33:n lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu tiedän ettei toi 33 mikään paras talviauto ole, mutta mites muilla näin kolmenkympin pakkasilla, nouseeko lämmöt normiajossa ihan normaalille tasolle 80c? itsellä pysyttelee aikalailla 60c vaikka kuinka pitkään ajelis, paikallaan kyllä nousee yli kaheksankympin, ja kahenkympin pakkasessa vielä nousee lämmöt mutta pitää jonkun aikaa ajella kyllä. Pahviakin jonkun verran tukin keulaan. Ei sillä että kovin paljoa häirittis, onhan tuolla tarennut ajella, mutta joka talvi pakkasilla tulee mieleen että auttasko termarin vaihto asiaan, vai eikö tuo vain lämpene tarpeeksi? Pakkasten mentyä ohi ei vaihto tunnu enää niin ajankohtaiselta:)

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Sillon kun viä 33 oli ajossa niin vanhalla termostaatilla lämmöt nousi n.60-70 välille ja uudella 80 asti vaikka oli -27 pakkasta. Lämpöä tulee ihan hyvin kun vain termostaatti on kunnossa ja lämppärin vaijeri.mulla se vaijeri teki sellasen lenkin sinne lämppärin paneelin taakse josta seuras se että läppä ei kääntynyt kokonaan.kuskin puolelta konehuoneesta kun kääntää sen ylimmän vivun ääriasentoon niin johan tuli kuumaa ilmaa :) keskisuulakkeista tuli kuumempaa mitä 155sta..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: 33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kyllä mullakin 33 oli kovemmatkin pakkaset läpeensä lämmin auto. Kyllä se vaan kannattas termari vaihtaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Yhdyn edellisiin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: 33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Aikaa on kulunut, mutta kuusi talvea 33:lla ajaneena muistikuva on että aina nousi lämmöt normaaliksi ehjällä termostaatilla, ja bokseri nosti lämmöt nopeammin kuin nykyinen tessu. Kolmenkympin pakkasia tosin sattui harvoin kohdalle, mutta kyllä niilläkin tuli ajoa. Eli samaa mieltä edellisten kanssa.

Pahvia pidin kyllä välillä osittain keulalla, mutta siinä oli ajatuksena lähinnä huohottimen jäätymisen välttäminen, josko sillä asiaan jotain vaikutusta oli.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 33:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Nii just, pitänee vaihdella, ja tuntuu tosiaan alkavan lämmetä tuo ylävesiletkukin aika äkkiä joka kielii termari viasta, oishan tuo jos tälle talvea vielä sais vaihdettua:D Juu tuttu ongelma tuo vaijerin kääntyminenkin sekä huohottimen, ratkaisin tuon huohotinongelman poraamalla pienen läpireiän letkun kohdalta siihen täyttöaukon sisään, elikkä ohittaa sen verkkohässäkän joka jäätyy.

Vastaa Viestiin