alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vika!!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vika!!!

Viesti Kirjoittaja jkk »

Eli, meikäläisen auto ollut mulla 1,5 v, tuntuu hieman laiskalta liikkeellelähdöissä ja siirtäessä 1 ->2 niin vetää hieman laiskahti. Sitku se virkoo, 3000 -4500 rpm ni takaraivo hipoo hattuhyllyä. myös esim 4 vaihteella 50-60 kmh kun polkasee kunnolla kaasua niin ei oikeen reagoi tehokkaasti, paitsi jos sele tiputtaa vaihdetta. Välillä tekee myös sitä, että aamulla kun käynnistää, etenkin pakkasella, se hörähtä käyntiin ja kierrokset pomppii ja sitten sammahtaa, toisella yrittämällä normaali, hiljaisessa vauhdissa nykii aaltoilevasti välillä. Missähän vika? Autosta on syksyllä vaihdettu vapari, tulpat ja ilmi putsattu. Huoltokirjassa ei ole mainintaa ilminvaihdosta ja mittarissa 193tkm...

Edit:

Sitten iski uusi vika, otin vähän viiva parin audin kanssa voittoisasti mutta hetken päästä syttyi ruiskun valo 40 kmh vauhdissa ja alko nykiin niin perkeleesti ja tärisee. Mitähän nyt taas sit kävi? Löpöä oli tosi vähän ja kierrokset kävi rajottimella asti... Kävin tankilla ja nyt ruisku valo ei ole palanut, mutta auton ollessa paikallaa täristää, ja tyhjäkäynti aaltoilee samalla välillä todella alhaalla. Perkele soikoon... :bad-words:

kiitos jo etukäteen!

jkk
Viimeksi muokannut jkk, 23 Maalis 2012, 18:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ilmamassa mittari rikki puhdisteluista huolimatta, tai sitten fuskaa jostain ilmaa, voisi ainakin yrittää pumppupullolla saada vettä suuttimien reikiin ja ilmusarjan ja kannen väliin, jos rupeaa käynti "sekoilemaan" niin sitten vuotaa. Saattaa se kyllä lambdakin olla, mutta minun mielestä se vähiten todennäköinen.

Vikakoodeja ei taida olla?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja jkk »

^miten se pumppupullo juttu tehään? katsastuksessa kun mittas päästöjä niin ne pyöri siellä ylärajoilla, katsurin oli vaikea saada lukemaa aluksi kun vaihteli mittaukset paljon.. Vikakoodeja ei pitäisi olla, ei ainakaan katsastuksessa ollut.
Viimeksi muokannut jkk, 20 Maalis 2012, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tjaa... nyt kun noin sanoit, niin melkein väittäisin, että se on ilmamassamittari missä vika.

Pumppupullolla (siis sellanen, millä tehdään veteen tms. paine ja sitten painetaan liipasimesta - eikä sellanen niin kuin saippualla on) kastellaan liitoskohtia kunnolla koneen käydessä, kun vesi pääsee imusarjaan niin käynti huononee selvästi, sen kyllä huomaa kun kone rupeaa täristämään, siinä kohtaa mistä ruiskutit, on vuoto.

Saattaa muuten olla haitari kumikin joka on rikki, tuosta löytyy juttua täältä enemmän kuin sopivasti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja jkk »

ok, täytyypi kokeilla, jos vaikka vaihtaisi samantien sen ilmin ja haitarin uusiin ja käydä liitokset läpi! kiitos neuvoista!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kannataa alottaa siitä haitarista, sen teippaaminenhan ei maksa mitään, turha lähteä osan vaihto rumbaan ennen kuin on nuo ilmaiset kokeiltu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Eikös noihin imuvuotoihin ole joku kemikaalikin, starttipilotti tai joku, joka puolestaan nostaa kierroksia, kun sitä suihkuttelee imuputkien nurkkiin? Jotenkin on sellainen muistikuva että jotain tällaista on ja se toimisi pienempienkin vuotojen kanssa kuin tuo vesi.

Itsellä vähän kans mietityttää että onko konerempatussa TS:ssä kaikki kotona, vai onko se vaan tuon JTS:n reipas keskialueen vääntö kun hämää. Ei ole muuta verrokkia kun ei ole tullut toisella tessulla koskaan ajettua... :oops:
Nasta laudassa kierroksilla vetää kyllä hyvin. Kaasua nostaessa tökkää kyllä melko terävästi moottorijarrulle, mutta se taas voi olla ero kaapelilla ja JTS:n sähköisen kaasun säädöissä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Eikös noihin imuvuotoihin ole joku kemikaalikin, starttipilotti tai joku, joka puolestaan nostaa kierroksia, kun sitä suihkuttelee imuputkien nurkkiin?
Periaatteessa mikä tahansa palava aine
VMP

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja jkk »

Onhan niitä jotain "käynnistys apu" aineita, tosin en ole koskaan kokeillut. Irrotin haitarikumin tänään ja oli siinä pieniä halkeamia, muttei läpi asti, laitoin kuitenkin jesari siihen hyvin ja ihan kuin ois helpottanut.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

CRC:llä on sellasta kuin Motor Starter Spray. Sen pitäisi toimia, on siis "start pilot":n vastine CRC:ltä. Ja miksipä ei CRC:tä tukisi, kun oivaa lukkoöljyäkin tekevät (aseöljy) :)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva

Viesti Kirjoittaja palkus »

JiiTeeÄssä kirjoitti: Itsellä vähän kans mietityttää että onko konerempatussa TS:ssä kaikki kotona, vai onko se vaan tuon JTS:n reipas keskialueen vääntö kun hämää. Ei ole muuta verrokkia kun ei ole tullut toisella tessulla koskaan ajettua... :oops:
Nasta laudassa kierroksilla vetää kyllä hyvin. Kaasua nostaessa tökkää kyllä melko terävästi moottorijarrulle, mutta se taas voi olla ero kaapelilla ja JTS:n sähköisen kaasun säädöissä.
tänään ajoin pienen pätkän vaijeri 1.8 tessulla, kaasun tuntumassa on kyllä tuntuva ero. Jtässä voi kyllä hämätä väännöllään, tai ainakin se minua ja kyytiläistä on hämännnyt, karu totuus paljastuu kun vilkaisee nopeusmittaria :o:

santtu
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 21:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja santtu »

Itselläni hävisi ensin alakierroksilla vääntö. Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä täristää. Syynä oli pakoventtiilistä irronnut pala. Tuli teetettyä yläkerran remontti moottoriin... Venttiilirikon voi todeta mittaamalla puristuspaineet. Venttilirikossa myös pakoputken päästä kuuluu normaalia röpöttävämpi ääni.

Tuota tyhjäkäynnille heijaamista teki myös omani. Taitaa olla ominaisuus. Parani koneremontin yhteydessä, mutta ei poistunut kokonaan.

Nyt käy tasaisesti ja vääntää alakierroksilla paremmin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

santtu kirjoitti:Itselläni hävisi ensin alakierroksilla vääntö. Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä täristää. Syynä oli pakoventtiilistä irronnut pala. Tuli teetettyä yläkerran remontti moottoriin... Venttiilirikon voi todeta mittaamalla puristuspaineet. Venttilirikossa myös pakoputken päästä kuuluu normaalia röpöttävämpi ääni.

Tuota tyhjäkäynnille heijaamista teki myös omani. Taitaa olla ominaisuus. Parani koneremontin yhteydessä, mutta ei poistunut kokonaan.

Nyt käy tasaisesti ja vääntää alakierroksilla paremmin.
minkä verran maksoi tuo lysti? kannattaisiko ensiksi kokeilla vaihtaa ilmi ja sitten miettiä koneremppoja?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Mullakin nikottelee kun lähtee päivän tai parin seisomisen jälkeen liikkeelle. Ainahan tuo tessu on tahmainen kylmänä mutta konetta ei tarvitse edes lämpimäksi asti ajaa. Sitten ei yski enää valoissa eikä uudelleen käynnistyksen jälkeen.

Jo syksyllä huoltomies huomautti tyhjästä hetkestä liikkeellelähdössä, mitä olen pitänyt puhtaasti T.S:n ominaisuutena. Nyt tuo tyhjä hetki on hieman pidentynyt ja selvästi havaittavissa. Olisko tulpat finito vai kenties se legendaarinen ilmi? Mitään muita oireita kun en keksi ja persdynon perusteella vetää samalla lailla kuin ennenkin. Silti ILMI? Mittarissa 187.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tankkiin laitettu 50 l mehua + 500 ml stp complete fuel system cleanerii. Tuntuis hieman auttavan.

Käykö tämä ilmi 156 2.0 ts -99 selespeediin?

http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=262" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Yön yli kerkisi auto seistä. Tyhjäkäynti aaltoili ja kahdesti meinasi sammua pihaan. Ekat 300m puhti täysin pois. Sen jälkeen vetää täysin normaalisti. Vinkit olis tarpeen, päähän pölähti tulppien ja ilmin lisäksi paskaantunut kaasuläppä tai joku bensansuodatin?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

maybetomorrow kirjoitti:Yön yli kerkisi auto seistä. Tyhjäkäynti aaltoili ja kahdesti meinasi sammua pihaan. Ekat 300m puhti täysin pois. Sen jälkeen vetää täysin normaalisti. Vinkit olis tarpeen, päähän pölähti tulppien ja ilmin lisäksi paskaantunut kaasuläppä tai joku bensansuodatin?
ilmanpuhdistin? mulla muuttu auton käytös paremmaks kun laitoin vapaavirtaussuodattimen ja tulpat viime syksynä.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Suojattimella ajettu 15tkm. Tulpatkaan ei pitäisi vielä ihan finaalissa olla.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

santtu
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 21:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja santtu »

jkk kirjoitti:
santtu kirjoitti:Itselläni hävisi ensin alakierroksilla vääntö. Tämän jälkeen alkoi tyhjäkäynnillä täristää. Syynä oli pakoventtiilistä irronnut pala. Tuli teetettyä yläkerran remontti moottoriin... Venttiilirikon voi todeta mittaamalla puristuspaineet. Venttilirikossa myös pakoputken päästä kuuluu normaalia röpöttävämpi ääni.

Tuota tyhjäkäynnille heijaamista teki myös omani. Taitaa olla ominaisuus. Parani koneremontin yhteydessä, mutta ei poistunut kokonaan.

Nyt käy tasaisesti ja vääntää alakierroksilla paremmin.
minkä verran maksoi tuo lysti? kannattaisiko ensiksi kokeilla vaihtaa ilmi ja sitten miettiä koneremppoja?
Nelinumeroisia nuo koneremontit ovat... Riippuu tietysti tekeekö itse vai antaako ammattilaisten tehdä kunnolla. Konetta ei kannata korjata, jos ei ole varma viasta. Puristuspaineiden mittausta suosittelen. Sehän kertoo vuotaako venttiilit. 156:n osalta en kuitenkaan osaa sanoa miten vaikea tuo on mitata. Yleisesti puristuspaineiden mittaus ei ole kovin vaikea tehdä. Onpahan ainakin tuo vika sitten poissuljettu.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja katiska »

maybetomorrow kirjoitti:Yön yli kerkisi auto seistä. Tyhjäkäynti aaltoili ja kahdesti meinasi sammua pihaan. Ekat 300m puhti täysin pois. Sen jälkeen vetää täysin normaalisti. Vinkit olis tarpeen, päähän pölähti tulppien ja ilmin lisäksi paskaantunut kaasuläppä tai joku bensansuodatin?
Minulla tuo 1.8TS CF3 teki vastaavaa. Uudella tarvike-ILMI:llä. Vaihdoin kokeeksi vähän käytetyn aidon Boschin ja siihen loppuivat ongelmat. Samainen Bosch on vieläkin autossa kiinni..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

onko 99 tessu cf2?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja katiska »

jkk kirjoitti:onko 99 tessu cf2?
On. 9/2000 tuli CF3
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noniin, eilen rupes kyllä täriseen siihen malliin, että ajoin suoraan auto milanoon. testeriin kiinni ja lambdassahan vika, "epälooginen signaali" ja "ei vielä käytössä". nollattiin ja asentaja sano et jos uusiutuu niin lambdaa vaihtoon, no ekaks oli ihan jees ja parin käynnistyksen jälkeen tärisee ja aaltoilee taas.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^rikkinäinen massamittari saattaa antaa noita lambda vikoja. Hieman epäilen että rikkinäinen Lambda aiheuttaisi kuvauksen mukaisia vaivoja

santtu
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 21:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja santtu »

jkk kirjoitti: no ekaks oli ihan jees ja parin käynnistyksen jälkeen tärisee ja aaltoilee taas.
No tuo poistaa kyllä mekaanisen moottorivian mahdollisuuden. Silloin ei kyllä vika ole välillä "poissa".

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Uusi lambda haettu, ja ilmi tuli eilen heikalta, nyt vaan kiinni! lambdan laittaa vissiin yks frendin frendi ja ilmin laitoin ite äsken!

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Sopiiko että tuon oman ongelman esiin tässä välissä :P ei se mitään tuon sen silti.

Oireet melko samanlaiset, välillä alakierroksilla kierrokset ei lähde nousemaan vaikka talla pohjassa.
Ilmi uusi, haitarikumi tutkittu ehjäksi, uusi lambda, tulpat uudenkarheat, uusi ilmansuodatin, veden lämpötila anturi uusi..
Fiat ecu scan demolla tutkin anturidataa ja lambdan jännitearvo heitteli hysteerisesti -0.2v ja 0.6v välillä sekä UUDELLA että VANHALLA..
Imuilman lämpö oli järkevä sekä moottori lämpö.

Mikä hitto tuota laitosta vaivaa? ECUko hajoamassa?
Auto siis 156 2.0ts -98 CF2
Kiitos!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lambdanhan ei pidä tehdä mitään muuta kuin tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla. Tallaa painettaessa pitäiskin tipahtaa alas. Tyhjäkäynnillä lambdan tekemä käppyrä pitäisi olla siniaaltoa muistuttavaa (kannattaa zoomata ulospäin paljonkin, että saa todellisempaa kuvaa... Fiatecuscan muistaakseni näyttää oletuksen 1x ja pitäisi olla kai 0,5 zoomiprosentti, jotta saa paremman kuvan) ja jos se on muuta -> lambdassa vikaa. Vaihtoehtoisesti voi lambda olla ehjä, mutta jokin muu sotkee sen toimintaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mokomakin kirjoitti:Sopiiko että tuon oman ongelman esiin tässä välissä :P ei se mitään tuon sen silti.

Oireet melko samanlaiset, välillä alakierroksilla kierrokset ei lähde nousemaan vaikka talla pohjassa.
Ilmi uusi, haitarikumi tutkittu ehjäksi, uusi lambda, tulpat uudenkarheat, uusi ilmansuodatin, veden lämpötila anturi uusi..
Fiat ecu scan demolla tutkin anturidataa ja lambdan jännitearvo heitteli hysteerisesti -0.2v ja 0.6v välillä sekä UUDELLA että VANHALLA..
Imuilman lämpö oli järkevä sekä moottori lämpö.

Mikä hitto tuota laitosta vaivaa? ECUko hajoamassa?
Auto siis 156 2.0ts -98 CF2
Kiitos!
mulla oli myös alakierroksilla vähän samaa, mutta piristy huomattavasti kun vaihdoin ilmin.

mitä haittaa aiheuttaa jos imuilma on liian lämmintä? mulla on tuossa vapaavirtaussuodatin asennettu 90 asteen alumiinimutkalla koneen ja jäähdytinpalkin väliin flektin yläpuolelle olisiko järkevää sijoittaa uudelleen?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja palkus »

^viritys on onnistunut jollei tehot laske yli 10% :mrgreen: tuo on yleinen kämmi laittaa helposti virtaavaa suodatinta lämpöiseen, takkiin tulee. Ei ne turbojen välijäähdyttimetkään näön vuoksi ole.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

stoichiometric kirjoitti:^viritys on onnistunut jollei tehot laske yli 10% :mrgreen: tuo on yleinen kämmi laittaa helposti virtaavaa suodatinta lämpöiseen, takkiin tulee. Ei ne turbojen välijäähdyttimetkään näön vuoksi ole.
mikä on vaarana, jotain kallista? :D pitäs vissiin äkkiä mennä aheltämään :D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ensimmäisenä orastava tehonpuute. Pahemmassa tapauksessa nakutus ja sen seurauksena mäntäpistiäinen, mutta Suomen ilmastossa vaparin kanssa tuskin tarvii tätä paljoa pelätä (enempi sen viriturbon ongelma siis). Ainakin eka pointti (=tehovaikutus) on ihan validi syy järkätä mahdollisimman viileää ilmaa koneelle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja katiska »

Mokomakin kirjoitti:Ilmi uusi
Aito Bosch vai tarvike?
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^ Tarvike Marelli, sama kierrosten pihtaus oli läsnä myös korvatun boschin kanssa. Jätin tarvikkeen paikalleen koska oli tilattu ulkomailta..Anturidataa en mitannut boschilla koska piuhaa ei silloin vielä ollut.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kannattaa tosiaan tarkistaa tuo imupuoli, jos on vähänkään epäilyksiä, ettei kaikki ole ihan kunnossa. Nyt viimeisimmän kuukauden aikana olen korjannut huohotinputken, joka oli irti-poikki ja tänään teippasin haitarikumia.. Alkavat 14-vuotiaassa kumit olemaan jo vähän haprakoita.
Taannoin samanlaista vedon puutetta oli, kun vaihdoin Motonetin putken. Siellä oli vissiin jotain esteenä, koska kulku palautui vasta jonkin ajan kuluttua?

Toimivalla ilmillä kunnossa oleva tessukin ravaa tasaisesti vetäen koko kierrosalueen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noniin, tehon puutteeseen saatiin lisää helpotusta, edellä mainitsin "väärin" suunnatusta vaparista, nyt asensin vaparin niin, että se saa paremmin viileää ilmaa.

Piti myös mainita, että ostin viime vkol uuden lambdan motonetista, mutta paketin avattuani, totesin että se on joku tarvike lambda joka pitää kolvailla kiinni. no hemmetti tänään iltapäivällä motonettiin väitteleen n.30 min meni ja sain kuitenkin rahat takas ja matka fixus kauppaan tilaamaan aitoa boschia, huomenna noudettavissa!

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

day 1 uuden lambdan asennuksen jälkeen.
Ei merkkiäkään tutusta kierrosten pihtaamisesta ja tehottomuudesta. ECUkin antoi järkevää käppyrää (kuukletin kummosta pitäis tulla)..itsellä tuo motonetin kolvattava tarvike. So far so good 8)

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^ ja paskat ongelmattomuudesta...tehot on tallella mutta löi vikakoodin p0170, lambda integration high, integration arvo starttauksessa 1.00 kuten kuuluu, nousee nopeasti ja tasaantuu 1.203?
Luin että pakokaasumittauksessa lambda arvoon vaikuttaa nostavasti pakoputken vuodot, mulla putki rakennettu uudestaan vuosi sitten joten ei sen nyt vielä pitäisi vuotaa..
Onko lambda arvo sama ECUn mukaan ja pakokaasumittarin mukaan?
Luin myös että boschin lambda antaa 8ohm ja tarvikkeet 4ohm ja tämän takia ainoastaan boschilaiset käy? (Onko siis lambdani ei alkuperäisyys siis varmasti syynä ongelmiin vai liekö tuo yksittäiskappale susi...vai onko nyt sittenkin ongelma toisaalla?) :bad-words:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Ecu antaa todellista lambdan jännitettä, pakokaasutesteri antaa päästö perusteista laskennallista arvoa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
P0170 vaivasi täällä. Saman suuntaisia arvoja. Korjaantui aidolla boschilaisella.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^Kiitos! Eli pitää kärsiä se bossin hinta jollei pakokaasut mene läpi katsastuksessa, tai tule jotain uusia komplikaatioita.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei se tietenkään syö sitä mahollisuutta, että "siellä olis jotain muuta". Vuotokin lie mahdollisesti aiheuttaa k.o virhettä, pakoputken puolella siis.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mokomakin kirjoitti:^Kiitos! Eli pitää kärsiä se bossin hinta jollei pakokaasut mene läpi katsastuksessa, tai tule jotain uusia komplikaatioita.
vie takas motonettiin, rahat takas, tuote paska, ei sovi autoon, eikä sillä siis tee mitään. näin mä sanoin ym, nihkeilivät oikein kunnolla mutta pitää pysyä kovana! alkup. bosch maksaa fixus 135 e.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja katiska »

jkk kirjoitti:alkup. bosch maksaa fixus 135 e.
Kannattaa kysellä myös http://www.vpv-motorracing.fi
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

maybetomorrow kirjoitti:Yön yli kerkisi auto seistä. Tyhjäkäynti aaltoili ja kahdesti meinasi sammua pihaan. Ekat 300m puhti täysin pois. Sen jälkeen vetää täysin normaalisti. Vinkit olis tarpeen, päähän pölähti tulppien ja ilmin lisäksi paskaantunut kaasuläppä tai joku bensansuodatin?
Aamuinen tupakkayskä on nyt kadonnut 500km kokemuksella. Alakierroksilla taas puhtia, vaihtaminen ja ajaminen miellyttävää. Lähtiessä ei ole sammuillut, pari kertaa vähän nykäissyt. Kuulunee asiaan sillä en opettanut ECU:a kuten ohjeessa käskettiin. Kulut 22€ kun piti torxisarja ostaa cliinerin lisäksi. Uusi ILMI olisi kai ollut sen 400. On tämä vaan mainio foorumi kiitos taas kerran.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mistä sä ilmin löydät 400eurolla, timanttitiskiltä? Muistaakseni 108euroa halvimmillaan aito Bosch... Ja ihan suomesta. Itse maksoin muistaakseni <140eur.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

En oo käyny mistään jalokivijalkaliikkeistä kattelemassa, vielä. Tuolta kattoin mitä pahimmillaan niistä on pyyretty. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 00#p118377" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun tuo aikanaan kuolee, täytyy kattoa saako Opelin tai Ladillacin palikan vieläkin halvemmalla :lol:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Ja se korjaus kesti sitten 1000km. Taas on nuhaa ja yskittää. Rikki se sit varmaan on.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja jkk »

Rupesin miettimään, että kannattaisikohan vaihtaa tulpat koneeseen, sinne on nimittäin laitettu n.20tkm sit biltemasta isot brisk-tulpat ja bosch pikkutulpat.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfa 156 2.0 ts :llä on flunssa tai muu vaiva + uusi vik

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllä mä ainakin suosittelisin ihan noita NGK:n platina/iridiumtulppia, riippuen kumpia siihen tarjotaan. Maksaa toki mammonaa, mutta eipähän tarvi miettiä pitkään aikaan =P

Vastaa Viestiin