Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- depeche
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
- Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun antenni on ainakin ihan katossa. Mutta sieltä se kepukka lähti muovitötsästä irti joten päästiin pesulle.
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
~House MD~
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten tunnistaa onko sportwagonissa teleleverit? Paikallaan olevat iskarit on tällaiset:


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
osanumerolla 60679962 jos tekee hakua googlessa , vaikuttas olevan ihan normi iskarit, joku voi varmaa vielä vahvistaa-
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta antenniasiasta: Itselläni on antenni tuulilasissa taustapeilin taakse liimattuna. Sellainen aktiivimalli ilmeisesti, koska siinä palaa punainen ledi kun radio on päällä. Näyttää ainakin varsin originaalille varusteelle?
Ja ihan vaan tiedoksi moottorinlämpömittarista: Leikin viime viikolla huvikseni FiatEcuScanilla ja moottorin lämpö (ainakin tässä mun yksilössä) on 82,5 astetta, kun viisari on siinä 70 asteeksi luullun viivan kohdalla. Ei tullut katsottua, mikä todellinen lukema on 90:n kohdalla.
Ja ihan vaan tiedoksi moottorinlämpömittarista: Leikin viime viikolla huvikseni FiatEcuScanilla ja moottorin lämpö (ainakin tässä mun yksilössä) on 82,5 astetta, kun viisari on siinä 70 asteeksi luullun viivan kohdalla. Ei tullut katsottua, mikä todellinen lukema on 90:n kohdalla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jakke: Tuostahan on ollut täällä puhetta aina. Siksi tuota kutsutaankin "70"-viivaksi, eikä 70-viivaksi 
Ja tiedän, että täällä foorumillakin on muutamia, kenellä se "70"-viiva _ON_ 70-astetta FiatEcuscanin mukaan! Eli tuokaan ei ole ihan niin yksiselitteistä kuin kuvitellaan
Mullahan oli teoria noista, miten tuo pitää paikkaansa... En nyt tarkkaan muista, oliko ihan noin, mutta tuo on ainakin looginen... Pitää jostain kaivaa se mun teoriani, muistaakseni tänne johonkin sen kirjottanut. Luvut taisi vähän eri olla (muistelisin, että olis ollut heitot 10-5-0-5-10-astetta tai jotain tommosta ns. loogista, jolloinka keskikohta = tarkka, muut heittää mitä kauemmas keskikohdasta mennään), mutta ajatus:
50 = 40 astetta, heitto 10
70 = 80 astetta, heitto 10
90 = 90 astetta, heitto 0
110 = 100 astetta, heitto 10
130 = 120 astetta, heitto 10
Ja sitten varmaan ensimmäinen vastaus tähän jyrää tämän teorian täysin maanrakoon, vaikka useampi on mitannut tuota. Jotkut sanoneet, että olisi kaksi anturia mutta toiset, että yksi. Jos yksi, silloinhan se on mittarista kiinni eikä anturista, jos ECU antaa täysin eri tulosta kuin mekaaninen mittari?

Ja tiedän, että täällä foorumillakin on muutamia, kenellä se "70"-viiva _ON_ 70-astetta FiatEcuscanin mukaan! Eli tuokaan ei ole ihan niin yksiselitteistä kuin kuvitellaan

Mullahan oli teoria noista, miten tuo pitää paikkaansa... En nyt tarkkaan muista, oliko ihan noin, mutta tuo on ainakin looginen... Pitää jostain kaivaa se mun teoriani, muistaakseni tänne johonkin sen kirjottanut. Luvut taisi vähän eri olla (muistelisin, että olis ollut heitot 10-5-0-5-10-astetta tai jotain tommosta ns. loogista, jolloinka keskikohta = tarkka, muut heittää mitä kauemmas keskikohdasta mennään), mutta ajatus:
50 = 40 astetta, heitto 10
70 = 80 astetta, heitto 10
90 = 90 astetta, heitto 0
110 = 100 astetta, heitto 10
130 = 120 astetta, heitto 10
Ja sitten varmaan ensimmäinen vastaus tähän jyrää tämän teorian täysin maanrakoon, vaikka useampi on mitannut tuota. Jotkut sanoneet, että olisi kaksi anturia mutta toiset, että yksi. Jos yksi, silloinhan se on mittarista kiinni eikä anturista, jos ECU antaa täysin eri tulosta kuin mekaaninen mittari?
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja olisko niin että sedanissa se on takalasissa ja SW:ssä on ihan "piiska" katolla. Ainakin itellä tämmöset kokemukset kummankin omistaneena.stoichiometric kirjoitti:kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään on parissa liikkeellelähdössä ja motarin rampilla kiihdytellessä syttynyt latauksen varoitusvalo pariksi sekunnniksi. Käynnissä ei kuitenkaan ole mitään ihmeellistä, eikä moniurahihnan suunnaltakaan kuulu outoja ääniä.
Onko aika varautua laturin vaihtoon, vai osoittaako 156 vaan mieltään kun menin ottamaan tyypit mml:n isolohkolla.
Onko aika varautua laturin vaihtoon, vai osoittaako 156 vaan mieltään kun menin ottamaan tyypit mml:n isolohkolla.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ No jos 250 tkm. on ylitetty niin varmaan voi hiilet olla vähissä.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ei ihan noin paljon. Mittarissa on vasta 112tkm.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Outoja ääniä"? Kiristin prakkaa ja hihna luistaa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
E: niin ja vaihdoin iskarit niin ne "kupit" mitkä tulee iskarin oäihin nii niihin jäi pieni rako. Laitoinkohan prikan väärään paikkaan, kun se tuli siihen ekan mutterin alle?
E: niin ja vaihdoin iskarit niin ne "kupit" mitkä tulee iskarin oäihin nii niihin jäi pieni rako. Laitoinkohan prikan väärään paikkaan, kun se tuli siihen ekan mutterin alle?
Kerran Alfa aina alfa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Määrittele "ei lyö starttia päälle" - kuuluuko inhottava vikinä (tai rääkäsy tai ulvahdus tai joku sellainen), kun starttimoottori pyörähtää tyhjää? Jos näin, startti/sen solenoidi/joku muu osa siitä vois olla. Siinä kai joku tappi, mikä tuppaa antamaan ajan myötä periksi. Täällä tosiaan startti oli ostohetkellä sökönä (tai oikeastaan heti viikko-pari sen jälkeen
) ja se teki sit niin, että piti parhaillaan 30 kertaa kääntää avainta, ennen kuin startti alko konetta pyörittää. Hirvee rääkäsy ja hiljaisuus. Uus yritys... rääkäsy. Sitten saatto joskus lähteä monta päivää ekalla.
Määrittele "ei lyö starttia päälle" - kuuluuko inhottava vikinä (tai rääkäsy tai ulvahdus tai joku sellainen), kun starttimoottori pyörähtää tyhjää? Jos näin, startti/sen solenoidi/joku muu osa siitä vois olla. Siinä kai joku tappi, mikä tuppaa antamaan ajan myötä periksi. Täällä tosiaan startti oli ostohetkellä sökönä (tai oikeastaan heti viikko-pari sen jälkeen

- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tosiaan Aquatica kyseli ihan viisaita. Eli pyörittääkö ollenkaan vai vaan tyhjänä. Aikoinaan 75:ssa startti ei pyörittänyt ollenkaan ja vika löytyi solenoidista. Se ei sillon halunnut lämpimänä "tuupata" tappia ulos, eli antaa virtaa startille.
Alfan sain huollosta siihen vaihdettiin, vasen ylä-tukivarsi, oikea vetoakseli ja flektin vastus. Osa vioista saatiin korjattua, mutta edelleen samanlainen vika, kun vetari olisi viallinen, mutta ei voi enää olla. Vian kuvaus käännytään jyrkästi oikealle riippumatta vauhdista tai onko veto päällä, niin pitää meteliä. Ääni tulee minusta edestä, mutta en voi olla aivan varma, ja tuntuu myös penkissä, että jotain on irti/rikki. Missäköhän voisi olla vika? Kallistuksen vakaaja edessä / takana? jokin muu? Nyt olisi kiva löytää vika, ettei tarvitse jousta turhaan huollossa Alfan kanssa
Onkohan jollain muulla ollut vastaavaa vaivaa? Kiitoksia 
Alfan sain huollosta siihen vaihdettiin, vasen ylä-tukivarsi, oikea vetoakseli ja flektin vastus. Osa vioista saatiin korjattua, mutta edelleen samanlainen vika, kun vetari olisi viallinen, mutta ei voi enää olla. Vian kuvaus käännytään jyrkästi oikealle riippumatta vauhdista tai onko veto päällä, niin pitää meteliä. Ääni tulee minusta edestä, mutta en voi olla aivan varma, ja tuntuu myös penkissä, että jotain on irti/rikki. Missäköhän voisi olla vika? Kallistuksen vakaaja edessä / takana? jokin muu? Nyt olisi kiva löytää vika, ettei tarvitse jousta turhaan huollossa Alfan kanssa


- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietäisikö joku mikä on 156 JTS:n vm 2004 etuvakaajan halkaisija. Alustaremppaa menossa ja laittaisin Powerflexin puslat tilalle mutta niitä on kolmea halkaisijaa enkä pääse autosta sitä juuri tähän hätään mittaamaan.
CARF0869
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei vaan pyöränlaakeri? Aurauskulmat kohillaan (tosin luulisi vaikuttavan molempiin suuntiin)? Pyöränlaakerihan voi olla viallinen ja aiheuttaa ääntä vain tietyssä kulmassa / kun joutuu kovalle kuormalle. Jos kerta vaatii jyrkästi oikealle kääntämistä, voisin veikata vasenta etupyörän laakeria.GiuliaSuper kirjoitti:Tosiaan Aquatica kyseli ihan viisaita. Eli pyörittääkö ollenkaan vai vaan tyhjänä. Aikoinaan 75:ssa startti ei pyörittänyt ollenkaan ja vika löytyi solenoidista. Se ei sillon halunnut lämpimänä "tuupata" tappia ulos, eli antaa virtaa startille.
Alfan sain huollosta siihen vaihdettiin, vasen ylä-tukivarsi, oikea vetoakseli ja flektin vastus. Osa vioista saatiin korjattua, mutta edelleen samanlainen vika, kun vetari olisi viallinen, mutta ei voi enää olla. Vian kuvaus käännytään jyrkästi oikealle riippumatta vauhdista tai onko veto päällä, niin pitää meteliä. Ääni tulee minusta edestä, mutta en voi olla aivan varma, ja tuntuu myös penkissä, että jotain on irti/rikki. Missäköhän voisi olla vika? Kallistuksen vakaaja edessä / takana? jokin muu? Nyt olisi kiva löytää vika, ettei tarvitse jousta turhaan huollossa Alfan kanssaOnkohan jollain muulla ollut vastaavaa vaivaa? Kiitoksia
Ja kyllähän se vetoakselikin siellä pyörii vaikkei vetoa olisikaan päällä... Itselläni on ilmeisesti molemmat ulommat vetonivelet "vaihtokunnossa", ei pidä ääntä edes jyrkässä käännöksessä, mutta "hyppyyttää" pahasti ja se ei ole kovin mukavaa.
Asiasta kukkaruukkuun:
Kun pyöränkulmat säädetään (ihan oikealla koneella jne.) vaikuttaako säätöarvoihin vanteen tuumakoko, mikä koneelle ilmotetaan (jos sitä ilmotetaan?). Nimittäin viimeisessä korjauksessa laittoivat tuumakooksi 17", vaikka kesä- ja talvipyörät on 15"...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pyöränkulmat on säädetty, joten ne niistä ei pitäisi olla kiinni, koska sama jurnutus on ennen ja jälkeen kulmien tarkistuksen. Huolto oli tsekannu vasemman puolen vetarin ja se pitäisi olla kunnossa. Pyöränlaakeri voi olla periaatteessa viallinen, mutta et siitä tulisi samanlainen ääni, kun viallisesta vetarista? Tämä jurnutus mikä kuuluu ei ole liitännäinen vauhtiin, vaan ainoastaan kääntäympyrän jyrkkyyteen. Ennen kaikkea oikealle kääntyessä jyrkästi ääni tulee selkeästi esiin, kun kääntyy vasemmalle niin sillon ääni tulee hyvin hiljaa jos olenkaan kuuluviin. Täytyy ehdottaa laakeria ja sen tarkistamista, kun seuraavan kerran menee huoltoon. Mites rikkinäinen vakaaja, koska sitä veikkailtiin, mutta minusta se pitäisi vaan kolahtelevaa tai muuten vaan paukkuvaa ääntä viallisena. Voiko pitää samanlaista ääntä, kun rikkinäinen vetari? Villejä veikkauksia sallitaan?
Nyt kun saa takuun piikkiin, niin itse ei viitsisi kauheasti sotkea käsiä, mutta ei toisaalta haluaisi sitä korjaamollakaan seisottaa.
Kiitoksia taas Aquaticalle kommenteista.
Nyt kun saa takuun piikkiin, niin itse ei viitsisi kauheasti sotkea käsiä, mutta ei toisaalta haluaisi sitä korjaamollakaan seisottaa.
Kiitoksia taas Aquaticalle kommenteista.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse itselleni vastaten: 22 mm edessä, 14 takana. Ei ole empiirinen havainto vaan netistä kahdesta lähteestä poimittu.JaniW kirjoitti:Tietäisikö joku mikä on 156 JTS:n vm 2004 etuvakaajan halkaisija. Alustaremppaa menossa ja laittaisin Powerflexin puslat tilalle mutta niitä on kolmea halkaisijaa enkä pääse autosta sitä juuri tähän hätään mittaamaan.
Uusi kysymys: Onko kukaan asentanut Eibachin Anti Roll Bar -kittiä? Kun tuo nyt tulee avattua kokonaan niin menisi tämäkin samassa konkurssissa vaihtoon, mutta itseäni askarruttaa vaan se miten talviajo-ominaisuuksien käy. Pelkkiä kehuja olen kuullut sen vaikutuksista noin ylipäänsä, mutta jäykkä alusta ja jäinen tie ei oikein kuulosta hyvältä yhdistelmältä. Lukemani arviot kun taitavat olla ei-jäisten maiden asukkaiden kirjoittamia.
edit. Ja spekulaatioiden helpottamiseksi: vakioetuvakaaja on siis 22 mm, GTA:n 23 ja Eibachin kitissä 26. Mitä sanoo raati?
CARF0869
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt rupes Alfa käymään kolmella.. Noita vikojahan tulee ku sieniä sateella
Mistähän vikaa kannattas alkaa etsiä?

Mistähän vikaa kannattas alkaa etsiä?
Kerran Alfa aina alfa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Puola ja tulppa kannattaa tarkastaa, puolat on ainakin nykyautoissa kulutustavaraa.
Mulla kävi kolmella kun oli tulpan kolossa vettä...
Mulla kävi kolmella kun oli tulpan kolossa vettä...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakoodit olis hyvä lukea. Väärä seos aiheuttaa sytkäkatkoja, joten lambdat, ilmamassamittari ja imuvuodot on varteenotettavia vianaiheuttajia. Vai eikai tullut puhdistettua lambdojen liittimiä contact cleanerilla tms. crc:llä?Ape kirjoitti:Nyt rupes Alfa käymään kolmella.. Noita vikojahan tulee ku sieniä sateella![]()
Mistähän vikaa kannattas alkaa etsiä?

Venakoppa alkaa aika herkästi vuotaa tulpankoloihin öljyä, joten ne koloset kannattaa kyllä tarkastaa myös. Tuomas kertoikin yllä jo ne toiset helpot tarkastuskohteet.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun SW:ssä (Boselift) ei ole mitään ulkoista antennia.RIPA kirjoitti:Ja olisko niin että sedanissa se on takalasissa ja SW:ssä on ihan "piiska" katolla. Ainakin itellä tämmöset kokemukset kummankin omistaneena.stoichiometric kirjoitti:kattoantenni tuli ainakin faceliftiin, aikaisemmista en tiedä, antenniviivat on silti takalasissa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ eikä mun 2000 mallisessa SW:ssä
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaasuläpän nollauksen jälkeen toimi normaalisti. tuli jopa tehoakin lisääTuomas K kirjoitti:Puola ja tulppa kannattaa tarkastaa, puolat on ainakin nykyautoissa kulutustavaraa.
Mulla kävi kolmella kun oli tulpan kolossa vettä...


Tulipa mieleenkin, että pesin auton moottorin just ennen kun viat alkoi

Kerran Alfa aina alfa?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Startin Bendix finaalissa. Menee koko startti vaihtoon.Ape kirjoitti:Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
En tyytynyt tavanomaiseen.
- depeche
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
- Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
~House MD~
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kumpi startti pitää hommata: Marelli vai Bosch?katiska kirjoitti:Startin Bendix finaalissa. Menee koko startti vaihtoon.Ape kirjoitti:Onkohan starttimoottorissa vikaa, kun kylmänä lähtee hienosti, mutta lämpöisenä ei lyö starttia päälle? Eli pyörii vaan tyhjää...
Auto siis 156 1.8 TS -00 vanhemmalla 106kw moottorilla
Kerran Alfa aina alfa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hymp... No kait se on myönnettävä, että niitä on tehtaalta lähtennyt ihan "piiskalla". tuo on ainakin niin keskellä, ettei kukaan tee-se-itse mies tai nainen laita sitä tuonnedepeche kirjoitti:Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pedrofin
- Viestit: 33
- Liittynyt: 04 Helmi 2012, 14:20
- Car(s): Mito QV
ex. 156 JTS SW - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä kannattaa lähteä ettimään jts:ään paisarin ja koneen välistä letkua. Siis Lahden alueella pääsiäisenä. Repes eilen kunnolla ja koko konehuone täyteen glykolia prkl...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No hope. Ellei joku foorumilainen ole semmosta purkanut.Pedrofin kirjoitti:Siis Lahden alueella pääsiäisenä.
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäköhän se mahtaa olla öljynvaihtoväli 156 1,9 JTDm -03? Kun ei tullu tuota manuaalia auton mukana eikä mistää tuota tieto tahdo löytyä...
- depeche
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
- Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täältä löytyis PDF-tiedostona enkunkielinen manuaali: http://aftersales.fiat.com/ELUM/main.as ... nnoID=2007" onclick="window.open(this.href);return false;
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
~House MD~
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös tuo ole navin antenni?DaViega kirjoitti:Hymp... No kait se on myönnettävä, että niitä on tehtaalta lähtennyt ihan "piiskalla". tuo on ainakin niin keskellä, ettei kukaan tee-se-itse mies tai nainen laita sitä tuonnedepeche kirjoitti:Nyt en ehtiny omaa antennia kuvailla, mutta googletuksen tuloksena löysin samanlaisen: http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... twagon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kappassa on samanlainen naville, ja takasivulasissa on radion antenni.
Takalasissahan se radion antenni on 156:sessa (farkussa)
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla ainakin löytyy antenni katolta, eli siellä on taidettu tehtaalla asennella Mitä on kulloinkin ollut saatavilla. Mulla löytyy boset. Kun ottaa kattoantennin pois, niin radio loppuu kuulumasta, et ihan normi radionantennin kyseessä tai näin ainakin mulla.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- depeche
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
- Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla ei ole missään ikkunoissa antennia, vain tuolla katossa. Ja auto on 02 boselift farkku.
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
~House MD~
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei se piilotettu antenni ole ollut optiona aikoinaan?GiuliaSuper kirjoitti:Minulla ainakin löytyy antenni katolta, eli siellä on taidettu tehtaalla asennella Mitä on kulloinkin ollut saatavilla. Mulla löytyy boset. Kun ottaa kattoantennin pois, niin radio loppuu kuulumasta, et ihan normi radionantennin kyseessä tai näin ainakin mulla.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro!
Vaimo ajeli tänään silmäterällä sillai että sai "sisälokasuojan" puhki. Oli ollut paljon kuormaa ja johonkin kunnon monttuun oli kai osaunut, niin että siellä on nyt reikä suoraan renkaan yläpuolella.
Onko mitään tietoa mistä kannattais uutta kysellä ja missä hintahaarukassa pyöritään? Vai kannattaako ylipäätään alkaa vaihtamaan?
Vaimo ajeli tänään silmäterällä sillai että sai "sisälokasuojan" puhki. Oli ollut paljon kuormaa ja johonkin kunnon monttuun oli kai osaunut, niin että siellä on nyt reikä suoraan renkaan yläpuolella.
Onko mitään tietoa mistä kannattais uutta kysellä ja missä hintahaarukassa pyöritään? Vai kannattaako ylipäätään alkaa vaihtamaan?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kokeile 2.5-3 barAlbertolli kirjoitti:225/45/17 Goodearin F1 renkaat. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä on _täsmälleen_ sama juttu omassa varttikuutosessa. Olin jo vaihtamassa kumeja ja tarkostuttamassa uudelleen rengaskulmia. Rengaspaineiden nosto auttoi asiaa ( 2.7 ) mutta vetelyltä ei voi täysin välttyä.Albertolli kirjoitti:Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Voi olla, että jatkossa kumit on kokoa 215/40/17. Tuntuu että noi 45-profiilit tuo ainakin vähän jäykemmällä alustalla kummallista "löllyisyyttä" alustaan. 215 / 40 oli huomattavasti parempi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli tässä vastaavaa "äkillistä" puoltamista joka tuli ja meni ja uraherkkyyttä ja syynä oli toinen etulaakeri, mennyt vuosi sitten katsastuksessa läpi ilman huomautuksia, nyt ihan lopussa - kummallista (mittarissa 94000). Vaihdatan vielä toisenkin puolen tällä viikolla, siinä tuntuu vielä jotain pientä.Albertolli kirjoitti:Minkälaista rengastusta porukka on käyttänyt noissa v6 farkuissa?
Auton mukana tuli 7*17 vanteet joiden päällä on 225/45/17 Goodearin F1 renkaat, mutta tuntuu vetelevät urissa melkoisesti ja kummallisesti tuntuu välillä puoltavan hetken aikaa johonkin suuntaan, mutta loppuukin ihan yhtä äkkiä kuin alkaakin. Talvirenkaat oli 205/55/16 ja olivat paljon mukavammat ajaa. Ja minkälaiset rengaspaineet tuollaisissa kuuluisi olla?
Renkaat on nyt 16" Pirelli Cinturato P7 205/55 R16 91W, todella hyvät! Paineina on 2.6.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
oikean kokoiset renkaat alle eli 215/45/17 sitten valitaan mahdollisimman pyöreäolkaiset renkaat , oikea ilmanpaine vaikka 2.5-2.8 baria ja jos vielä vetelee rengaskulmat. Ei siitä niin hyvä saa kuin 16 tuumasilla mutta melkein, muissa ominaisuuksissa ei sitten 16 tuumasilla ole jakoa (riippuen toki vanteiden laadustakin).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä 05 Faceliftissä on piiska tehtaan jäljiltä katolla, Bosejen kanssa ainakin. Navia ei ole eikä antennia laseissa.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kuin myös. '05 156 Crosswagon.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse ainakin vain paikkaisin. Esim rengas irti, siistii reiän reunat, etolasta tmv pala polyeteeniä reiän sisäpuolelle ja poppareilla kiinni. Hinta korjaukselle 2€vesikilppari kirjoitti:Moro!
Vaimo ajeli tänään silmäterällä sillai että sai "sisälokasuojan" puhki. Oli ollut paljon kuormaa ja johonkin kunnon monttuun oli kai osaunut, niin että siellä on nyt reikä suoraan renkaan yläpuolella.
Onko mitään tietoa mistä kannattais uutta kysellä ja missä hintahaarukassa pyöritään? Vai kannattaako ylipäätään alkaa vaihtamaan?

Ayrton Senna da Silva forever
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta- > FL:n maskiverkko
Moro
Jatketaan ketjua kyssärillä FL:in maskiverkosta eli
siitä "alahuulen" keskiosan hunajakennoritilästä. Omastani
näemmä hukkui moinen Tampesterin reissulla.
Olen kahden vaiheilla eli laitanko alumiinisen mustan vastaavan DIY
Motonetin tai Bilteman aihiosta vai ostanko alkuperäisen muovisen ?
Alumiinisen saisi tosin paremmin kiinni kunnon ruuveilla ...
Mistä orkkiksen saisi ja mhin hintaan ? Heikalla ja Muukkosella ei ollut
ainakaan nettikaupan valikoimissa tuota...
JT
Jatketaan ketjua kyssärillä FL:in maskiverkosta eli
siitä "alahuulen" keskiosan hunajakennoritilästä. Omastani
näemmä hukkui moinen Tampesterin reissulla.
Olen kahden vaiheilla eli laitanko alumiinisen mustan vastaavan DIY
Motonetin tai Bilteman aihiosta vai ostanko alkuperäisen muovisen ?
Alumiinisen saisi tosin paremmin kiinni kunnon ruuveilla ...
Mistä orkkiksen saisi ja mhin hintaan ? Heikalla ja Muukkosella ei ollut
ainakaan nettikaupan valikoimissa tuota...
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Eipä noita tarvikkeina oikein tahdo saada, merkkiliikeeseen jos originelliä mielii? tai sitten Ostetaan palstalle ilmotusta jos jollai pyörisi ylimääräisiä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laturinvalo ei ole enää ollut kuvioissa, eli se oli ilmeisesti vaan mustasukkaisuutta.
Mutta onko tuollainen verkko tavaratilan alaosassa sw:n vakiokamaa? Tuollainen - tai joku vastaava - ratkaisisi monta ongelmaa.

Mutta onko tuollainen verkko tavaratilan alaosassa sw:n vakiokamaa? Tuollainen - tai joku vastaava - ratkaisisi monta ongelmaa.

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ainakin mulla on juuri tuollaiset... ja tosta peitteestähän tulee verkko myös alaspäin ja ton "irtoverkon" voi laittaa vaikka pitkittän auton suuntaisesti, kiinnikkeet löytyy siihenkin.