apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

Kun tuota kokemusta alfoista ole kertynyt niin listailen tähän päätä vaivaavat asiat :lol:

1. Välillä nopeusmittari lakkaa toimimasta kokonaan ja kerran sähköinen järjestelmä niin mistä rupeaisi etsimään vikaa?

2. Etupään kolahtelu kääntyessä vasemmalle eli kuskin puolelta tulee ääni? Lieneekö tarkempaa tietoa mitkä kohdat tarkistaa?

3. Öljynpaine lämpimänä eli laskee matalalle mutta kierroksilla 1200rpm on 1bar ja 1000rpm käy välillä nollassa.koneesta ei kuulu mitään ääniä tai muuta et olisi paikat hajoamassa. Lueskellut kyllä foorumia että laakerit tai öljypumppu mutta voiko anturi vaikuttaa siihen.

Kiitokset kaikille vastanneille ja kerran alfa niin aina alfa :drinking:

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Tiige »

1. Todennäköisesti mittariston piirilevyllä olevat trimmerit pätkivät. Näihin löytyy haulla lisää tietoa.

2. Katso nyt ensin vaikka kallistuksenvakaajan pystytankojen kumipuslien kunto.

3. Mittarin anturi kuolee pikkuhiljaa siten että alkaa lämpimänä näyttämään alakanttiin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oma rivi:

1. Jos mittari kuolee ajoittain täysin veikkaan vaihteiston nopeusanturia. Trimmerit taitavat yleensä oireilla niin että mittari näyttää välillä alakanttiin.
2. Alapallonivel taitaa olla heikoin lenkki.
3. Öljynpainemittarin anturit ovat kulutustavaraa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

1. Jos siitä on jossain vaiheessa mittaristo ollut irti, niin olisiko joku pinni jäänyt löysälle. On kyllä sen verran järeä liitin, että epätodennäköistä, mutta väärin avattuna sen kyllä rikkikin varmaan saa.
2. Saattaa siellä jousen kääntölaakerikin sopivasti kanittaa ja paukahtelee tietyssä kohdassa. Pitäisi kyllä oireilla myös risteyksen jälkeisenä kaartamisena, kun ei palaudu kunnolla.
3.ÖP-mittari ei motonetissa paljon maksa. Nopea vaihtaa, mutta myös nopea väsymään, kuten Rasvis jo mainitsi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:2. Saattaa siellä jousen kääntölaakerikin sopivasti kanittaa ja paukahtelee tietyssä kohdassa. Pitäisi kyllä oireilla myös risteyksen jälkeisenä kaartamisena, kun ei palaudu kunnolla.
Joo, totta. Tämä on varmaan se todennäköisin syy jos nimenomaan käännellessä paukkuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

1. Jos kilsamittari toimii niin sitten syynä potikat. Muuten ääni anturille.
2. Tuo kolahtelu termi niin laaja mutta jos käätäessä ääni napsuva niin mcphersonin laakerit.
3. Mittarin anturi.

ps. olisi niin kiva olla oikeassa. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

Suur kiitokset vastauksista nyt sai paljon lisäinfoa että pääsee tutkimaan kunnolla autoa. Muuten oisi ollut hakuammuntaa ja aikaa vievää hommaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuohon öljypaineen anturiin auttaa toisinaan paineilma/tai joku puhdistus-spray.Itsellä "rikkinäinen"anturi korjaantui n:vuodeksi.Mutta ei uusikaan maltaita maksa,mutta saattaa kestää vain sen vuoden

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Sen enempää 164n sielunelämää tuntematta: Onkos siellä konehuoneen puolella sellainen 2 johtoinen liitin nopeusmittaria varten? 33sessa sijaitsee akun vieressä. Meillä mittari mykistyi silloin tällöin ja apua sai certsusta ja liittimen heiluttelusta.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

nyt ainakin uusi anturi tilattu ja tilalle vaihdetaan 10w-60 öljyt ja katsotaan tuliko apua ongelmiin.

Onko valolle oma anturi ja öljynpainemittarille oma vai tuleeko molemmat samasta ?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kummallekkin on oma anturi valon anturi sijaitsee öljynmittatikun vieressä, ja painemittarin toisella puolella moottoria takapäässä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olipa hieman vajaaksi jäänyt oma teksti.
Alfissimo kirjoitti:3.ÖP-mittari ei motonetissa paljon maksa..
3.ÖP-mittari(n anturi)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

valolle oleva anturihan ei paljoa maksa mutta paineanturin hinta oli aika suolainen motonetissä

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Monza »

Näissä öljynpaine anturiasioissa luottaisin alkuperäisosaan. Sain kerran motonetistä anturin, joka näytti millon mitäkin. Sen öljy"kellon" siis, eli mittarille tulevan anturin.

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

tuntuu et omassa on ihan sama ongelma. sain jo tyhjäkäynnillä mittariin 4bar paineet ja kaasun painaminen auttanut.

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

onkohan ts mallilla tuo termari kotelossa josta lähtee 3letkulähtöä vai sitten ilman koteloa oleva ja missä lie sijainti ? Tuntuu ettei auto lämpene yli 60asteen sitten millään

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Carlos »

http://www.heikka.fi/kauppa/images/IMG_0491.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta näyttää se termostaatti -89 TS:ssä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Pistä talveksi ihmeessä 90 asteinen termari...Behr Thomson muistaakseni tekee ainakin, ja kesäksi taas vakio 83, saa tarvikeliikkeistä.

On helppo vaihtaa...noin vartin homma kun vähän treenaa.
sain jo tyhjäkäynnillä mittariin 4bar paineet ja kaasun painaminen auttanut.
Kylmänä hyvinkin voi näyttää hetken 4 kiloo tyhjäkäynnillä kun sulla on 10W-60 öljytkin.. :-D

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

kiitoksia kuvasta ei tule turhaan tilattua väärää osaa sitten .

kyllä tuo anturi näyttää mitä vaan mulla kun varmaan pitäisi öljyvalon syttyä jos paine laskee nollaan ainakin olettaisin niin

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko mittaristossa paineen merkkivalo ehjä?

164:ssa kun on se näppärä test nappi jolla tarkastaa koska vaan.. :-D

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

kyllä se ehjä on ja testattu tuolla test nappulalla myös.varmuuden vuoksi vaihdan senkin osan siihen kun osa tuossa valmiina

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

nyt meni viimeinenkin usko tuohon öljynpainemittariin. heittää lämpimänä paineen nollaan mutta ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja auto toimii kuin unelma

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Noin se väsynyt anturi juuri toimii. Lämpöisenä kuukahtaa. Jos kovin häiritsee, niin ei muuta kun uutta anturia kehiin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

tilattu jo motonetissä mutta ei varastossa moista eli odotella varmaan joutuu pitkään

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

oisko ohjetta kuinka korjata takalasin lämmitin ...ei sulake palanut ja ei mene nappi pohjaan siitä.lopettanut toiminnan aikaisemmalla omistajalla

twinspark-pants
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
Car(s): alfa romeo 164 2.0ts

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja twinspark-pants »

öljyn valoanturi vaihdettu ja huomattu ettei lämpimänä enää valo vilku .lämpimänä ei paineita ollenkaan taas kerran ja anturi putsattu. eikös koneen pitäisi lämmetä reilusti jos öljy kierrä ...ei kehtaisi turhaan viedä öljypumpun vaihtoon

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuskin tuon painemittarin anturin putsailu auttaa, vaan siihen on laitettava toinen anturi.
Takalasinlämmittimen rele on oikealla puolella takakontin verhoilun suojassa samassa paikassa missä pa-tankin avausmekanismi. Kannattaa tarkistaa toimiiko rele.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Jos ei ole öljynpaineita, vaikka anturi on vaihdettu, on selvitettävä miksi ei ole paineita. Mitattava ulkopuolisella mittarilla paineet. Ei se mitään hyödytä öljypumppua vaihtaa, jos laakerit ovat loppu.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Mistä syystä tää kirjoittaa tällaista tekstia. Tuotteemme puhdistuspalvelu. En kirjoittanut tuollaista.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle

Viesti Kirjoittaja 90 »

suosittelisin paineiden mittausta mekaanisella mittarilla, silloin totuus selviää mutta oireiden perusteellahan tuo on selkeä anturi vika.

Vastaa Viestiin