159 2.2JTS ei käynnisty.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Aamulla 5.05 auto lähtee piuha nokassa normaalisti käyntiin.
Ajoa -> 5.10 töihin.

17.45 Autoa käynnistämään (ei piuhassa), hörähtää vaikeasti ja sammuu samantien.
Ei lähtenyt enään apuvirrallakaan. Pyörittää kyllä, ja satunnaisesti tekee pienen hörähdyksen kuitenkaan käynnistymättä.

19->21.15 auto piuhassa.
Nyt kokeiltiin käynnistää apuvirran kanssa mutta tekee tuon saman, että hörähtää vaikeasti melkein kuin olisi muutaman sekunnin käynnissä ja sammuu.

Öljykorkkia tarkistellessa sen sisäpuolen pinta oli osittain valkeassa töhnässä. Huohotin jäätynyt?

Ja auto siis 159 2.2JTS '06 aj. 111tkm ja ollut minulla kolme viikkoa..
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei vikavaloa? Testeriin kiinni, jos vaan suinkin mahdollista... Jäätynyt huohotin lienee voisi aiheuttaa tuon? Lyhyt ajohan tuppaa keräämään kosteutta, mutta ei kuivattamaan... Jos nyt manailla pitää, niin sehän voi olla jotain paljon ikävämpääkin, toisaalta kuvauksen perusteella annan ääneni jäätyneelle huohottimelle.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onko tietoa ketjun vaihdosta? saattaa olla myös olla nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet, noissakin tainnut olla häikkää.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja michael »

Tulpat märkänä?

Starttaa jonkunaikaa kaasupoljin tiukasti pohjassa niin lähtiskö sitten.

Vanhemmassa V6:ssani kävi kerran noin että tulpat kastui kun sammutin erittäin kylmän koneen jossa oli varmaan täysi rikastus päällä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mulla teki 159 3.2 viime talvena saman tempun. Samanlaista erittäin lyhyttä työmatka-ajoa. Hinurilla Deltaan, ja syy oli töhnäsissä tulpissa.

pölhökustaa
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Helmi 2011, 19:55
Car(s): 159 2.2 JTS
Paikkakunta: tampere

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pölhökustaa »

DaViega kirjoitti:Onko tietoa ketjun vaihdosta? saattaa olla myös olla nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet, noissakin tainnut olla häikkää.
jos noissa ongelmaa ni testerillä tulee vikakoodia-> googleen. Tosin, moottorin varoitusvalon pitäisi tossa tapauksessa palaa. ittellä samasta koneesta ketju venyny, sillä kyllä pystyi ajamaan, tietokone oli tosin varaohjelmalla.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

oli yön piuhan päässä. Lähti aamulla käyntiin. Tulpat?

Onko tulppien vaihto iso homma?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

jyskyed kirjoitti:Onko tulppien vaihto iso homma?
Ei ole. Päältä muovi pois. "Puolan" johtosarja irti päästä. Olikohan varsinainen laitos neljällä vai kahdeksalla pultilla kiinni. Nosta varovasti ylös. Tulpat pois, uutta tilalle ja kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

pölhökustaa kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Onko tietoa ketjun vaihdosta? saattaa olla myös olla nokka- tai kampiakselin asentotunnistimet, noissakin tainnut olla häikkää.
jos noissa ongelmaa ni testerillä tulee vikakoodia-> googleen. Tosin, moottorin varoitusvalon pitäisi tossa tapauksessa palaa. ittellä samasta koneesta ketju venyny, sillä kyllä pystyi ajamaan, tietokone oli tosin varaohjelmalla.
Nyt kun autoa ei saada käyntiin, niin valo killuu koko ajan eikä päästä tarkistamaan sammuuko (koska sammuu vain käydessä...). Ainakaan mulla ei palannu valo ennen kuin jätti tielle.

Jos auto nyt toimii ja ei valoja killu, niin märät tulpat ovat kyllä paras veikkaus. saman tien uudet, tosin, tulpat kuuluisi vaihtaa 100tkm huollossa - liekö säästetty ja jätetty tekemättä, nyt ei sitten tule enään kunnon kipinää ja pääsee kastumaan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

DaViega kirjoitti:..tosin, tulpat kuuluisi vaihtaa 100tkm huollossa - liekö säästetty ja jätetty tekemättä, nyt ei sitten tule enään kunnon kipinää ja pääsee kastumaan?
Mulla oli kilometrejä takana 27 000, kun oli tämä tulppaongelma.

Jukka
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 15:35
Paikkakunta: Espoo

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Sama juttu minulla tänä aamuna. Pakkasta -20C, auto tolpassa yön yli. Startti jaksoi pyörittää hyvin, muutama hörähdys, mutta ei vain lähde käyntiin. Eka kertaa tällaista. Täytyy yrittää saada auto illalla lämpimään ja yrittää uudelleen.
Voglio guidare la piu bella macchina del mondo!

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Täällä ei tuo eilinen kolme kilometrin maksimissaan pituista siirtymistä -3 asteessa ja tänä aamuna -22 asteessa käynnistysyritys ei miellyttäynt Alfaa. Ei tosin käyttäydy enään täysin samanlailla kun on uudet tulpat. Toimi kyllä nuo kovat pakkaset ihan ongelmitta.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja lrela »

2.2 JTS on tunnettu hieman oikukkaana koneena siten että toisilla toimii, toisilla oikuttelee. On käynnistysongelmaa sekä kengurubensaa. :evil: Tosin olen ilmeisesti onnistunut ratkaisemaan nämä ongelmat pikkurahalla.

Omani on siis 159 SW 2006, ostohetkellä syksyllä 2009 ajettu 65 tuhatta. Ensimmäisenä kesänä huomasin pientä laiskuutta lähdössä ja starttinihkeyttä. Edellinen haltia oli ajanut ensimmäisenä vuonna autolla 20-30 tuhatta, minä taas ajan vuodessa 8-10 tuhatta ja siitäkin on merkittävä määrä lyhyttä kaupunkiajoa (Helsinki). Käyn ongelmia sekä korjauksia läpi seuraavissa kohdissa:

Ongelmat aikajärjestyksessä:

1. Talviset nihkeät startit

Ensimmäinen talvi 2009-2010. Kun pakkasta on lähes -20, starttaa auto hieman pahan kuuloisesti. Käy vajaalla ja tärisee ratissa asti. Vilkuttaa engine-lediä. Ongelma korjaantunut hetken tyhjäkäynnillä. Ongelmaan ei löytynyt vielä varsinaista ratkaisua.

2. Starttiongelma lämpimällä 2010

Kone tukehtuu startissa lämpimällä. Esimerkiksi seisottuaan töistä tullessa seuraavaan aamuun klo 7 asti voi käydä niin, että kun painetaan starttia niin lähtee mutta kyykähtää samantien. Jos jatkaa napin painamista niin vaikutelma on se että konetta pyöritellään siellä ihan elottomana. Alussa on siis tiettyä "lupailua". Kun lopettaa startin ja painaa uudestaan niin lähtee aivan samantien - ei siis väliä miten pitkä, lyhyt tai toivon oli ensimmäinen yritys.

Syksyllä tilanne muuttuu. Viileänä aamuna autolla on menohaluja vähän liikaakin ja kytkimen kanssa parkkipaikalla pitää olla varovainen. Deltan tiskillä selitetään jotain lämpötiloista mutta varsinaista korjattavaa eivät keksi.

Kun talvi 2010-2011 tulee, huomaan että auto lähtee aamulla ulkoparkista hyvin käyntiin. Auto on sitten normi-työpäivän firman parkkihallissa sen 8 tuntia. Tulee lähes säännöksi että tuplastarttiongelma palaa hallista startatessa ja aamuisin kaikki toimii. Enemmällä pakkasella esiintyy kohdan 1 ongelma, eli kylmänä tärinää ja ledihälyä.

Auto menee Deltalle takuuhuoltoon. Varsinaiseen ongelmaan siellä ei käyty käsiksi :evil: vaan todettiin että akku on vähän heikohko ja vaihdettiin se. Itseasiassa akku taisi olla oikeasti lopussa koska olin huomaavinani uuden akun myötä tiettyä kepeyttä starteissa. Varsinaisesti mitään ongelmaa tämä ei kuitenkaan korjannut.

3. Starttiongelma 2011

Talvi taas samoilla oireilla:
- -20C: starttaa vajaalla ja tärisee
- -5...+0: lähtee käsistä ryömittäessä
- +5-+20: hallissa tukehtuu startissa

Vein Deltaan takuuhuoltoon jonkun pikkujutun takia ja pyysin myös katsomaan starttiongelmaa. Tällä kertaa vein sen edellisenä iltana. Huolto tietenkin koki itse starttiongelman heti aamulla ja korjasi sen tuosta vain: Kaasuläppäkotelo piti puhdistaa, se oli täys paskaa. Auto toimi tämän jälkeen käytännössä täydellisesti.

3. Pätkintää ja sammumisia 2012

Keväällä 2012 auto tuntui sammuvan startin jälkeen. Vaikutelma oli se, että starttaa mutta ei kestä yhtään kuormaa. Eli kun peruuttaessa nostan kytkintä, kierrokset kyykähtävät alas. Tämän jälkeen joko tapahtuu sammuminen tai sitten mennään tärinään ja moottorihälyyn. Ongelmaa pystyi kiertämään antamalla kaasua reilusti. Kuitenkin hälyvalo saattoi palata kesken ajon vilkuttamaan hetken. Satunnaista pätkintää kaasussa.

Sain eräästä huollosta kaksi ohjetta:

- Vian haku vie aikaa ja on kallista. Kannattaa elää vian kanssa. Startissa kannattaa laittaa avainta sisään, odottaa hetki, ottaa avain pois ja laittaa taas avain sisään. Tätä kannattaa toistaa enemmänkin. Liittyi siis siihen, että kylmänä ei (iän heikentämä?) bensapumppu saa tarpeeksi painetta aikaiseksi.

- Hanki jotain polttoaineeseen sekoitettavaa puhdistusainetta. Kaada tankkiin ja aja tankillinen. Pääsääntöisesti kalliimpi aine on parempaa.

No, kiinnostuin heti toisesta ohjeesta. Ostin Motonetistä STP:n fuel system cleaneria (19 eur, http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/608028/0" onclick="window.open(this.href);return false; ) ja lisäsin sitä bensaan ohjeissa olevan sallitun maksimimäärän. Kaasu pätki, vilkutteli ja muutenkin ahisti koko pari viikkoa sitä tankillista ajettuani. Kun tankki oli lähe tyhjä, täytin sen Nesteen 98E5:lla. Pätkinen jatkui. No sitten heti perään auto kävi takajousen vaihdossa Deltalla ja samalla siellä resetoitiin "itsesäätöparametrit". No tässä vaiheessa auto muuttui taas ongelmattomaksi :mrgreen:

Deltalta myös sanottiin, että kannattaa kysyä Autokeskuksesta jos niillä olisi autoon päivitettävä uusin moottorisofta saatavilla. Oletin että ei ole koska AK ei ole myöskään starttiongelmaa ihmeemmin suositellut koko ongelmaa lähdettävän selvittelemään...

4. Tuplastarttiongelma 2012

No nyt toukouussa 2012 jokunen viikko pa-järjestelmän puhdistuksen ja itsesäätöparametrien resetin jälkeen palasi kesäinen tuplastarttiongelma täysin samanlaisena kun se oli aiemmin: Seisomista >15 tuntia ja lämmintä => ei starttaa ekalla. Pitkitetyn startin vaikutelma oli yhä sama, eli ihan eloton kunnes viitsi lopettaa yrittämisen ja seuraavalla lähti taas.

Kysyin Konalan Autokeskuksesta varovaisesti että olisiko ihan sattumalta jotain sellaista 2.2 JTS uutta-softaa-olemassa. Vastaus oli vain lyhyt "on, korjaa talvikäynnistyksen ongelman, maksaa 100 eur". :crazyeyes:

No sitten sinne ja päivitys. Päivityksestä on pian viikko ja auto toimii kuin "uusi", eli kun painaa starttinappia niin starttaa. Ei tuplastarttin tarvetta lämpimässä, ei kyykähtämisiä, ei hälyvaloja. Tyhjäkäynti ja ryömitys toimii selvästi aiempaa paremmin :mrgreen:
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Jos päivitys maksaa satasen, lienee jo aiheta harkita huollon teettämistä k.o liikkeessä, siihenhän saa päivitykset samaan hintaan. Näin ainakin Lahdessa, missä päivitettiin automaattilaatikko ja moottorinohjaus huollon yhteydessä. Tämä vain lisäyksenä ansiokkaaseen kirjoitukseen :-D

- Jukka

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja lrela »

jukka22 kirjoitti:Jos päivitys maksaa satasen, lienee jo aiheta harkita huollon teettämistä k.o liikkeessä, siihenhän saa päivitykset samaan hintaan.
Auto on käväissyt AK:ssa ja Deltassa vähän niiku vuoron perää. Onkohan tässä voinut käydä niin, että se päivitys on jääny tän firman vaihtelun vuoksi just sopivasti välistä? Toisaalta ulkomaan foorumeilta selviää, että moni kärsii ongelmasta kroonisesti vaikka on käytetty jatkuvasti määräaikaisissa. Niin ja foorumeilta selviää myös sekin, että jotkut ovat korjanneet 2.2:n ongelmia ottamalla lähes minkä tahansa remapin autoon. Esim joku autodeltan systeemi millä piikkiteho on ~200hv, niin korjaantuu kuulemma myös nää perusvaikeudet :shock:
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja michael »

Jaa että AK:lla olisi jotain päivitystä matolaatikkoon? Erittäin mielenkiintoista, pitääpä joskus mennä kyselemään. 100 € voisi ehkä maksaakin tuosta ilosta.

Loistava postaus, lrela!

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja lrela »

michael kirjoitti:Jaa että AK:lla olisi jotain päivitystä matolaatikkoon? Erittäin mielenkiintoista, pitääpä joskus mennä kyselemään. 100 € voisi ehkä maksaakin tuosta ilosta.

Loistava postaus, lrela!
Joo ota ihmeessä. Toinen pointti tossa tarinassa oli se, että jos tuntuu kuolevan startissa ts. "tukkoinen tunnelma" niin fuel system cleanerit vaan tankkiin! :mrgreen:
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Juu eivät ne päivitä kuin eri pyynnöstä, ei kuulu huoltoon muuten...


- Jukka

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^vaikka se lukee siinä huoltokaaviossa ja useasti ruksattu tehdyksi? Puhumattakaan, että mainostavat aina tasaiseen tahtiin kirjeellä huoltoa johon kuuluu mm. päivitysten tarkastus? Loooistavaa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Huoltoon viedessä pyysin päivittämään laatikon ja moottorin järjestelmän. No siinä kävi sitten niin, että osa nosturilla tehdyistä hommista jäi tekemättä, kun päivittäminen vei niin kauan aikaa. Jos tuo olisi rutiinia, niin luulisi onnistuvan ajan arviointi paremmin. Huoltomääräykseen laitettin myös erikseen maininta että etsitään päivitykset. Mutta tiedä sitten näistä...

- Jukka

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja buctu »

Kysäisen tämän topicin alta kun kaverilla vika on juurikin otsikon mukainen ja käynnistymättömyyden syy on tulppien kastelu.
Viimeisimpänä vaihdettu Deltassa sytytyksen "ohjausboxi?", mutta vika ei hävinnyt. Pakonokan asentoanturista satunnaisia vikakoodeja jäänyt muistiin.
Välillä sahaamalla lähtee käyntiin käyden aluksi vajaalla (kunhan ensin kuivailee tulppia). Olisiko tässä nyt syytä epäillä venynytty jakoketjua?
"Too much ain't enough"

Avatar
karila
Viestit: 241
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170
Paikkakunta: Turku

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja karila »

buctu kirjoitti:Kysäisen tämän topicin alta kun kaverilla vika on juurikin otsikon mukainen ja käynnistymättömyyden syy on tulppien kastelu.
Viimeisimpänä vaihdettu Deltassa sytytyksen "ohjausboxi?", mutta vika ei hävinnyt. Pakonokan asentoanturista satunnaisia vikakoodeja jäänyt muistiin.
Välillä sahaamalla lähtee käyntiin käyden aluksi vajaalla (kunhan ensin kuivailee tulppia). Olisiko tässä nyt syytä epäillä venynytty jakoketjua?

No juu, veikkaisin sitä jakoketjua. Mulla oli samantyyppisiä oireita talvella, kaikkee epäiltiin, mm. säteilylämmitintä.
Sit alko auto satunnaisesti heittää check enngine keltaista valoa tauluun ja pakopuolen vikakoodia 0016.
Lähti kyllä aina kylmänä silt ekalla käyntiin, mut lämmityksestä ei...
No vika valo alko palaan aika tiuhaan ja nyt sitten oikein tosissaan etsittiin Autokeskuksessa ja todettiin attä jakoketju venynyt
( 200.000 ajettu).
Autohan ei mene katsastuksesta läpi jos tää vikavalo palaa...
Ketju vaihtoon ja samalla ajettiin uusin moottorinohjaussofta laatikkoon ja vot, auto on kyllä ihan eri tuntuinen, lähtee ku hauki rannasta, juu. Vanha ketju on mulla muistona pannunalusena, huollon mukaan uuteen eroa n. 0,5 cm, mut softan hyväksymä toleranssi ylittyy ja kone ei käy enää ihan optimissa.
- Kari

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Paljonko makso koko lysti?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Edelleen kiinnostaa tieto
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.2JTS ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

villi heitto, 1000€ osien kanssa - riippuu tunti velotuksesta, osathan saa Ooppelina (varmaan nopeammin ja halvemmalla :roll: ). Taisi saada ihan motonetista noita ketjuja jos en väärin muista :shock:

edit: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-6321" onclick="window.open(this.href);return false;
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin