Hei,
Olen uusi Alfa Romeon onnellinen omistaja. Olen ajanut sillä vain pari päivää ja ihmettelen ääntä joka tulee joko jousista tai iskareista. Se ääni on vähän "koliseva/rahiseva". Ääni kuuluu pienissäkin töyssyissä.
Pakkaskeleillä ja 147:ssa yleensä narinaa tulee ylä- tai alatukivarresta. Kolinaa yleisimmin väljästä ylätukivarresta taikka kallistuksenvakaajan kiinnityspuslista/yhdystangoista.
Suosittelen käymään jollain korjaamolla ja kerrot oman diagnoosisi. Nosturilla alustaa tunnusteltaessa tuommoiset on yleensä havaittavissa.
Kiitos vastauksista!
Ostin liikkeestä ja sen oli katsastusliike käynyt läpi oman tarkastuslistansa kanssa ja todennut "moitteettomaksi " ja hyvässä kunnossa olevaksi autoksi.
Olisiko nämä ylä/alatukivarren ongelmat näkynyt tuossa katsastusjutussa?
Se taitaa olla kiinni katsastusmiehen antipatioista Alfaa kohtaan. Jos kaveri on ollut pro, niin sitten sulla on vaan kumit, eli puslatko ne oli, kuivuneet ja pakkasella ääntelevät ne silloin - vai mitä raati sanoo?
No joo, tuo narina nyt ei ole mikään peruste katsastuksessa. Kolina tietysti viittaa johonkin väljään, ja ne käydään katsastuksessa läpi. Mutta eipä ne leimamiehetkään mitään robotteja ole, asioita jää havaitsematta.
Ei muuta kuin korjaamolle mars, vianhaku maksaa muutaman kympin, jos/kun saat vikalistan niin menee sen kanssa sitten myyjäliikkeen kanssa neuvotteleen.
Mulla kolisi kans 156 paljon, olihan siellä etuylätukivarret ja vasen koiranluu bälyksellinen, renkaat heilu kunnolla kun olkavarresta rynkytti. Osat vaihtoot mut jäljelle jäi kuitenkin pieni kolisevan ja rahisevan äänen lähde, joka oli roikkuva pohjapanssari.