164 QV -projekti on vähitellen lähdössä käyntiin, eilen matkahuolto toi -89 V6 3.0:n täydellisen johtosarjan ja tänään tipahti Muukkosen toimittama uusi virtalukko/avain/lukkosylinterisarja.
Enää puuttuu Ameriikasta tilattu workshop-manual, jotta pääsisi tositoimiin. Sitä ennen voisi puhdetöinä purkaa loputkin keskikonsolista ja kojelaudasta, jos joku osaisi neuvoa tuon homman (missä pultit, onko tehdas varannut erityisiä jekkuja DIY-asentajaa varten?).
Samalla kun kojelauta on irti, kannattaisi varmaan tehdä jotain muutakin? Tähän mennessä en ole keksinyt muuta kuin ilmastointilaitteen säätömoottorit.
164 kojelaudan irroitus
Valvoja: Moderators
164 kojelaudan irroitus
164 3.0 V6 QV -90
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos todella aiot koko kojelaudan irrottaa niin suosittelen sen workshop manualin odottelua, ei nimittäin ole ihan markan juttu tuo.
Säätömoottorien vaihteistot kannattaa tosiaan vähintäänkin tarkastaa, muuten tulee kohtuuttoman paljon pura ja kokoa -harjoitusta kun vermeet keksivät laueta juuri viikkoa kojelaudan kasaamisen jälkeen. Toinen samansukuinen ongelma on ilmanjakorummun akselintapaisen halkeaminen, oli syynä oman 164:n ilmojen suuntauksen temppuiluun. Metalliset vaihteistojen hammaspyörät ja ilmanjakorummun vahvistusrenkaan saat Alfaprosta.
Säätömoottorien vaihteistot kannattaa tosiaan vähintäänkin tarkastaa, muuten tulee kohtuuttoman paljon pura ja kokoa -harjoitusta kun vermeet keksivät laueta juuri viikkoa kojelaudan kasaamisen jälkeen. Toinen samansukuinen ongelma on ilmanjakorummun akselintapaisen halkeaminen, oli syynä oman 164:n ilmojen suuntauksen temppuiluun. Metalliset vaihteistojen hammaspyörät ja ilmanjakorummun vahvistusrenkaan saat Alfaprosta.
- Epäkelpokeräilijä -

Alfapro:n tavaroita olen jo katsellutkin, onko noista kokemuksia? Hinta tuntuu äkkiseltään suht. kovalta kolmesta hammaspyörästä

Kojelaudan purkamisessa näytäää kyllä muutama kikka olevan, mutta kyllä sen itse tekee. Kunhan saisi jostain sen tallin pariksi päiväksi vuokralle... Yksi päivä kojelaudan ja johtosarjan purkuun - toinen kasaamiseen.
164 3.0 V6 QV -90
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minä laitoin ne Alfapron hammaspyörät vaihteistoihin kun kuvittelin ilman suuntauksen venkoilun johtuvan niistä. Siistin näköisethän nuo olivat, mutta ovat käytössä aavistuksen äänekkäät - alkuperäisillä muovihammaspyörillä ei virtojen kytkemisen jälkeen tapahtuvaa moottoreiden kalibrointiajoa huomannut, Alfapron nikaleilla kojelaudan sisältä kuului vaimea surina. Makuasia voiko tuota laskea minkäänlaiseksi haitaksi, mutta kerroinpa nyt kuriositeettina.
Yksi päivä kojelaudan purkuun ja yksi kasaamiseen kuulostaa realistiselta, varsinkin jos et ole 164:n kojelaudan ympäristön rensseleitä aikaisemmin purkanut.
Yksi päivä kojelaudan purkuun ja yksi kasaamiseen kuulostaa realistiselta, varsinkin jos et ole 164:n kojelaudan ympäristön rensseleitä aikaisemmin purkanut.
- Epäkelpokeräilijä -