Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jaacco kirjoitti:Minkälaiset ruuvit moottorin pohjapanssariin?
Olikohan jotakuinkin näin:
2xRistipää mallia "puu" - ovat syylärin alla, suht lyhyet.
2x8mm kuusiokolo, mallia "voi v*ttu!" Ovat edessä sivuilla, jossain lokarin etukulman tienoilla muistini mukaan...
2x10mm (mutteriako?) mallia "taas ne on ruosteessa"... Muistikuvat on hatarat kun en itse onneksi kertaakaan joutunut availemaan, mutta kuusiokoloa ja ristipäätä löytyy meiltä ainakin varmuudella.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Minkälaiset ruuvit moottorin pohjapanssariin?
Alkuperäiset ovat torxit n. 1cm läpimittaisella kannalla edestä ja takapäästä normi pultilla reilulla aluslevyllä. Oleellista siis että laitat tarpeeksi reilut prikat jos ei alkuperäiset ole enää tallessa. Alkuperäisillä pysyy myös alumiinipanssari hyvin kiinni ja kannattaa käyttää kierteissä kuparirasvaa niin ei tarvi uusia niittimuttereita ähriä...

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

hagger16 kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
Hammond kirjoitti:Vai meneekö koko vannesetti jossain vaiheessa vaihtoon.
Toivottavasti :mrgreen:
Tuosta on helppo olla samaa mieltä.. :-D
Samaa mieltä olisi helppo itsekin olla, jos kukkarokin olisi samaa mieltä ;) .. Ehkä ensitalvea kohden tarvitsee pistää harkintaan jos jostain löytyisi sopuhintaan vaikka käytetyt vanteet.

Ja kiitokset myös hyvistä vastauksista, Heikalta tulee tod.näköisesti sitten hankittua tuo takalasin pyyhkimen moottori, ja hyvin oli tuo vanteiden mallikin bongattu! :)

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Lisää tyhmiä kysymyksiä. :)

SW:n takaluukun sisäpuolella olevat takavalojen suojukset näköjään puuttuvat kokonaan. Nuo nyt eivät niin maailman tuikitarpeellisimmat osat ole, mutta perfektionisti kun on, niin haluaisi korjata nämä pienetkin puutteet. Onko vinkkiä, mistä lähtisi tällaisia pikkuosia metsästämään? .. Lunastusautoista tms.? .. Alfalta uutta osaa?

Nettiä selailemalla ulkomaan foorumit kehoittivat hakemaan eBaysta mutta siellä näkyisi olevan lähinnä noita valaisimien ulkopuolisia osia tarjolla ja takaluukun sisäpuolisia kuoria aika kitsaasti on tarjolla.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Aikoinaan kun omani SW:nin hankin niin tuo myös puuttui toiselta puolen ja ostin uuden Järvenpään Delta autosta. Tilaamaanhan tuon joutuivat eikä tullut edes oikea osa ensiyrittämällä....
Taitavat olla peilikuvat toisistaan nuo suojukset, mun kuitissa lukee "suojus vas. 156026942" ja hintaa sillä näyttää olleen 13 euroa... (siis v.2004)
Silloin tietty purkuautoja ei ollut paljon tarjolla kuten tällä hetkellä mutta eipä uusikaan älyttömiä maksanut.

Nysvääjällä oli tuokin kuitti tallella :shock: :shock: , onnex täällä ehkä ymmärretään taudin kuva :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hammond kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä. :)

SW:n takaluukun sisäpuolella olevat takavalojen suojukset näköjään puuttuvat kokonaan. Nuo nyt eivät niin maailman tuikitarpeellisimmat osat ole, mutta perfektionisti kun on, niin haluaisi korjata nämä pienetkin puutteet. Onko vinkkiä, mistä lähtisi tällaisia pikkuosia metsästämään? .. Lunastusautoista tms.? .. Alfalta uutta osaa?

Nettiä selailemalla ulkomaan foorumit kehoittivat hakemaan eBaysta mutta siellä näkyisi olevan lähinnä noita valaisimien ulkopuolisia osia tarjolla ja takaluukun sisäpuolisia kuoria aika kitsaasti on tarjolla.
Kysäses täällä foorumilla kumimuumi-nimimerkilliseltä. "Jos joltain löytyy, niin kumimuumilta" on aika yleinen sanonta täällä ;)

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

fahlsjy kirjoitti:"suojus vas. 156026942"
Nysvääjällä oli tuokin kuitti tallella :shock: :shock: , onnex täällä ehkä ymmärretään taudin kuva :mrgreen:
:mrgreen:

Tuolla kuitin osanumerolla google löysin tien Heikalle, josta löytyi noita 12€ hintaan, mutta ovat pre-facelift -autoihin, joten oma etsintä jatkuu vielä - mutta ainakin on hiukan osviittaa että kyllä noita on saatavilla! :)

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Hammond kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä. :)

SW:n takaluukun sisäpuolella olevat takavalojen suojukset näköjään puuttuvat kokonaan. Nuo nyt eivät niin maailman tuikitarpeellisimmat osat ole, mutta perfektionisti kun on, niin haluaisi korjata nämä pienetkin puutteet. Onko vinkkiä, mistä lähtisi tällaisia pikkuosia metsästämään? .. Lunastusautoista tms.? .. Alfalta uutta osaa?

Nettiä selailemalla ulkomaan foorumit kehoittivat hakemaan eBaysta mutta siellä näkyisi olevan lähinnä noita valaisimien ulkopuolisia osia tarjolla ja takaluukun sisäpuolisia kuoria aika kitsaasti on tarjolla.
Heikalta näyttäs löytyvän:
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=936" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

fahlsjy kirjoitti: Nysvääjällä oli tuokin kuitti tallella :shock: :shock: , onnex täällä ehkä ymmärretään taudin kuva :mrgreen:
:mrgreen:

Mulla löytyi varastoa siivotessa bensakuitti vuodelta -91. Oli 92 oktaaninen maksanut 3,18mk/litra. Hyvä se on kuitit säilyttää, eihän sitä tiedä milloin tarvii.

Tyhmä kysymys: Miten takaikkunan veivin saa irti?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Jakke kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti: Nysvääjällä oli tuokin kuitti tallella :shock: :shock: , onnex täällä ehkä ymmärretään taudin kuva :mrgreen:
:mrgreen:

Mulla löytyi varastoa siivotessa bensakuitti vuodelta -91. Oli 92 oktaaninen maksanut 3,18mk/litra. Hyvä se on kuitit säilyttää, eihän sitä tiedä milloin tarvii.

Tyhmä kysymys: Miten takaikkunan veivin saa irti?
Oi niitä aikoja... 8) Toista on nyt. :evil:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jakke kirjoitti:Tyhmä kysymys: Miten takaikkunan veivin saa irti?
Kapeilla pihteillä tai talttameisselillä rengassokka pois paikaltaan, joka löytyy siitä kahvan ja ovipaneelin välistä, kun vähä raottaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Se veivi lähtee yllättävän yksinkertaisesti. Pikkusen venytät sitä ulospäin, tulee näkyviin rako. Etit kulman, josta rako on suurimmillaan ja pitäisi näkyä sitten sellainen ohmi-merkin muotoisen sokan osa. Sinne väliin mitä tahansa, vaikka talttapäinen ruuvimeisseli ja sen pitäis aueta. Oli yllättävän helppo - vähän voimaa vaan ja se ol siinä.
Sittenhän se kahva lähtee irti ihan vaan vetäsemällä, eikä edes kovaa tarvitse vetää.

Mahtaako sullakin olla ikkunannostimen vaihto edessä? Haluaisin ihan oikeasti kuvalliset ohjeet, mitenkä tuo homma tapahtuu MEKAANISELLA laitteella... Sähkönostimen vaihto-ohjeita nähnyt n+1. Jos jollakulla olisi kuvia, linkkiä tai vaikka elearnista tai jostain vastaavasta näyttää miten se purku tapahtuu, olisin ikikiitollinen. <3

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Kun vaihtaa termostaatin JTS:ään, tarvitseeko jäähdytysjärjestelmää ilmata uudelleen?
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Virallisesta ohjeesta ei havaintoa, mutta siinä systeemissä on ilmausletku joten ilmautuu ainakin jossain määrin itsekseen.

Itse pohdin tuota ilmaamista myös, mutta en muuta ilmauskeinoa keksinyt kun sen ilmausletkun niin tyydyin siihen. Koeajon jälkeen sai tilkan lisätä nestettä eli paikoillaan ei ihan kaikki ilma poistunut, vaan vasta liikkeellä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuosta nahkaruorin hoitokeskustelusta tuli mieleen: onko 2002 156:n ratti nahkainen? :? Joku rätti siihen ruorin ympärille on ommeltu, mutta on hyvin synteettisen oloinen.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Itse ainakin kuvittelisin sen olevan nahkainen(jts -04), mutta ei ole ihan sata varma. Missä asteluvuissa teidän lisäflekti menee päälle? Koska tänään kaupunki pyörityksessä asteet nousi 100/110 asteen viivalle..tuli kiire laittaa sisäflekti täysiä kuumalle. Vanhemmista Alfoista opittu tapa. Onko termarin kikkulassa muuten flektin ohjaus?

Jos auto käy jo tällaisilla helteillä +6 astetta ulkona näin lämpimänä, niin miten sitten oikeilla helteillä. Länsiväylä sitten pelasti tilanteen ja lämmöt laski :) Mitä veikkaatte viaksi vai olikohan ihan normaali tilanne?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kai siellä on nestettä? Kai ne liikkuu johki? Ja toimiiko flekti(t)? :)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Nestettä on ja lämmintä puskee sisälle. Toisesta flektistä ei ole tietoa. Missä asteessa flekti lähtee päälle mittarin mukaan?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minen tiedä montako flektiä on, siksi suluissa. Mutta ainakin tuossa tessussa se heräilee siinä vähän yli 90:n kohdalla ja jäähdyttää vähän alle sen.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Onko jokin esim. motonetin valikoiman muovipala sopiva palikka ovipaneelin kiinnikkeeksi? Vai pitääkö niitä hankkia AK:lta isolla rahalla?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Missä asteessa flekti lähtee päälle mittarin mukaan?
95 asteen paikkeilla pitäisi jotain tapahtua. Jos on ilmastoinnilla varustettu yksilö (ja se on päällä) niin silloin ei voi luupittaa pelkkää lämpömittaria koska myös lauhduttimen paine ohjaa flektejä...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

kiitoksia tiedosta, eli flekti ei toimi. Tuli lämmin reissu taas keskustan läpi. 29.3 menee joka tapauksessa takuu huoltoon. Saako flekti tiedon termarilta vai jostain muualta? Jos jollakin olisi tähän vastausta.

Aquatica wrote:
Minen tiedä montako flektiä on, siksi suluissa. Mutta ainakin tuossa tessussa se heräilee siinä vähän yli 90:n kohdalla ja jäähdyttää vähän alle sen.

Mun tietääkseni flekti ottaa tiedot joo termostaatilta, sen paremmin en osaa sanoa.

Sent: Thu 22.3.2012 16:58 View message | Post a reply

Kiitoksia vielä kaikille :) Ilmastointi on kyseisessä autossa, mutta nyt olen joutunut kabiiniin laittaa kuumaa, koska muuten keittäisi. En ole enää uskaltanut päästää sitä niin kuumaksi 110 astetta, mut flekti ei tosiaan toimi. Eli tästä voimme vetää johtopäätöksen termari rikki ilmeisesti.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

[*]
GiuliaSuper kirjoitti:Nestettä on ja lämmintä puskee sisälle. Toisesta flektistä ei ole tietoa. Missä asteessa flekti lähtee päälle mittarin mukaan?
Omia havaintoja muistellessa JTS:ssä, ilmastoinnissa kompressori päällä, flekti pyörii 90* ja kompressori pois 110*. :oops:

Ja omassa JTS:ssä lämmöt pysyy helposti alle 90*, paikallaan kierrätellen kuten valoissa nousee 110*. Pitän normaalina kesä olosuhteissa.
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
Nikodemus
Viestit: 233
Liittynyt: 19 Syys 2011, 15:13
Car(s): 156 V6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

Laitoin tuonne projekti-osioonkin kysymystä mutta kysynpähän vielä, eli minkä merkkinen/mallinen vanne on kyseessä, keskiöt hukassa parista niin pitäisi uudet saada. Koitin noita isoimpia rengasfirmoja käydä läpi mutta ei täysosumaa tullut.
Kuva:
kesävanne_s.jpg
(123.52 KiB) Tiedosto ladattu 12520 kertaa
Viva la Italia

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Moottorin ilmansuodattimessa rautainen sisäritilä(sylinterissä). Mahtuuko JTS:än ilmaboxiin ilman sulakerasian irroittamista? Vai joudunko käyttämään koko boxin irti? :evil:
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

piti oikein parikertaa tavata ennentuin tajusin :oops: Menee se putsari sinne, nosta se relerasian kansi pois, tais auttaa vähän

Hot-T
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Vielä muutama...

Käynnistettäessä kun tekee tarkistuksia, näyttää öljyn määräksi millon mitäkin, 0 palkkia - täydet vaikka öljyä on??
Kuutosvaihde menee välillä huonosti päälle, ja kiihdytettäessä moottoritienopeuksilla 5. ja 6. vaihteella sytyttää mcsf-errorin ja sen jälkeen ei toimi vakionopeudensäädin?

Ja autohan on 156 1,9 JTDm -03

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuo matalilla kierroksilla motarikiihdytys taitaa olla ihan "ominaisuus"? EGR? Ongelmaa ei tule, jos annat kunnolla huutaa..?
Muistelen jollakin olleen MAF:in vaihtokunnossa ja aiheutteli vähän samaa, mutta pysyi poissa jos huudatti konetta vähän enempi. Voin muistaa väärinkin...

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Ajotietokoneesta tyhmä kysymys, kun en tuosta manuaalista oikein ottanut selvää (auton mukana tuli ruotsinkielinen manuaali, ja eng. kielistä pdf-versiota yritän tässä nyt tulkata).

Ajaessahan tuo ajotietokone näyttää päivämäärän ja ulkolämpötilan. Tuossa eilen ajellessa ilmestyi näyttöön yhtäkkiä jäljellä olevien kilometrien määrä mitä niillä bensoilla pääsee. Mitään nappuloita ei paineltu eli tuo ilmestyi näytölle ihan itsestään. Sammutettiin auto ja uudelleen käynnistyksen jälkeen tuo kilometrien näyttö oli kadonnut eikä palannut enää takaisin. Bensaa ei tankissa kamalasti ollut mutta ei se ihan viimeisillä pisaroillakaan ollut eikä bensavalo palanut (kilometrejä näyttö kertoi olevan jäljellä 290 ja siitä lähti laskemaan alaspäin ajon aikana). Ominaisuus vai vika?

Ja toinen tähän samaan syssyyn: bensakulutusta ei vissiin tähän saa näkymään ajon aikana jatkuvasti, vaan se pitää pysähtyneenä ollessa aina erikseen näpytellä esille?
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

vasemman viiksen päästä valitaan mitää näkyy ajon aikana (ei saa muistiin, eli valittava aina uudelleen esim seuraavana päivänä) ja samasta myös resetoidaan pidemmällä painalluksella , mielestäni ei pitäisi näkyä km määrää jos noin paljon jäljellä "rangea"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Suurkiitokset! Pitääpä tutkia tuota nappia seuraavalla ajokerralla sillä sitä en ollut edes huomannutkaan vielä. Olisko siinä vakkaria säätäessä tullut paineltua sitäkin huomaamatta...
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mitäs huomioitavaa on JTS:n vaihteistoöljyn vaihdossa? Ohjekirja taitaa ehdottaa GL-5:ttä, mutta muistelen lukeneeni että se on muutettu GL-4:ksi?

Onko siellä tyhjennysproppua jossain? Mistä uudet sisään ja paljonko?

Ei vitosen synkro ole ihan parhaassa terässä, ripeästi kun kiihdyttää ja vaihtaa kakkoselta vitoselle tahtoo vähän rusahtaa, jos se uusilla öljyillä vähän paranisi...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

GL-4+ pitäs sattua. http://www.heikka.fi/index.php?page=huolto1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tessun lootassa on ainakin proppu pohjassa ja kyljessä toinen mistä saa uudet tupaan. Lienee sama juttu noissa? Autodata ei suostu nyt toimimaan niin en määrää saa tarkastettua.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

olisko ollut 2,3-2,5? Poistoproppu on kyllä pohjassa, täyttöaukko oli kyljessä, vaihteiston etupuolella. uutta niin paljon, että pinta on sen täyttöaukon kanssa samalla tasolla.

Olisiko lisäys ja poisto proput olleet samanlaiset 23mm pultit?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aquatica kirjoitti:^^
Se veivi lähtee yllättävän yksinkertaisesti. Pikkusen venytät sitä ulospäin, tulee näkyviin rako. Etit kulman, josta rako on suurimmillaan ja pitäisi näkyä sitten sellainen ohmi-merkin muotoisen sokan osa. Sinne väliin mitä tahansa, vaikka talttapäinen ruuvimeisseli ja sen pitäis aueta. Oli yllättävän helppo - vähän voimaa vaan ja se ol siinä.
Sittenhän se kahva lähtee irti ihan vaan vetäsemällä, eikä edes kovaa tarvitse vetää.

Mahtaako sullakin olla ikkunannostimen vaihto edessä? Haluaisin ihan oikeasti kuvalliset ohjeet, mitenkä tuo homma tapahtuu MEKAANISELLA laitteella... Sähkönostimen vaihto-ohjeita nähnyt n+1. Jos jollakulla olisi kuvia, linkkiä tai vaikka elearnista tai jostain vastaavasta näyttää miten se purku tapahtuu, olisin ikikiitollinen. <3
Ei oo sen kummempi vaihto edessä kuin että kahva on vaan rikki, pitää vaihtaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jarkki kirjoitti:[*]
GiuliaSuper kirjoitti:Nestettä on ja lämmintä puskee sisälle. Toisesta flektistä ei ole tietoa. Missä asteessa flekti lähtee päälle mittarin mukaan?
Omia havaintoja muistellessa JTS:ssä, ilmastoinnissa kompressori päällä, flekti pyörii 90* ja kompressori pois 110*. :oops:

Ja omassa JTS:ssä lämmöt pysyy helposti alle 90*, paikallaan kierrätellen kuten valoissa nousee 110*. Pitän normaalina kesä olosuhteissa.
Itselläni flekti herää hieman yli 90 asteessa täysille.

Ilmastointi päällä pyörii sillä hitaammalla nopeudella ainakin helteillä koko ajan. Tuonne 110 asteen seuduille ei mulla nouse koskaan muuten kuin helteellä raskasta perävaunua ylämäkeen vetäessä. Tyhjäynnilläkin vaikka miten kuumalla kelillä vain hieman yli 90 astetta. Lämmöt kuitenkin nousevat aivan normaalisti myös talvella, joten termari pelaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Saavat huomenna huollossa selvittää tuon flektin ja lämpöjen toiminta strategian, koska mulla näissä pikkuisen plussa olosuhteissa menee aika helposti kaupunki pyörittelyssä 110 asteesen, jonka jälkeen flekti alkaa viilentämään. Voin sanoa, että en ole käyttänyt edes mitenkään raskasta kaasujalkaa, kun kulutus on ollut 8,2l/100km. Kylmemmillä säillä pysynyt alle 90 asteessa, kun ilmastointi ei ole ollut päällä. Katotaan mitä saavat huomenissa selville. Ilmoittelen siitä tänne.

Motor Control Failure hyppäsi tänään..oli sitäkin odoteltukin.. 3 pytyn sytkä häiriötä pariin otteeseen huudellu (P0303). Tällainen tieto saatu ulos FiatEcuScanilla. Hoitavat sen huomisessa huollossa, tai sitten itse teen tarvittavan huollon. Riippuu vähän et meneekö takuun piikkiin :) En ole viälä diagnosoinut sen enempää. Ehkä puola, ehkä tulppa, ehkä tulpanjohto, suutin, öljyn tihkuminen tulpanreikään tai lämpötilan ilmaisimen väärä toiminta? Tämä oli vain nopean googlailun tulos. Auto on säännöllisesti huollettu ja tulpat etc. vaihdettu ajallaan. Huomenna ollaan paljon viisaampia..Ehkä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

voipi olla noi flektin vastukset kyrvähtäneet...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja luigster »

Joutuu ruveta helmojen hitsaukseen, niin mistähän päin kannattaisi alkaa lattiasisustaa repiä irti?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kampeaa muovisen kynnyslista varovasti ja sen jälkeen lattia mattoa irrottamaan. Muovinastoilla kiinni.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

V6 kirjoitti:voipi olla noi flektin vastukset kyrvähtäneet...
Olit aivan oikeassa vastukset kyrvähtäneet flektistä. Auttaa autoliikettäkin, kun ennakkoon veikkailee vikaa. Kiitoksia :) Ainoa ikävä puoli, että auton saanti huollosta siirtyi maanantaille, koska osa tulee vasta sillon. No sit pitäis kaikki olla kunnossa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hot-T kirjoitti:kiihdytettäessä moottoritienopeuksilla 5. ja 6. vaihteella sytyttää mcsf-errorin ja sen jälkeen ei toimi vakionopeudensäädin?
Cruisen käsittääkseni kuuluukin pudota pois päältä jos moottorinohjaus menee vikatilaan. Ja miksi se menee... Veikkaan joko umpeen nokeutunutta MAP-anturia tai jumittaneita turbon johdesiipiä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Mitä te ootte tehny 156:n antennille kun ootta autopesulaa käyttäneet, vai ootteko mitään?
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

niin mille? eihän siinä ole mitään piiskaa :?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin -05 farkussa on katolla piiska. Lähtee ruuvaamalla irti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

depeche kirjoitti:Mitä te ootte tehny 156:n antennille kun ootta autopesulaa käyttäneet, vai ootteko mitään?
Sehän on integroitu takalasiin, ei oo tarttenu irrotella :mrgreen:

Jos antenni on suht lyhyt (~30cm tai lyhyempi) ja sen tyvessä on sellainen jousto-osa (antennia saa taivuteltua siitä helposti käsin), niin turha irrottaa.

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

Mulla on '02. Antenni on katossa auton takaosassa ja se on semmonen kiinteä muovimötikkä josta lähtee noin 15 cm pitkä kepukka. Kepukka ei jousta mutta se lähtee ruuvaamalla irti. Kun sen irrottaa siihen mötikkään jää semmonen reikä johon pääsee kaikki vesi. Sainkin tuossa jo neuvoa että laittaa jotain öljyä siihen reikään ettei vesi jää jenkoihin, jotta josko noin sitten kokeilis...
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Lieko tuikattu jälkikäteen? Omastani olen ruuvailut antennin pois kun viennyt pesuun, kun sen joka kerta irrottaa, niin ei se pääse ruostumaan kiinni, ja lähteehän se vesi pois kuivauksessa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
depeche
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja depeche »

En tiiä, en oo huomannu katella että mimmoset antennit on muissa vastaavissa.

Mutta eiköhän se tästä kun ruuvaa sen antenniosan tuosta vaan veks.

Kiitokset jälleen! : )
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joo, täälläkään ei ole mitään erillistötteröä. Eli antenni on siis takalasissa? No, jotain uutta oppii aina :D

Vastaa Viestiin