GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
Valvoja: Moderators
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
Mun isällä on tuollainen -96 GTV 2.0 turbo. Siinä on ollut nyt jo pidemmän aikaa käynnistys häiriö joka on pahentunut nyt niin ettei se enään käynnisty ollenkaan.
Seuraavat toimienpiteet on tehty vikaa etsittäessä:
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu (tämän jälkeen lähti kahdesti käyntiin ja sen jälkeen ei enään mitään...)
-Kipinää tulee (tulppa otettu irti ja todettu omin silmin)
-Tulpat kuitenkin kastuu starttausyrityksen yhteydessä!
-Ajonesto menee pois (merkkivalo kojelaudassa sammuu startattaessa)
Autosta on poistettu jälkiasennetun hälyttimen käynnistyksenesto vuonna 2009....
Vikakoodeja ei ole päästy lukemaan kun autoa ei voi siirtää muuten kun hinurilla....
Mitäs seuraavaksi kannattaisi kokeilla? Alkaa olla vitsit vähissä, auto on seissyt vian takia jo viime keväästä.....
Seuraavat toimienpiteet on tehty vikaa etsittäessä:
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu (tämän jälkeen lähti kahdesti käyntiin ja sen jälkeen ei enään mitään...)
-Kipinää tulee (tulppa otettu irti ja todettu omin silmin)
-Tulpat kuitenkin kastuu starttausyrityksen yhteydessä!
-Ajonesto menee pois (merkkivalo kojelaudassa sammuu startattaessa)
Autosta on poistettu jälkiasennetun hälyttimen käynnistyksenesto vuonna 2009....
Vikakoodeja ei ole päästy lukemaan kun autoa ei voi siirtää muuten kun hinurilla....
Mitäs seuraavaksi kannattaisi kokeilla? Alkaa olla vitsit vähissä, auto on seissyt vian takia jo viime keväästä.....
Viimeksi muokannut nuhapumppu, 16 Heinä 2012, 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Eikös kellään tuohon sopivaa testeriä ole?
Miksi tuo kuulostaa siltä, että kipinä on väärään aikaan kun tulpatkin kasutu? Onko jako kohdillaan...?
Miksi tuo kuulostaa siltä, että kipinä on väärään aikaan kun tulpatkin kasutu? Onko jako kohdillaan...?
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Jaon luulisi oleva kohdallaan, konetta ei ole auottu, eika mikään viittaa siihen että jako olisi "hypännyt"...Aquatica kirjoitti:Eikös kellään tuohon sopivaa testeriä ole?
Miksi tuo kuulostaa siltä, että kipinä on väärään aikaan kun tulpatkin kasutu? Onko jako kohdillaan...?
Pitää kuitenkin tarkistaa asia...
*Edit*
Autoa on tämän ajan kuluessa startattu lukemattomia kertoja ja ennen tuota hetkellistä heräämistä on varmasti päässyt pakoputkeet palamatonta polttoainetta. Voisiko olla että anturin vaihdon jälkeen kun kone käynnistyi kerran että katalysaattori sano poks ja paloi umpeen? Tukkeutunut katti selittäisi tuota ongelmaa jonkin verran...
Pitänee irroittaa putki katin edestä ja koettaa startata...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Tuo jaon hyppääminen nyt oli vaan sellainen "onkai se kunnossa" enemmänkin kuin "jako mennyt pieleen". Tosiaan jos autoa ei ole saatu käyntiin aikoihin, voi vikaa olla jossain ihan muuallakin. Puolat kunnossa (eihän se, että tulppa ottaa kipinän ulkona, tarkoita sitä, että se kipinä syntyisi paineessa)? Miten tuossa mahtaa olla sytytykset jne. rakennettu, että voiko olla jonkun muun aiheuttajan vuoksi ennakot/ajotukset pielessä?
Täällähän on muutamiakin GTV-tietäjiä, niin joku niistä ehkä vois osata vastata vähän hyödyllisemmin kuin minä
Mutta on sitä joskus ennenkin onnistuttu epämääräisellä sepostuksella saamaan ongelma selviytymään oivalluksen myötä!
Täällähän on muutamiakin GTV-tietäjiä, niin joku niistä ehkä vois osata vastata vähän hyödyllisemmin kuin minä
Mutta on sitä joskus ennenkin onnistuttu epämääräisellä sepostuksella saamaan ongelma selviytymään oivalluksen myötä!
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Tässähän on perintienen virranjakaja ja vain yksi sytytyspuola, eli tuota puolaa ollaan epäilty syylliseksi myöskin ei olle vaan vielä päästy kokeilemaan toisella puolalla... Pitää nyt kokeilla.Aquatica kirjoitti:Tuo jaon hyppääminen nyt oli vaan sellainen "onkai se kunnossa" enemmänkin kuin "jako mennyt pieleen". Tosiaan jos autoa ei ole saatu käyntiin aikoihin, voi vikaa olla jossain ihan muuallakin. Puolat kunnossa (eihän se, että tulppa ottaa kipinän ulkona, tarkoita sitä, että se kipinä syntyisi paineessa)? Miten tuossa mahtaa olla sytytykset jne. rakennettu, että voiko olla jonkun muun aiheuttajan vuoksi ennakot/ajotukset pielessä?
Täällähän on muutamiakin GTV-tietäjiä, niin joku niistä ehkä vois osata vastata vähän hyödyllisemmin kuin minä
Mutta on sitä joskus ennenkin onnistuttu epämääräisellä sepostuksella saamaan ongelma selviytymään oivalluksen myötä!
Muutoin ajoitusta voi säätää jakajaa kääntämällä mutta siihen ei ole kukaan koskenut missään vaiheessä....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Eikö tuo liene Motronic paske? Siinä jakajaa kääntämällä voit säätää ajoituksen asennosta kohdallaan asentoon täysin pieleen. Muuta vaikutusta ei ole.nuhapumppu kirjoitti: Muutoin ajoitusta voi säätää jakajaa kääntämällä mutta siihen ei ole kukaan koskenut missään vaiheessä....
VMP
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Juuri niin, ja jakajaa ei olla koskettu ollenkaan, tuskin se itsestään on siirtynyt....mattijus kirjoitti:Eikö tuo liene Motronic paske? Siinä jakajaa kääntämällä voit säätää ajoituksen asennosta kohdallaan asentoon täysin pieleen. Muuta vaikutusta ei ole.nuhapumppu kirjoitti: Muutoin ajoitusta voi säätää jakajaa kääntämällä mutta siihen ei ole kukaan koskenut missään vaiheessä....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Tää nyt on aika kaukaa haettua ehkä mutta kun ei listassa lukenut niin kysyn silti. Kai olette katsoneet että läppä aukeaa, ilmamäärämittari ei ole mekaanisesti jumissa, ja ettei ole mitään rottaa isompaa ilmanotossa? Ajattelin vain jos bensaa ja kipinää löytyy. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole pakoputki jäätynyt umpeen niin kuin minulle kävi talvella tyhjäkäyttäessä/nurkka pyörityksessä. Putkesta kuului tuskainen sihinä kun ilma pusertui tukoksen ohi. Ei mulla ainakaan putki vuoda
Bensahöyryjen talteenotto aiheutti mystistä auton sammumista kun se paksissa oleva solenoidin liitin ei oikein ottanut kontaktia. En tiedä voisiko se aiheuttaa sellaista vikaa että bensanpaineet ei nouse?
Bensahöyryjen talteenotto aiheutti mystistä auton sammumista kun se paksissa oleva solenoidin liitin ei oikein ottanut kontaktia. En tiedä voisiko se aiheuttaa sellaista vikaa että bensanpaineet ei nouse?
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Omassani oli vikana bensapumppu joka ei jumitti/ei käynnistynyt. Käynnistyi aina kumauttamalla bensatankin kanteen (hattuhylly oli tuossa vaiheessa irti). Kannattaa pyytää apumiestä takaluukkuun kuuntelemaan kuuluuko bensapumpun surinaa käynnistyksen yhteydessä. Tämän mallin bensapumppu vaikuttaa olevan sellainen että ei käynnisty hetkeksi sytytysvirran kytkemisen yhteydessä niin kuin yleensä tapahtuu, vaan vasta sitten kun moottori pyörii.
Edit: tulppien kastuminen kyllä viittaisi siihen että vika ei ole pumpussa, mutta kannattaa tuo ääni tarkistaa kuitenkin. Nimittäin toisessakin GTV:ssä oli kyseinen vika eli vaikuttaa ihan tyyppi-sellaiselta. Ja toisaalta jos kipinä tulee ja bensaakin tulee (tulpat kastuu) niin pitäisihän sen yrittää lähteä käyntiinkin jos vain vähänkin puristuksia on edes muutamassa sylinterissä jäljellä. Jos jotenkin sytkä olisi saatu pieleen, pitäisi sen sitten ainakin polttaa pako- tai imusarjassa eli paukutella hyvinkin kuuluvasti.
Edit: tulppien kastuminen kyllä viittaisi siihen että vika ei ole pumpussa, mutta kannattaa tuo ääni tarkistaa kuitenkin. Nimittäin toisessakin GTV:ssä oli kyseinen vika eli vaikuttaa ihan tyyppi-sellaiselta. Ja toisaalta jos kipinä tulee ja bensaakin tulee (tulpat kastuu) niin pitäisihän sen yrittää lähteä käyntiinkin jos vain vähänkin puristuksia on edes muutamassa sylinterissä jäljellä. Jos jotenkin sytkä olisi saatu pieleen, pitäisi sen sitten ainakin polttaa pako- tai imusarjassa eli paukutella hyvinkin kuuluvasti.
Viimeksi muokannut onefromnorth, 07 Maalis 2012, 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Tuota imupuolta ei ole sen kummemin tutkittu, onko siellä siis jokin läppä joka saattaa jumittua? Pakoputki tuskin tukossa ainakaan jään vuoksi koska auto ollut usemmiten tallissa lämpimässä. (Katti saattaa silti olla tukossa?)Wile E. Coyote kirjoitti:Tää nyt on aika kaukaa haettua ehkä mutta kun ei listassa lukenut niin kysyn silti. Kai olette katsoneet että läppä aukeaa, ilmamäärämittari ei ole mekaanisesti jumissa, ja ettei ole mitään rottaa isompaa ilmanotossa? Ajattelin vain jos bensaa ja kipinää löytyy. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole pakoputki jäätynyt umpeen niin kuin minulle kävi talvella tyhjäkäyttäessä/nurkka pyörityksessä. Putkesta kuului tuskainen sihinä kun ilma pusertui tukoksen ohi. Ei mulla ainakaan putki vuoda
Bensahöyryjen talteenotto aiheutti mystistä auton sammumista kun se paksissa oleva solenoidin liitin ei oikein ottanut kontaktia. En tiedä voisiko se aiheuttaa sellaista vikaa että bensanpaineet ei nouse?
Pitääpä tutustua tuohon solenoidiin ja sen liittimiin, jospa sieltä löytyisi syy....
Uusi bensapumppu on jo olemassa sitä ei vaan ole vaihdettu kun vanha on oletettu olevan toimiva... Mutta tarkistetaan asiaa....onefromnorth kirjoitti:Omassani oli vikana bensapumppu joka ei jumitti/ei käynnistynyt. Käynnistyi aina kumauttamalla bensatankin kanteen (hattuhylly oli tuossa vaiheessa irti). Kannattaa pyytää apumiestä takaluukkuun kuuntelemaan kuuluuko bensapumpun surinaa käynnistyksen yhteydessä. Tämän mallin bensapumppu vaikuttaa olevan sellainen että ei käynnisty hetkeksi sytytysvirran kytkemisen yhteydessä niin kuin yleensä tapahtuu, vaan vasta sitten kun moottori pyörii.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Oli muuten aika työ löytää sopiva pumppu omaani. Luetteloiden tarjoamat numerot eivät sopineet yhteen ollenkaan sen Boschin pumpun numeroiden kanssa mikä sieltä lopulta löytyi. Ja toisinkin päin, ko. numeroista pumppua ei missään oikein tarjottu ko. autoon sopivaksi. Lopulta päädyin asentamaan sen paikalle Lancia Deltaan tarkoitetun viripumpun. Ei ollut yhtään kalliimpi, sopi suoraan paikoilleen ja jatkossa tuotot pitäisi riittää vaikka innostuisi konetta virittämäänkin. Paikoillaan siellä on sellainen metallinvärinen sylinterinmuotoinen Bosch pumpp jossa pohjassa koko pohjan kokoinen imufiltteriverkko. Jostain tarttui päähäni tieto että ko. pumpun normaalipaine olisi hiukan korkeampi kuin esim. vapareissa käytettävissä pumpuissa. Muistaakseni olen tänne kirjoitellutkin asiasta. Ja kuvia ja ko. pumpun numero löytyy jos tarvitset ja ei mun aikaisemmista postauksista löydy.nuhapumppu kirjoitti:Uusi bensapumppu on jo olemassa sitä ei vaan ole vaihdettu kun vanha on oletettu olevan toimiva... Mutta tarkistetaan asiaa....
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
^Hyvä tietää tuo pumppu homma. Laita ihmeessä numerot näytille niin on helppo myöhemmin löytää vaikka hakemalla numeroa.
Muistaakseni todettiin AlfaTomin kanssa että edes 164 2,0V6 tb pumppu ei ole sama. Tämä tosin eperin perusteella, en ole sinne tarkemmin kurkkinut. Omassani tuo solenoidi oli muuten nippusiteillä superlonin sisällä Mitenköhän se alunperin on siellä? Huomasin että oma tekemäni teline sille solenoidille ei ollutkaan kovin hyvä. Se kuuluu nimittäin kabiiniin saakka kun koskee kaasupolkimeen! Onko siinä alunperin joku kuminen vaimennin tmv? Löytyiskö jopa kuvaa?
Muistaakseni todettiin AlfaTomin kanssa että edes 164 2,0V6 tb pumppu ei ole sama. Tämä tosin eperin perusteella, en ole sinne tarkemmin kurkkinut. Omassani tuo solenoidi oli muuten nippusiteillä superlonin sisällä Mitenköhän se alunperin on siellä? Huomasin että oma tekemäni teline sille solenoidille ei ollutkaan kovin hyvä. Se kuuluu nimittäin kabiiniin saakka kun koskee kaasupolkimeen! Onko siinä alunperin joku kuminen vaimennin tmv? Löytyiskö jopa kuvaa?
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Ihan alkuperäinen asennus tuo superloni-nippusideviritys lienee. Ei ole näköjään Luigilla ollut liikaa aikaa ja rahaa tämän erikoisauton viimeistelemiseen Vaikuttaa nuo sen verran kyläsepän "ihan itse" tekemiltä.
Saattaa olla että ne pumppuhöpinät käytiin tuolla "ostetaan" palstan puolella ja ovat häipyneet sen siliän tien. Tässä kuitenkin copy paste muistiinpanoistani:
Autosta löytyneen pumppuasetelman numero: 59347425
Asetelmasta löytyi Bosch pumppu 0 580 453 980 (johdot ruuvikiinnityksellä)
Pumpun pituus 106mm (runko) 140mm (pohjasta letkunipan kärkeen)
Halkaisija 43mm (runko)
Ohessa pari kuvaa siitä mitä auton tankista löytyi.
Saattaa olla että ne pumppuhöpinät käytiin tuolla "ostetaan" palstan puolella ja ovat häipyneet sen siliän tien. Tässä kuitenkin copy paste muistiinpanoistani:
Autosta löytyneen pumppuasetelman numero: 59347425
Asetelmasta löytyi Bosch pumppu 0 580 453 980 (johdot ruuvikiinnityksellä)
Pumpun pituus 106mm (runko) 140mm (pohjasta letkunipan kärkeen)
Halkaisija 43mm (runko)
Ohessa pari kuvaa siitä mitä auton tankista löytyi.
- Liitteet
-
- DSC00021_resized.JPG
- GTV V6 2.0 Turbo pumppu
- (137.89 KiB) Tiedosto ladattu 5379 kertaa
-
- DSC00024_resized.JPG
- GTV V6 2.0 Turbo pumppuasetelma
- (118.17 KiB) Tiedosto ladattu 5376 kertaa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Se superloni viritys on kyllä karu. Olin kyllä aivan varma että sen on joku itte värkänny, mutta ei kai sitten jos muillakin on. Eihän se ole edes missään kiinni.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
^No niin olin minäkin! Purin sen pois sieltä kun näytti niin karulta. Ei juolahtanut pieneen mieleenikään että tuollaista tulee tehtaalta Only in Italy
No, täytyy rakentaa siihen jotain järkevämpää tilalle. Tilaahan tuolla riittää.
Onko selvinnyt mitään itse asiasta?
No, täytyy rakentaa siihen jotain järkevämpää tilalle. Tilaahan tuolla riittää.
Onko selvinnyt mitään itse asiasta?
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Onko jakajan sisältä tarkistettu pyörijän kärjet? Oma V6 jätti aikanaan käynnistymättä, vaikka bensaa virtasi ja pyöritti, yms. kaikki kunnossa. Jakaja auki, kärkien putsaus ja takaisin nippuun -> käyntiin laakista.nuhapumppu kirjoitti:Juuri niin, ja jakajaa ei olla koskettu ollenkaan, tuskin se itsestään on siirtynyt....mattijus kirjoitti:Eikö tuo liene Motronic paske? Siinä jakajaa kääntämällä voit säätää ajoituksen asennosta kohdallaan asentoon täysin pieleen. Muuta vaikutusta ei ole.nuhapumppu kirjoitti: Muutoin ajoitusta voi säätää jakajaa kääntämällä mutta siihen ei ole kukaan koskenut missään vaiheessä....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Asia ei vielä ole edistynyt. Auto on nyt pihalla jumissa lumen keskellä. Mutta pitkä tarkistuslista on tehty tämän keskustelun perusteella. Heti kun saadaan auto sisään talliin niin päästään näitä kokeilemaan. Nyt on pihalla pieni lumi ongelma kun talon katolta putosi lumet suoraan tallin ovien eteen... Mutta ilmoittelen heti kun saadaan auto sisään ja päästään taas asiaan.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Nyt on jatkettu ongelman tutkimista.
Eilen vaihdettiin puola ja varmistettiin että koneeseen tulee sekä bensaa että kipinä. Kokeiltiin kuivilla tulpilla ja ne kastuivat heti.
Nyt ihmetyttää että miksi ei edes lupaa kun kerran tulee kipinää ja bensaa, luulisi sen edes vähän lupaavan..?
Ajonesto menee myös pois päältä, se avaimen symboli sammuu kojelaudasta kun on hetken startannut.
Alkaa olla neuvot vähissä...
Ens viikolla kokeillaan vielä uusilla tulpilla...
Eilen vaihdettiin puola ja varmistettiin että koneeseen tulee sekä bensaa että kipinä. Kokeiltiin kuivilla tulpilla ja ne kastuivat heti.
Nyt ihmetyttää että miksi ei edes lupaa kun kerran tulee kipinää ja bensaa, luulisi sen edes vähän lupaavan..?
Ajonesto menee myös pois päältä, se avaimen symboli sammuu kojelaudasta kun on hetken startannut.
Alkaa olla neuvot vähissä...
Ens viikolla kokeillaan vielä uusilla tulpilla...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Syttymiskelpoinen seos ja kunnon kipinä. Jotain pitäisi tapahtua.
Voisiko seos olla ihan liian rikasta? Moottorin lämpötila-anturi?
Onko kipinä riittävän tehokas? Puola uusi joten johdot, pyörrin ja jakajankansi?
Perusmittaukset. Sylintereiden puristukset, pa-paine, sytytysennakko, sytytysjärjestys ja kokonaisajoitus.
Voisiko seos olla ihan liian rikasta? Moottorin lämpötila-anturi?
Onko kipinä riittävän tehokas? Puola uusi joten johdot, pyörrin ja jakajankansi?
Perusmittaukset. Sylintereiden puristukset, pa-paine, sytytysennakko, sytytysjärjestys ja kokonaisajoitus.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
tarkistithan tämän jo?nuhapumppu kirjoitti:Tuota imupuolta ei ole sen kummemin tutkittu, onko siellä siis jokin läppä joka saattaa jumittua?Wile E. Coyote kirjoitti:Tää nyt on aika kaukaa haettua ehkä mutta kun ei listassa lukenut niin kysyn silti. Kai olette katsoneet että läppä aukeaa, ilmamäärämittari ei ole mekaanisesti jumissa, ja ettei ole mitään rottaa isompaa ilmanotossa?
jos on jumittanut levälleen niin takuulla kastaa tulpat. Ilmanputsarin letku irti mittarin persiistä ja kädellä kokeilemaan että läppä liikkuu.
läppä kiinni:
läppä auki:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Onko tuossa laitteessa kampiakselin asentotunnistimen lisäksi nokka-akselin asentotunnistin? Jos on niin viittaisi kampuran ja nokka-akselin synkronointi ongelmaan ja sitä kautta nokka-akselin sensoriin. Arvailuthan loppuu kun luettaa vikakoodit ja saa tiedon ongelmasta.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Ei ole nokkaakselin tunninstinta...Werneri kirjoitti:Onko tuossa laitteessa kampiakselin asentotunnistimen lisäksi nokka-akselin asentotunnistin? Jos on niin viittaisi kampuran ja nokka-akselin synkronointi ongelmaan ja sitä kautta nokka-akselin sensoriin. Arvailuthan loppuu kun luettaa vikakoodit ja saa tiedon ongelmasta.
Tuota läpän toimintaa pitaa tarkistaa seuraavaksi.... Kiinni se oli sillon kun se oli irti puolaa vaihtaessa....
Liian rikas seos kuullsotaa loogiselta... mikä sen sitten voisi aiheuttaa?? Tulpat tosiaan kastuu ihan muutaman sekunnin starttaamisen jälkeen...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Syttymiskelpoinen seos ja kunnon kipinä. Jotain pitäisi tapahtua.
Voisiko seos olla ihan liian rikasta? Moottorin lämpötila-anturi?
Onko kipinä riittävän tehokas? Puola uusi joten johdot, pyörrin ja jakajankansi?
Perusmittaukset. Sylintereiden puristukset, pa-paine, sytytysennakko, sytytysjärjestys ja kokonaisajoitus.
Kipinä vaikuttaa kyllä vahvalta, seoksesta ei ole varmuutta... Voiko lämpötila-anturi estää käynnistymisen?
Tulpan johdot ja pyörijä tarkistetaan seuraavaksi...
Sytytys järjestys, ennakko ja ajoitus on suljettu pois vaihtoehdoista, ne kun ei itsestään muutu ja konetta ei ole roplattu niiden osalta missään vaiheessa.
Vikahan tule päälle kun auto oli ollut seisonnassa muutamia viikkoja eikä sen jälkeen enään käynnistynyt...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Juu eihän itsestään mene väärin. Ei tietty sais tunnustaa mutta itselle käynyt niin että vikaa etsiessä on tullut tehtyä asennus töppi. Kun todellinen vika on löytynyt ja korjattu niin ihmetys on jatkunut kun auto ei vieläkään käynnisty.
Lämpötila anturin arvoja:
-20°C 272kOhm
20°C 38kOhm
80°C 3.8 kOhm
Eli nyt pitäisi olla "kylmällä" koneella tuollainen 38kOhm. Millainen kaasupotikka/mikrokytkin systeemi on kaasuläpällä?
Lämpötila anturin arvoja:
-20°C 272kOhm
20°C 38kOhm
80°C 3.8 kOhm
Eli nyt pitäisi olla "kylmällä" koneella tuollainen 38kOhm. Millainen kaasupotikka/mikrokytkin systeemi on kaasuläpällä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Voi, eri merkkinen auto tosin, mutta aikanaan jätti kuumana käynnistymättä ja syyllinen oli lopulta nimenomaan lämpöanturi. Kertoi kuuman koneen olevan kylmä.nuhapumppu kirjoitti:Voiko lämpötila-anturi estää käynnistymisen?
Ei mullakaan ollut 164:ään koskettu välissä ja talliin se oli omalla koneella ajettu. Silti vaati tuon aiemmin mainitsemani pyörijöiden putsauksen. Olkoonkin että kuusnepa seisoi "hieman" pidempään, mutta avaaminen ja putsaus ei kauan kestä, kun vielä kasaa oikein päin takaisinkin.nuhapumppu kirjoitti:Tulpan johdot ja pyörijä tarkistetaan seuraavaksi...
Sytytys järjestys, ennakko ja ajoitus on suljettu pois vaihtoehdoista, ne kun ei itsestään muutu ja konetta ei ole roplattu niiden osalta missään vaiheessa.
Vikahan tule päälle kun auto oli ollut seisonnassa muutamia viikkoja eikä sen jälkeen enään käynnistynyt...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Bensaa tankissa?
Rehellisesti, pitää kyllä nostaa hattua jos autoa on roplattu yli vuosi ja vielä riittää intoa etsiä vikaa.
Rehellisesti, pitää kyllä nostaa hattua jos autoa on roplattu yli vuosi ja vielä riittää intoa etsiä vikaa.
Ei enää Alfaa... eipä
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Maho kirjoitti:Bensaa tankissa?
Rehellisesti, pitää kyllä nostaa hattua jos autoa on roplattu yli vuosi ja vielä riittää intoa etsiä vikaa.
Minulla olisi mennyt 90:n kanssa varmasti se vuosi, ellei Karpo olisi starttausyrityksessä heilutellut kaapeleita sen verran jotta löysi sisältä katkenneen lämpötila-anturin kaapelin.
Suosittelen tuon tarkastamaan. Anturi näytti tietenkin oikeaa lukemaa ja kaapeli piippasi. Oli vain sen verran poikki että tiettyyn asentoon päästyään katkesi. Aiheutti välittömän tulppien kastumisen ja auton sammumisen. Käynnisty ainoastaan tulpat kuivattamalla taas hetkeksi.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Oliko vuotavat ruiskusuuttimet suljettu jo pois pelistä? Aluksi voisi irroittaa suuttimista ohjausjohdot ja katsoa kasteleeko tulpat silloinkin. Jos näin käy, jokin suutin vuotaa kun eivät varmasti saa ohjausta ja siltikin kastelevat tulpat. Jos taas kasteleminen loppuu, johtuu kasteleminen juurikin itse ruiskun sähköpuolen viasta. Esim. jonkun (tai kaikkien kun taitavat olla rinnankytkennällä kytetty yhteen) suuttimien johdot oikosulussa maahan. Tai ruiskun ohjausyksikkö rikki. Tai jokin anturi viallinen. Anturiviat voisi onnistua paikallistamaan vikakoodien luvulla johon tässä autossa ei tarvita edes tietokonetta.
Itselläni ruiskun ohjausyksikön saa vilkuttamaan vikakoodin kojelaudan merkkivalolla oikosulkemalla ruiskun yksikön (vänkärin jalkatilassa keskikonsolin suojalevyn alla) vierestä löytyvän tyhjän kolmipinnisen liittimen kaksi johtoa. Tein itselleni tätä varten jopa "testerin" ko. liittimeen sopivasta vastakappaleesta, pätkästä johtoa ja sulkeutuvasta painonappikytkimestä. Valitettavasti en muista mitkä kaksi johtoa tai että mistä tiedon löysin. Sen muistan, että googlaamalla moottorinohjainyksikön tyypillä taisi löytyä. En edes ole varma saako tuosta "luettua" vikakoodit muuten kuin laskemalla valojen vilkutuksia. Muistaakseni morsettaa kolmen vilkutuksen ryhmissä esim. vikakoodin 1-2-2 (yksi vilkaus/tauko/kaksi vilkautusta yhteen pötköön/tauko/kaksi vilkautusta pötkössö).
Itselläni ruiskun ohjausyksikön saa vilkuttamaan vikakoodin kojelaudan merkkivalolla oikosulkemalla ruiskun yksikön (vänkärin jalkatilassa keskikonsolin suojalevyn alla) vierestä löytyvän tyhjän kolmipinnisen liittimen kaksi johtoa. Tein itselleni tätä varten jopa "testerin" ko. liittimeen sopivasta vastakappaleesta, pätkästä johtoa ja sulkeutuvasta painonappikytkimestä. Valitettavasti en muista mitkä kaksi johtoa tai että mistä tiedon löysin. Sen muistan, että googlaamalla moottorinohjainyksikön tyypillä taisi löytyä. En edes ole varma saako tuosta "luettua" vikakoodit muuten kuin laskemalla valojen vilkutuksia. Muistaakseni morsettaa kolmen vilkutuksen ryhmissä esim. vikakoodin 1-2-2 (yksi vilkaus/tauko/kaksi vilkautusta yhteen pötköön/tauko/kaksi vilkautusta pötkössö).
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Kerro onefromnorth ihmeessä kaikki tietosi turbon vikojen lukemisesta. Kullan arvoista tietoa muillekin. Voisi sitten askarrella tuollaisen välineen.
Bägin nollaamiseen tarvitaan kuitenkin testeri/obd "härveli"? Minkälainen ja missä töpseli? Pikku hiljaa pitää tuohonkin puoleen perehtyä että saa bägi-valon pois. Kiinnostaa myös kovasti onko jotain koodeja muistissa. Ja onko sinulla niitä koodea ja niiden selityksiä jossain?
Tuo ruiskusuuttimien vuotaminen on muuten aika hyvän kuuloinen ehdotus!
Bägin nollaamiseen tarvitaan kuitenkin testeri/obd "härveli"? Minkälainen ja missä töpseli? Pikku hiljaa pitää tuohonkin puoleen perehtyä että saa bägi-valon pois. Kiinnostaa myös kovasti onko jotain koodeja muistissa. Ja onko sinulla niitä koodea ja niiden selityksiä jossain?
Tuo ruiskusuuttimien vuotaminen on muuten aika hyvän kuuloinen ehdotus!
Ayrton Senna da Silva forever
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Voihan tuo olla vaikka huono maakosketus jossain laitteessa. Koneen maan saanti taitaa olla kunnossa jos kerran startti pyörii.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Juu eihän itsestään mene väärin. Ei tietty sais tunnustaa mutta itselle käynyt niin että vikaa etsiessä on tullut tehtyä asennus töppi. Kun todellinen vika on löytynyt ja korjattu niin ihmetys on jatkunut kun auto ei vieläkään käynnisty.
Lämpötila anturin arvoja:
-20°C 272kOhm
20°C 38kOhm
80°C 3.8 kOhm
Eli nyt pitäisi olla "kylmällä" koneella tuollainen 38kOhm. Millainen kaasupotikka/mikrokytkin systeemi on kaasuläpällä?
Tuo lämpötila-anturi on mitattu ja +13 asteen lämmössä antoi 6,5 kOhm vastuksen.
RicambiHeikalta tilattu uusi anturi.
Samalla vaihdetaan tulpat ja laitetaan tankkiin tuoretta bensaa varmuuden vuoksi...
Ensi viikolla päästään kokeilee uudella anturilla....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Et sitten halunnut sulkea pois vuotavia suuttimia kokeilemalla käynnistää auto niin että ruiskusuuttimista on nypitty ohjauspiuhat irti?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Olen lähdössä viikon ulkomaanreissulle huomisaamuna, joten taitaa jäädä seikkaperäisemmän selostuksen tekeminen toiseen ajankohtaan. Ohessa kuitenkin kuva "testeristä". Pistin molemmille puolille kytkimen kun en tiennyt kumpi puoli pitää yhdistää keskinapaan. Ja nyt en muista kumpaa kytkintä pitää painaa että "vikakoodi" alkaa vilkkua kojelaudassa. Pistin keskikarvaan 120 ohm vastuksen pitämään huoli siitä että mikään ei hajoa jos painaa tuota "väärää" kytkintä.Wile E. Coyote kirjoitti:Kerro onefromnorth ihmeessä kaikki tietosi turbon vikojen lukemisesta. Kullan arvoista tietoa muillekin. Voisi sitten askarrella tuollaisen välineen.
Softaksi pitäisi käydä Fiat ECUScan tai Alfadiag. Samanlainen kolmepiikkinen "standardi" FIAT diagnostiikkapistoke siinä bägin boksin vieressäkin. Boksi löytyy takapenkin istuimen keskellä olevan muovin alta. Diagnostiikkapiuhan saattaa saada kaivettua muovin ja tyynyn välistä esiin istuinosaa irroittamattakin. Ostin aikanaan eBaystä.co.uk:sta adapterin joka sovittaa Fiatin 3-pin liittimen normaaliin OBD pistokkeeseen. Ostin myös adapterisarjan jolla saa kytkettyä tuosta 3-pin liittimestä tulevan signaalin OBD liittimen kolmeen eri nastaan (Moottirin ECU, Airbägi ja ABS). Itse VAG KKL OBD adapteri minulla oli jo ennestään. Noilla vermeillä pitäisi onnistua sen bägin boksin kanssa juttelu. Tosin en vielä ole kerennyt kokeilemaan käytännössä.Wile E. Coyote kirjoitti:Bägin nollaamiseen tarvitaan kuitenkin testeri/obd "härveli"? Minkälainen ja missä töpseli? Pikku hiljaa pitää tuohonkin puoleen perehtyä että saa bägi-valon pois. Kiinnostaa myös kovasti onko jotain koodeja muistissa. Ja onko sinulla niitä koodea ja niiden selityksiä jossain?
Aika lailla tämäntapainen setti on kyseessä:
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-FIAT-DIA ... 3cc7d21101" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Liitteet
-
- alfa_3pin_diagnostic_switch.JPG
- "Testeri"
- (211.22 KiB) Tiedosto ladattu 4565 kertaa
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Ihan vaan kuriositeettinä, onko autoa kokeiltu työntää käyntiin?
Meillä on ratanPNV:ssä vastaavanoloinen tilanne, kylmänä starttaa muttei lähde käyntiin. Jos työntää, lähtee käyntiin. Lämpimänä toimii normaalisti.
Meillä on ratanPNV:ssä vastaavanoloinen tilanne, kylmänä starttaa muttei lähde käyntiin. Jos työntää, lähtee käyntiin. Lämpimänä toimii normaalisti.
VMP
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Tuota ei muistettu kokeilla!onefromnorth kirjoitti:Et sitten halunnut sulkea pois vuotavia suuttimia kokeilemalla käynnistää auto niin että ruiskusuuttimista on nypitty ohjauspiuhat irti?
Pitää sekin vielä testata....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
ISO kiitos onefromnorth! Odotan mielenkiinnolla jatkoa. Niin, ja hyvää reissua
Ja anteeksi OT ketjussa. Mutta onhan tämä toisaalta oleellista tietoa turbosta. Ja sitä ei liikaa varsinkaan suomeksi löydy.
Ja anteeksi OT ketjussa. Mutta onhan tämä toisaalta oleellista tietoa turbosta. Ja sitä ei liikaa varsinkaan suomeksi löydy.
Ayrton Senna da Silva forever
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Minulla Lancia Thema Turbo aikoinaan kasteli tulpat käynnistettäessä, vikaa haettiin monessa paikassa eikä löytynyt. Viimein vein auton Karalan virityspajalle ja kuvailin ongelman, Karala totesi autoon koskematta että imusarjan MAP-anturi on sökö.
Auto tuli kuntoon vartissa...
En tunne GTV:tä onko siinä MAP:ia mutta ongelma sopisi siihen.
Auto tuli kuntoon vartissa...
En tunne GTV:tä onko siinä MAP:ia mutta ongelma sopisi siihen.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
ei ole MappiaAuristo kirjoitti: En tunne GTV:tä onko siinä MAP:ia mutta ongelma sopisi siihen.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
MAP:pia tässä vehkeessä vastaa tuo aiemmin ketjussa mainittu ja kuvattu läpällinen ilmamäärämittari.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Lämpötila-anturi vaihddettiin eilen, lopultakin!
Ja.... Ylläri, ylläri kone hörähti käyntiin!!!!!
Taas mennään ei ollu helppo eikä nopea paikallistaa vika mutta onnistui!
Suuret kiitokset kaikille avusta!
Ja.... Ylläri, ylläri kone hörähti käyntiin!!!!!
Taas mennään ei ollu helppo eikä nopea paikallistaa vika mutta onnistui!
Suuret kiitokset kaikille avusta!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
Hienoa! Eihän se iso vika lopulta ollut. Ei muuta kun kovaa ajoa
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
Yksi helppo vikamahdollisuus on lambda anturi. Mulla kasteli 164 3.0l 24v kone tulpat eikä käynnistynyt,mutta kun kuivaili etummaisesta kannesta tulpat, hörähti käyntiin tuprauttaen komeat savupilvet. Vika oli lambda anturissa, joka on helppo testata volttimittarilla. Moottorin käydessä jännitteen pitää sahata 0-1 voltin välillä.164:sessa on kolmijohtoinen lambda. Muistaakseni mittaus tehdään musta on miinusja harmaa on pulssijohto, johon mittari kytketään.Työnnetään nuppineula johdon eristyksen läpi, johon mittarin johdon saa kiinni.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
sama nyt täällä. Bensapumppua veikattu. Kuka mainosti ostaneensa korvauspumpun "edullisesti. Muistan jonkun linkin nähneeni. Onefromnorth, Wile?
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
Saisiko tuohon jonkun Bosch 044 pumpun viritettyä?Jalamari kirjoitti:sama nyt täällä. Bensapumppua veikattu. Kuka mainosti ostaneensa korvauspumpun "edullisesti. Muistan jonkun linkin nähneeni. Onefromnorth, Wile?
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
En ollut minä. Olisko ollut pohjoisen mies? Joku bosch sinne tais mennä.
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
onefromnorth kirjoitti:Saattaa olla että ne pumppuhöpinät käytiin tuolla "ostetaan" palstan puolella ja ovat häipyneet sen siliän tien. Tässä kuitenkin copy paste muistiinpanoistani:
Autosta löytyneen pumppuasetelman numero: 59347425
Asetelmasta löytyi Bosch pumppu 0 580 453 980 (johdot ruuvikiinnityksellä)
Pumpun pituus 106mm (runko) 140mm (pohjasta letkunipan kärkeen)
Halkaisija 43mm (runko)
Ohessa pari kuvaa siitä mitä auton tankista löytyi.
Heh, tuollahan tuo oli ylempänä tässä samassa ketjussa
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty...
Ja pitäisi sieltä löytyä tietoa siitä Walbron Lancia Integraleen tarkoitetusta pumppusarjasta jonka UK:sta tilasin joltain Lancia specialistilta ja pistin tuonne alkuperäisen pumpun paikalle. Oli halvempi kun Boschin tarjoamat pumput alkuperäisen tilalle ja tuottojakin pitäisi löytyä jos joskus tekee mieli ruveta nostelemaan tehoja.
Edit: Tai sitten ei. Jokatapauksessa tällainen pumppu sinne meni:
http://www.deltaintegrale.com/details.p ... 2&id=24480" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi syy tähän valintaan oli se että joidenkin tietojen mukaan siinä alkuperäisessä pumpussa oli paine korkeampi kuin mitä tyypillisesti Boschin pumpuista löytyy. Pelkäsin että korvauspumpulla paineet/tuotot loppuu kesken. Tuon Walbron pitäisi jaksaa pitää paineet ylhäällä vaikka vähän viritetyssäkin moottorissa.
Edit: Tai sitten ei. Jokatapauksessa tällainen pumppu sinne meni:
http://www.deltaintegrale.com/details.p ... 2&id=24480" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi syy tähän valintaan oli se että joidenkin tietojen mukaan siinä alkuperäisessä pumpussa oli paine korkeampi kuin mitä tyypillisesti Boschin pumpuista löytyy. Pelkäsin että korvauspumpulla paineet/tuotot loppuu kesken. Tuon Walbron pitäisi jaksaa pitää paineet ylhäällä vaikka vähän viritetyssäkin moottorissa.
Wile E. Coyote kirjoitti:onefromnorth kirjoitti:Saattaa olla että ne pumppuhöpinät käytiin tuolla "ostetaan" palstan puolella ja ovat häipyneet sen siliän tien. Tässä kuitenkin copy paste muistiinpanoistani:
Autosta löytyneen pumppuasetelman numero: 59347425
Asetelmasta löytyi Bosch pumppu 0 580 453 980 (johdot ruuvikiinnityksellä)
Pumpun pituus 106mm (runko) 140mm (pohjasta letkunipan kärkeen)
Halkaisija 43mm (runko)
Ohessa pari kuvaa siitä mitä auton tankista löytyi.
Heh, tuollahan tuo oli ylempänä tässä samassa ketjussa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
^Kiitos tiedosta. Tämä kiinnostaa itseänikin.
Ayrton Senna da Silva forever
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: GTV 2.0 TB ei käynnisty... KÄY TAAS!!!
^^ Juuri tuota tarkoitin. kiitos myös täältä...