ollut.
Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikö 156:een saa tilauslistalta ruksimalla tehtaan vakkaria vai onko jälkiasennus oleellisesti halvempi? Vai mikä voi olla syynä siihen, että uuteen, valmiiseen autoon kannattaa jälkiasentaa yleismallinen cruiseri?
VAG-putiikin vehkeissä homma tosiaan hoituu pelkällä viiksen vaihdolla, mutta mitenköhän mahtaa olla Alfan laita? Nimittäin, ihmetyttää että minkä takia maahantuoja sitten asentelee autoihin tarvikesäätimiä jos kerran autossa itsessään on valmius cruiselle.alfa 156 v6 kirjoitti:Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...
Josko alfa olis Stiloo muutaman vuoden edellä ja homma kävis töpselin kiinni laittamallaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:VAG-putiikin vehkeissä homma tosiaan hoituu pelkällä viiksen vaihdolla, mutta mitenköhän mahtaa olla Alfan laita? Nimittäin, ihmetyttää että minkä takia maahantuoja sitten asentelee autoihin tarvikesäätimiä jos kerran autossa itsessään on valmius cruiselle.alfa 156 v6 kirjoitti:Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...
Tostahan muuten oli juttu sateenkaarilada-sivuilla (linkki oli jossain topicissa tuolla yleistä löpinää-puolella)Epezi kirjoitti:Sitten kun saatte cruiserin niin älkää tehkö niinku eräs heppu, joka uuden ison asuntoauton ostettuaan lähti moottoritielle, ja siitä sitten cruiseri päälle ja keittään kahvia. lopputulosta ei ole kauheen vaikea arvata eikä myöskään sitä että tää tapahtu jenkkilässä ja kyseinen tyyppi sai miljoonakorvaukset.
Että ollaanpa varovaisia sitten niitten vempeleitten kanssa
Mitä vikaa sähköpenkeissä onScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos joku on turha varuste niin sähkösäätöiset penkit
Sitä vikaa, että naisväen jäljiltä en mahdu ratin taakse kun rahi on taas ajeltu ihan eteen eikä sitä saa siirrettyä sohimatta ensin avainta lukkoonAlfissimo kirjoitti:Mitä vikaa sähköpenkeissä on, okei sähköllä säätyy, mutta ei lämpiä vaikka nappi onkin. Enpä kyseistä hienoutta itse ole vielä kaivannut mutta naisväki...
Joo, tuohon lähestulkoon kaatui mun järkiautohaikailuni; vähissä ovat ne Cordoba Tdi:t sun muut korppusahat joissa on ilmastointi. On aika kova kynnys vaihtaa Alfa nelipyöräiseen saunaan ja maksaa vielä roima väliraha.Alfissimo kirjoitti:En tahdo ajaa enää yhtään kesää ilman ilmastointia kun siihen viime kesänä jo totuin, nahkapenkitkään ei ole ihan viileimmät aurinkoisella kelillä.
Tuo Atoy tuntuu tuovan maahan kaikkea mielenkiintoista tarvikenappulaa. Samaninen puljuhan tarjoaa(-si) niitä Alfan keskuslukon tarvikekauko-ohjainyksiköitä. On muuten toiminut kuin Junan Vessa pari kuukautta mitä se nyt on kiinni ollut.Tekri kirjoitti:Asennuskin onnistuu kyllä melko helposti ja Atoy:lta saa asennus neuvontaa, esim. mistä löytyy nopeustieto säätimelle. Hinta ei ole paha, itse ainakin asentaisin tuollaisen jos olisin nyt ostamassa.
Ei ainakaan 166 2.0TS vm 2000. Tuossa ei nimittäin ole vielä sähköistä kaasupoljinta.asavinen kirjoitti: Muut asiaan perehtyneet kertonevat mihin muihin malleihin alkuperäisen vakionopeudensäätimen saa yhtä helposti.