Koitin etsiä vanhoista, mutta enpä onnistunut löytämään.
Eli mun 156:n (2,5 V6 -99 jos tällä on tässä merkitystä) kytkinpolkimesta pääsylinterille menevä työntötanko irtosi sylinterin päästä.
Millä tämä tanko on normaalisti sylinterissä kiinni? Eli onko sylinteri nyt hajalla, vai voiko sen vielä jollain lukituksen korjauksella korjata?
Multa irtos parikin kertaa polkinen päästä. Melko helppo oli pistää takas, tosin työkalujen kanssa. Piti eka ajella kotiin vaihtaen välikaasulla. Vaihdoin isomman sokan sen tangon päähän.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Onkohan siinä itse polkimessa joskus ollut myös jonkinlainen liikkeenrajoitin? Nyt se nousee ihan ylös asti. Siis siihen muovikuoreen asti joka on ratin alla.
Onkohan siinä itse polkimessa joskus ollut myös jonkinlainen liikkeenrajoitin? Nyt se nousee ihan ylös asti. Siis siihen muovikuoreen asti joka on ratin alla.
eikö siellä ole ns. "rajoitin" jossa itseasiassa on katkaisin päässä,elikkä kytkinpolkimen tunnistin tai vastaava siellä ylhäällä ? Ei muista ny tarkkaan..
Ei taida olla muuta rajoitinta kuin pääsylinterin tanko. Ainakin itselleni kävi siten sylkkärempan yhteydessä että poljin nousi niin ylös että painoi vakkarin mikrokytkimen tapin pohjaan, joka myös sinne jäi. Eli rempan jälkeen piti hetki miettiä miksei vakkari toimi. Kytkimen "nännin" sain kuitenkin nokkapihdeillä nysvättyä ulos, jolloin vakkarikin alkoi pelittämään.
Hmmm. Eikö tuo ole se lukkorengas joka lukitsee männän sylinterin sisään? Mikäli oikein ymmärsin on alkuper. kysymyksen heittäjällä tanko irronnut männästä. Itse en muista miten se oli kiinni koska sitä ei tarvinnut irti käyttää sylinteriä rempatessani.