156:n moottorin vikavalo kylmänä
Valvoja: Moderators
156:n moottorin vikavalo kylmänä
Alfa Romeo 156 2.0 JTS -03
Autolla liikkeelle lähdettäessä n. minuutin sisällä alkaa moottorin vikavalo ja tietokone näyttämään/huutamaan vikaa moottorissa. Vikavalo sammuu n. 10 sekunnin ajon jälkeen, eikä se toistu kuin seuraavan "kylmä" käynnistyksen jälkeen.
Siis toistuu liikkeelle lähdettäessä, kun mootori ei ole vielä lämmennyt.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Autolla liikkeelle lähdettäessä n. minuutin sisällä alkaa moottorin vikavalo ja tietokone näyttämään/huutamaan vikaa moottorissa. Vikavalo sammuu n. 10 sekunnin ajon jälkeen, eikä se toistu kuin seuraavan "kylmä" käynnistyksen jälkeen.
Siis toistuu liikkeelle lähdettäessä, kun mootori ei ole vielä lämmennyt.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Joo, samanlaiset on oireet. Motor Control Failure piipittää muutamn kerran kun lähtee kylmällä koneella. Jos on lohkolämppäri ollut päällä niin silloin ei. Auto on GT 2.0 JTS.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Luetuta vikakoodit jossakin ja selvitä mikä tuon aiheuttaa. Helpottaa setvimistä; vaikka Italialaiset ovatkin persoonallisia, ei autojen (siis ihan oikeasti) pidä vikavaloja vilkutella aina kylmänä kun liikkeelle lähtee 

Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
juuri näin se menee, lohkolämppärin päästä ilman oireita kulkee.tornpe kirjoitti:Joo, samanlaiset on oireet. Motor Control Failure piipittää muutamn kerran kun lähtee kylmällä koneella. Jos on lohkolämppäri ollut päällä niin silloin ei. Auto on GT 2.0 JTS.
Vika koodi on U1600, mitähän se mahtaa tarkoittaa ?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
http://img233.imageshack.us/img233/7327/1653vo4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon mukaan immobilizer system – malfunction
Incorrect/damaged key, incorrectly programmed, wiring, poor connection, immobilizer read coil
Onkohan akku minkälaisessa kunnossa?
Tuon mukaan immobilizer system – malfunction
Incorrect/damaged key, incorrectly programmed, wiring, poor connection, immobilizer read coil
Onkohan akku minkälaisessa kunnossa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Ekana tulee mieleen lohkosta huutaa/muuten ei, että onko auton hälyssä sisätutka? Saattais pillastua selittämättömästä nopeasta sisätilan lämmön noususta? Tosin jännä ettei sille ole muuta valoa kuin tuo mtcf.
Toinen vaihtoehto ihan vain ecun pillastuminen lämppärin aiheuttamasta ristiriitaisesta anturitiedosta. Koodi vain ei oikein täsmää jos tuossa on koko vaihtoehtojen kirjo. Loogista olisi siinä mielessä että vanhemmat 156 kuten omani lähtee lämppäristä huonosti käyntiin, mutta ilman lohkoa hyvin. Jos kytkee irti ja odottaa muutaman minuutin niin paremmin.
Akku ei oikein täsmää jos tekee vain lämppärissä oltuaan.
Toinen vaihtoehto ihan vain ecun pillastuminen lämppärin aiheuttamasta ristiriitaisesta anturitiedosta. Koodi vain ei oikein täsmää jos tuossa on koko vaihtoehtojen kirjo. Loogista olisi siinä mielessä että vanhemmat 156 kuten omani lähtee lämppäristä huonosti käyntiin, mutta ilman lohkoa hyvin. Jos kytkee irti ja odottaa muutaman minuutin niin paremmin.
Akku ei oikein täsmää jos tekee vain lämppärissä oltuaan.
Ayrton Senna da Silva forever
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Itse käsitin niin päin, että nimenomaan silloin tekee kun ei ole ollut lämppärissä.
kts. Viesti 4.
kts. Viesti 4.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
No niin, kävin vielä luettamassa vikakoodit oikein korjaamossa ja saivat selville, että sytystyshäiriö 3 sylinterissä, ja sen perusteella kurkattin tulpat ja vahdettiin samalla uudet, kun olivat sen näköiset että voisi vika vaikka olla niissä. Keskusteltiin, että jos vika ei häviä niin pitää vaihtaa sytytyspuola. Arvaahan sen, ettei se voi näin yksinkertaista olla, vaan häiriö toistui taas. No, tilasin puolan ja vaihdan sen.
Niin ja vikahan tulee kylmäkäynnistyksen jälkee, ei lämmitintä käytettäessä.
Niin ja vikahan tulee kylmäkäynnistyksen jälkee, ei lämmitintä käytettäessä.
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Sama homma täällä. Auto on 1.8 t.s -03. Lämpäristä lähdettäessä kaikki ok, mutta kylmänä on ajoittain pukannut mcsf probleemaa ja tänään jäi vikavalo palamaan. Luin koodit ja tarjolla on sytytyshäiriöitä vähän joka pytyssä. Tulpat on kyllä ylikilometreillä, mutta enpä usko niitä syyllisiksi. Kaikki vikakoodit on tulleet pienillä (alle 1500) kierroksilla, liekö vaan kylmä kone nyykähtänyt, en osaa sanoa, kun en ole itse ajanut ongelman ilmetessä.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Oireet kuulostaa tutuilta mutta mulla syynä oli todennäköisesti ollut ECU:n sisällä oleva öljy, jota D-A sinne on asiantuntevasti humauttanut tilkkasen. Ja todennäköisesti sitten vielä öljyn sekaan kondensoitunut vesi joka jäätyy.. Mutta tuskin ne sitä on kaikkiin varttikutosiin kaataneet. 

Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Mulla tekee sitä että jos käynnistyksen jälkeen seisottaa autoa eikä heti lähde ajamaan syttyy tuttu keltainen valo, jos heti lähtee liikkeelle niin näin ei käy. Ei väliä onko kylmäkäynnistys vai piuhan päässä ollut. Sammuu kyllä samoin n.10sec kuluttua, aiemmin häiritsi mutta ei enää. 4.sylinterissä myös todettu sytytyskatkoksia.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Olisiko kyse kumminkin samasta asiasta?
Kylmänä -20c moottori on 100 astetta käyntilämpötilan alle.
Joka paikassa on välystä, myös liittimissä.
MKA kun nostaa autossa kierroksia sähköjärjestelmässä jännite nousee ja
pieni välys ei aiheuta ongelmia.
Arou joku on aina ensimmäinen.
Ensiviikolla ei niin kylmä niin tuskin ongelmaa.
Kylmänä -20c moottori on 100 astetta käyntilämpötilan alle.
Joka paikassa on välystä, myös liittimissä.
MKA kun nostaa autossa kierroksia sähköjärjestelmässä jännite nousee ja
pieni välys ei aiheuta ongelmia.
Arou joku on aina ensimmäinen.
Ensiviikolla ei niin kylmä niin tuskin ongelmaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Re: 156:n moottorin vikavalo kylmänä
Jatketaas taas !
vaidoin sytytyspuolan 3 sylinteriin, ei auttanut, vaan vika toistuu edelleen.
Tänään aamulla sitten kuitatessa "memoscanilla" vikakoodia, otin ylös noita lukemia:
-vikakoodi P0303
-fuel sys1 (%): ol, not ready CL
-fuel sys2 (%): ol, not ready CL
-kuormitus (%): 26,6
-coolant (c): 20
-ST FTRM1 (%): 0,0
-LT FTRM1(%): 7,8
-ST FTRM2(%): 0,0
-LT FTRM2(%): 15,6
-engine (RPM): 2360
-nopeus km/h: 31
kertooko nämä lukemat jollekkin mitään ?
vaidoin sytytyspuolan 3 sylinteriin, ei auttanut, vaan vika toistuu edelleen.
Tänään aamulla sitten kuitatessa "memoscanilla" vikakoodia, otin ylös noita lukemia:
-vikakoodi P0303
-fuel sys1 (%): ol, not ready CL
-fuel sys2 (%): ol, not ready CL
-kuormitus (%): 26,6
-coolant (c): 20
-ST FTRM1 (%): 0,0
-LT FTRM1(%): 7,8
-ST FTRM2(%): 0,0
-LT FTRM2(%): 15,6
-engine (RPM): 2360
-nopeus km/h: 31
kertooko nämä lukemat jollekkin mitään ?