164 ts etupäässä kolahtelee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

164 ts etupäässä kolahtelee

Viesti Kirjoittaja teik »

Mikähän mahdollisesti on menossa rikki tai on jo mennyt rikki kun oikean etupyörän/ripustuksen kohdalta kuuluu kolahduksia kääntyessä ja kuopissa? Iskari ja raidetangonpää ovat uusia osia, joten niissä ei pitäisi olla vikaa.
Käsijarru on myös aivan tehoton. Mitä olisi tehtävä, että siihen saisi pitoa?

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Alapallonivel? Jos tuossa on samanlainen jousitussysteemi kuin Fiat Cromassa, ja viimeksi laitettu nivel on mallia "halpa-italialainen", niin ne eivät tosiaankaan kestä kuin n. 20-40tkm.

Ja jälleen, jos takajarrusatulat ovat samanlaiset kuin Cromassa, niin tehottomuus tod.näk. johtuu siitä, että satuloiden käsijarruvivut eivät palauta kunnolla(jolloin myöskään automaattinen säätö ei toimi...). Apu löytyy ostamalla uudet satulat, korjaamalla vanhat tai asentamalla lisäpalautinjouset vipujen ja satulan rungon väliin. Tästä on Croman ja Theman osalta käyty joskus keskustelua newseissä. Löytynee siis www.deja.com:sta hakusanoilla käsijarru ja Croma(tai Thema).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ne TS:n alapallot ovat tosiaan alimitoitetut. V6:ssa on paremmat, mutta muistaakseni pulttijako on erilainen joten nuo eivät sovi päikseen.

Takasatulat ovat Girlingin viritelmät ja niiden juuttuminen on "normaalia", käsijarrun mekanismi alkaa vanhemmiten jumittaa. Audimiehet ratkaisivat ongelman poraamalla satuloihin rasvanipat, joista mekanismia pääsee rasvaamaan. Harmi ettei audistien työohjesivu näytä enää toimivan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juuri vaihdoin iskarin yläpäänlaakerit ja loppu kolahtelut etupäästä. 22e kipale muukkoselta muistaakseni.

Kässäri meni sitten rimaa hipoen katsastuksesta läpi 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rollekin alkaa päästä rakentelun makuun!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

pee kirjoitti: Ja jälleen, jos takajarrusatulat ovat samanlaiset kuin Cromassa, niin tehottomuus tod.näk. johtuu siitä, että satuloiden käsijarruvivut eivät palauta kunnolla(jolloin myöskään automaattinen säätö ei toimi...). Apu löytyy ostamalla uudet satulat, korjaamalla vanhat tai asentamalla lisäpalautinjouset vipujen ja satulan rungon väliin. Tästä on Croman ja Theman osalta käyty joskus keskustelua newseissä. Löytynee siis www.deja.com:sta hakusanoilla käsijarru ja Croma(tai Thema).
Pitää paikkansa tutkin jossain vaiheessa asiaa ja Croma/Alfa164:ssa on samat takajarrusatulat vahemmissa vm.88-92? oli männät 36mm ja uudemmissa 38mm halkaisijoilla. Audi sivuilla tosiaan oli "ultimate fix" rasvanippojen muodossa mutta olen kolmeen autoon purkanut ja laittanut kaikki uudet tiivisteet sekä kuparirasvaa käsijarrumekanismiin ja hyvin on pelittänyt ja pitkään joten ei sinäänsä tarvita "rasvanippoja" :silly:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Rollekin alkaa päästä rakentelun makuun!
Anteeksi, vaihdatin :oops: Ei ole aikaa ropata taidoista puhumattakaan :?

miklu
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 17:36

käsijarru

Viesti Kirjoittaja miklu »

itselläni oli myös ongelma käsijarrun kanssa (jos veti täysillä jäi jumiin) purkasin koko satulan mutta sisällä oleva pikku tappi oli kulunut rungon sisälle ni oli pakko vaihtaa. hain uuden ja se on erittäin tarkka säädettävä. jotta kässäri ottaa kunnolla on jarrusylinteriä kierrettävä niinpaljon ulospäin että palat on äärimmäisen lähellä jarrulevyä! ja johan toimii.. ja hyvin!

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Eikös sen pitäisi itse säätää sitä joka kerta kun vetää käsijarrua vai olenko ymmärtänyt väärin? Osien vaihdon jälkee pitää vain hetki nykkiä käsijarrua täydellä liikeradalla niin pikkuhiljaa säätö saa kiinni ja käppäri toimimaan...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

miklu
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 17:36

käsijarru

Viesti Kirjoittaja miklu »

eipä tuo ainakaan alkanut toimii ilman sylinterin säätöä. toinen puoli joka ennestään oli ok pysyi hyvänä mutta toiselta puolelta pi sylinteri irrottaa parikertaa että sai tarpeeksi lähelle. sylinterin mukana oli joku saksalainen ohje jossa käskettiin että palojen välys asennettuna tulee olla alle 1mm. no rupespahan toimii.

Vastaa Viestiin