75 ahdot ja sytkä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

75 ahdot ja sytkä

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Muuttaako LE2 -jetti sytkäennakkoa ahtojen mukaan? Autossa on Rosson lastu (käsittääkseni 0.9bar), mutta koska sähköinen ahtopaineenrajoitin ei ole kiinni, niin mistä tuo sitten osaa sytkän säätää? Ahdot olen ruuvannut käsipelillä painekellosta.
Coolerin kyljessä sijaitseva sähköinen ahtopainemittarin anturi on korvattu "normaalilla" letkuanturilla eli purkki ei taida saada mitään infoa ahdoista? :?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kyllähän sen ainakin pitäisi säätää sytytystä myöhemmälle kun ahtopaineet nousee. Muuten kone alkaa nakuttamaan ja seurauksena on yleensä metalliromua.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

No woe räkä!

Mitenkäs ne sytkäennakot mitataan ja säädetään vaikka 0.9 paineelle sopivaksi?
Jos kokeilisi ajaa 0.9:n paineille sopivilla ennakoilla, niin toimiiko huonosti silloin kun paineita on vähemmän? Sellasta anturia kun ei varmaan mistään löydä :?

MSD:llä on joku säädettävä sytytyksen myöhästäjä, mutta palikka maksaa useamman satasen.
Scuderia meinasi, että siihen pystyisi itsekin tekemään jonkun myöhästimen jos tietäisi orkkispalikan arvot. Mistähän niitä arvoja kannattaisi etsiä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin siis tarkoitin että sen paineanturin voisi varmaan itse räätälöidä.
Koitan kattoa noista hollanninkielistä 75 Turbon manuaaleista jos niistä löytyisi anturin speksit.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Työkaverin 200sx:ssä on sellanen lastu, johon on ohjelmoitu vakioennakot, eli ei ilmeisesti muuta niitä paineiden mukaan. Tietääkö joku tuosta Alfa Rosso- lastusta?
Miten ne ennakot voi mitata?

JOS tolla nyt ehtisi maanantain ratapäiville, niin olisi ihan kiva tietää, että voiko noilla nykyisillä sytytysennakoilla antaa sikaa 8)
Eilen ajoin hieman pidemmän lenkin kun vein auton tuulilasin asennukseen ja siinä samalla pääsi sitten vähän polkemaan. En ainakaan 0.7:n paineilla kuullut selvää nakutusta, tosin venttiilien naputus hämää vähän sytkän kuuntelemista.. :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Vailla mitään tietoa mistään niin tuntuu kyllä oudolta jos ei ahtopaineen mukaan muuta ennakkoa, on sentään palotapahtuma paineesta johtuen aika erilainen :? Biltemasta lamppu matkaan ja mittailemaan :)

Vastaa Viestiin