"Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varten

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

"Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varten

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onko tämä tuttua juttua? En ole itse ainakaa huomannut/muista.

Eli nykyautot kun ovat kovin turvallisia ja vahvistettuja ja lisälaitteitakin on jos jonkinlaisia, on pelastushenkilökunnalla joskus ongelmia uhrien pelastamisessa ja lisävahinkojen estämisessä onnettomuuden sattuessa. Edes pelastuslaitoksen kourat eivät välttämättä jaksa leikata kunnolla jotain vahviketta, ja siksi niiden sijainti on hyvä tietää. Siinä mukaan tulee datasheet joka kertoo pelastushenkilökunnalle missä korin vahvikkeet ovat, missä akku on jne. Näitä kaavakkeita saa useimmilta autonvalmistajilta. Ja sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt niin kuljettajan aurinkolipan takana on oikea pito paikka mistä ensimmäisenä katsovat.

Tietääkö kukaan kuinka yleisesti suomessa noita etsitään ja käytetään?

Tässä linkki uusien Alfojen datasheeteihin. tuon zipin kun purkaa niin sieltä löytyy kaavake jonka voi tulostaa. Jos joku tietää 156 vastaavan niin olisi kiva tietää...

http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... nguageID=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moi
Eikös 147- ja 156- mallit käytä samaa pohjalevyä? Luultavasti korirakennekin on tällöin vastaava vahvistuksineen... ?

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Taitaa 156:saa olla turha lomake. Pellit leikkautuu tölkinaukaisijalla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja DaViega »

On ollu tuollainen jo hyvän aikaa kuskin aurinkolipassa.

Ei kannata ajatella että menee läpi kuin lämmin veitsi voista, saattaa väärästä paikasta leikattuna kestää pidempää tai sitten jotenkin onnistuu leikkamaan airbagiin ja tehdä lisää tuhoa - minun mielestä Wile jo hyvin kertoi, että ei ole turha, eikä se ole pelkkien vahvikkeiden takia siellä :roll:
Jiitee kirjoitti:Moi
Eikös 147- ja 156- mallit käytä samaa pohjalevyä? Luultavasti korirakennekin on tällöin vastaava vahvistuksineen... ?

JT
Kannattaako noista nyt hirveästi kikkailla, kun kumpaakin löytynee oikeat paperit, kunhan kaivelee hiukan. Tuossa listassahan on myös kaikki muut hyödylliset tiedot esim kaasujouset ja airbagit jotka ei välttämättä samat mallien kesken
Viimeksi muokannut DaViega, 23 Maalis 2012, 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onneksi meillä on täällä niin vanha varttikutonen, että jo ruoste hoitanut puolet työstä.
Airbagejäkin on vain yksi kappale, joten sekin on helpottava tekijä. Tietenkin tarkotus ois olla joutumatta kolareihin, mut ainahan sille ei paljoa mitään mahda...

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

DaViega kirjoitti: Kannattaako noista nyt hirveästi kikkailla, kun kumpaakin löytynee oikeat paperit, kunhan kaivelee hiukan. Tuossa listassahan on myös kaikki muut hyödylliset tiedot esim kaasujouset ja airbagit jotka ei välttämättä samat mallien kesken
Jos joku löytää niin linkatkaa ihmeessä. Voishan tuollaisen tulostella kun pääsee värimasiinan ääreen.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja Polforea »

156:han näkyy ihan listassa ensimmäisenä (116 - 156) ja 147 löytyy näköjään samasta lapusta 159:n kanssa (140 - ALFA 159).

EDIT: Lista on näköjään vittuilevaa mallia, ei sittenkään aukea 156:sta mitään, vaikka siinä komeileekin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja michael »

Miksi ihmeessä autonvalmistajat ei laita tuota jo tehtaalla aurinkolippaan. Laittaavat jo ne airbag-varoituksetkin kuitenkin.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: "Road and rescue datasheet" Onnettomuus tilanteita varte

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Polforea kirjoitti:Lista on näköjään vittuilevaa mallia, ei sittenkään aukea 156:sta mitään, vaikka siinä komeileekin.
Arvelin nääs että kyse oli humanistisista IT-taidoistani(=ei ole).
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin